Κάθε νέα McLaren, φέρνει μαζί της κάτι το εντυπωσιακό. Η Artura, ωστόσο, καταφέρνει κάτι παραπάνω απο απλός αυτό. Η Artura είναι ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της βρετανικής εταιρείας, αλλά και στο χώρο των supercar στο σύνολο του. Ακολουθεί ένα μονοπάτι παρόμοιο με αυτό που χαράσσει η Ferrari με την SF90, απλά σε μικρότερη κατηγορία επιδόσεων. Η Artura είναι η απάντηση της McLaren στο βιώσιμο και φιλικότερο προς το περιβάλλον, supercar του αύριο, χωρίς αυτό να σημαίνει θυσίες στο κομμάτι της οδηγικής απόλαυσης ή των επιδόσεων. Αντιθέτως, προσθέτει στη χρηστικότητα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα της να κινηθεί για 30 περίπου χιλιόμετρα, αμιγώς ηλεκτρικά.
Αυτό βέβαια, είναι μόνο ο πρόλογος. Η Artura έρχεται να αντικαταστήσει τη σειρά Sports Series των 540C, 570S, 570GT και 600LT, η οποία ομολογουμένως έκανε το κύκλο της και ήθελε μία ανανέωση πιο ριζική, παρά κάποιο facelift. Η McLaren, πιστή στη παράδοση της να διατηρεί το βάρος όσο χαμηλότερα γίνεται, καθώς “σκοτώνει” κάθε οδηγική απόλαυση όπως δηλώνει και η ίδια, έγινε πιο απαιτητική απο ποτέ, προκειμένου το συνολικό βάρος της Artura να πλησιάζει αυτό της 600LT, παρόλο το υβριδικό σύστημα που φέρει.
Στο βίντεο παραπάνω, βλέπουμε το McLaren Carbon Lightweight Architecture, συνδυάζει αρμονικά το σύνολο των μηχανικών μερών, του πλαισίου, του συστήματος πέδησης και ανάρτησης, σε ένα συμπαγές και συνάμα χαμηλού βάρους σύνολο, με τη McLaren να εστιάζει στο να κρατήσει το βάρος όσο το δυνατόν γίνεται πιο χαμηλά και πιο κοντά στο κέντρο του αυτοκινήτου.
Ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα της McLaren, είναι πως χάρη στο συμπαγές δίκτυο καλωδίων που χρησιμοποιεί στην Artura, καταφέρνει μόνο απο εκεί, να εξοικονομήσει 10% βάρος σε σχέση με το σύστημα που είχε εφοδιάσει τη P1. Στο κομμάτι των αριθμών, το νέο υβριδικό σύνολο, ζυγίζει 130 κιλά (88 κιλά το battery pack και περίπου 15 ο ηλεκτροκινητήρας), με το συνολικό βάρος τηςArtura, να ανέρχεται στα 1498 κιλά, βάρος το οποίο αναλογεί στη πλειοψηφία του ανταγωνισμού της, ο οποίος όμως δε φέρει κάποιο υβριδικό σύστημα.
Άλλο ένα νέο στοιχείο της Artura, είναι ο νέος V6 κινητήρας της. Ο κινητήρας της έχει χωρητικότητα 3 λίτρα, φέρει διπλή υπετροφοδότηση και αποδίδει 585 ίππους, σχεδόν 200 ίππους ανά λίτρο. Η γωνία του V είναι 120 μοίρες, γεγονός που επιτρέπει στη McLaren να τοποθετήσει τα 2 turbo μέσα στο “hot V” για καλύτερη απόκριση και η τοποθετήσει ένα στιβαρότερο στρόφαλο, επιτρέποντας στο κινητήρα να στροφάρει μέχρι τις 8.500 στροφές το λεπτό. Ο νέος V6 της Artura, ζυγίζει μόλις 160 κιλά, κάνοντας τον 50 κιλά ελαφρύτερο απο το V8 της McLaren, συμβάλλοντας όχι μόνο σε ένα ελαφρύτερο μηχανικό σύνολο, αλλά και σε ένα κοντύτερο σύνολο, το οποίο βοηθάει στο κομμάτι της χωροταξίας του χώρου του κινητήρα. Απο τη μεριά του, ο ηλεκτροκινητήρας της Artura, αποδίδει 95 ίππους και 225 Νm ροπής, με την απόδοση του ανά κιλό, να είναι 33% καλύτερη απο το αντίστοιχο μοτέρ στη P1. Χάρη σε αυτόν, γεμίζει το κενό της απόκρισης του κανονικού της κινητήρα, με τις επιδόσεις να είναι καταιγιστικές για ένα 6κύλινδρο σύνολο. Το 0-100 πραγματοποιείται σε μόλις 3 δευτερόλεπτα, το 0-200 σε 8.3 δευτερόλεπτα, το 0-300 σε 21.5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα της Artura είναι περιορισμένη στα 330 χιλιόμετρα/ώρα. Απο τη μεριά του, το κιβώτιο ταχυτήτων της Artura, είναι διπλού συμπλέκτη, με ένα επιπλέον συμπλέκτη που επιτρέπει την σύνδεση και αποσύνδεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Artura, σχεδιάστηκε ως ένα αυτοκίνητο τεχνολογίας plug-in hybrid, με το χρόνο φόρτισης να ανέρχεται στις 2.5 ώρες απο το 0% στο 80% με ένα συμβατικό καλώδιο φόρτισης απο οικιακή πρίζα. Το battery pack, έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 7.4 kWh.
