H S-Class αντιπροσωπεύει τη μαγεία της Mercedes-Benz: η θρυλική της μηχανολογική εξέλιξη
καθορίζει παραδοσιακά την κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων και αποτελεί εμπειρία
για όλες σχεδόν τις αισθήσεις – όραση, αφή, ακοή και όσφρηση – ενώ προσφέρει
πολυάριθμες καινοτομίες στα θέματα της υποβοήθησης οδήγησης, της προστασίας και
της αλληλεπίδρασης. Η Mercedes-Benz διαμορφώνει
την επόμενη γενιά ατομικής κινητικότητας με καινοτομίες που έχουν στο επίκεντρο
τον άνθρωπο. Η νέα S-Class χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία, για να ανταποκρίνεται με ενσυναίσθηση
στις ανάγκες και τις επιθυμίες του οδηγού και των επιβατών της.
«Η S–Class είναι το πιο ευπώλητο πολυτελές sedan παγκοσμίως.
Με την τελευταία γενιά, θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας καινοτομία,
ασφάλεια, άνεση και ποιότητα όπως δεν τις έχουν γνωρίσει ποτέ πριν», λέει ο Ola Källenius, Πρόεδρος της Daimler AG και της Mercedes–Benz AG.
«Η νέα
S–Class έρχεται να επιβεβαιώσει τη φιλοδοξία μας να
παράγουμε το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο», δηλώνει ο Markus Schäfer,
Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και Mercedes–Benz AG και
υπεύθυνος για την Έρευνα στον Όμιλο Daimler και
τη Mercedes–Benz Cars COO. «Εδώ,
η επιτομή της πολυτέλειας συναντά την μέγιστη δυνατή ασφάλεια και το υψηλότερο
επίπεδο άνεσης».
Η μοντέρνα πολυτέλεια αγγίζει πρωτόγνωρα επίπεδα στο
εσωτερικό της S-Class. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα περιβάλλον απόλαυσης και χαλάρωσης όπου
επικρατεί η κομψότητα, η υψηλή ποιότητα και το φως. Το ταμπλό οργάνων με τη νέα
του αρχιτεκτονική, τη μοντέρνα σχεδίαση των επιφανειών και την εργονομική
διάταξη των ενδείξεων και των οργάνων αποτελεί κυρίαρχο χαρακτηριστικό.
Ιδιαίτερα η πτυχή της απόλαυσης όμως, είναι βαθιά μελετημένη: με υψηλής
ποιότητας χαρακτηριστικά άνεσης κατά την οδήγηση, χαμηλά επίπεδα θορύβου και
μεγάλο εύρος προγραμμάτων ENERGIZING Comfort, η S-Class φροντίζει για την ευεξία των επιβατών της. Ταυτόχρονα, χάρη στο σύστημα
καθαρισμού αέρα, το οποίο αποκτά τη νέα ονομασία ENERGIZING AIR CONTROL για να δώσει έμφαση στις νέες του δυνατότητες, διατηρείται η φυσική τους
κατάσταση στο καλύτερο δυνατό επίπεδο.
Η νέα Mercedes–Benz S–Class έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ευφυΐα σε πολλούς τομείς,
ενώ η εμπειρία της οδήγησής της αναβαθμίζεται στο επόμενο επίπεδο. Οι ψηφιακές
καινοτομίες, όπως το MBUX (Mercedes–Benz User Experience), συνδυάζονται με καινοτομίες που αυξάνουν την
οδηγική απόλαυση, καθιστώντας ταυτόχρονα την οδήγηση ακόμη ασφαλέστερη, όπως το
σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με μεγαλύτερη γωνία διεύθυνσης, και καινοτομίες
ασφάλειας, όπως ο πίσω αερόσακος. Το σύστημα PRE–SAFE® Impulse Side αποκτά μία νέα λειτουργία η οποία επιτρέπει στην
ενεργή ανάρτηση E–ACTIVE BODY CONTROL να ανασηκώνει το αμάξωμα του οχήματος (και στις δύο
πλευρές) ακριβώς πριν από μία επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Μετά τη
συστηματική περαιτέρω εξέλιξή τους, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποτελούν
ένα ακόμα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Για παράδειγμα, χάρη στους
βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν
ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Η ενσωμάτωση
στο MBUX
σημαίνει ότι οι προβολές γραφικών και εικόνων έχουν αναβαθμιστεί σε ένα εντελώς
νέο επίπεδο.
