Δεν είναι τυχαίο ότι, για να περιγραφούν τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου (SUV) και όχι μόνο, διεθνώς, χρησιμοποιείται η λέξη Jeep. Και, όταν μιλάμε για τα αυθεντικά Jeep, η λέξη Cherokee, είναι αυτή που συνήθως ακολουθεί. Το Jeep Cherokee, το πιο «μοσχοπουλημένο» όχημα της αμερικανικής φίρμας παγκοσμίως, έχει εξελιχθεί σε θρύλο και όχι άδικα. Η νέα του γενιά, είναι ικανή να φέρει αυτό το «βαρύ» όνομα;
Στην πρώτη επαφή με το Cherokee οδηγήσαμε το μοντέλο με τον 2λιτρο diesel. Και είδαμε πώς η ιταλοαμερικανική συμμαχία στην FCA πήρε έναν αμερικανικό θρύλο, του πρόσθεσε ιταλικό πάθος και δημιούργησε έναν διάδοχο με… γερμανική ποιότητα κύλισης. Πολιτισμένο μεν, αλλά τα 35 κιλά ροπής είναι διαθέσιμα μόλις από τις
1.750 σ.α.λ., για το μοντέλο που έχει γωνία προσέγγισης/φυγής 20/26
μοίρες…
Αισθητικά
Το νέο μοντέλο λοιπόν, αισθητικά, θυμίζει κάτι από τις off road δυνατότητες του παρελθόντος, όμως είναι πιο «εκλεπτυσμένο» σχεδιαστικά. Το ορθογώνιο σχήμα της περασμένης γενιάς απέκτησε καμπύλες, τα φωτιστικά σώματα μίκρυναν κατά πολύ -όπως προστάζει η εποχή-, με τις παραδοσιακές επτά γρίλιες των Jeep να παραμένουν αγέρωχες και χρωμιωμένες στο εμπρόσθιο τμήμα.
Και εσωτερικά, παρά τις παραπομπές στο Wrangler (η Jeep μας έχει συνηθίσει σε easter eggs), δεν είναι μόνο ο πλούσιος εξοπλισμός που δίνει έναν τόνο πολυτέλειας. Τα πάντα, δείχνουν ότι πρόκειται για μια πιο εκλεπτυσμένη εκδοχή της Jeep. Σχεδιασμένο με απλόχερη χρήση μαλακών υλικών, είναι ένα κομψό μείγμα από χειροποίητες “ρευστές” φόρμες, καινοτόμες επιλογές χρωμάτων και υλικών υψηλής ποιότητας, δεξιοτεχνία ακριβείας, κορυφαία τεχνολογία και χαρακτηριστικά άνεσης.
Εύφημο μνεία αξίζει το σύστημα Uconnect με την HD οθόνη αφής 8,4 ιντσών, όπου δεν συγκεντρώνονται μόνο το στερεοφωνικό, το GPS και τα connected items (iPod, usb κλπ) αλλά και τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού.
Πώς πάει;
Εκεί που είναι η μεγάλη διαφορά του νέου Cherokee πάντως, είναι στο δρόμο. Το πλαίσιο CUS-Wide είναι… άλλου επιπέδου και το επίπεδο κύλισης θυμίζει γερμανικές λιμουζίνες, ιδιαίτερα αν συνυπολογιστεί και η άριστη δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης, στην ποιότητα κύλισης τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου.
Ο εξαιρετικός κινητήρας με τα 140 ps και το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ταιριάζει απόλυτα με το Cherokee. Κινεί με άνεση το μοντέλο, πετυχαίνοντας μικρές καταναλώσεις (4,6 δίνει η Jeep, δεν μετρήσαμε, με τέρμα γκάζι, πάνω από 6,5 lt/100 km). Τα 35 κιλά ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις, είναι ενδεικτικά του γιατί το «πολιτισμένο» Cherokee δεν τα βρίσκει ποτέ σκούρα…
Στο βασικό εξοπλισμό διαθέτει μεταξύ άλλων 9 αερόσακους, ESC, ETC, ERM, HAS, ζάντες 17″, χρωμιομένες ράγες οροφής, προβολείς ομίχλης, ψηφιακή ένδειξη πίεσης ελαστικών, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, οθόνη αφής 5″, διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι. κ.α.
Η τιμή του νέου Cherokee που έχει μια γκάμα εκδόσεων και κινητήρων 2,0, 2,2 Mtj diesel και τον –θεϊκό- 3,2 V6 Pentastar βενζίνης, ξεκινά από τα 37.900 ευρώ με όφελος απόσυρσης και επιδότηση ανταλλαγής μέχρι και τα 67.800.
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…
Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…
Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…