Το νέο πλαίσιο της Artura, είναι το νέο σημείο αναφοράς για την εταιρεία, όντας το πιο στιβαρό που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα. Αποσκοπεί να χρησιμοποιηθεί και σε παραλλαγές αυτού της Artura, σε μελλοντικά υβριδικά μοντέλα της εταιρείας, καθώς η αρχιτεκτονική του, βασίζεται για υβριδικά σύνολα, με την ethernet φιλοσοφία, να βοηθά στη χρήση έως και 25% λιγότερων καλωδίων.
Άλλο ένα κομμάτι στο οποίο η Artura φέρει κάποια νέα στοιχεία, είναι ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος πέδησης, το νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και η νέα αρχιτεκτονική της πίσω ανάρτησης, που συμβάλουν σημαντικά στη σταθερότητα του πίσω μέρους, τόσο κατά την επιβράδυνση, όσο και κατά την επιτάχυνση. Το σύστημα πέδησης, είναι το ίδιο με αυτό της 765LT, ενώ χρησιμοποιεί ένα σύστημα κρεμαγιέρας, το οποίο έχει μόνο υδραυλική και όχι ηλεκτρική υποβοήθηση, όπως άλλωστε κάνει τόσα χρόνια σε όλα τα μοντέλα της, προκειμένου να μεταδίδει καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό.
Εξωτερικά, η νέα Artura φέρει διάφορα στοιχεία από τις αδερφές της, όπως ένα εμπρός μέρος που παραπέμπει στην Elva, το πλαϊνό κομμάτι της μοιάζει ανασχεδιασμένο και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο, ενώ το πίσω κομμάτι, φέρει σχεδιαστικά στοιχεία απο τη grand tourer αδερφή της, GT.
Ακόμη ένα νέο χαρακτηριστικό της Artura, είναι το πλήθως οδηγικών υποβοηθήσεων που φέρει, όπως ενεργό cruise control, σύστημα προειδοποίησης τυφλής γωνίας, σύστημα προειδοποίησης για τη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση πινακίδων και αυτόματη εναλλαγή μεταξύ μεσαίας και μεγάλης σκάλας στα φώτα. Το κερασάκι στη τούρτα, είναι το νέο σύστημα μετάδοσης δεδομένων, το οποίο πέρα απο τη σύνδεση της Artura με το διαδίκτυο, επιτρέπει και τη λήψη Over The Air, ενημερώσεων.
Στο εσωτερικό, η Artura παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της McLaren. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και φέρει όλες τις πιθανές πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, η πλειοψηφία των υπόλοιπων ρυθμίσεων βρίσκεται νέο infotainment σύστημα, MIS II. Το τιμόνι, μένει “καθαρό” απο οποιαδήποτε πλήκτρα, με μοναδικό αντικείμενο πάνω του, τα paddles. Ο επιλογέας ταχυτήτων, έχει μετακινηθεί στο άνω δεξιό μέρος του ταμπλό για καλύτερη εργονομία.
Απο το νέο MIS II, ο οδηγός μπορεί να χειριστεί όλα τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου, καθώς και τα λοιπά συστήματα, όπως το ηχοσύστημα, το σύστημα κλιματισμού, τις ρυθμίσεις των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης κ.α. .
Η νέα Artura, φέρνει όλα όσα έχει μάθει η McLaren τόσα χρόνια τόσο απο το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όσο και απο τα προηγούμενα μοντέλα της. Η ίδια, έχει παραδεχθεί πως υπήρχαν αρκετά μικρο-προβλήματα, αλλά είναι σίγουρη πως η Artura, θα δείξει πως όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Για πρώτη φορά, η McLaren παρέχει 5 χρόνια εγγύηση (η 125.000 χιλιόμετρα), 6 χρόνια στη μπαταρία και 10 χρόνια στην αντισκοριακή προστασία. Αυτό και μόνο, είναι δείγμα της σιγουριάς που έχει πίσω απο το νέο της προϊόν.
Η νέα Artura είναι ήδη διαθέσιμη προς παραγγελία απο το επίσημο δίκτυο εμπόρων της εταιρείας, με τη τιμή της να ανέρχεται στις 185.500 λίρες Αγγλίας, ενώ στην Ευρωπαϊκή αγορά, εκτιμάται οτι θα ξεκινά γύρω στις 195.00 ευρώ, όπως και η 600LT.