Vivere il Movimento nelle strade
4003 CUPRALeon Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Το νέο CUPRA Leon, τόσο σε 5θυρη hatchback όσο και σε Sportstourer έκδοση, έρχεται για να ενισχύσει τις φιλοδοξίες της μάρκας

CUPRA Leon

Το νέο CUPRA Leon – τόσο σε 5θυρη hatchback όσο και σε Sportstourer έκδοση – έρχεται για να ενισχύσει τις φιλοδοξίες της μάρκας. Με το νέο DNA της σχεδιαστικής γλώσσας, την ενσωμάτωση της τεχνολογίας eHybrid επόμενης γενιάς, τη μεγαλύτερη ψηφιοποίηση και τα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας, θα αναβαθμίσει το κύρος της μάρκας, προάγοντάς την σε ένα νέο επίπεδο.

"Il CUPRA Leon συγκεντρώνει τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει κάθε μοντέλο της μάρκας: σχεδίαση, επιδόσεις και δυναμισμό», δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO της CUPRA. «Το νέο CUPRA Leon αγκαλιάζει το μέλλον με κινητήρια σύνολα επόμενης γενιάς και βελτιωμένη ποιότητα υλικών με μια πιο περιβαλλοντικά συνειδητή προσέγγιση όσον αφορά τις επιδόσεις.»

Πέρυσι, η CUPRA πέτυχε ένα νέο ορόσημο και ξεπέρασε σε παραδόσεις το μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα από το 2018 που λανσαρίστηκε ως αυτόνομη μάρκα. Το νέο CUPRA Leon επανασχεδιάστηκε και βελτιώθηκε για να συνεχίσει το success story.

 

Εξωτερική Σχεδίαση

4003 CUPRALeon Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Τα νέα CUPRA Leon 5D και CUPRA Leon Sportstourer είναι σχεδιασμένα για να εντυπωσιάζουν και να διεγείρουν τον ενθουσιασμό. Κάθε όχημα, ανεξάρτητα από το στυλ αμαξώματος, αποτυπώνει το DNA της μάρκας με ένα εντελώς νέο πρόσωπο, ισχυρότερο χαρακτήρα και εξελιγμένη σπορτίφ διάθεση που ταιριάζει με τον χαρακτήρα τους.

Το νέο CUPRA Leon εισάγει το νέο DNA της σχεδιαστικής γλώσσας της CUPRA, με μπροστινό μέρος που θυμίζει ρύγχος καρχαρία, τριγωνικούς προβολείς LED matrix και μεγάλο, τολμηρό κάτω άνοιγμα. Από μπροστά, το νέο CUPRA Leon αποπνέει δύναμη και αποφασιστικότητα, ενσωματώνοντας το λογότυπο CUPRA απευθείας στο καπό, πάνω από τη μεγάλη μάσκα (στάνταρ: Full LED) και τονίζεται με τους προαιρετικούς προβολείς matrix LED που ενσωματώνουν τη σχεδιαστική υπογραφή με τα τρία φωτιζόμενα τρίγωνα, πλαισιωμένα μέσα σε ένα τρίγωνο.

4004 CUPRALeon Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Η δυναμική εικόνα στο πίσω μέρος των νέων CUPRA Leon 5D και Sportstourer ενισχύεται από τον όγκο που προσδίδει η πίσω πόρτα σχήματος V, η οποία συνδέεται με το πίσω blister που διατρέχει το πλαϊνό τμήμα του αυτοκινήτου. Ο δίχρωμος μυώδης προφυλακτήρας υποδηλώνει φινέτσα, σπορ χαρακτήρα και ποιότητα, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στο χαμήλωμα του αυτοκινήτου.

