Categories: RETROUncategorized

Σεβασμός στο παρελθόν : Lotus Esprit 300

Ποια είναι η ομορφότερη Lotus; Δύσκολο να πεις, αφού η μία είναι πιο όμορφη και πιο καλή από την άλλη και, “όταν δαγκώσεις τον λωτό, μαγεύεσαι”, όπως λέει και ένας φίλος- λάτρης των βρετανικών σπορ αυτοκινήτων. Στα δικά μας μάτια, η ομορφότερη Lotus έρχεται από την δεκαετία του ’90. Ο λόγος για τη Lotus Esprit Sport 300, η οποία, κατά κάποιους, πρόσφερε και την απόλυτη εμπειρία οδήγησης μιας Lotus.

H Esprit Sport 300 παρουσιάστηκε το 1992 στο Birmingham Motor Show ως μια έκδοχη της Esprit Turbo με μικρότερο βάρος και καλύτερες επιδόσεις. Η ισχύς ξεπερνούσε τους 300 ίππους και, σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση βάρους άνω των 40 κιλών, η Sport 300 ήταν ικανή να κάνει το σπριντ για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα από στάση, σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα.

Με το αγωνιστικό IMSA X180R της Lotus να χρησιμοποιείται ως βάση για την Esprit GT1 Le Mans, η Esprit 300 είχε σκληρότερη ανάρτηση, ενισχυμένο πλαίσιο και πρόβλεψη για roll cage, για τους ιδιοκτήτες που επιθυμούσαν να μπουν στην πίστα και να αναμετρηθούν με τα χρονόμετρα (και όχι μόνο). Η Sport 300 αντικαταστάθηκε το 1993 από την Esprit S4 και λίγο μετά την S4S. Η γκάμα εμπλουτίστηκε μέχρι και την άφιξη της Esprit V8 το 1996.

Ο πρωταγωνιστής του video που βλέπουμε σήμερα, Henry Catchpole της Carfection, πιστεύει ότι αυτή η Esprit, ίσως να είναι μια από τις καλύτερες Lotus που κατασκευάστηκαν ποτέ. Με δεδομένο ότι η θρυλική βρετανική μάρκα έχει δημιουργήσει αρκετά κορυφαία αυτοκίνητα, ένα τέτοιο συμπέρασμα, αποτελεί τεράστιο έπαινο για το μοντέλο. Η κεντρομήχανη τετρακύλινδρη turbo Lotus, αποδίδει περισσότερους από 300 ίππους  και πατά σε ένα φαρδύτερο μεταξόνιο. Όλο το παρουσιαστικό και τα χαρακτηριστικά του μοντέλου, σε συνδυασμό με τα τεράστια πίσω ελαστικά, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τα τεράστια φρένα και το εξωτικό, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, παρουσιαστικό, δημιουργεί ένα αυτοκίνητο- θρύλο, το οποίο φαίνεται πως είναι αδικημένο στο “χρηματιστήριο των legendary cars”, στο πέρασμα των χρόνων…

Παναγιώτης Καραγιάννης

Recent Posts

Η Porsche έτοιμη να λανσάρει την πρώτη υβριδική 911 με υψηλότερες επιδόσεις

Η Porsche προσθέτει για πρώτη φορά μια μπαταρία στο σπορ αυτοκίνητο 911, με τον ηλεκτροκινητήρα…

2 ώρες ago

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία γυρίζει την πλάτη στην ηλεκτροκίνηση

Με τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εκφράζουν γενικευμένες αντιδράσεις από την επιβράδυνση των πωλήσεων αμιγώς…

3 ώρες ago

H Ford Performance ανακοινώνει την είσοδό της στο Ράλι Ντακάρ 2025

Με ιδιαίτερη χαρά η Ford Performance ανακοινώνει σήμερα τη συμμετοχή της στο Ράλι Ντακάρ 2025,…

8 ώρες ago

Οδηγούμε  Volkswagen ID.3 Pro Performance: Το σύμβολο της μετάβασης (Βίντεο)

Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Το μικρομεσαίο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της Volkswagen, Διαφέρει αισθητικά και…

9 ώρες ago

Ιδού, η αμιγώς ηλεκτρική Mercedes Benz G580 EQ

Η νέα Mercedes-Benz G 580, εξοπλισμένη με τεχνολογία EQ, συνεχίζει την κληρονομιά των προκατόχων της…

10 ώρες ago

Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport: Με τον άερα του Mille Miglia (Βίντεο)

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport πηγαίνουν ακόμα παραπέρα το σπορ ιδεώδες…

24 ώρες ago