To αδελφάκι του Qashqai ήρθε εφοδιασμένο με μια σειρά συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, κορυφαία ποιότητα, δυναμική οδική συμπεριφορά και βεβαίως τους κινητήρες της Renault με τεχνολογία που προέρχεται από την εμπλοκή της εταιρείας στην Formula 1. Το KADJAR φέρνει μια νέα οπτική στην κατηγορία των crossover, συνδυάζοντας ιδανικά τον περιπετειώδη χαρακτήρα με την πρακτικότητα.
Η τιμή της δημοφιλέστερης έκδοσης σε επίπεδο κινητήρα (1.5 dCi 110) ξεκινά από τις 22.340 ευρώ και για τον βενζίνης 1.2 TCe 130 PS από 20.850 ευρώ.
Το KADJAR, το πρώτο Crossover της Renault στο C-segment ξεχωρίζει αμέσως χάρη στις χυτές γραμμές και το μυώδες στυλ του. Στο εσωτερικό ο οδηγός είναι στο επίκεντρο, με τα υψηλής ποιότητας υλικά να ενισχύουν την οδηγική απόλαυση που προσφέρει το μοντέλο.
Όχημα ελευθέρου χρόνου (SUV), station και κλασσικό αυτοκίνητο 3 όγκων την ίδια στιγμή. Το KADJAR έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός πραγματικού crossover:
Εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στα αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος (200χλστ.).
Την έμφυτη πολυμορφικότητα και το μεγάλο χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα 472dm3VDA (527λίτρα) τον κατατάσσει στην κορυφή.
— Άνετη και ασφαλή οδική συμπεριφορά, χάρη στα πολυάριθμα οδηγικά βοηθήματα.
Το KADJAR εφοδιάζεται με το νέο R-Link2 tablet, που προσφέρει άνετη και με δυνατότητες προσωποποίησης συνδεσιμότητα.
Το KADJAR εκτός των άλλων αποδεικνύεται και εξαιρετικά αποδοτικό, εκπέμποντας με τον πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων μόλις 99γρμ. CO2/χλμ1. Εφοδιασμένο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC, ο συγκεκριμένος κινητήρας τοποθετεί το KADJAR στην κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά τις εκπομπές CO2.
Βασισμένο στην πλατφόρμα που έχει δοκιμαστεί με επιτυχία και σε άλλα μοντέλα της Renault-Nissan Alliance, το KADJAR έχει τη δύναμη και την αξιοπιστία χαραγμένη στα γονίδια του. Η παραγωγή του μοντέλου θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Palencia, το οποίο αναβαθμίστηκε σε όλα τα επίπεδα ώστε να προσφέρει κορυφαία ποιότητα παραγωγής.
Το KADJAR αποτελεί μια ξεχωριστή παρουσία στην κατηγορία των crossover του C-segment, με σχεδιασμό που συνδυάζει δυναμισμό και περιπετειώδη χαρακτήρα. Το ταμπλό με κλίση προς τον οδηγό και τα ποιοτικά υλικά συμβάλουν στην οδηγική ευχαρίστηση.
Μυώδης εξωτερικός σχεδιασμός
Το Renault KADJAR είναι ένα crossover του C-segment που αντλεί στοιχεία από τα SUV, τα station και τα κλασσικά οχήματα τριών όγκων.
Οι συμπαγείς διαστάσεις (4.45 μέτρα μήκος x 1.84 μέτρα πλάτος1) και το χαμηλό συνολικό ύψος (1.60μ.) τονίζουν τη δυναμική φόρμα του αυτοκινήτου.
Το εμπρός τμήμα αποπνέει μια μοναδική αίσθηση δύναμης. Ο τρόπος με τον οποίο το χρώμιο στη μάσκα συνεχίζει γύρω από τα φωτιστικά σώματα ενισχύει οπτικά το πλάτος του αυτοκινήτου και προβάλει τον ισχυρό χαρακτήρα του KADJAR. Ο σχεδιασμός των τροχών διαμέτρου 17 ή 19 ιντσών, αποτελούν άλλο ένα στοιχείο που συμβάλει στην ενίσχυση του δυναμικού χαρακτήρα του μοντέλου.
Οι χυτές, δυναμικές γραμμές επιτείνονται από το φινίρισμα των θυρών το τελείωμα των οποίων είναι στο ίδιο επίπεδο με τους θόλους. Οι ελαφρώς ανάγλυφες πλαϊνές επιφάνειες και οι τονισμένοι ώμοι συντελούν στην συνολική αίσθηση δυναμισμού.
Η απόσταση από του έδαφος του KADJAR είναι 200χλστ., παρέχοντας ένα άμεσο σημείο αναφοράς για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου.
Η μορφή της γρίλιας ενισχύει τον ισχυρό χαρακτήρα της εμπρός όψης, ενώ τα προστατευτικά στοιχεία στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα –ένα κλασσικό χαρακτηριστικό των SUV- υπογραμμίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του KADJAR.
Τα προστατευτικά που βρίσκονται στο κάτω μέρος των θυρών αποτελούν μια αποτελεσματική «ασπίδα», ενώ την ίδια στιγμή συμβάλουν στη συνολικά στιβαρή αίσθηση που αποπνέει το μοντέλο.