Για περισσότερα από 100 χρόνια, η πολυτελής κατηγορία
είναι συνώνυμη με τη Mercedes–Benz
Η S–Class είναι η ναυαρχίδα της μάρκας και αντιπροσωπεύει τη μαγεία της Mercedes–Benz: η θρυλική μηχανολογική εξειδίκευση και η
παράδοση στην ποιότητα κατασκευής συναντούν την ψηφιακή καινοτομία. Η S–Class συνδυάζει την τεχνητή νοημοσύνη με την εμπειρία 135 ετών στη μηχανολογία
αυτοκινήτου. Πριν από περίπου 70 χρόνια, η Mercedes–Benz έθεσε τα θεμέλια για τη δημιουργία της S–Class με το μοντέλο 220. Από την παρουσίασή της στην αγορά το 1951, έχουν
παραδοθεί περισσότερες από 4 εκατομμύρια S–Class Sedan σε πελάτες σε όλον τον κόσμο. Η ονομασία «S–Class» παρουσιάστηκε επισήμως με τη σειρά μοντέλου 116 το 1972. Τα τελευταία 10
χρόνια η S–Class Sedan παραμένει ιδιαίτερα
δημοφιλής στην Κίνα, στις ΗΠΑ, στη Νότια Κορέα και τη Γερμανία. Συνολικά, από
την παρουσίαση της γενιάς που βρίσκεται τώρα σε φάση διακοπής παραγωγής, έχουν
πουληθεί περισσότερες από 500.000 S–Class Sedan.
Το
ποσοστό πιστότητας σε αυτό το μοντέλο είναι ιδιαίτερα υψηλό. Για παράδειγμα,
σχεδόν 80% των πελατών στη Δυτική Ευρώπη που οδηγούσαν S–Class
επιλέγουν και πάλι Mercedes–Benz. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτό είναι πάνω από 70
τοις εκατό. Σε όλο τον κόσμο πωλείται περισσότερο η S–Class Sedan με
μακρύ μεταξόνιο: περίπου 9 στους 10 πελάτες επιλέγουν τη έκδοση long της S–Class Sedan.
MBUX: μία
νέα διάσταση στην εξατομίκευση και την αλληλεπίδραση
Καμία άλλη καινοτομία δεν έχει αλλάξει τόσο ριζικά τη λειτουργία μιας Mercedes-Benz όσο το MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η δεύτερη γενιά του συστήματος, με δυνατότητα να μαθαίνει, εγκαινιάζεται
στη νέα S-Class. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές,
καθώς το υλικό (hardware) και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα
προόδου: φωτεινές ενδείξεις σε έως πέντε μεγάλες οθόνες, εν μέρει με τεχνολογία
OLED, διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τον χειρισμό και τις λειτουργίες ανέσεων
του αυτοκινήτου. Οι δυνατότητες εξατομίκευσης και διαισθητικού χειρισμού
διευρύνθηκαν ακόμη περισσότερο. Αυτό ισχύει τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και
για τον οδηγό: για παράδειγμα, η νέα τρισδιάστατη οθόνη οδηγού προσφέρει, για
πρώτη φορά, καλύτερη αντίληψη του χώρου με το πάτημα ενός κουμπιού. Ρεαλιστικό,
τρισδιάστατο – οπτικά – αποτέλεσμα, χωρίς να χρειάζεται να φοράτε γυαλιά 3D.
Προαιρετικά
διατίθενται δυο διαφορετικές οθόνες Head–up. Η
μεγαλύτερη οθόνη Head–up προσφέρει περιεχόμενα με επαυξημένη
πραγματικότητα (AR). Για
παράδειγμα, κατά την πλοήγηση, προβάλλονται στη λωρίδα κυκλοφορίας εικονικά
κινούμενα βέλη αλλαγής κατεύθυνσης με μεγάλη ακρίβεια. Στο πλαίσιο των
λειτουργιών υποβοήθησης, εμφανίζονται πληροφορίες π.χ. από το ενεργό σύστημα
υποβοήθησης απόστασης. Η εικόνα προβάλλεται σε απόσταση 10 μέτρων, ενώ η
επιφάνεια ενδείξεων αντιστοιχεί σε οθόνη με διαγώνιο 77 ιντσών.
Ο φωνητικός
βοηθός «Hey Mercedes» αποκτά
ακόμη περισσότερες δυνατότητες εκμάθησης και διαλόγου ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες
στην εφαρμογή Mercedes me. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να
πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Hey Mercedes» για
ενεργοποίηση, όπως η αποδοχή τηλεφωνικής κλήσης. Το «Hey Mercedes» εξηγεί
πλέον επίσης λειτουργίες του οχήματος και απαντά σε ερωτήσεις γενικών γνώσεων.
Στην S–Class ο φωνητικός
οδηγός μπορεί να ελέγχεται και από τους πίσω επιβάτες.
Χρησιμοποιώντας
κάμερες στη μονάδα χειριστηρίων οροφής και αλγόριθμους μάθησης, το εσωτερικό
σύστημα υποβοήθησης MBUX αναγνωρίζει
και προβλέπει επιθυμίες και προθέσεις των επιβατών. Για να το κάνει αυτό, ερμηνεύει
την κατεύθυνση του κεφαλιού, τις κινήσεις των χεριών και τη γλώσσα του σώματος,
και ανταποκρίνεται με αντίστοιχες λειτουργίες του οχήματος. Εκτός από την
αυξημένη άνεση χειρισμού, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης MBUX προσφέρει επίσης βελτιωμένη ασφάλεια. Πριν
την έναρξη της διαδρομής, ενημερώνει τον οδηγό εάν η κάμερα έχει ανιχνεύσει
παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού χωρίς να έχει στερεωθεί με τη ζώνη
ασφαλείας, λόγου χάρη.