Η τεχνολογία φωτισμού LED αναδεικνύεται με την ίδια τριγωνική σχεδιαστική φιλοσοφία όπως και στο μπροστινό μέρος του CUPRA. Αλλά τα νέα CUPRA Leon 5D και Sportstourer προσθέτουν μια επιπλέον στιλιστική πινελιά με το λογότυπο CUPRA τοποθετημένο κεντρικά ανάμεσα στα πίσω φώτα μαζί με το φωτιζόμενο όνομα Leon. Οι πίσω ανακλαστήρες είναι επίσης τριγωνικοί, ολοκληρώνοντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία της οικογένειας CUPRA.

4010 CUPRALeonSportstourer Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Οι αναλογίες του νέου CUPRA Leon, ανεξαρτήτως έκδοσης, ενισχύονται από μια συλλογή νέων σχεδίων ζαντών – διατίθενται εννέα διαφορετικές ζάντες αλουμινίου 18’’ και 19”. Στη γκάμα περιλαμβάνονται σφυρήλατες ζάντες που συμβάλλουν στη μείωση του βάρους και στη βελτίωση της δυναμικής του οχήματος.

4011 CUPRALeonSportstourer Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από εννέα διαφορετικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων των νέων και αποκλειστικών Century Bronze Matt και Enceladus Grey Matt. Η παλέτα χρωμάτων συμπληρώνεται με τις αποχρώσεις Magnetic Tech Matt, τις νέες Fiord Blue και Taiga Grey, καθώς και τους χρωματισμούς Midnight Black, Glacial White, Magnetic Tech και Graphene Grey.

 

Σχεδίαση Εσωτερικού

3993 CUPRALeon Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Πλησιάζοντας στο αυτοκίνητο, το CUPRA Leon υποδέχεται τον οδηγό και τον συνοδηγό με μια δυναμική χορογραφία φωτισμού στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου, προβάλλοντας ταυτόχρονα το λογότυπο CUPRA στο έδαφος. Αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα για μία συναρπαστική εμπειρία

Το γνώριμο τιμόνι της CUPRA με τα paddles και τα μπουτόν που μοιάζουν με δορυφόρους – στάνταρ για τις εκδόσεις με DSG κιβώτιο ταχυτήτων –εξασφαλίζουν μέγιστο έλεγχο και βελτιώνουν την οδηγική εμπειρία, η άνεση και η σταθερότητα που προσφέρουν τα σπορ ή μπάκετ καθίσματα, η ψηφιακή αρχιτεκτονική και οι πλήρως ανανεωμένες επιλογές υλικών, όλα προϊδεάζουν για ένα ανώτερο όχημα με ενισχυμένα τα διαπιστευτήριά του στον τομέα των επιδόσεων.

Τα υλικά έχουν επιλεγεί με ποιοτικά κριτήρια αλλά και με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Οι επιφάνειες του ταμπλό χρησιμοποιούν τρισδιάστατα παραμετρικά μοτίβα ούτως ώστε να εξασφαλίσουν μια εξαιρετική οπτική αίσθηση. Η κεντρική κονσόλα έχει επανασχεδιαστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια στις λεπτομέρειες, ενώ βελτιωμένα υλικά αναβαθμίζουν την ποιότητα του εσωτερικού, όπως το μαλακό υλικό στο πλάι της κεντρικής κονσόλας με διακριτική ραφή. Επιπλέον, οι χάλκινες πινελιές που απαντώνται περιμετρικά της καμπίνας, συμπεριλαμβανομένων των αεραγωγών, προάγουν την αισθητική.

