Vivere il Movimento nelle strade
Thomas Schaefer

VW: in cantiere una nuova piattaforma EV per contrastare la minaccia cinese

Η VW είχε μεταθέσει την πλατφόρμα SSP στο τέλος αυτής της δεκαετίας λόγω προβλημάτων λογισμικού

Η VW θα λανσάρει νέα πλατφόρμα EV έως το 2028 για να αντιμετωπίσει την απειλή από την Κίνα, προκειμένου να μπορεί να σταθεί στοην κλιμακούμενη πίεση από τους κινέζους κατασκευαστές, εξαιτίας της τεχνολογίας και των προσιτών τιμών στα EVs.

Ο όμιλος Volkswagen ετοιμάζεται να φέρει στην αγορά την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων του το 2028 με μια νέα πλατφόρμα, καθώς οι μάρκες του προσπαθούν να συμβαδίσουν με τους κινέζους αντιπάλους τους στην κούρσα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

«Αυτή είναι η νέα μας αρχιτεκτονική, την οποία σχεδιάζουμε να χρησιμοποιήσουμε από το 2028», δήλωσε ο επικεφαλής της μάρκας VW Thomas Schaefer σε μια επετειακή εκδήλωση για το VW Golf, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, αναφερόμενος στην πλατφόρμα SSP (Software-defined scalable systems).

Η ημερομηνία επιβεβαιώθηκε από εσωτερικά έγγραφα της VW που προβλήθηκαν στη Handelsblatt. Η VW είχε δηλώσει προηγουμένως ότι η πλατφόρμα θα έφτανε στο τέλος της δεκαετίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW Oliver Blume σταμάτησε τα σχέδια για την πλατφόρμα SSP όταν ανέλαβε από τον προκάτοχό του Herbert Diess το 2022, μετά από προβλήματα στην ανάπτυξη λογισμικού που οδήγησαν σε καθυστερήσεις.

Τον Μάρτιο, ο Blume ανακοίνωσε ότι η VW θα έχει τα πρώτα της οχήματα με λογισμικό στους δρόμους μέχρι το 2028.

VW PPF Platform

Η πτώση των πωλήσεων των EVs

Η τελευταία ανακοίνωση έρχεται καθώς οι πωλήσεις EV της VW βλέπουν μια πτώση που αντανακλάται σε ολόκληρη την αγορά γενικά.

Μέχρι τον Μάρτιο, οι πωλήσεις EV της VW έπεσαν κατά 24%, οδηγώντας την αυτοκινητοβιομηχανία να μειώσει τις βάρδιες και να εισαγάγει εργασία βραχείας απασχόλησης στις γερμανικές εγκαταστάσεις στο Emden και στο Zwickau.

Η VW και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με τον κλιμακούμενο κινεζικό ανταγωνισμό, καθώς οι αντίπαλοι εισάγουν φθηνότερα EV στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη έχουν μειώσει το κόστος και σχεδιάζουν νέες στρατηγικές για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Πλατφόρμα γρήγορης φόρτισης SSP

Η αρχιτεκτονική SSP θα βασίζεται στην τελευταία γενιά λογισμικού της θυγατρικής εταιρείας λογισμικού Cariad του VW Group.

Η VW, η Audi και η Porsche θα χρησιμοποιούν διαφορετικές εκδόσεις της αρχιτεκτονικής SSP, η οποία θα επιτρέπει στα οχήματα να φορτίζουν σε περίπου 12 λεπτά και υποστηρίζει την αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 4, δήλωσε η Handelsblatt.

Το πρώτο όχημα του VW Group που θα επωφεληθεί από την SSP θα είναι η ηλεκτρική ναυαρχίδα της VW, το μοντέλο Trinity, το οποίο θα κατασκευαστεί στο Zwickau της Σαξονίας.

Με το λογισμικό στην πρώτη γραμμή της νέας πλατφόρμας, η VW θα επιδιώξει να αποφύγει τα προηγούμενα προβλήματα που καταδίωκαν την κυκλοφορία νέων οχημάτων.

Επόμενο Golf

Η όγδοη γενιά του εμβληματικού Golf της VW θα λανσαριστεί ως ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο στην πλατφόρμα SSP και θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Wolfsburg της Γερμανίας.

Η VW ελπίζει ότι η νέα αρχιτεκτονική θα μειώσει το κόστος ανάπτυξης, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει τις πωλήσεις EV.

Επί του παρόντος, μια ομάδα προγραμματιστών και στελεχών από την Cariad, την Audi και τη VW εργάζονται πάνω στη νέα αρχιτεκτονική τόσο στη Silicon Valley όσο και στη Γερμανία.