Με τη
λειτουργία Smart Home του MBUX, η S–Class
μετατρέπεται πλέον και σε κέντρο ελέγχου του σπιτιού, καθώς ολοένα περισσότεροι
άνθρωποι αποκτούν «έξυπνα σπίτια». Έτσι, η κινητή τεχνητή νοημοσύνη εξασφαλίζει
μέγιστη άνετη χειρισμού εξ αποστάσεως. Το δίκτυο WLAN και
οι αισθητήρες επιτρέπουν στο σπίτι να επικοινωνεί: η θερμοκρασία και ο
φωτισμός, τα παντζούρια και οι ηλεκτρικές συσκευές μπορούν να επιτηρούνται και
να ελέγχονται από μακριά. Οι αισθητήρες κίνησης και οι επαφές στα παράθυρα
ενημερώνουν τον χρήστη για τυχόν ευπρόσδεκτους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες.
Διαστάσεις
και εσωτερική σχεδίαση: μεγάλη ευρυχωρία και χαλαρωτική ατμόσφαιρα
Η S–Class προσέφερε ανέκαθεν άνετα ταξίδια και χώρο για ήρεμη
εργασία. Με τη νέα γενιά, το εσωτερικό της έχει πλέον εξελιχθεί σε έναν
«ενδιάμεσο χώρο», ένα καταφύγιο μεταξύ του σπιτιού και του χώρου εργασίας. Όλα
σχεδόν τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την άνεση και στις δύο εκδόσεις της
S–Class, δηλαδή με κοντό και μακρύ μεταξόνιο, έχουν
βελτιωθεί τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα. Η αίσθηση ευρυχωρίας
είναι αντίστοιχα γενναιόδωρη.
Η επιθυμία για αρμονία μεταξύ ψηφιακής και
φυσικής πολυτέλειας οδήγησε σε μία επαναστατική εσωτερική σχεδίαση, η οποία
έχει στοιχεία αρχιτεκτονικής εσωτερικού χώρου και σχεδίασης θαλαμηγού. Η
αριστοτεχνική εμφάνιση του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και των υποβραχιόνιων
δημιουργεί την αίσθηση ότι αιωρούνται στον άνετο εσωτερικό χώρο. Η συστηματική
μείωση του αριθμού χειριστηρίων και διακοπών υπογραμμίζει τη μινιμαλιστική
εμφάνιση του εσωτερικού. Μία διακριτική διαχωριστική γραμμή μεταξύ του επάνω
τμήματος του ταμπλό και του μεγάλου διακοσμητικού στοιχείου διαμορφώνει το χώρο
και δημιουργεί οπτικά την εντύπωση του εύρους.
Πέρα από τις έως πέντε οθόνες, εντυπωσιακά
χαρακτηριστικά αποτελούν επίσης τα μεγάλα διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό
οργάνων και στο πίσω μέρος (στην έκδοση Comfort Seat). Περιβάλλουν τους επιβάτες και αποτελούν τη μετεξέλιξη
του σχεδίασης «wrap–around». Μία ιδιαίτερα ελκυστική έκδοση είναι η
επένδυση ξύλου με ανοικτούς πόρους με κομψά ένθετα αληθινού αλουμινίου που
ακολουθούν τις καμπύλες. Στα νέα σχεδιαστικά στοιχεία συγκαταλέγονται και οι
τέσσερις επίπεδοι, τετράγωνοι κεντρικοί αεραγωγοί με οριζόντια διάταξη. Δύο
λεπτοί, κάθετοι αεραγωγοί σε κάθε πλευρά ολοκληρώνουν τη σχεδίαση του ταμπλό.
Η
οθόνη οδηγού και η οθόνη μέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία.
Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερα
στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Exclusive, Classic) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation (Πλοήγηση),
Assistance (Υποβοήθηση), Service) :
Καθίσματα: Η υψηλή τεχνολογία στην υπηρεσία της άνεσης
σε μακρινά ταξίδια
Τα καθίσματα κυριολεκτικά προσκαλούν τους
επιβάτες να καθίσουν αναπαυτικά και να χαλαρώσουν. Η ρευστή, τρισδιάστατη
σχεδίασή τους δημιουργεί την αίσθηση της ελαφρότητας, ενώ οι διαφορετικές
επενδύσεις αλλάζουν τον χαρακτήρα των καθισμάτων. Για παράδειγμα, οι συνεχείς,
διαμήκεις ραφές στο δέρμα Lugano δίνουν μία εκλεκτή, πρωτοποριακή εμφάνιση,
ενώ το προοδευτικό ρομβοειδές μοτίβο του δέρματος νάπα και Exclusive νάπα είναι
πιο κλασικό και εκφραστικό.
