Vivere il Movimento nelle strade
Tavares

Tavares: l'industria automobilistica è in fermento

Αυτήν την φράση χρησιμοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, στην αρχή της συνέντευξής του στο Bloomberg.

Έκδηλη είναι η ανησυχία του CEO της Stellantis, Carlos Tavares, για το μέλλον της δυτικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος στην αρχή της συνέντευξής του στο Bloomberg δήλωσε αφοπλιστικά πως «Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε αναταραχή».

Ειδικότερα, δεν ακούγεται κάθε μέρα (ή κάθε χρόνο) ένας διευθύνων σύμβουλος να μιλάει τόσο άμεσα για την απογοητευτική κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο του. «Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε αναταραχή», ξεκίνησε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, τη συνέντευξή του στο Bloomberg πριν από λίγες ημέρες. ‘Κοιτάζοντας τα αποτελέσματα, όλοι βαδίζουν στον ίδιο δρόμο’, λέει, αλλά αυτή η κατεύθυνση, στην πραγματικότητα, είναι σχεδόν για όλους αναπόφευκτα φθίνουσα.

Πράγματι, κοιτάζοντας τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν μπορεί να πει κανείς το αντίθετο. Η Renault ανακοίνωσε πτώση 35% στα καθαρά κέρδη του πρώτου εξαμήνου, η Ford, που πολλοί επενδυτές πίστευαν ότι θα ξεπερνούσε τις προβλέψεις, απογοήτευσε σε όλα τα μέτωπα. Η μετοχή της υποχώρησε έως και 18%. Η Nissan σημείωσε εκπληκτική πτώση στα τριμηνιαία κέρδη, με τη μετοχή να πέφτει στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 15 μηνών. Η Stellantis ακολούθησε τις προσδοκίες για τα καθαρά κέρδη (πτώση 48%), τις ελεύθερες ταμειακές ροές στη βιομηχανία (αρνητικές 392 εκατ. ευρώ) και τις καθαρές πωλήσεις (πτώση 14%).

Οι κερδισμένοι

Ποιος αναδύεται; Η Hyundai έχει αψηφήσει την αρνητική τάση, αλλά μόνο χάρη στις ισχυρές πωλήσεις υβριδικών οχημάτων. Η άλλη νικηφόρα συνταγή είναι αυτή της Lamborghini, η οποία αψηφά την κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά μιλάμε σχεδόν για έναν άλλο τομέα. Η Xiaomi, εν τω μεταξύ, απέκτησε μια τοποθεσία 116 εκατομμυρίων δολαρίων στο Πεκίνο για να επεκτείνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά για το μέλλον του κλάδου;

Είναι επίσης αδύνατο να αγνοήσουμε την κόπωση σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Michelin ανέφερε ότι η «δύσκολη οικονομική κατάσταση» στην Ευρώπη μειώνει τη ζήτηση για ελαστικά. Επιπλέον, η STMicroelectronics (ένας σημαντικός ιταλο-γαλλικός κατασκευαστής ηλεκτρονικών εξαρτημάτων) μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις πωλήσεών της για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο.

Υπό πίεση

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis αναφέρει στη συνέντευξη, απαντώντας στη συνολική κατάσταση των δυτικών εμπορικών σημάτων: «Πηγαίνουμε προς την ίδια κατεύθυνση προς το παρόν, αλλά βρισκόμαστε υπό πίεση […] τα εμπορικά σήματα είναι ισχυρότερα από τα πολιτικά καθεστώτα και μπορούν να περάσουν από πολέμους, να επιβιώσουν και να βελτιωθούν, αλλά δεν υπάρχει ταμπού στο να παραδεχτεί κανείς ότι δεν είναι σε θέση να αξιοποιήσει την αξία που αντιπροσωπεύουν. […] Είναι αλήθεια ότι η αγορά βρίσκεται σε αναταραχή και είναι αλήθεια ότι η μετάβαση που διανύουμε είναι εξαιρετικά δύσκολη και αυτό είναι ένα πρώτο εμπόδιο. Σίγουρα θα υπάρξουν και άλλα εμπόδια και αυτή η στιγμή θα διαρκέσει μερικά χρόνια. […] Η μείωση του κόστους δεν γίνεται πλέον δύσκολη και, όπως γνωρίζετε, έχουμε εργαστεί σκληρά για τη μείωση του κόστους και για πολλά χρόνια δεν ήμασταν τόσο αγαπητοί, αλλά τώρα όλοι αναγνωρίζουν ότι οι πελάτες θέλουν πρώτα την εξυπηρέτηση».

Σκληρός ο ανταγωνισμός με την Κίνα

Όσον αφορά τον ανταγωνισμό και την «προστασία» των εμπορικών σημάτων εντός του ομίλου Stellantis, ο Tavares λέει: «Αυτή τη στιγμή ο πιο σκληρός ανταγωνισμός είναι με την Κίνα, όπου οι ανταγωνιστές έχουν 30% ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι όλων μας. Εργαζόμαστε σκληρά για να ανακτήσουμε αυτό το 30% ανταγωνιστικότητας κόστους και είναι καλό για μια εταιρεία όπως η δική μας να ανταγωνίζεται μια χώρα με τόσο σκληρό ανταγωνισμό, διότι μας κρατάει ξύπνιους, μας κρατάει ζωντανούς και πρέπει να τρέχουμε όλο και πιο γρήγορα για να ανταγωνιζόμαστε».