3995 CUPRALeon Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Οι διαθέσιμες επιλογές καθισμάτων για τα νέα CUPRA Leon και CUPRA Leon Sportstourer συνάδουν με το στυλ και τον χαρακτήρα του οδηγού, ενώ τα υλικά επιλέγονται με κριτήριο τη βιωσιμότητα. Τα σπορ καθίσματα χρησιμοποιούν υφασμάτινη επένδυση, ενώ τα μπάκετ καθίσματα φέρουν επένδυση είτε από ανακυκλωμένες μικροΐνες σε ποσοστό 73% – με προοδευτική διάτρηση με λέιζερ – είτε από οικολογικό δέρμα. Τα παραπάνω έρχονται σε συνέχεια της προσπάθειας της CUPRA να καταστήσει τη μάρκα και την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα πιο βιώσιμες για τους πελάτες. Τέλος, τα καθίσματα CUPBucket πετυχαίνουν μία απίστευτη ισορροπία ντιζάιν και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Η επένδυση CUP Bucket κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο ύφασμα SEAQUAL® YARN καθώς και από DINAMICA με 73% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Τα καθίσματα CUPBucket προσφέρουν μια χαμηλότερη, πιο εργονομική και σπορ θέση οδήγησης.

Σε συνδυασμό με τα CUPBuckets, στοιχεία του εσωτερικού, όπως το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα και οι χειρολαβές θυρών έχουν φινίρισμα Enceladus grey, ενώ τα μπουτόν στο τιμόνι που μοιάζουν με δορυφόρους είναι βαμμένα σε glossy black με τις λεπτομέρειες στους αεραγωγούς και την  κεντρική κονσόλα να εντυπωσιάζουν σε σκούρο χρώμιο.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ψηφιακή εμπειρία του οδηγού. Μία νέα και βελτιωμένη διεπαφή HMI χρησιμοποιείται στοn ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, καθώς και στο μεγαλύτερο σύστημα infotainment 12,9”, το οποίο διαθέτει ένα slider με ρετρό φωτισμό.

Το σύστημα infotainment διαθέτει μια βελτιωμένη μπάρα εφαρμογών (App Bar), widgets και Μπάρα Ελέγχου Κλιματισμού (Clima Bar) για μια εύχρηστη διεπαφή χρήστη. Πρόκειται για την επιτομή της απλότητας, της εξατομίκευσης και του πρωτοποριακού σχεδιασμού. Ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού είναι πλέον απρόσκοπτα ενσωματωμένος στην οθόνη της κύριας μονάδας, καθιστώντας όλες τις λειτουργίες και τα συστήματα υποβοήθησης του οχήματος προσβάσιμα με ένα μόνο κλικ, συνδυάζοντας την ψηφιακή και τη φυσική αλληλεπίδραση.

 

Σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας σε συνεργασία με την Sennheiser

3997 CUPRALeon Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Το CUPRA Leon ενσωματώνει ένα νέο προαιρετικό σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους ειδικούς ήχου της Sennheiser Mobility. Το υψηλής ισχύος σύστημα των 390 Watt βυθίζει τον οδηγό και τους επιβάτες σε μια μοναδική ηχητική εμπειρία. Πρόκειται για μια τεχνολογία ήχου που ενσωματώνει το λογισμικό AMBEO Concerto της Sennheiser, το οποίο είναι σε θέση να εντοπίζει τα θεμελιώδη συστατικά της μουσικής, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων μουσικών οργάνων, καθώς και των πληροφοριών που σχετίζονται με τον χώρο, αναδιανέμοντας τα σε όλο το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό το λογισμικό παρέχει καθαρό ήχο με την υπογραφή της Sennheiser, που έχει δημιουργηθεί αξιοποιώντας την μακροχρόνια ιστορία της εταιρείας και διασφαλίζει σήμερα σε καλλιτέχνες και επαγγελματίες της μουσικής αξιόπιστες λύσεις.

 

Συστήματα κίνησης

4006 CUPRALeon Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Το νέο CUPRA Leon διατίθεται με τέσσερις διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης: TSI (βενζίνη), eTSI (ήπια υβριδικό), TDI (ντίζελ) και μια νέα γενιά κινητήρων eHybrid (plug-in υβριδικό). Οι επιλογές των κινητήριων συνόλων αποδίδουν  ισχύ από 150PS έως 333PS για τις εκδόσεις hatchback και Sportstourer.