Στα μπροστινά καθίσματα υπάρχουν έως 19 μοτέρ
που φροντίζουν για την άνεση – αριθμός που δείχνει την έκταση της τεχνολογίας
που έχει εγκατασταθεί στα καθίσματα. Δεν αρκεί όμως η άνεση: τα καθίσματα
διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο και στην ασφάλεια. Και όσον αφορά στην πολυτελή
ευεξία, όλα τα καθίσματα που διατίθενται για την S–Class φέρουν τη
σφραγίδα έγκρισης της γερμανικής ένωσης για την υγεία της σπονδυλικής στήλης AGR.
Στη νέα S-Class διατίθενται δέκα διαφορετικά προγράμματα μασάζ. Τα προγράμματα μασάζ
χρησιμοποιούν μοτέρ δόνησης, και μπορούν να ενισχύουν το αποτέλεσμα χαλάρωσης
με θερμότητα, όπως στο μασάζ με θερμές πέτρες. Για τον σκοπό αυτό, το σύστημα
θέρμανσης του καθίσματος συνδυάζεται με τους αεροθαλάμους στα ενεργά καθίσματα
πολλαπλού περιγράμματος. Οι θάλαμοι αέρα βρίσκονται πιο κοντά στην επιφάνεια
του καθίσματος, άρα ο έλεγχος γίνεται ευκολότερος και η λειτουργία τους
καλύτερα αισθητή.
Οι
πέντε διαφορετικές εκδόσεις καθισμάτων επιτρέπουν τη διαμόρφωση του πίσω μέρους
της S–Class σε χώρο ανάπαυσης ή εργασίας. Ένα νέο
χαρακτηριστικό είναι το θερμαινόμενο πρόσθετο μαξιλάρι για το προσκέφαλο, το
οποίο διατίθεται για τα δύο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα. Το εύρος και
η γωνία ρύθμισης του καθίσματος συνοδηγού στη λειτουργία «σοφέρ» και το κάθισμα
ανάπαυσης πίσω του έχουν επίσης βελτιωθεί.
Τα
προγράμματα ENERGIZING Comfort: Άνετα ταξίδια με άριστη φυσική κατάσταση
Πατώντας ένα κουμπί ή δίνοντας μια φωνητική εντολή, η ολιστική προσέγγιση «Fit & Healthy» του συστήματος ENERGIZING Comfort προσφέρει χειροπιαστή
εμπειρία των διαφόρων συστημάτων άνεσης της S-Class με λειτουργίες που ομαδοποιούνται σε
διαφορετικούς κόσμους εμπειριών. Ταυτόχρονα, το σύστημα δημιουργεί την
κατάλληλη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό χώρο, για παράδειγμα αναζωογονητική σε
μονότονες διαδρομές ή χαλαρωτική εάν το επίπεδο stress είναι υψηλό. Το ENERGIZING COACH προτείνει μάλιστα το κατάλληλο πρόγραμμα αναζωογόνησης ή ευεξίας με βάση
τα δεδομένα του οχήματος ή της διαδρομής. O ευφυής αλγόριθμος συνυπολογίζει επίσης πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα
ύπνου και το επίπεδο άγχους εάν ο οδηγός έχει κατάλληλη wearable συσκευή.
Η Mercedes–Benz έχει βελτιώσει ριζικά το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING στη
νέα S–Class.
Έχουν ενσωματωθεί στο σύστημα καινοτομίες όπως το μασάζ από μοτέρ δόνησης στην
έδρα των καθισμάτων και από ήχους που μεταδίδει το ηχοσύστημα 4D Surround Burmester® High–End. Με τον τρόπο αυτό τα μπάσα γίνονται καλύτερα
αισθητά. Η άμεση αναπαραγωγή του ήχου στα καθίσματα προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο
στην τρισδιάστατη ακουστική εμπειρία – ήχος 4D
εμπνευσμένος από το μασάζ με ήχους. Η αντιληπτή ένταση του
ήχου μπορεί να ρυθμίζεται ξεχωριστά για κάθε κάθισμα. Η εμπειρία της μουσικής
γίνεται έτσι καλύτερα αισθητή, και αυτό επιτυγχάνεται με δύο διεγέρτες
ενσωματωμένους στην πλάτη κάθε καθίσματος.