Τέλος τα μαύρα προστατευτικά των φτερών που προεκτείνονται μέχρι το πάτωμα, όπως και οι μπάρες οροφής από ανοδιωμένο αλουμίνιο αποτελούν μια ακόμα ένδειξη της τάσης του KADJAR για περιπέτεια.
Το KADJAR εστιάζει επίσης στην κομψότητα
Η δυνατή προσωπικότητα του Renault KADJAR ισχυροποιείται από τη νέα φωτεινή υπογραφή της μάρκας που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στο νέο Espace.
Με τη χρήση λυχνιών LED, που δημιουργούν ένα φωτεινό «πέρασμα» σχήματος «C», τα φώτα ημέρας περιβάλουν το όχημα με μια υψηλή αίσθηση κύρους.
Οι καθαρές και ισορροπημένες γραμμές του KADJAR τονίζονται από τους βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος καθρέπτες και τις επίσης βαμμένες χειρολαβές στις πόρτες. Η χρήση χρωμίου στα παράθυρα και στο περίγραμμα των φώτων ημέρας, καθώς και στα προστατευτικά του κάτω τμήματος του αμαξώματος προβάλουν περαιτέρω την αίσθηση κύρους αυτού του δυναμικού crossover.
Εκλεπτυσμένο, σπορ και ποιοτικό εσωτερικό
Η ποιότητα της καμπίνας του KADJAR είναι εμφανής μέσω του αψεγάδιαστου φινιρίσματος του. Αποπνέει μια μοναδικά εκλεπτυσμένη αίσθηση άνεσης και εκφραστικότητας.
Ο πίνακας οργάνων είναι ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού και τονίζει την ευχαρίστηση του να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι αυτού του αυτοκινήτου
Οι οριζόντιες γραμμές του ταμπλό ενισχύουν το πλάτος της καμπίνας, ενώ ο πίνακας οργάνων και οι αεραγωγοί περιβάλλονται από ένα λεπτό και κομψό περίγραμμα χρωμίου. Την ίδια στιγμή η κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται από το σχεδιασμό που τονίζει το πλάτος και το υψηλό status του εσωτερικού.
Οι γραμμές των χειρολαβών στις πόρτες και στην κονσόλα στην πλευρά του συνοδηγού αποτελούν ακόμα ένα στοιχείο της crossover καταγωγής του μοντέλου.
Με τη νέα κάρτα εισόδου σε χρώμα pearl-white, ο οδηγός εισέρχεται σε ένα νέο «σενάριο» καλωσορίσματος.
Μόλις ξεκλειδώσει, τα εμπρός και τα πίσω φώτα, καθώς και τα φλας, ανάβουν.
Παράλληλα όταν η πόρτα του οχήματος ανοίγει ο πίνακας οργάνων «ζωντανεύει» μέσω μιας σειράς οπτικών και ηχητικών εφέ.
Η οθόνη TFT στο κέντρο του πίνακα οργάνων παρουσιάζει το εμπρόσθιο τμήμα του KADJAR του οποίου ανάβουν τα φώτα. Αντίστοιχα η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό δείχνει το λογότυπο R-Link.
Η οθόνη TFT είναι διαθέσιμη με 4 στυλ εμφάνισης και 5 χρωματισμούς ώστε να προσφέρει την ιδανική ατμόσφαιρα για κάθε οδηγό.
Τα διαθέσιμα στυλ εμφάνισης είναι:
κλασσικό ταχύμετρο που συνδυάζεται με στροφόμετρο με «βελόνα», ενώ υπάρχει και ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας στο κέντρο.
σπορ ταχύμετρο με την ένδειξη της ταχύτητας να εμφανίζεται στο κέντρο και ένα απλοποιημένο στροφόμετρο.
Ταχύμετρο με λειτουργία «οικονομίας», με γράφημα που δείχνει την ιδανική διακύμανση της κατανάλωσης και στο κέντρο την ταχύτητα.
Μια απλοποιημένη έκδοση του ταχύμετρου χωρίς στροφόμετρο.
Ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση των καθισμάτων
Τα καθίσματα είναι φαρδιά και άνετα με εξαιρετική πλευρική στήριξη, ενώ παράλληλα σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αφήνουν μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Η ελαφριά κλίση των προσκέφαλων προς τα εμπρός διασφαλίζει την καλύτερη στήριξη και τη μέγιστη δυνατή άνεση. Επίσης ανεβαίνοντας προς τα πάνω στις πλάτες των καθισμάτων οι επιφάνειες πλευρικής στήριξης μειώνονται ώστε να βρίσκουν την ιδανική θέση όλοι οι σωματότυποι. Κατασκευασμένα με τη χρήση αφρώδους υλικού διπλής πυκνότητας, τα καθίσματα παρέχουν κορυφαία άνεση και στήριξη.
Υλικά που υπογραμμίζουν τη σπορ και εκλεπτυσμένη αίσθηση
Το κατασκευασμένο από υλικά μαλακής υφής ταμπλό, υπογραμμίζει την προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια. Παράλληλα τα στιβαρά καλύμματα στις χειρολαβές και στον πίνακα οργάνων ενισχύουν την ισχυρή προσωπικότητα του KADJAR. Το σκούρο περιβάλλον γύρω από την κεντρική οθόνη αναδεικνύει την εμφάνισή του και βοηθά στο να είναι ακόμα περισσότερο ευδιάκριτες οι ενδείξεις.
