Φωτογραφίες: Johnfox Photography
Συγχωρήστε μου τον συναισθηματισμό, αλλά δεν μπόρεσα να τον κρατήσω μακριά από το μυαλό μου σ’ αυτή τη δοκιμή. Το Nissan Pulsar DIG-T 190, μπόρεσε να μου θυμίσει κατά πολύ ένα από τα αυτοκίνητα που είχα και αγάπησα. Το Nissan (Pulsar) NX. Βασικά, ήταν περίπου σαν να εκπληρώθηκαν παλιές μου ευχές: Το (νέο) Pulsar είναι δυνατότερο, ανετότερο, φιλικότερο, οικονομικότερο, πληρέστερο και… 1.600άρι turbo (τώρα που πλησιάζουν τα τέλη κυκλοφορίας, το θυμήθηκα, πάλι).
Οι κλίσεις που παίρνει το Pulsar είναι μέσα στα λογικά όρια
To Pulsar της δοκιμής μας δεν είναι ένα “αφοσιωμένο” hot hatch. Είναι περισσότερο ένα “sleeper“, ένα διακριτικό, καθημερινό αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να πηγαινοφέρνει κάθε μέρα την οικογένεια και είναι εστιασμένο περισσότερο στην άνεση και την ευκολία στην καθημερινή οδήγηση.
Στο εσωτερικό, τίποτα δεν αλλάζει. Η καμπίνα έχει τη γνώριμη εξαιρετική εργονομία, τα καλά μαλακά πλαστικά, άνετα καθίσματα, χώρους για μικροαντικείμενα παντού και χώρους για… πέντε ανθρώπους (και τις αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 385 λίτρων). Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει το infotainment system με την οθόνη αφής των 5,8 ιντσών, στην οποία απεικονίζεται και το Around View Monitor, το οποίο ξεχωρίζει από τον πλούσιο εξοπλισμό: Με αυτό, χρησιμοποιείς τις περιφερειακές κάμερες για να δεις πίσω, εμπρός, αριστερά και δεξιά, αλλά και τον εμπρός δεξί σου τροχό, για να μπορέσεις να παρκάρεις με ακρίβεια χιλιοστού (κυριολεκτικά).
Αφού λοιπόν δεν είναι σπορ, αφού περιμένει ένα Nismo αδερφάκι και αφού έχω μια… συναισθηματική φόρτιση που μου θύμισε την παλιά μου αγάπη, θα του βάλω δύσκολα. Με δεδομένο ότι μέσα στην πόλη συμπεριφέρεται ιδανικά, ας δούμε πώς αντιδρά όταν πιέζεται σε μια στριφτερή διαδρομή.
Ανεβαίνοντας προς την ορεινή διαδρομή της δοκιμής μας, σε χαλαρούς ρυθμούς, το Pulsar καταπίνει τα χιλιόμετρα με άνεση, διαχειριζόμενο άριστα με το εξάρι κιβώτιο την ροπή των 24,5 kgm που έχει διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ (ως τις 5.600). Στις λακούβες και τα νεροφαγώματα του ορεινού δικτύου αντιδρά μαλακά, λόγω της ρύθμισης των αναρτήσεων, χωρίς να δείχνει να δυσανασχετεί, παρά τις 18άρες ζάντες.
Όσο ανεβαίνει ο ρυθμός, το Pulsar, εκμεταλλευόμενο το μεταξόνιο των 2.700 mm σε προϊδεάζει για τον ουδέτερο, φιλικό του χαρακτήρα. Σκέφτεσαι πως αν αυτό το Pulsar ήταν μαθητής, θα ήταν το καλό παιδί της τάξης. Αυτό που ξέρει πυγμαχία, αλλά δεν τσακώνεται ποτέ. Τι γίνεται λοιπόν όταν “σηκώνει τα μανίκια“;
Με το ESP πλήρως απενενεργοποιημένο, ανεβάζω πολύ ρυθμούς. Παρότι ο κινητήρας είναι “ζωντανός” από πολύ νωρίς, μετά από τις 5.000 σ.α.λ. θυμίζει ότι έχει σπορ γονίδια με το ηχόχρωμά του. Ακόμα και όταν το πιέζω, παραμένει ουδέτερο και, όταν το παρακάνω και φτάσω στο όριο, έρχεται η υποστροφή, την οποία μαζευώ με το ελαφρύ, εστιασμένο στην άνεση της πόλης, τιμόνι.
Πάντως, το Pulsar σε προειδοποιεί από νωρίς ότι ετοιμάζεσαι να κάνεις… καγκουριές, αφού οι κλίσεις του αμαξώματος εμφανίζονται σχετικά νωρίς και σε… ξεβολεύουν από το άνετο κάθισμα. Αν επιμείνεις και έχεις όρεξη, προσπαθώντας να ξεκολλήσεις την ουρά, θα διαπιστώσεις (μετά από προσπάθεια, φυσικά) ότι αυτή μπορεί να γλιστρήσει απότομα και ότι θα πρέπει να είσαι έτοιμος και έμπειρος.
Εν κατακλείδι, το συγκεκριμένο Pulsar είναι ένα ήσυχο, διακριτικό, πολιτισμένο αυτοκίνητο με πολύ δύναμη. Όπως είναι και ο υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού και διπλού μεταβλητού χρονισμού κινητήρας του με τους 190 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. ο οποίος εμφανίζεται ως… άσος από το μανίκι. Είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να έχεις καταναλώσεις της τάξης των 7 λίτρων/100 χιλιόμετρα και ταυτόχρονα την ευχέρεια να γίνεις γρήγορος εν ριπή οφθαλμού. Άλλωστε, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που κάνει το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 7,7 δευτερόλεπτα, σου δείχνει με το καλημέρα ότι είναι ο ορισμός του “τα κάνει όλα και συμφέρει“…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…
Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…
Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…