Αυτοματοποιημένη
οδήγηση και συστήματα υποβοήθησης οδήγησης: μεγαλύτερη υποστήριξη του οδηγού
Το γραφείο θα είναι σύντομα κινητό – ακόμη και για τον οδηγό. Τουλάχιστον για
όσους οδηγούν ένα αυτοκίνητο με το αστέρι: διότι η Mercedes–Benz θέλει η νέα S–Class να μπορεί να οδηγείται αυτοματοποιημένα, με
απόλυτη τεχνική και λειτουργική ασφάλεια, πληρώντας όλες τις αυστηρές νομικές
απαιτήσεις του λεγόμενου συστήματος 3ου επιπέδου. Από το δεύτερο εξάμηνο του
2021, αναμένεται ότι η S–Class θα είναι έτοιμη για αυτοματοποιημένη υπό
συνθήκες οδήγηση με το νέο σύστημα DRIVE PILOT, όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση
σε ενδεδειγμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Αφαιρώντας την πίεση της
οδήγησης από τον οδηγό, το σύστημα αυτό του επιτρέπει να ασχολείται με άλλες
δραστηριότητες, όπως να σερφάρει στο διαδίκτυο ή να διαβάζει και να απαντά σε email με το In–Car Office, ώστε να κερδίζει χρόνο.
Με τη νέα S–Class η Mercedes–Benz κάνει ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς το όραμά
της για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Ο οδηγός υποστηρίζεται από πολλά νέα ή
διευρυμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Έτσι, είναι πιο ξεκούραστος στην
καθημερινότητά του και οδηγεί με άνεση και ασφάλεια. Όταν προκύπτει κίνδυνος,
τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδράσουν σε επικείμενες συγκρούσεις
ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η λειτουργία των συστημάτων απεικονίζεται με έναν
νέο σχεδιασμό ενδείξεων στην οθόνη του οδηγού.
Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος,
τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους
ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Ο χειρισμός γίνεται ταχύτερα και πιο διαισθητικά
χάρη στη συμπερίληψή του στο MBUX. Το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω
άξονα είναι ενσωματωμένο στα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης, ενώ ο
υπολογισμός της πορείας έχει προσαρμοστεί αντίστοιχα. Η λειτουργία φρεναρίσματος
έκτακτης ανάγκης εξυπηρετεί επίσης στην προστασία των υπόλοιπων χρηστών του
δρόμου.
Ο
οδηγός μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο μέσω του smartphone με το
σύστημα υποβοήθησης απομακρυσμένης στάθμευσης. Η λειτουργία έχει απλοποιηθεί
σημαντικά. Εάν η S–Class διαθέτει προεγκατάσταση του INTELLIGENT PARK PILOT, τότε
είναι έτοιμη για τη λειτουργία Automated Valet Parking (AVP, 4ο
επίπεδο SAE). Σε συνδυασμό με τον αναγκαίο προαιρετικό
εξοπλισμό και την αντίστοιχη υπηρεσία Connect
(ανάλογα με τη χώρα), η νέα S–Class διαθέτει την τεχνολογία που χρειάζεται, ώστε να
μπαίνει και να βγαίνει από πολυώροφα γκαράζ, που έχουν υποδομή AVP, με
λειτουργία υψηλής αυτοματοποίησης και χωρίς οδηγό, εφόσον το επιτρέπει η
νομοθεσία της χώρας.
Σύστημα
ανάρτησης: ευκολότεροι και πιο δυναμικοί ελιγμοί με το σύστημα διεύθυνσης πίσω
άξονα
Τα πρωτοποριακά συστήματα ανάρτησης
προσφέρουν εντυπωσιακή εμπειρία ταξιδιού στη νέα S–Class. Το
(προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως 10°
προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες ελιγμών στην πόλη, αντίστοιχες ενός compact αυτοκινήτου.
Ακόμα και στην S–Class με το μακρύ μεταξόνιο και τετρακίνηση, ο
κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 1,9 μέτρα φτάνοντας κάτω από τα 10,9 μέτρα.
Η
προαιρετική, πλήρως ενεργή ανάρτηση E–ACTIVE BODY CONTROL, που
λειτουργεί στα 48 V, προσφέρει έναν μοναδικό συνδυασμό άνεσης και
ευκινησίας, καθώς και πρόσθετη προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Η
αερανάρτηση AIRMATIC με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση ADS+
περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η στενή συνεργασία μεταξύ όλων των
συστημάτων ανάρτησης και ελέγχου εξασφαλίζει μέγιστη ευστάθεια και ασφάλεια. Η Mercedes–Benz έχει
προσθέσει μια νέα λειτουργία του συστήματος PRE–SAFE® Impulse Side στα
μέτρα που εφαρμόζονται κατά το στάδιο πριν την σύγκρουση: Σε περίπτωση κινδύνου
πλευρικής σύγκρουσης, η ανάρτηση E–ACTIVE BODY CONTROL
μπορεί να ανασηκώσει το αμάξωμα του οχήματος κατά έως 80 χιλιοστά μέσα σε λίγα
δέκατα του δευτερολέπτου. Έτσι μειώνονται τα φορτία στα στοιχεία κάθε πόρτας,
καθώς τα μαρσπιέ μπορούν να απορροφήσουν μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας επειδή
βρίσκονται σε υψηλότερο σημείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της
παραμόρφωσης του χώρου επιβατών και των φορτίων που επενεργούν στους επιβάτες.