Η ενιαία ηλιοροφή με συνολική επιφάνεια 1,4μ2 συντελεί στην αίσθηση ευρυχωρίας και φωτεινότητας της καμπίνας.
02
Πολυχρηστικότητα και συνδεσιμότητα με δυνατότητες προσωποποίησης
Όντας μια μίξη ενός SUV, ενός station και ενός κλασσικού οχήματος 3 όγκων, το KADJAR είναι πρακτικό, πολύπλευρο και άνετο. Την ίδια στιγμή προσφέρει άνετη και με δυνατότητες προσωποποίησης συνδεσιμότητα, μέσω του R-Link 2 που αποτελεί το κέντρο ελέγχου του οχήματος.
Τα καλύτερα στοιχεία ενός SUV, ενός station και ενός κλασσικού οχήματος 3 όγκων ιδανικά συνδυασμένα για οδήγηση στην πόλη και στον ανοικτό δρόμο
Renault KADJAR, στιβαρότητα από τον κόσμο των 4×4.
Η κίνηση σε όλους τους τροχούς προσφέρει βελτιωμένο κράτημα σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον ιδανικό τρόπο μετάδοσης από τρείς διαθέσιμες επιλογές (2WD,4WDAuto,4WDLock).
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200χλστ.) και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (18 και 28 μοίρες αντίστοιχα) εγγυώνται υψηλές δυνατότητες ανεξάρτητα από τον τύπο και την ποιότητα του εδάφους.
Παράλληλα ειδικές ποδιές εμπρός και πίσω προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος.
Renault KADJAR, πρακτικότητα εμπνευσμένη από τα station οχήματα
Ο πολυμορφικός χαρακτήρας του KADJAR είναι φιλικός προς τον χρήστη και στο εσωτερικό. Μέσω των λαβών που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών, το σύστημα Easy Break αυτόματα ξεκλειδώνει και αναδιπλώνει τα διαιρούμενα (60/40) πίσω καθίσματα. Παράλληλα το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί δημιουργώντας ένα μικρό τραπέζι. Αυτό το χαρακτηριστικό επιτρέπει επίσης τη μεταφορά αντικειμένων με μήκος μεγαλύτερο από 2.5 μέτρα.
Το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει τη δυνατότητα δύο διαφορετικών διαμορφώσεων: υψηλή θέση και εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης για τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων και χαμηλή θέση για μέγιστη χωρητικότητα 472dm3VDA(527 λίτρα)1.
Ο χώρος αποσκευών μπορεί επίσης να χωριστεί σε δύο ή τρία τμήματα για βολική και ασφαλή μεταφορά αποσκευών. Τέλος στη βάση του χώρου υπάρχει ειδικός χώρος για την αποθήκευση της αποσπώμενης εταζέρας.
Το Renault KADJAR είναι διαθέσιμο με κοτσαδόρο ο οποίος μπορεί να ανασυρθεί μέσω ενός επιλογέα στο χώρο αποσκευών.
Η καμπίνα προσφέρει εντυπωσιακή ευρυχωρία. Στις πίσω θέσεις το διαθέσιμο ύψος μέχρι την οροφή (910χλστ.) και το διαθέσιμο πλάτος (1.455χλστ.) είναι από τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία.
Η κεντρική κονσόλα είναι σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει πολλαπλές θέσεις αποθήκευσης. Το Renault KADJAR έχει συνολικά 30 λίτρα αποθηκευτικούς χώρους, εκ των οποίων τα 7,5 λίτρα αφορούν στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Το Renault KADJAR προσφέρει την οδηγική απόλαυση και άνεση ενός κλασσικού αυτοκινήτου 3 όγκων
Η θέση οδήγησης του KADJAR είναι αξιοσημείωτη άνεση, αντίστοιχη με αυτή ενός κλασσικού αυτοκινήτου 3 όγκων.
Παράλληλα είναι εξαιρετικά ευέλικτο με μόλις 5,36μέτρα ακτίνα στροφής, ενώ είναι εφοδιασμένο και με μια σειρά προηγμένων οδηγικών βοηθημάτων, εξαιρετικά χρήσιμων στις καθημερινές μετακινήσεις, όπως αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορίας.
Άνετη και με μοναδικές δυνατότητες προσωποποίησης οδήγηση μέσω του R-Link2
Έχοντας πρωτοεμφανιστεί στο νέο Espace, το νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, Renault R-Link 2, είναι διαθέσιμο στο KADJAR προσφέροντας άνετη και με δυνατότητες προσωποποίησης συνδεσιμότητα.
Η προηγμένη οθόνη των 7 ιντσών, βελτιώνει την ευκρίνεια και την ταχύτητα απόκρισης, κάνοντας εξαιρετικά άνετη και εύκολη τη χρήση της. Το έξυπνο λογισμικό και τα γραφικά θυμίζουν τη γνώριμη εικόνα των tablets: μετακίνηση εικονιδίων με click & drag, λειτουργίες scroll, zoom κ.λπ.