STI (βενζίνη)

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν ο βασικός πυλώνας της γκάμας κινητήριων συνόλων του νέου CUPRA Leon, ενώ προστίθενται και νέες επιλογές. Όλοι οι κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι με άμεσο ψεκασμό, αποδίδοντας ισχύ από 150PS έως 333PS ούτως ώστε να προσφέρουν τη δυναμική ενός οχήματος υψηλών επιδόσεων.

Η γκάμα περιλαμβάνει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 150PS, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και διατίθεται τόσο στο hatchback όσο και στο Sportstourer μοντέλο.

Ακόμα πιο ψηλά σε επίπεδο επιδόσεων, το νέο CUPRA Leon hatchback προσφέρει ένα κινητήριο σύνολο 2.0 λίτρων, με 300PS. Αυτή η προσθιοκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί ένα 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG για να μεταφέρει την ισχύ στους τροχούς, ενώ ένα ενσωματωμένο μπλοκέ εμπρός διαφορικό (VAQ) συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο της παροχής ισχύος του οχήματος. Το σύστημα λαμβάνει μετρήσεις από πολλές πηγές: γωνία τιμονιού, ταχύτητα περιστροφής των τροχών και κλίσεις αμαξώματος κατά τον εγκάρσιο άξονα, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη σε δυναμικά σενάρια οδήγησης.

Το νέο CUPRA Leon Sportstourer διαθέτει δύο μοναδικούς κινητήρες. Ένα κινητήριο σύνολο 2.0 λίτρων TSI 204PS με τεχνολογία τετρακίνησης (4Drive) και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

O ισχυρότερος κινητήρας της γκάμας, ένας δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 333PS, που συνδυάζεται επίσης με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG, εισάγει ένα νέο drive mode στο οποίο το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ρυθμισμένο για οδήγηση στην πίστα από τους μηχανικούς της CUPRA. Επίσης, διαθέτει τεχνολογία κατανομής ροπής (coppia splitter) και προαιρετικά φρένα της Akebono. Αυτό το καθιστά το ισχυρότερο CUPRA Leon όλων των εποχών.

Ειδικά για αυτόν τον κινητήρα έχει αναπτυχθεί ένα αποκλειστικό CUPRA Mode, με βελτιστοποιημένη ρύθμιση για την απόκριση του πεντάλ γκαζιού και του κιβωτίου ταχυτήτων για οδήγηση την πίστα, υψηλή δυναμική απόκριση ροπής όταν το γκάζι παραμένει ανοικτό για μεγάλο χρονικό διάστημα, φωτεινή ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων καθώς και ρύθμιση του κινητήρα που πραγματοποιήθηκε στο Τεχνικό Κέντρο στο Martorell.

Τοποθετημένο στον πίσω άξονα, το σύστημα torque splitter ελέγχεται ηλεκτροϋδραυλικά με δύο ανεξάρτητους συμπλέκτες παρέχοντας έλεγχο της ροπής που φτάνει σε κάθε πίσω τροχό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μεταβάλει στις στροφές την ροπή ανάμεσα στον πίσω αριστερό και τον πίσω δεξιό τροχό, δίνοντας στο CUPRA Leon Sportstourer VZ ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία όταν η οδήγηση γίνεται πιο απαιτητική.

Το σύστημα πλαισίου του CUPRA Leon Sportstourer επέτρεψε στους μηχανικούς να συμπεριλάβουν μια λειτουργία Drift Mode για χρήση σε πίστα. Σε αυτή τη λειτουργία, το ESC βρίσκεται σε sport mode και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία torque splitter, η πλήρης ισχύς μπορεί να κατευθυνθεί σε έναν πίσω τροχό, βοηθώντας το αυτοκίνητο να στρίψει ντριφτάροντας. Υπάρχει επίσης δυνατότητα πλήρους αποσύνδεσης του ESC (ESC Off).