Οι αισθητήρες ραντάρ μπορούν να αναγνωρίζουν έγκαιρα μια πιθανή πλευρική
σύγκρουση.
Εξωτερική
σχεδίαση: τέλειες αναλογίες για κλασική εμφάνιση
Με κοντό μπροστινό πρόβολο, μακρύ μεταξόνιο
και ισορροπημένο πίσω πρόβολο, η S–Class έχει τη σχεδίαση ενός κλασικού sedan με τέλειες
αναλογίες. Το φαρδύ μετατρόχιο και οι τροχοί, που δεν προεξέχουν από το
αμάξωμα, σε μοντέρνα σχέδια δίνουν στο αυτοκίνητο μία μυώδη εμφάνιση. Οι
χαρακτηριστικές γραμμές και πτυχώσεις στις πλευρές του αυτοκινήτου έχουν μειωθεί
αισθητά. Οι έξυπνα διαμορφωμένες επιφάνειες με τις γλυπτές καμπύλες δημιουργούν
ενδιαφέρουσες φωτοσκιάσεις. Το μπροστινό τμήμα εντυπωσιάζει με την κορυφαία
μάσκα ψυγείου.
Οι προβολείς καθορίζουν την όψη του
αυτοκινήτου. Διαθέτουν τα φώτα πορείας ημέρας που χαρακτηρίζουν την S–Class, αλλά αυτή
τη φορά είναι πιο επίπεδοι και ελαφρώς μικρότεροι συνολικά. Οι (προαιρετικές)
επίπεδες χειρολαβές στις πόρτες εξελίχθηκαν ειδικά για αυτό το μοντέλο.
Εκτείνονται ηλεκτρικά όταν πλησιάζει ο οδηγός ή όταν αγγίζει κάποιος επιβάτης
την εξωτερική τους επιφάνεια. Η πρόσβαση χωρίς κλειδί εξασφαλίζεται με το
σύστημα KEYLESS–GO.
Η
δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου συνεχίζει και το πίσω τμήμα. Χάρη στη
μελετημένη σχεδίαση των εσωτερικών τους επιφανειών και κάποιες ειδικές
λειτουργίες φωτισμού, τα πίσω φώτα συντελούν στην εντύπωση υψηλής ποιότητας και
στη χαρακτηριστική εμφάνιση της S–Class τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.
Τα
φώτα: καινοτόμα ψηφιακή τεχνολογία μέσα και έξω
Το προαιρετικό σύστημα DIGITAL LIGHT μπαίνει για πρώτη φορά σε σειρά παραγωγής
στη Mercedes–Benz, επιτρέποντας εντελώς νέες λειτουργίες
υποβοήθησης :
·
Προειδοποίηση
για ανίχνευση οδικών έργων προβάλλοντας ένα εικονίδιο εκσκαφέα στο οδόστρωμα
·
Προβολή
ακτίνας φωτός σε πεζούς που ανιχνεύονται στην άκρη του δρόμου ως προειδοποίηση
·
Οι φωτεινοί
σηματοδότες, τα σήματα stop και απαγόρευσης εισόδου επισημαίνονται
προβάλλοντας ένα προειδοποιητικό σύμβολο στο οδόστρωμα
·
Υποστήριξη σε
στενές λωρίδες κυκλοφορίας (με οδικά έργα) προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές στο
οδόστρωμα.
Το DIGITAL LIGHT διαθέτει μία μονάδα φωτισμού σε κάθε
προβολέα αποτελούμενη από τρεις πανίσχυρες λυχνίες LED των οποίων
το φως διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρό-κάτοπτρα. Συνεπώς,
η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα,
επιτρέποντας την κατανομή φωτός με μεγάλη ακρίβεια. Έτσι το σύστημα υποβοήθησης
φώτων μεγάλης σκάλας μπορεί να εξαιρεί με 100 φορές μεγαλύτερη ακρίβεια τα
επερχόμενα οχήματα και τα οδικά σήματα από τη φωτεινή ακτίνα σε σύγκριση με το
φως 84 pixel. Οι διαβαθμίσεις φωτός/σκίασης και η
κατανομή του φωτός όλων των υπόλοιπων λειτουργιών προσαρμοζόμενου φωτισμού
παρέχονται με σημαντικά μεγαλύτερη ακρίβεια, π.χ. φωτισμός ομίχλης, φωτισμός
αυτοκινητοδρόμου ή φωτισμός πόλης.