Οι αρχικές σελίδες μπορούν πλέον να διαμορφωθούν επιτρέποντας άμεση πρόσβαση στις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες, κάνοντας εφικτή την προσωποποίηση της οθόνης ελέγχου.
Έξι διαφορετικά προφίλ μπορούν να αποθηκευτούν με προσωποποιημένες προτιμήσεις: με το σύστημα R-Link 2 τα οδηγικά βοηθήματα, όπως και οι προτιμήσεις που αφορούν στο σύστημα πλοήγησης και τα πολυμέσα μπορούν να ρυθμιστούν κατά βούληση από τον χρήστη.
Το R-Link2 διαθέτει σύστημα αναγνώρισης φωνής για ασφαλή και ξένοιαστη οδήγηση
Προσφέρει απλή και άνετη πρόσβαση στις παρακάτω λειτουργίες και υπηρεσίες:
— Πλοήγηση: χάρτες TomTom με επιλογή απεικόνισης «Birdview» για εύκολη και ακριβή χρήση.
— Τηλέφωνο: σύστημα Bluetooth για σύνδεση με τηλεφωνικές συσκευές.
— Ραδιόφωνο: ήχος ψηφιακής ποιότητας με DAB (Ψηφιακό Ραδιόφωνο)1 για ηχητική εμπειρία υψηλού επιπέδου.
— Εφαρμογές: μια ευρεία γκάμα εφαρμογών και υπηρεσιών είναι διαθέσιμες ώστε να ενισχύουν τη συνολική εμπειρία μετακίνησης που προσφέρει το όχημα.
Σε αυτή τη νέα έκδοση, η ολοκληρωμένη λίστα εφαρμογών εμπλουτίζεται σε κάθε επίπεδο: ταξιδιωτικές οδηγίες, νέα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πρακτικές εφαρμογές.
Παράλληλα το KADJAR προσφέρει αρκετές επιλογές συνδεσιμότητας: 2 θύρες USB, μια πρίζα 12V εμπρός και μία πίσω.
Μια πλήρης σειρά οδηγικών βοηθημάτων
Με ενεργοποίηση που γίνεται απ’ ευθείας από το μενού του R-Link 2, αυτά τα βοηθήματα είναι σχεδιασμένα για να:
Προλαμβάνουν ατυχήματα:
Ενεργό Σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (AEBS): αυτό το σύστημα είναι ενεργό από τα 30 έως τα 140χλμ./ώρα και προειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύει κίνδυνο σύγκρουσης με το αυτοκίνητο που προπορεύεται. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει ή η αντίδραση του/της είναι μη επαρκής, τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μειωθεί το αντίκτυπό της.
Σύστημα Προειδοποίησης Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας: αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 70χλμ./ώρα και προειδοποιεί τον οδηγό όταν πατάει διαχωριστική λωρίδα χωρίς να το θέλει (π.χ. σε περίπτωση υπνηλίας). Με αυτό τον τρόπο το αυτοκίνητο προειδοποιεί τον οδηγό όταν κινδυνεύει να θέσει το αυτοκίνητο εκτός πορείας.
Προειδοποίηση Τυφλής Γωνίας: το συγκεκριμένο σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό μέσω οπτικών ενδείξεων στους εξωτερικούς καθρέπτες στην περίπτωση που κάποιο άλλο όχημα βρίσκεται στην περιοχή της τυφλής γωνίας, επιτρέποντας καθ’ αυτό τον τρόπο ασφαλέστερες προσπεράσεις.
Βοηθούν τον οδηγό στους ελιγμούς:
Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Easy Park Assist): αφού βοηθήσει τον οδηγό να αναγνωρίσει τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης (μέσω υπολογισμού του διαθέσιμου χώρου), το Easy Park Assist αναλαμβάνει τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης κατά τη διάρκεια των ελιγμών παρκαρίσματος. Το σύστημα διαθέτει τρεις διαφορετικές λειτουργίες παρκαρίσματος: σε παράλληλη θέση, σε κάθετη θέση και σε θέση υπό γωνία.
Η κεντρική οθόνη απεικονίζει όλες τις σχετικές με τον ελιγμό πληροφορίες (γραφική απεικόνιση του ελιγμού, κάμερα οπισθοπορίας και αισθητήρες). Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός ελέγχει απόλυτα το «γκάζι» και το φρένο κατά τη διάρκεια του ελιγμού.
Βοηθήματα παρκαρίσματος εμπρός, πίσω και στο πλάι: το σύστημα βοηθά τον οδηγό στο να ολοκληρώσει τον ελιγμό στάθμευσης χωρίς απρόοπτα. Αισθητήρες υπερήχων παρέχουν προστασία 360°, ειδοποιώντας κατάλληλα τον οδηγό ώστε αποφευχθεί τυχόν σύγκρουση κατά τη διάρκεια των ελιγμών.
Κάμερα Οπισθοπορείας: όταν το όχημα κάνει όπισθεν η κάμερα μεταδίδει εικόνα στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Στην εικόνα προστίθεται και τεχνητή σκιά που δείχνει την πορεία του οχήματος ώστε να διευκολυνθεί ο ελιγμός.
Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης Σε Ανηφόρα (Hill Start Assist): μέσω αυτού του συστήματος το αυτοκίνητο αυτόματα ενεργοποιεί τα φρένα για έως 3δλ., σε ανηφόρες με κλίση άνω του 5%, έτσι ώστε να αποτρέψει την κύλιση του αυτοκινήτου προς τα πίσω και να διευκολύνει τη διαδικασία εκκίνησης για τον οδηγό.
Συνεισφέρουν σε μια άνετη και υπεύθυνη εμπειρία οδήγησης:
Αναγνώριση Πινακίδων Ορίων Ταχύτητας: το συγκεκριμένο σύστημα αναγνωρίζει τις πινακίδες με τα αντίστοιχα όρια ταχύτητας, προειδοποιεί τον οδηγό και προτείνει τη συγκεκριμένη ταχύτητα για τον περιοριστή ταχύτητας.
Cruise control με speed limiter: το cruise control διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ ο περιοριστής ταχύτητας (speed limiter) αποτρέπει την ακούσια υπέρβαση του συγκεκριμένου ορίου.
Αξεσουάρ για να κάνουν ξεχωριστή την καθημερινή μετακίνηση
Με το νέο σύστημα ανασυρόμενου κοτσαδόρου, που προτείνεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο C segment, η Renault κάνει πιο εύκολη από ποτέ τη χρήση αυτής της συσκευής. Μέσω ενός επιλογέα στο χώρο αποσκευών το σύστημα ανασύρεται κάτω από το αμάξωμα, ενώ για λόγους ασφαλείας μέσω φωτεινής και ηχητικής ένδειξης ειδοποιείται ο οδηγός σε περίπτωση που το σύστημα δεν είναι σωστά κλειδωμένο.
Οι αλουμινένιες μπάρες οροφής είναι εφοδιασμένες με ένα απλό σύστημα για την εύκολη τοποθέτηση αντικειμένων όπως μπάρες για ποδήλατα, σκι, ή μπαγκαζιέρες, αυξάνοντας σημαντικά τη μεταφορική ικανότητα του αυτοκινήτου.
Ένα πρωτοποριακό αντιολισθητικό κάλυμμα που προστατεύει όλο το χώρο αποσκευών συμπεριλαμβανομένων των καθισμάτων, ακόμα και όταν είναι αναδιπλωμένα.
Σχεδιασμός που τονίζει την έφεση προς την περιπέτεια
Τα πλαϊνά αντιολισθητικά μεταλλικά μαρσπιέ, ειδικά σχεδιασμένα για το Kadjar, τονίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ παράλληλα διευκολύνουν την πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά και στα τοποθετημένα στις μπάρες οροφής αντικείμενα. Παράλληλα προσφέρουν επιπλέον προστασία από τις μικροεπαφές (π.χ. άνοιγμα θυρών άλλων αυτοκινήτων.
Οι πλαστικές προεκτάσεις των φτερών ενισχύουν τη στιβαρή παρουσία του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα προστατεύουν αποτελεσματικά το αμάξωμα από μικρο-επαφές.
Φωτιζόμενα πλαϊνά προστατευτικά που ενισχύουν την εμφάνιση του αυτοκίνητου και το προστατεύουν. Ο κρυφός φωτισμός δημιουργεί μια ατμόσφαιρα καλωσορίσματος και παράλληλα βελτιωμένη ορατότητα για την είσοδο στο αυτοκίνητο.
Τέλος διαθέσιμα είναι και προστατευτικά για τις πόρτες για μεγαλύτερη άνεση και ευκολία κατά το άνοιγμα τους σε περιορισμένο χώρο.
Διαθέσιμο με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, το KADJAR διαθέτει δυνατότητες κίνησης σε κάθε έδαφος.
Το νέο crossover της Renault είναι διαθέσιμο με μια σειρά κινητήρων της οικογένειας Energy που συνδυάζουν υψηλή απόδοση και χαμηλές εκπομπές CO2.
Κίνηση και στους 4 τροχούς για εξερεύνηση κάθε εδάφους
Εφοδιασμένες με τον κινητήρα Energy dCi 130, οι τετρακίνητες εκδόσεις του KADJAR επωφελούνται από το σύστημα ETC (Electronic Traction Control) που εξελίχθηκε από την Renault – Nissan Alliance. Το συγκεκριμένο σύστημα διασφαλίζει την ιδανική παροχή ισχύος στους τροχούς του πίσω άξονα, σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το επίπεδο πρόσφυσης.
Το σύστημα μετάδοσης ρυθμίζεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, επιτρέποντας τη χρήση τριών διαφορετικών επιλογών:
— Στην επιλογή ‘Lock’ το σύστημα «κλειδώνει» ηλεκτρονικά τη μεταφορά κίνησης και στους τέσσερις τροχούς και μεταφέρει το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Η χρήση αυτής της επιλογής ενδείκνυται σε εκτός δρόμου διαδρομές και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (π.χ. χιόνι, λάσπη). Αυτή η ρύθμιση είναι διαθέσιμη μέχρι την ταχύτητα των 40km/h.
Στην επιλογή ‘Auto’ η ροπή αυτόματα διανέμεται ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, σύμφωνα με τα επίπεδα πρόσφυσης.
