Η αλήθεια είναι ότι όταν μάθαμε πως το νέο Mazda MX-5 δεν θα έχει καμια “καυτή” βερσιόν, ψιλοξενερώσαμε (δες εδώ πόσο). Γιατί, είπαμε, πού πας βρε κακόμοιρο Miata με 1.500 κυβικά και 129 άλογα και κορυφαία έκδοση το δίλιτρο με τα 158 ατμοσφαιρικά αλόγατα; Θα μπορείς να παντιάζεις, ή θα πρέπει να σου βάζουμε καραφλολάστιχα και να περιμένουμε τον βαρύ χειμώνα που θα πιάσει πάγο ο δρόμος; Ε, λοιπόν, σου έχω νέα φίλε Mazdakia, petrolhead. Το νέο ΜΧ-5, δεν είναι καθόλου κακόμοιρο (τουλάχιστον στη δίλιτρη έκδοσή του). Με σχεδόν τις ίδιες διαστάσεις και το ίδιο βάρος με το ΜΚ1, το νέο ΜΧ-5 επιστρέφει στις -δοξασμένες- ρίζες του.
Και όχι μόνο. Δεν το λες και ψοφίμι στο δρόμο. Δηλαδή, εδώ, στο βίντεο που ακολουθεί, το βλέπεις να συγκρίνεται με ένα Subaru BRZ (ναι, καμία σχέση, αλλά είναι και τα δύο αυτοκίνητα εστιασμένα όχι στις επιδόσεις, αλλά στο fun to drive). Και είναι γρηγορότερο από το Subaru. Είναι βέβαια τόσο διασκεδαστικό;
Οι πρώτες δημοσιογραφικές δοκιμές (στο εξωτερικό, γιατί εδώ δεν αξιωθήκαμε να έχουμε πια αντιπροσωπεία της Mazda και θα περιμένουμε μέχρι μετά τα Χριστούγεννα, λένε πληροφορίες του TopSpeed.gr) λένε πως πλησιάζει πολύ αυτό το “διασκεδαστικό” που είχε η πρώτη γενιά του ΜΧ-5 (εμένα μου άρεσε πολύ και το ΜΚ2, αλλά προφανώς δεν σε ενδιαφέρει και πολύ αυτό). Όπως και ότι έχει πολύ καλό ήχο από τις εξατμίσεις του για τετρακύλινδρο, όπως θα ακούσεις στο video του Carthrottle. Το οποίο λέει ότι έχει θεϊκό κιβώτιο και γραμμική ροπή…