Live η Κίνηση στους δρόμους

«Κομψότητα σε κίνηση» : To νέο ντοκιμαντέρ της Lancia, για την 115η επέτειο της

Στο πρώτο επεισόδιο της νέας σειράς ντοκιμαντέρ, οι κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia και Jean-Pierre Ploué, Επικεφαλής Σχεδίασης της Stellantis και της Lancia, μιλούν για το design και την ομορφιά

Μια νέα σειρά ντοκιμαντέρ ξεκινά την πορείας της με στόχο να σηματοδοτήσει τους εορτασμούς για τα 115α γενέθλια της Lancia στις 27 Νοεμβρίου. Με τίτλο «Κομψότητα σε κίνηση», στη σειρά ο κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia, σε κάθε επεισόδιο θα έχει έναν φιλοξενούμενο με το οποίον συζητούν για τη μάρκα που αγαπούν χιλιάδες φίλοι του αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο.

«Αν η Lancia έχει τόσους πολλούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο», αναφέρει ο κ. Napolitano, «το οφείλει στη ξεχωριστή της σχεδίαση και τη διαχρονική ομορφιά και κομψότητα των μοντέλων της. Στα 115 χρόνια πορείας της, η Lancia δημιούργησε αυτοκίνητα που παρέμειναν στις καρδιές του κόσμου παρά το πέρασμα του χρόνου. Ο ίδιος ο Vincenzo Lancia είχε μια πολύ ξεκάθαρη ιδέα για το πώς πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο: καινοτόμο σε τεχνικό και στιλιστικό επίπεδο, ευέλικτο και συμπαγές.

Στο πρώτο επεισόδιο του νέου ταξιδιού που έχει τίτλο «Διαχρονική Σχεδίαση», ο κ. Napolitano συζητά με τον κ. Jean-Pierre Ploué, για μερικά από τα ορόσημα στην ιστορία της μάρκας. Αφετηρία είναι τα πρώτα μοντέλα της Lancia, τα οποία ήδη ήταν μπροστά από την εποχή τους, όπως το “12HP”του 1907, το πρώτο αυτοκίνητο με χαμηλό και ελαφρύ πλαίσιο, το οποίο χρησιμοποιούσε άξονα την εποχή που όλα τα μοντέλα χρησιμοποιούσαν αλυσίδες για τη μετάδοση της κίνησης.

Συνέχεια έχουν τα αυτοκίνητα των οποίων το στιλ αναπτύχθηκε γύρω από τις τεχνικές καινοτομίες που αυτά έφεραν και κατέστησαν τη Lancia μια πρωτοπόρα μάρκα. Για παράδειγμα ο μηχανισμός για το άνοιγμα της πόρτας που δεν απαιτούσε την παρουσία κεντρικής κολώνας, ο οποίος παρουσιάστηκε το 1930 και θα αποτελούσε την αρχή για σειρά πρωτοποριακών ιδεών. Ακόμα ένα παράδειγμα είναι η Aprilia, ένα μοντέλο που βασίστηκε στην ρηξικέλευθη για εκείνη την εποχή εφαρμογής προηγμένων αεροδυναμικών στοιχείων σε ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.

Μία Lancia βεβαίως δεν θα μπορούσε παρά να είναι προσεγμένη σε κάθε λεπτομέρεια, τόσο στο αμάξωμα, όσο και στο εσωτερικό της, όπως η Aurelia B24 Spider, με τις λιτές φόρμες και την απουσία χειρολαβών ώστε να μην επηρεάζονται οι τέλειες γραμμές της. Παράλληλα η Lancia αποτελεί και ένα ορόσημο του Ιταλικού στιλ, με την Lancia Thema 8.32 που εφοδιαζόταν με κινητήρα από την Ferrari, να διαθέτει ένα πολυτελές εσωτερικό, όπου το ταμπλό είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ξύλο.

«Η Lancia δεν ακολουθεί την αισθητική για την αισθητική. Η Lancia είναι design με όλη την έννοια του όρου», εξηγεί ο κ. Jean-Pierre Ploué. «Αγκαλιάζει το Ιταλικό στιλ με ένα μοναδικό συνδυασμό κλασσικής κομψότητας, δημιουργικότητας και πάθους. Αυτό το λέω ως ένας Γάλλος σχεδιαστής, με μια νέα οπτική για το τι είναι Ιταλικό για τη Lancia, αλλά και γενικά τι σημαίνει σχεδίαση αυτοκινήτων. Η Lancia γνωρίζει τον τρόπο να δημιουργεί μοντέλα με εκλεπτυσμένη σχεδίαση, αλλά και ουσία. Αφαιρεί οτιδήποτε περιττό και βρίσκει την ομορφιά στην αγνότητα της φόρμας. Αυτό είναι το μάθημα μας διδάσκει η μάρκα και αποτελεί την έμπνευση για το μέλλον της.»

Μετά το πρώτο επεισόδιο, η αναδρομή στην ιστορία της Lancia θα συνεχιστεί με το επόμενο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ που αναδεικνύει τις ρίζες της μάρκας, οι οποίες αποτελούν ένα ισχυρό θεμέλιο για το μέλλον της.