Κάτω από κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης μπορεί να μεταφερθεί πίσω έως το 50% της ροπής.
Σε ακραίες καταστάσεις το 50% της ροπής μεταφέρεται σε έναν από τους δύο άξονες.
Σε φάση εκκίνησης, το σύστημα διανέμει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς.
— Στην επιλογή ‘2WD’ η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Η οθόνη στο ταμπλό του KADJAR βοηθά τον οδηγό να διαχειριστεί την μετάδοση παρουσιάζοντας σε πραγματικό χρόνο το ποσοστό ροπής που μεταφέρεται σε κάθε άξονα.
Κινητήρες που συνδυάζουν την υψηλή απόδοση και τις χαμηλές εκπομπές CO2
Το KADJAR συνδυάζεται με τους εξελιγμένους κινητήρες της οικογένειας Energy, που διαθέτουν λειτουργία Stop & Start και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Τα συγκεκριμένα μηχανικά σύνολα διαθέτουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές λύσεις στους τομείς της μείωσης των απωλειών (αντλία λαδιού μεταβλητής λειτουργίας, διαχείριση θερμότητας, προηγμένη επεξεργασία επιφανειών). Σε συνδυασμό με συστήματα τροφοδοσίας τελευταίας γενιάς και τουρμποσυμπιεστές χαμηλής αδράνειας, το αποτέλεσμα είναι επίπεδα απόδοσης και οικονομίας που αποτελούν μέτρο σύγκρισης για όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς.
Δύο επιλογές κινητήρων Diesel
Ο κινητήρας Energy dCi 110 τοποθετεί το KADJAR στην κορυφή της κατηγορίας σε επίπεδο οικονομίας και εκπομπών ρύπων με 99γρμ./χλμ CO2 και 3.8λτ./100χλμ.1 στον κύκλο μετρήσεων NEDC. Αυτά τα εξαιρετικά επίπεδα επιτυγχάνονται είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC.
Ο κινητήρας Energy dCi 110 για πρώτη φορά εφοδιάζεται με πιστόνια χαμηλής τριβής, στοιχείο που μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 3% στον ομολογκαρισμένο κύκλο NEDC. Συνολικά η αρχιτεκτονική αυτού του προηγμένης τεχνολογίας κινητήρα, έχει σαν αποτέλεσμα την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Συνδυασμένος με το χειροκίνητο κιβώτιο, αποδίδει 260Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ., στοιχείο που συνεισφέρει στη μεγαλύτερη δυνατή οδηγική απόλαυση. Αυτό το στοιχείο είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης μελέτης στο σύστημα τροφοδοσίας και ανάφλεξης, όπως και της υιοθέτησης προηγμένης αρχιτεκτονικής του τούρμπο.
Ο κινητήρας Energy dCi 110 είναι επίσης διαθέσιμος με το 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο EDC. Το συγκεκριμένο κιβώτιο επιτυγχάνει αντίστοιχα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων με το χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέροντας παράλληλα την επιπλέον άνεση και αμεσότητα της λύσης του διπλού συμπλέκτη.
Ο κινητήρας Energy dCi 130 –διαθέσιμος σε 2κινητες και 4κινητες εκδόσεις1 ξεχωρίζει για το σύνολο των προηγμένων εφαρμογών του, με αποτέλεσμα η 16βαλβιδη μονάδα να αποδίδει 96kW (130ίπποι) από 1,6 λίτρα. Ο Energy dCi 130 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ ο εξαιρετικά αποδοτικός σχεδιασμός του βασίζεται στην τετράγωνη αρχιτεκτονική που προήλθε από την εμπειρία της Renault στη Formula1.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει μέση κατανάλωση 4,3l/100km και εκπομπές CO2 113g/km.
Η δυναμική ροπή των 320Nm, το 80% της οποίας είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1,500σ.α.λ. προσφέρει ζωντάνια και δύναμη για πραγματική οδηγική ευχαρίστηση. Με μεγάλο εύρος λειτουργίας για κινητήρα Diesel, ο Energy dCi 130 ανεβαίνει με άνεση στις 4,500 σ.α.λ. για δυναμική αίσθηση που συναντά κανείς μόνο σε κινητήρες μεγαλύτερου κυλινδρισμού.
Οι συγκεκριμένοι κινητήρες υπερκαλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 6, όντας εφοδιασμένοι με φίλτρο οξειδίων του αζώτου (NOxTrap) και φίλτρο μικρο-σωματιδίων που δεν απαιτεί συντήρηση, στοιχείο που επιδρά ευεργετικά και στη μείωση του κόστους συντήρησης.
Η γκάμα του KADJAR είναι διαθέσιμη και με τον βενζινοκινητήρα Energy TCe 130, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Αποδίδοντας 130 ίππους στις 5.500σ.α.λ. και 205Νμ ροπής από τις 2.000σ.α.λ., ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων έχει αντίστοιχη απόδοση με ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο. Χάρη στον άμεσο ψεκασμό και την ενσωματωμένη εισαγωγή είναι αποδοτικός και με εξαιρετική απόκριση. Ήδη από τις 1.500σ.α.λ. το 90% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο, ενώ το 100% είναι διαθέσιμο σε ένα σημαντικό εύρος από τις 2.000 έως και τις 3,000σ.α.λ.