Όταν υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις από το σύστημα πέδησης, το CUPRA Leon hatchback 2.0 TSI 300PS και το CUPRA Leon Sportstourer 2.0 TSI 333PS βασίζονται στα στάνταρ φρένα 18”. Προαιρετικά διατίθενται φρένα με εξαπίστονες δαγκάνες της Akebono (375mm x 36mm) με αξιόπιστη απόδοση, ανεξαρτήτως των απαιτήσεων.

eTSI (ήπια υβριδικό)

Το CUPRA Leon διατίθεται σε έκδοση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (eTSI). Με αυτήν, τόσο η 5-θυρη έκδοση όσο και το Sportstourer θα προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα αποδοτικότητας. Το σύστημα, το οποίο διατίθεται με έναν νέο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 150PS (110kW), αποκλειστικά σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων DSG, παντρεύει την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αυξάνοντας την αποδοτικότητα της ηλεκτροκίνησης.

Το σύστημα χρησιμοποιεί μια μίζα – γεννήτρια 48V και μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Η βελτίωση της αποδοτικότητας καυσίμου επιτυγχάνεται, εν μέρει, επειδή το σύστημα επιτρέπει στο CUPRA Leon να κινείται με τον κινητήρα σβηστό σε συγκεκριμένα σενάρια οδήγησης, να ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση και να υποστηρίζει τον κινητήρα με ηλεκτρική υποβοήθηση. Το σύστημα έχει βελτιωθεί και η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πλέον μέσω του συστήματος 48V, καθιστώντας την όλη διαδικασία ακόμα πιο ομαλή (σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα 12V).

TDI (diesel)

Ένας diesel κινητήρας αποτελεί επίσης μέρος της γκάμας κινητήριων συνόλων του νέου CUPRA Leon, αποτελώντας μια σημαντική έκδοση για ορισμένες αγορές και πελάτες. Ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις, ο 2.0 λίτρων TDI συνδυάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο DSG αποδίδοντας 150PS.

eHybrid (spinain ibrido)

Με τη νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, η CUPRA αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει απόλυτα με τις επιδόσεις.

Το νέο CUPRA Leon – στην 5-θυρη αλλά και στην Sportstourer εκδοχή του – διατίθεται με δύο επιλογές συστημάτων κίνησης eHybrid επόμενης γενιάς με απόδοση 204PS και 272PS.

Και οι δύο εξοπλίζονται με τον νέο κινητήρα 1.5 TSI, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μεγαλύτερη μπαταρία που προσφέρει τώρα ωφέλιμη χωρητικότητα 19,7 kWh. Έτσι το νέο CUPRA Leon προσφέρει συγκινήσεις με περιβαλλοντική συνείδηση και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Η μπαταρία μπορεί πλέον να φορτιστεί γρήγορα με έως και 50kW (DC) ή στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα Wallbox 11kW (προηγουμένως 3,6kW).

Το CUPRA Leon VZ e-HYBRID (200kW/272PS) μπορεί να εξοπλιστεί με φρένα της Brembo. Οι τετραπίστονες δαγκάνες Brembo συνδυάζονται με μεγαλύτερα διάτρητα δισκόφρενα σε σχέση με τις στάνταρ επιλογές (370x32mm), προσφέροντας αυξημένη απόδοση πέδησης.

 

Πλαίσιο

4012 CUPRALeonSportstourer Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Η ισχύς του νέου CUPRA Leon περνά στο δρόμο με απόλυτη ακρίβεια σε όλα τα μοντέλα της γκάμας. Στις ισχυρότερες εκδόσεις (CUPRA Leon Sportstourer με 2.0 TSI 204PS ή 2.0 TSI 333PS), το 4Drive διασφαλίζει ότι η παρέχεται πάντα η σωστή ποσότητα ισχύος. Η τελευταία γενιά του ηλεκτροϋδραυλικού πολύδισκου συμπλέκτη ελέγχει την ισχύ που φτάνει σε κάθε τροχό μεγιστοποιώντας την πρόσφυση και τις επιδόσεις.