Χάρη
στην τεχνολογία LED, η νέα S–Class έχει
πραγματοποιήσει ένα σημαντικό άλμα και στον εσωτερικό φωτισμό: η Mercedes–Benz έχει
δημιουργήσει για πρώτη φορά διαδραστικό εσωτερικό φωτισμό. Ο (προαιρετικός)
ενεργός ατμοσφαιρικός φωτισμός έχει πλέον ενσωματωθεί στα συστήματα υποβοήθησης
οδήγησης και έχει τη δυνατότητα να ενισχύει οπτικά τις προειδοποιήσεις. Το
γεγονός αυτό επιτρέπει και την αντίστοιχη επιβεβαίωση ανταπόκρισης από τα
συστήματα ανέσεων, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος κλιματισμού και του
φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes».
Αεροδυναμική:
εκτενείς προσομοιώσεις κατά την πρώιμη φάση ανάπτυξης
Με συντελεστή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,22, η S–Class
αναδεικνύεται σε ένα από τα πλέον αεροδυναμικά αυτοκίνητα του κόσμου, ιδίως
στην πολυτελή κατηγορία. Παρόλο που η μετωπική επιφάνεια (A) της νέας S–Class έχει αυξηθεί
ελαφρώς στα 2,5 τ.μ., ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί ακόμη
περισσότερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Το γινόμενο των τιμών Cd και A είναι 0,56 τ.μ., δηλαδή 200 τ.εκ. μικρότερο σε σύγκριση
με το προηγούμενο μοντέλο μετά το facelift. Τα μέτρα αεροδυναμικής στο αμάξωμα, το
υποδάπεδο και τα προσαρτήματα προσφέρουν καλές επιδόσεις τόσο στην αεροδυναμική
σήραγγα όσο και κατά τη οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες. Οι προσομοιώσεις
αεροδυναμικής πραγματοποιήθηκαν ήδη από τα πρώιμα στάδια ανάπτυξης
χρησιμοποιώντας υπολογιστές υψηλής απόδοσης.
Η S–Class έχει
επιτύχει επίσης σημαντικές βελτιώσεις αεροακουστικής. Το προηγούμενο μοντέλο
είχε ήδη άριστες επιδόσεις ως προς τους θορύβους στον εσωτερικό χώρο. Στο νέο
μοντέλο επικρατεί ακόμη περισσότερη ησυχία. Η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος
αποτελεί τη βάση για την εξαιρετική άνεση ως προς τους θορύβους και τους
κραδασμούς, αλλά συμπληρώνεται και με πρόσθετα μέτρα βελτίωσης. Για παράδειγμα,
οι οπές για τα καλώδια στο τροπέτο διαθέτουν διπλά λαστιχένια στεγανοποιητικά.
Για να ακούγεται ο ήχος κινητήρα πολιτισμένος και καθόλου ενοχλητικός στον
εσωτερικό χώρο, η μόνωση του τροπέτου επεκτάθηκε στις πλευρές των κολώνων Α και
στο δάπεδο. Η Mercedes–Benz χρησιμοποιεί επίσης για πρώτη φορά
ηχοαπορροφητικό αφρώδες υλικό σε ορισμένα τμήματα του αμαξώματος.
Σύστημα
μετάδοσης κίνησης: περισσότερος εξηλεκτρισμός, περισσότερη αποδοτικότητα
Οι πρώτες εκδόσεις κινητήρων που θα
εξοπλίσουν τη νέα S–Class είναι εξακύλινδροι εν σειρά βενζινοκινητήρες
και πετρελαιοκινητήρες διαφορετικών επιπέδων ισχύος.
Ένας κινητήρας V8 με ενσωματωμένο δυναμό μίζας (ISG) και
ηλεκτρικό σύστημα 48 volt θα είναι διαθέσιμος σύντομα. Η υβριδική
ηλεκτρική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων θα παρουσιαστεί
το 2021.
Η
γκάμα του μοντέλου κατά την παρουσίαση της S–Class :
Ακολουθούν οι τιμές κατανάλωσης σύμφωνα με WLTP :
Αμάξωμα
οχήματος και προστασία από ατυχήματα: νέοι μετωπικοί αερόσακοι για τους πίσω επιβάτες
Η ευφυής σχεδίαση του αμαξώματος και οι
καινοτομίες στα συστήματα συγκράτησης επιβεβαιώνουν τον ηγετικό ρόλο της S–Class στο θέμα της
παθητικής ασφάλειας. Το νέο υβριδικό αμάξωμα από κράμα αλουμινίου με
περιεκτικότητα άνω του 50 τοις εκατό σε αλουμίνιο πληροί πολλές απαιτήσεις:
Υψηλό επίπεδο σταθερότητας σε σύγκρουση, χαμηλότερο βάρος και μεγάλη ακαμψία
αμαξώματος. Όλες αυτές οι ιδιότητες εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά
οδικής συμπεριφοράς σε συνδυασμό με εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβων και
κραδασμών.