Παράλληλα ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει και την ανάφλεξη με αποτέλεσμα χαμηλή κατανάλωση (5,6λίτρα/100χλμ.) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων (126γρμ./χλμ. CO21).
Άλλο ένα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι οι μικρές απαιτήσεις συντήρησης του κινητήρα, με την αλλαγή λιπαντικού να πραγματοποιείται κάθε 30.000χλμ., ενώ η καδένα χρονισμού δεν χρειάζεται αντικατάσταση καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Το KADJAR είναι επίσης διαθέσιμο με τις λειτουργίες Renault Driving eco2 που βοηθούν τον οδηγό να ακολουθήσει ένα πιο οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο οδήγησης. Η επιλογή της λειτουργίας Eco, μειώνει σημαντικά την κατανάλωση διατηρώντας μικρότερα (αλλά σε κάθε περίπτωση ικανοποιητικά) επίπεδα απόδοσης.
Αποδεδειγμένη αντοχή
Το KADJAR είναι βασισμένο πάνω σε δοκιμασμένη στιβαρή τεχνολογική πλατφόρμα που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της Renault-Nissan Alliance.
Το KADJAR έχει δοκιμαστεί σε ακραίες συνθήκες και έχει ρυθμιστεί με απόλυτη ακρίβεια ώστε να διασφαλιστεί η αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά και η υποδειγματική ποιότητα κύλισης.
Δοκιμασμένη και αποδεδειγμένη ποιότητα
Το Renault KADJAR είναι βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα CMFC/D της Renault-Nissan Alliance και αποτελεί το αποτέλεσμα 4 ετών εξέλιξης. Η παραγωγή έχει μοιραστεί ανάμεσα στη Renault και τη Nissan, με τη Renault να συμβάλει μέσω της τεχνογνωσίας της στο σχεδιασμό και παραγωγή αναρτήσεων και συστημάτων μετάδοσης.
Η πλατφόρμα CMFC/D, που ήδη χρησιμοποιείται σε τρία μοντέλα των Renault – Nissan (Νέο Espace, Nissan Qashqai και X-Trail), αποδεικνύει την υψηλή τεχνογνωσία του ομίλου στην κατηγορία των crossovers.
To KADJAR ολοκλήρωσε στατικές και δυναμικές δοκιμές ώστε να διασφαλιστεί ότι συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές της Renault, καλύπτοντας περισσότερα από 650.000 πραγματικά χιλιόμετρα δοκιμών ώστε να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία και αντοχή του.
Με δεδομένο ότι το KADJAR θα διατεθεί σε ένα μεγάλο εύρος αγορών, σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει κάτω από τις δυσκολότερες καιρικές και οδηγικές συνθήκες.
Οι ειδικοί της Renault ανέλυσαν την ικανότητα του KADJAR να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού κάτω από αυτές τις ακραίες συνθήκες. Δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην Ισπανία και τη Σουηδία ώστε να επιβεβαιωθεί η απόδοση σε ακραίες συνθήκες ζέστης και κρύου.
Το όχημα οδηγήθηκε εξαντλητικά με διαφορετικά στυλ οδήγησης σε όλων των ειδών τους δρόμους (πόλη, επαρχιακό δίκτυο, εκτός δρόμου, κτλ.) ώστε να καλυφθούν όλες οι πιθανές οδηγικές συνθήκες και να βελτιστοποιηθούν το σύνολο των συστημάτων του αυτοκινήτου.
Το πάχος των επιπέδων προστασίας κατά της διάβρωσης στο πάτωμα αυξήθηκε στα 1.000 microns ώστε να αυξηθεί η αντίσταση στη φθορά (ο αντίστοιχος μέσος όρος στην κατηγορία είναι 650 microns).
Όπως όλα τα Renault, το KADJAR πέρασε μια πλήρη σειρά δοκιμών που προσομοιώνουν την πιο απαιτητική χρήση.
Αυτές οι δοκιμασίες, που περιλαμβάνουν όλες τις λειτουργίες, γίνονται με ιδιαίτερα εντατικούς ρυθμούς και με ιδιαίτερη ένταση ώστε να προσομοιώνουν τη γήρανση του οχήματος. Κατ’ αυτό τον τρόπο σε 4 μήνες έχουν προσομοιωθεί 4 χρόνια χρήσης του αυτοκινήτου.
Ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων δοκιμάστηκε έτσι ώστε να καλυφθούν οι διάφορες εκδόσεις και αλλεπάλληλα κύματα δοκιμών ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη διαδικασία παραγωγής.