Η τεχνολογία τετρακίνησης 4Drive αναλύει σε πραγματικό χρόνο τις οδικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτητας του οχήματος, της ταχύτητας περιστροφής των τροχών, της θέσης του τιμονιού και του στυλ ή του τρόπου οδήγησης, για να παρέχει άμεσα και προοδευτικά την ισχύ στους κατάλληλους τροχούς. Η ροπή μπορεί να ελεγχθεί ακόμη και μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα χάρη στο ηλεκτρονικό βοήθημα EDS, το οποίο κλειδώνει τον τροχό που ολισθαίνει συμβάλλοντας έτσι στην ελαχιστοποίηση των απωλειών ροπής κατά τον εγκάρσιο άξονα.

Το σύστημα είναι ενσωματωμένο στον πίσω άξονα και βρίσκεται στο άκρο του κινητήριου άξονα, μπροστά από το πίσω διαφορικό, βελτιώνοντας την κατανομή βάρους και μειώνοντας την αδράνεια και τον χρόνο αντίδρασης.

Το νέο CUPRA Leon είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτρικό ενισχυτή πέδησης (brake booster) που παρέχει ταχύτερη απόκριση από ένα συμβατικό σύστημα. Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα μέσω της συνδυασμένης λειτουργίας του συστήματος πέδησης (ειδικά για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις) και κατ’ επέκταση καλύτερη ασφάλεια λόγω των συμπληρωματικών συστημάτων (ESC και ηλεκτρικό brake booster).

Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB Evo, οι επιδόσεις και η δυναμική του νέου CUPRA Leon επιτυγχάνονται χάρη στην πρόσβαση σε μια σειρά τεχνολογιών.

Η εμπρός ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα MacPherson εμπρός (στάνταρ) και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω με ελατήρια και αμορτισέρ που είναι ρυθμισμένα ώστε να εξισορροπούν τις απαιτήσεις για άνεση και απόκριση όταν η οδήγηση γίνεται πιο δυναμική.

Με το λανσάρισμα του νέου CUPRA Leon, ακόμα και οι εκδόσεις 1.5 TSI 150PS & 1.5 mHEV 150PS DSG διατίθενται με προαιρετικές ζάντες διαμέτρου 19’’. Στην περίπτωση αυτή (1.5 TSI 150PS με ζάντες 19’’), το CUPRA Leon είναι εξοπλισμένο με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων.

Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (στάνταρ εξοπλισμός) προσφέρει μέγιστη ευελιξία, συνδέοντας τον οδηγό με τον δρόμο μέσω του τιμονιού. Το σύστημα Adaptive Chassis Control (DCC) αλλάζει τη ρύθμιση σε χιλιοστά του δευτερολέπτου για να εκμεταλλευτεί τις συνθήκες και να προσφέρει αυξημένη συμμετοχή του οδηγού στα δρώμενα.

Η δυναμική συμπεριφορά μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ακριβείς απαιτήσεις του οδηγού μέσω των διαφορετικών προφίλ οδήγησης: Comfort, Performance, CUPRA (για εκδόσεις VZ), Drift (αποκλειστικά για τον κινητήρα 333PS), και Individual. Αυτά τα προφίλ μεταβάλλουν τον χαρακτήρα του οχήματος – από καθημερινή οδήγηση έως οδήγηση εστιασμένη στις επιδόσεις. Και η εναλλαγή μεταξύ των προφίλ είναι τώρα ακόμη πιο απλή μέσω του slider ελέγχου του συστήματος DCC. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να επιλέξετε με ακρίβεια τη ρύθμιση που θέλετε (έως και 15 ρυθμίσεις) στο Individual mode.

Το CUPRA Leon VZ διατίθεται κατ’ αποκλειστικότητα με ένα σύστημα προσομοίωσης ήχου που λειτουργεί μέσω του ηχοσυστήματος. Πρόκειται για ένα ενεργό σύστημα που ενισχύει τον φυσικό ήχο του κινητήρα (ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης), παρουσιάζοντας μια εξελιγμένη εκδοχή του βασισμένη σε μια νέα καμπύλη ήχου, που συνδέεται με τον φυσικό ήχο καθώς και με την έννοια της «αδρεναλίνης» (ένταση ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές).

