Ο πρόεδρος της Volkswagen, Hans Dieter Pötsch ζητά οι στόχοι της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων να «προσαρμοστούν στην πραγματικότητα», πετώντας «καρφιά» ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν θέσει δύσκολες φιλοδοξίες για το κλίμα, αλλά δεν έχουν μελετήσει πλήρως τα βήματα που απαιτούνται για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση των τιμών των θερμικών της μοντέλων στη Γερμανία, ώστε να αντιμετωπίσει με ασφάλεια το αυξημένο κόστος που επιβάλλει η ηλεκτροκίνηση.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ομίλου Volkswagen, Hans Dieter Pötsch, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να αλλάξει τους στόχους της για τις εκπομπές ρύπων και να παράσχει σαφήνεια στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία αντιμετωπίζει περικοπές θέσεων εργασίας και πρωτοφανή κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.
Ο βετεράνος της VW, ο οποίος έχει στενούς δεσμούς με την οικογένεια ιδιοκτητών Porsche-Piech, δήλωσε ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν θέσει σκληρές φιλοδοξίες για το κλίμα, αλλά δεν έχουν μελετήσει πλήρως τα βήματα που απαιτούνται για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Οι στόχοι πρέπει να «προσαρμοστούν στην πραγματικότητα» για να δοθεί στη βιομηχανία περισσότερος χρόνος.
«Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της ιδιωτικής κινητικότητας, αλλά, και δεν μπορώ να το τονίσω αρκετά, οι πολιτικοί έχουν δώσει στη βιομηχανία στόχους χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη υποδομή και χωρίς να εξετάζουν αν οι πελάτες είναι μαζί μας», δήλωσε ο Pötsch στις 11 Σεπτεμβρίου σε εκδήλωση στη Βιέννη.
Ο Pötsch επιβλέπει τη VW σε μια περίοδο αναταραχής για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία παλεύει με το υψηλό κόστος και τον σκληρότερο ανταγωνισμό από την Tesla και τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες με επικεφαλής τις BYD και SAIC.
Η VW την Τρίτη κατήργησε την προστασία των θέσεων εργασίας τριών δεκαετιών στη Γερμανία, αφού την περασμένη εβδομάδα προειδοποίησε ότι ίσως χρειαστεί να κλείσει εργοστάσια στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης για πρώτη φορά.
Οι συνομιλίες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και τα συνδικάτα, που έχουν ασυνήθιστα ισχυρή επιρροή στη VW, θα μπορούσαν ενδεχομένως να διαρκέσουν μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ο Pötsch στο περιθώριο της εκδήλωσης.
«Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης της διαδικασίας, είναι πραγματικά σημαντικό να πείσουμε τους ανθρώπους ότι δεν υπάρχει τρόπος να αποφύγουμε τις διαρθρωτικές αλλαγές», δήλωσε.
Οι αιχμές στην ΕΕ
Η ΕΕ «πρέπει τώρα να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την επιτυχία της ηλεκτροκίνησης όσον αφορά τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, τη φόρτιση, τις πρώτες ύλες, τα οχήματα και τη στήριξη των επενδύσεων», είπε.
Η απόφαση να τερματιστούν οι συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας προετοιμάζει τη VW για μακροχρόνιες συγκρούσεις με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Οι περικοπές στην εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ είναι πιο δύσκολο να προωθηθούν από ό,τι αλλού.
Οι μισές έδρες στο εποπτικό της συμβούλιο κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων και το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας – το οποίο κατέχει το 20% των μετοχών – συχνά τάσσεται στο πλευρό των συνδικαλιστικών οργάνων.
Στις παρατηρήσεις του, ο Pötsch δήλωσε ότι ο τομέας των αυτοκινήτων χρειάζεται «καινοτόμα, ανταγωνιστικά προϊόντα και ισχυρή συνεργασία από την πολιτική, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία».
«Άλλες περιοχές του κόσμου δίνουν με επιτυχία το παράδειγμα για εμάς», είπε. «Ο προστατευτισμός και η απομόνωση δεν θα βοηθήσουν».
Αυτό επαναλήφθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault Luca de Meo, ο οποίος δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συνεργαστούν με κινεζικές εταιρείες και να μάθουν από αυτές.
Βιομηχανικός μηχανικός από την Αυστρία, ο Pötsch είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της Porsche SE, του επενδυτικού οχήματος της φατρίας Porsche-Piech. Κέρδισε την εμπιστοσύνη της οικογένειας διαπραγματευόμενος την επιτυχή κατάληξη ενός πολυετούς έπους εξαγοράς που είχε ως αποτέλεσμα η VW να αποκτήσει τον έλεγχο της κατασκευάστριας σπορ αυτοκινήτων Porsche το 2012.
Ο Pötsch εντάχθηκε στη VW ως επικεφαλής των οικονομικών της το 2003 μετά από θητεία ως διευθύνων σύμβουλος της Duerr AG και επικεφαλής ελεγκτής στην BMW. Είναι πρόεδρος της VW από το 2015.
«Η τάση της ηλεκτρονικής κινητικότητας θα επικρατήσει», δήλωσε ο Pötsch. «Αλλά θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος».
Αυξάνει τις τιμές των θερμικών στην Γερμανία για να αντιμετωπίσει τις ζημιές της ηλεκτροκίνησης
Στη Γερμανία, η Volkswagen αύξησε τις τιμές των αυτοκινήτων της με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όλα τα μοντέλα ντίζελ και βενζίνης (εκτός του Polo) αυξήθηκαν κατά 2,1% έως 4,2%, με τις τιμές καταλόγου να φτάνουν τα 2.490 ευρώ. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με πιθανή αλλαγή του τιμοκαταλόγου και σε άλλες χώρες. .
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο κατασκευαστής αυξάνει τις τιμές του: είχαμε ήδη δει μια παρόμοια πρωτοβουλία την άνοιξη του 2023, με αλλαγές σε ολόκληρη τη γκάμα. Αλλά αυτό έγινε λίγους μήνες αφότου το εποπτικό συμβούλιο είχε χαρακτηρίσει περιττές οποιεσδήποτε περαιτέρω προσαρμογές στους τιμοκαταλόγους.
Κρίσιμη στιγμή
Οι αυξήσεις – που κυμαίνονται από 490 ευρώ για το Taigo έως 2.490 ευρώ για το Touareg και 1.150 ευρώ για το Golf – δεν περιορίζονται στο ίδιο το μοντέλο, αλλά αφορούν επίσης όλα τα αξεσουάρ που διατίθενται στον κατάλογο (συμπεριλαμβανομένων των Adas και των εφεδρικών τροχών). Η αναπροσαρμογή των τιμών έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για τη Volkswagen: ανάμεσα στον μπαμπούλα του κλεισίματος εργοστασίων, τα προβλήματα με τα συνδικάτα και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων που δεν είναι τόσο ρόδινες όσο αναμενόταν, ο κατασκευαστής έχει μπροστά του μια περίπλοκη περίοδο.