Παραγωγή στο εργοστάσιο της Palencia
Από το 1978, έτος που ξεκίνησε η παραγωγή στο εργοστάσιο της Palencia, έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 6εκ. οχήματα. Η συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το Mégane, όπου από το 1995 έχουν παραχθεί 4εκ. μονάδες του δημοφιλούς μοντέλου
Για την κατασκευή του KADJAR, η μονάδα αναβαθμίστηκε με προσθήκες που συμβάλουν στην άριστη ποιοτικά διαδικασία παραγωγής. Μια σειρά αλλαγών έγιναν για αυτό το λόγο:
Νέες πρέσες εφαρμόστηκαν για την κατασκευή τμημάτων του αυτοκινήτου
Τοποθετήθηκαν 250 υπερσύγχρονα ρομπότ για την κατασκευή του πλαισίου
Νέα διαδικασία και φωτεινός θάλαμος στο τμήμα βαφής ώστε να εξασφαλιστεί η άψογη ταύτιση της απόχρωσης στο αμάξωμα και τους προφυλακτήρες
Η γραμμή παραγωγής τροποποιήθηκε ώστε να ταιριάζει στο μέγεθος του αυτοκινήτου
Με στόχο την εξοικείωση του προσωπικού με τις νέες διαδικασίες, ο ετήσιος αριθμός ωρών εκπαίδευσης στο εργοστάσιο διπλασιάστηκε. Ορισμένοι από τους εργαζόμενους βοήθησαν στην κατασκευή των πρωτοτύπων στο τεχνικό κέντρο της Guyancourt, ώστε να βελτιστοποιήσουν τις διαδικασίες κατασκευής του KADJAR και να εξασφαλίσουν ότι όλες οι προδιαγραφές εφαρμόζονται στο εργοστάσιο.
Μειωμένο βάρος και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική
Η μείωση του βάρους αποτελεί βασικό παράγοντα στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης ενός οχήματος με δεδομένο ότι το βάρος αποτελεί το κύριο παράγοντα που επιδρά στις εκπομπές CO2. Ο λόγος ανάμεσα στις εκπομπές ενός οχήματος και το βάρους είναι 1 προς 10.000. Με άλλα λόγια αν μειωθεί το βάρος του οχήματος κατά 10 κιλά, τότε οι εκπομπές CO2, μειώνονται κατά 1 γραμμάριο.
.
Η Renault εξέλιξε νέες μεθόδους παραγωγής ώστε να καταφέρει να υπερκαλύψει τους στόχους μείωσης βάρους.
Βασικό στοιχείο που βοήθησε στην επίτευξη αυτού του στόχου για το KADJAR είναι η εφαρμογή της πλατφόρμας CMF-C/D, που ζυγίζει 40 κιλά λιγότερο σε σχέση με τις αντίστοιχες παλαιοτέρων μοντέλων της κατηγορίας.
Ένας επιπλέον παράγοντας που συμβάλει στη μείωση του βάρους είναι η χρησιμοποίηση στην παραγωγή της τεχνικής της θερμής διαμόρφωσης.
Τα μεταλλικά ελάσματα θερμαίνονται στους 900° C και στην συνέχεια μέσω πίεσης διαμορφώνονται ενώ είναι ακόμα ζεστά. Στη συνέχεια η θερμοκρασία τους μειώνεται απότομα μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα μέσω ενός ενσωματωμένου συστήματος ψύξης.
Η συγκεκριμένη τεχνική επιτρέπει τη δημιουργία επιφανειών μικρότερου πάχους-βάρους χωρίς καμία απώλεια στις μηχανικές αντοχές. Η μείωση του βάρους έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών CO2.
Άλλος ένας παράγοντας που επιτρέπει στο KADJAR να διατηρεί υψηλές επιδώσεις, ενώ παράλληλα διαθέτει σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου είναι η εξελιγμένη αεροδυναμική.
Το KADJAR πέρασε εκτεταμένες δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα ώστε να βρεθεί η ιδανική απόδοση με βάση τις σχεδιαστικές απαιτήσεις. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη μορφή που έχουν οι ζάντες, οι εξωτερικοί καθρέπτες, τα σπόιλερς και οι γρίλιες εξαερισμού.
Το πάτωμα του αυτοκινήτου διαθέτει ειδικούς διαμορφωτές ώστε να κατευθύνουν τη ροή του αέρα. Λόγω της -παραδοσιακά για crossover σχετικά μεγάλης απόστασης από το έδαφος- έχει τοποθετηθεί ένας εκτροπέας ροής στο εμπρόσθιο τμήμα που κατευθύνει τον αέρα γύρω από τους τροχούς ώστε να αποτρέψει τους στροβιλισμούς που παρουσιάζονται σε εκείνη την περιοχή. Τέλος το KADJAR διαθέτει ενεργά πτερύγια για την ψύξη του κινητήρα τα οποία είναι κλειστά και ανοίγουν μόνο όταν υπάρχει η ανάγκη για επιπλέον ψύξη.
Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα μια μείωση 4γρμ./χλμ. στις εκπομπές CO2, καθώς και μείωση της κατανάλωσης κατά 0,62λτίτρα/100χλμ., με ταχύτητα 130χλμ./ώρα για όλους τους κινητήρες.
Με την αποδοτική σειρά κινητήρων, τις δυνατές επιδόσεις στην πόλη, αλλά και σε κάθε είδους έδαφος, τον ελκυστικό σχεδιασμό, την υψηλή ποιότητα και τον πλούσιο εξοπλισμό, το KADJAR, διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που υποστηρίζουν τη φιλοδοξία της Renault να κάνει τη διαφορά και στην κατηγορία των μικρο-μεσαίων crossover.