Στο Individual mode μπορεί να επιλεγεί ο ήχος «Pure», απενεργοποιώντας το σύστημα προσομοίωσης ήχου, ο οποίος ρυθμίζει τις βαλβίδες του συστήματος εξαγωγής του κινητήρα στη μέγιστη δυνατή ένταση, επιτυγχάνοντας έναν επιθετικό αλλά 100% φυσικό ήχο.

 

Infotainment και Συνδεσιμότητα

3982 CUPRALeonSportstourer Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Το νέο CUPRA Leon αναβαθμίζει την εμπειρία του ταξιδιού με οθόνες υψηλής ανάλυσης που προβάλλουν όλες τις πληροφορίες τις οποίες χρειάζεται ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες, ένα νέας γενιάς ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας και πρόσβαση στο οικοσύστημα CUPRA μέσω του My CUPRA App.

Πίσω από το τιμόνι CUPRA βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι ευκρινής παρέχοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα διαφορετικών διαμορφώσεων. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προβάλλει τα πιο σημαντικά δεδομένα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, πράγμα που σημαίνει λιγότερη διάσπαση της προσοχής και περισσότερη συγκέντρωση στην οδήγηση.

Καθώς παρέχεται πληθώρα πληροφοριών είναι σημαντικό τα συστήματα να είναι απλά στη χρήση. Η μεγαλύτερη στάνταρ οθόνη 12,9” του συστήματος infotainment έχει σχεδιαστεί για άμεση πρόσβαση σε κάθε λειτουργία. Με ένα ολοκαίνουργιο λειτουργικό σύστημα, η προσαρμοζόμενη οθόνη συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ελέγχου μιας οθόνης αφής με ένα slider με retro φωτισμό για τη ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού και της έντασης του ήχου. Καθώς υπάρχει η δυνατότητα ενσωμάτωσης διαμορφώσιμων widgets, το σύστημα infotainment μπορεί να προσαρμοστεί στις ατομικές ανάγκες.

Χάρη στην παρουσία του συστήματος Wireless Full Link οι πελάτες μπορούν να μεταφέρουν την ευρύτερη ψηφιακή τους ζωή στην καμπίνα, είτε πρόκειται για χάρτες, μουσική ή άλλες λειτουργίες συμβατές με το αυτοκίνητο, μέσω των Apple CarPlay και Android Auto. Το σημαντικό είναι ότι η πρόσβαση σε όλες οι λειτουργίες πραγματοποιείται με ελεγχόμενο, διαισθητικό και ασφαλή τρόπο μέσω της διεπαφής ανθρώπου-μηχανής (HMI) του νέου CUPRA Leon.

Όταν οι φορητές έξυπνες συσκευές χρειάζονται φόρτιση, το νέο CUPRA Leon προσφέρει τη δυνατότητα ασύρματης, ταχείας φόρτισης έως και 15W, με τεχνολογία ψύξης.

Με το My CUPRA App οι πελάτες έχουν τον πλήρη έλεγχο του οχήματός τους (με πρόσθετες λειτουργίες διαθέσιμες για τις εκδόσεις eHybrid του νέου CUPRA Leon). Συγκεκριμένα μπορούν να ελέγχουν εξ αποστάσεως τον κλιματισμό, να διαχειρίζονται τη φόρτιση της μπαταρίας και να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το όχημα από μακριά, καθώς και πολλές άλλες λειτουργίες

Η συνδεσιμότητα δεν αφορά μόνο την ευκολία και την άνεση. Η ενσωματωμένη SIM αυξάνει την ασφάλεια των χρηστών μέσω της υπηρεσίας eCall. Σε περίπτωση ατυχήματος, το όχημα μπορεί να επικοινωνήσει απευθείας με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα. Και εάν συμβεί το χειρότερο, το όχημα μπορεί να μεταδώσει σημαντικά δεδομένα, όπως η θέση του, ο τύπος του κινητήρα και ο αριθμός των επιβατών, διευκολύνοντας την παροχή βοήθειας.