Το 2019, με το Experimental Safety Vehicle (ESF) 2019, η Mercedes–Benz παρουσίασε
τις ιδέες τις οποίες επεξεργάζονται οι ειδικοί ασφάλειας της εταιρείας. Μεταξύ
των 20 και πλέον καινοτομιών, υπήρχαν ορισμένες που ήταν σχεδόν έτοιμες να
τεθούν σε σειρά παραγωγής, όπως ο πίσω αερόσακος, ο οποίος είναι πλέον
διαθέσιμος ως προαιρετικός εξοπλισμός στη νέα S–Class. Ο μετωπικός
αερόσακος για τους πίσω επιβάτες φουσκώνει εξαιρετικά ήπια χάρη στην καινοτόμα,
κυλινδρική δομή μου. Σε περίπτωση σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, ο πίσω
αερόσακος μπορεί να μειώνει σημαντικά το φορτίο που επενεργεί στο κεφάλι και
τον αυχένα των επιβατών στις πίσω εξωτερικές θέσεις.
Στη
διάρκεια σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, ανάλογα με τη φορά της σύγκρουσης, τη
σφοδρότητα και την ύπαρξη συνοδηγού στο όχημα, ο νέος κεντρικός αερόσακος
παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, μειώνοντας
έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους. Είναι ενσωματωμένος στην
πλάτη του καθίσματος του οδηγού, στο κέντρο του οχήματος.
Βιωσιμότητα: ανάπτυξη με σεβασμό προς το
περιβάλλον
Στην S-Class χρησιμοποιούνται περισσότερα από 98 κιλά εξαρτημάτων που κατασκευάζονται
από υλικά διατήρησης φυσικών πόρων. Ο αριθμός των εξαρτημάτων που περιέχουν
ανακυκλωμένα υλικά είναι πλέον 120 – υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με το
προηγούμενο μοντέλο. Άλλα 40 κιλά περίπου φτιάχνονται από ανανεώσιμες πρώτες
ύλες. Η διαδικασία ανάπτυξης με σεβασμό προς το περιβάλλον αποτελεί αναπόσπαστο
τμήμα της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας και βασίζεται σε συγκεκριμένους
στόχους. Οι περιβαλλοντικές πτυχές λαμβάνονται υπόψη ήδη από τη φάση
σχεδιασμού.
Το νέο
ανακυκλωμένο νήμα, με την εμπορική ονομασία Econyl®, χρησιμοποιείται πλέον για τα καλύμματα
δαπέδου. Φτιάχνεται από ανακυκλωμένο νάιλον το οποίο ανακτάται από απόβλητα που
προορίζονται για υγειονομική ταφή, όπως παλιά δίχτυα αλιείας και υπολείμματα
υφαντουργίας και μοκετών. Όλα αυτά συλλέγονται και μετατρέπονται σε καινούριο
νήμα, το οποίο έχει τις ίδιες ιδιότητες με το νάιλον που φτιάχνεται από
καινούριες πρώτες ύλες. Η διαδικασία ανακύκλωσης που χρησιμοποιείται για την
παραγωγή αυτού του νήματος προκαλεί σημαντικά λιγότερο CO2 σε
σύγκριση με την κατασκευή νέου νήματος. Ταυτόχρονα, επιτρέπει στη Mercedes–Benz να συνεχίζει
τον κύκλο ζωής των υλικών.
Ιστορία: το πρότυπο της πολυτελούς κατηγορίας
εδώ και δεκαετίες
Η Mercedes–Benz S–Class έχει
μια μακρά παράδοση που ξεκινά σχεδόν ταυτόχρονα με την ιστορία της μάρκας Mercedes στις
αρχές του 20ου αιώνα. Κάθε μοντέλο έχει επηρεάσει καθοριστικά τη μηχανολογία της
αυτοκίνησης στην εποχή του. Πολύ πριν καθιερωθεί επισήμως η ονομασία S–Class, τα
μοντέλα της κορυφαίας και πολυτελούς κατηγορίας αποτελούσαν το επίκεντρο της
γκάμας της εταιρείας από τη Στουτγάρδη, η οποία αποτελούσε ανέκαθεν σύμβολο της
πολυτέλειας, της άνεσης, της ασφάλειας και του lifestyle. Οι
ρίζες της οικογένειας S–Class εντοπίζονται στο μοντέλο 220 (W 187)
του 1951. Η ονομασία «S–Class» παρουσιάστηκε επισήμως με τη σειρά μοντέλου
116 το 1972.
All in all
Απο την πρώτη στιγμή, η S Class ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο ήταν συνώνυμο της πολυτέλειας, της ασφάλειας και της καινοτομίας. Έτσι και η νέα S Class, μένει πιστή στα όσα αντιπροσωπεύει εδώ και δεκαετίες, φέρνοντας καινοτομίες που σήμερα δεν είναι καν ακόμη διαθέσιμες λόγω νομικών περιορισμών. Θα μπορούσε να πει κανείς, πως για άλλη μία φορά, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι μπροστά απο την εποχή του. Την αντιπροσωπεύει απόλυτα θα έλεγε κανείς, το slogan της Mercedes, “The best or nothing”…