Τη νέα αναθεωρημένη στρατηγική στην ηλεκτροκίνηση ανακοίνωσε η Mercedes-Benz, η οποία διακατέχεται από ευελιξία και περιλαμβάνει ενδεχόμενο συνεργιών με άλλους κατασκευαστές.
Ειδικότερα, η Mercedes-Benz θα λανσάρει ηλεκτρικές εκδόσεις της μεσαίας σεντάν C-Class και του SUV GLC στη νέα πλατφόρμα MB.EA της εταιρείας από το 2026, όπως επιβεβαίωσε ο CEO Ola Kallenius.
Τα δύο μοντέλα βρίσκονται στη «μεγαλύτερη κατηγορία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» όσον αφορά την premium αγορά και θα βοηθήσουν στην ενίσχυση των υποτονικών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Mercedes, δήλωσε ο Kallenius στους αναλυτές κατά την κλήση για τα κέρδη της εταιρείας την Παρασκευή.
Η πλατφόρμα MB.EA επικεντρώνεται τώρα σε αυτό που η Mercedes αποκάλεσε «βασική πολυτελή» κατηγορία, συμπεριλαμβανομένης της C-Class και της GLC, αφού η εταιρεία σταμάτησε την ανάπτυξη μιας μεγαλύτερης έκδοσης για μεγαλύτερα μοντέλα, όπως ανέφερε η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt τον Μάιο.
Η MB.EA θα λειτουργεί πλέον παράλληλα με την τρέχουσα ηλεκτρική πλατφόρμα EVA2 που υποστηρίζει μοντέλα όπως η λιμουζίνα EQS, αντί να την αντικαταστήσει όπως αρχικά προβλεπόταν. Η Mercedes δεν έχει επιβεβαιώσει την τύχη της μεγάλης ηλεκτρικής πλατφόρμας MB.EA. Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος δήλωσε στο Automotive News Europe ότι η σχεδιαζόμενη ηλεκτρική πλατφόρμα επιδόσεων της εταιρείας με την ονομασία AMG-EA βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.
Το βιομηχανικό πλάνο για την ηλεκτροκίνηση
Οι ηλεκτρικές C-Class και GLC αναμένεται να ονομάζονται EQC και EQC SUV, με βάση το ισχύον σύστημα ονοματοδοσίας της Mercedes.
Τα μοντέλα που χρησιμοποιούν την MB.EA (συντομογραφία για την Ηλεκτρονική Αρχιτεκτονική της Mercedes-Benz) θα ανταγωνίζονται εκείνα που υποστηρίζονται από την πλατφόρμα Neue Klasse της BMW, η οποία θα χρησιμοποιείται κυρίως για μεσαία οχήματα. Τα αυτοκίνητα που βασίζονται στην Neue Klasse αναμένεται να φτάσουν το 2025, ξεκινώντας με το νέο iX3 SUV.
Οι πωλήσεις EV της Mercedes μειώθηκαν κατά 25 % στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, δήλωσε η εταιρεία. Πούλησε 45.843 ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία την περίοδο αυτή, που αντιστοιχούν στο 9,2% των συνολικών πωλήσεών της, έναντι 12% το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών της εταιρείας, ωστόσο, σημείωσαν άλμα 27 % σε 44.120 το δεύτερο τρίμηνο.
Ο Kallenius δήλωσε ότι οι πωλήσεις EV θα ανακάμψουν από το επόμενο έτος με το λανσάρισμα των μοντέλων που χρησιμοποιούν τη νέα βάση MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture). Η MMA προορίζεται για συμπαγή μοντέλα και μπορεί να ενσωματώσει τόσο ηλεκτρικά όσο και κινητήρες εσωτερικής καύσης, εκ των οποίων ο τελευταίος θα είναι υβριδικός, δήλωσε η Mercedes.
Η εταιρεία προανήγγειλε το πρώτο μοντέλο MMA με το πλήρως ηλεκτρικό Concept CLA που εμφανίστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου το 2023.
Άλλα μοντέλα στην πλατφόρμα θα περιλαμβάνουν δύο SUV και ένα Station Wagon. Το τετράθυρο σεντάν τύπου κουπέ Concept CLA λέγεται ότι έχει αυτονομία άνω των 750 χιλιομέτρων (466 μίλια) και φορτίζει αρκετά γρήγορα ώστε να προσθέτει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 15 λεπτά.
Η CLA θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας σημαντικής αύξησης των πωλήσεων EV για τη Mercedes, υποσχέθηκαν οι αναλυτές.
«Όσον αφορά το συνδυασμό κινητήρων, δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο. Η θεμελιώδης αλλαγή θα έρθει με τα προϊόντα το 2025, το 2026 με την MMA και στη συνέχεια με την ηλεκτρική C-Class και την GLC», δήλωσε ο CFO της Mercedes Harald Wilhelm στην κλήση για τα αποτελέσματα.
Ενδεχόμενο συνεργιών
Ο Kallenius προειδοποίησε ότι η εταιρεία ενδέχεται να χρειαστεί να συμπράξει με άλλους κατασκευαστές το επόμενο έτος, εάν το αναμενόμενο άλμα στις πωλήσεις BEV στην Ευρώπη δεν έρθει αρκετά γρήγορα.
«Για το 2025, πρέπει να κάνουμε ένα βήμα προς τα πάνω στην Ευρώπη. Εάν αυτό δεν είναι αρκετό, τότε θα πρέπει να εξετάσουμε λύσεις συνεργασίας», δήλωσε.
Η Mercedes έχει προηγουμένως υπαναχωρήσει από τον στόχο της να λανσάρει μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030.
«Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η ταχύτητα υιοθέτησης, η ταχύτητα του μετασχηματισμού, είναι σχεδόν αδύνατο να προβλέψουμε πόσος χρόνος θα χρειαστεί», δήλωσε ο Kallenius στην κλήση του Q2. «Είμαστε μία από τις λίγες εταιρείες που είναι σε καλή θέση για να παίξουμε το χαρτί της ευελιξίας μέχρι τη δεκαετία του 2030».
Η Mercedes έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι τα μοντέλα MB.EA θα κατασκευάζονται στα εργοστάσιά της στο Kecskemet της Ουγγαρίας και στη Βρέμη της Γερμανίας.