 

Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού & Ασφάλεια

4015 CUPRALeonSportstourer Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Το νέο CUPRA Leon προσφέρει μία ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών ασφάλειας και άνεσης που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του οδηγού και των επιβατών ό,τι κι αν συμβεί. Μια σειρά ενσωματωμένων τεχνολογιών που παρέχουν υποστήριξη χωρίς να λειτουργούν παρεμβατικά, το καθιστούν ένα από τα ασφαλέστερα και πιο ευκολοδήγητα οχήματα της κατηγορίας.

Μεταξύ των συστημάτων ασφάλειας και άνεσης του νέου CUPRA Leon περιλαμβάνονται τα Predictive Adaptive Cruise Control (ACC), Travel Assist, Side & Exit Assist και Emergency Assist.

Το σύστημα Predictive ACC μπορεί να κινεί το όχημα με βάση την διαδρομή και τα δεδομένα GPS που παρέχονται από το σύστημα πλοήγησης, επιτρέποντας τον καθορισμό της ταχύτητας ανάλογα με τα όρια ταχύτητας και τη χάραξη του δρόμου – σε στροφές, κυκλικούς κόμβους, διασταυρώσεις και κατοικημένες περιοχές. Βάσει των δεδομένων που λαμβάνει από την εμπρόσθια κάμερα και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος όταν αλλάζουν τα όρια.

Η λειτουργία Travel Assist χρησιμοποιεί πληροφορίες από το ACC και το Lane Assist για να διατηρεί ενεργά το όχημα στο κέντρο της λωρίδας και να προσαρμόζει την ταχύτητα στη ροή της κυκλοφορίας, σε όλο το εύρος ταχυτήτων.

Η τεχνολογία Side & Exit Assist ανιχνεύει τα οχήματα που δεν μπορείτε να δείτε και βρίσκονται στο τυφλό σημείο του οχήματος σας. Όταν έχετε σταθμεύσει και θέλετε να βγείτε από το όχημα, το  Exit Warning εκδίδει μια ηχητική και οπτική προειδοποίηση αν κάποιος ή κάτι πλησιάζει.

Το Emergency Assist διασφαλίζει ότι ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση και δεν διασπάται η προσοχή του με οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις. Εάν δεν υπάρξει αντίδραση από τον οδηγό, το σύστημα μπορεί να ενεργοποιήσει σταδιακά το σύστημα πέδησης, ενώ εάν δεν διαπιστωθεί καμία ενέργεια το όχημα μπορεί να σταματήσει εντελώς και να ενεργοποιηθούν τα αλάρμ. Μόλις σταθμεύσει, το νέο CUPRA Leon μπορεί να επικοινωνήσει απευθείας με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, μέσω του eCall.

Η γκάμα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού ενισχύεται με την ενσωμάτωση επτά αερόσακων, συμπεριλαμβανομένου ενός στάνταρ μπροστινού κεντρικού αερόσακου. Ο συνδυασμός τεχνολογιών δημιουργεί ένα απίστευτο επίπεδο ασφάλειας χωρίς να παρεμβαίνει στην εμπειρία του οδηγού.

Το CUPRA Leon υπερέχει επίσης στον τομέα της ευκολίας, με συστήματα όπως keyless entry – το αυτοκίνητο ανιχνεύει πότε πλησιάζει ο οδηγός με μία τελετουργία υποδοχής – virtual pedal (μόνο για το Sportstourer), Climatronic τριών ζωνών, καλοριφέρ στάθμευσης, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με λειτουργία μνήμης και φορτιστής 230V στον χώρο αποσκευών.