Ανάπτυξη σε παγκόσμια κλίμακα και το 2024 για την Renault, καθώς για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης ανακοίνωσε πωλήσεις 1.577.351 οχημάτων (PC + LCV), μια αύξηση της τάξεως του 1,8%. Αυτή η επιτυχία βασίζεται στις αρχές του πλάνου Renaulution, που υλοποιείται και ακολουθείται τα τέσσερα τελευταία χρόνια:
- Οι πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 20% στην Ευρώπη, επιβεβαιώνοντας τη συνάφεια των τολμηρών επιλογών της Renault, τόσο στον προϊοντικό, όσο και τον τεχνολογικό τομέα.
- Οι πωλήσεις των Completo Ibrido οχημάτων αυξήθηκαν κατά 30%, γεγονός που έφερε τη Renault στη 2η θέση της Ευρωπαϊκής αγοράς, ενώ οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (PC + LCV) παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 9%[1].
- Το Renault 5 E-Tech Electric, που κατέκτησε πρόσφατα τον τίτλο του ‘Car of the Year 2025’, ξεκίνησε δυνατά στις πρώτες χώρες που λανσαρίστηκε. Πρόκειται ήδη για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο segmento Β στη Γαλλία, για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.
- Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των πωλήσεων, καθώς η μία στις δύο πωλήσεις, στην Ευρώπη, αφορά πελάτες λιανικής.
- Με την εμπορική επιτυχία των Kardian και Koleos στο Διεθνές Game Plan της Renault, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10% στη Βραζιλία, 81% στη Νότια Κορέα και 7% στο Μαρόκο.
- Χάρη στην ισορροπημένη στρατηγική μεταξύ επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, η Renault επιβεβαίωσε εκ νέου την ηγετική της θέση στην ευρωπαϊκή αγορά των LCV, επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς 15,3% και 310.500 πωλήσεις οχημάτων, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξεως του 4,6%.
Χάρη σε μία μοναδική προϊοντική επίθεση με την κυκλοφορία οκτώ νέων μοντέλων το 2024 (Scenic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech Electric, Renault Duster, Kardian και Grand Koleos) και ενός ανανεωμένου μοντέλου (Captur), η Renault αύξησε κατά 1,8% τις πωλήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο, σε μια αγορά που η αντίστοιχη αύξηση ήταν 1,4%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων ανήλθαν στις 1.577.351 μονάδες, 28.000 μονάδες παραπάνω από το 2023.
Στην Ευρώπη1, η μάρκα παρουσίασε αύξηση 3,3%, τιμή διπλάσια από εκείνη της αγοράς (1,7%), καταγράφοντας πωλήσεις 1.009.000 οχημάτων, με μερίδιο 6,7%. Η συγκεκριμένη αύξηση οφείλεται κυρίως, στις βασικές αγορές της μάρκας:
- Μεγ. Βρετανία (+21,4% σε όγκο πωλήσεων σε μία αγορά που αυξήθηκε κατά 2.8%),
- Ισπανία (+10,8% σε μία αγορά που αυξήθηκε κατά 8%),
- Ιταλία (+6,7% σε μία αγορά που μειώθηκε κατά 0,3%),
- Γαλλία (+0,4% σε μία αγορά που μειώθηκε κατά 2,5%).
Αξίζει εδώ να σημειωθεί το σπουδαίο επίτευγμα του Clio, το οποίο κατατάσσεται στη 2η θέση στην αγορά επιβατικών, ανεβαίνοντας δύο θέσεις από το 2023, με αύξηση πωλήσεων κατά 7%.
20% αύξηση πωλήσεων εξηλεκτρισμένων οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά
Με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών του συνόλου των πελατών, η Renault εφαρμόζει μια στρατηγική ηλεκτροκίνησης σε δύο σκέλη, προσφέροντας τα καλύτερα και των δύο τεχνολογιών: υβριδικής και ηλεκτρικής. Οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων (ηλεκτρικά + υβριδικά) αυξήθηκαν κατά 20% στην Ευρώπη το 2024.
- Η full Hybrid γκάμα της Renault στην Ευρώπη, καλύπτει όλο το φάσμα αναγκών (από το Clio έως το Rafale, με επτά full Hybrid οχήματα, από το segment B έως το D). Το 2024, η Renault σημείωσε αύξηση 30% στις πωλήσεις των full Hybrid οχημάτων της, τα οποία πλέον αντιπροσωπεύουν το 40% των πωλήσεων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Η Renault είναι η 2η μάρκα στην Ευρώπη, σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις full Hybrid μοντέλων.
- Η Renault παρουσίασε το 2024, αύξηση 9% στις πωλήσεις των ηλεκτρικών της μοντέλων (PC + LCV) στην Ευρώπη1. Η γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας θα διευρυνθεί ακόμα περισσότερο μέσα στο 2025, με την άφιξη του Renault 4 E-Tech electric.
Η Renault έκανε τη φιλόδοξη επιλογή να υιοθετήσει τις πλατφόρμες AmpR Small (segment Β), και AmpR Medium (segment C), αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα. Μοναδικές στην Ευρώπη, αυτές οι δύο πλατφόρμες δίνουν τη δυνατότητα στη μάρκα να προσφέρει ελαφρύτερα, πιο αποδοτικά και πιο σύγχρονα οχήματα, με περισσότερη αξία για τους πελάτες της σε τομείς όπως: η οδηγική απόλαυση, η πρόσβαση σε ηλεκτρικά οικοσυστήματα, η συνδεσιμότητα, οι χώροι κ.λπ.
Επιτυχημένο ντεμπούτο για το Renault 5 E-Tech electric
Ένα χρόνο μετά το Scenic, 60 δημοσιογράφοι από 23 Ευρωπαϊκές χώρες ψήφισαν το Renault 5 E-Tech electric ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025. Αυτή η διάκριση επιβεβαιώνει την απόλυτη εναρμόνιση της στρατηγικής της Renault με τις διεθνείς τάσεις, ως προς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Το Renault 5 E-Tech electric, που λανσαρίστηκε τον Οκτώβριο αρχικά στη Γαλλία, έχει καταγράψει σχεδόν 10.000 ταξινομήσεις και είναι ήδη το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο segment B στην αγορά της Γαλλίας για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο 2024.
Με αυτό το δυνατό ξεκίνημα, το μερίδιο της Renault στην αγορά των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στη Γαλλία αυξήθηκε εντυπωσιακά και από 15,5% στα τέλη Οκτωβρίου του 2024, έφτασε το 23% τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο μαζί.
Το 2025 θα έχουμε και την άφιξη του πολυαναμενόμενου Renault 4 E-Tech electric, που θα αποτελέσει ένα ακόμη σημαντικό προϊόν για τη μάρκα.
Επιτυχημένες επιλογές στο τεχνολογικό πεδίο
Οι τεχνολογικές επιλογές έδωσαν στη μάρκα ένα πραγματικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, και έγιναν αποδεκτές με ενθουσιασμό από τους πελάτες.
- Το 2024, για παράδειγμα, το σύστημα πολυμέσων openR link με το ενσωματωμένο Google, επιλέχθηκε για το 81% των αυτοκινήτων που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός.
- Η πανοραμική ηλιοροφή με το χαρακτηριστικό «αδιαφάνειας» που λανσαρίστηκε το 2024, τοποθετείται πλέον στο 42% των αυτοκινήτων που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός (Scenic, Rafale and Symbioz).
- Σε πολλά μοντέλα, η μάρκα έχει επίσης εξελίξει μια νέα έκδοση του 4CONTROL, του μοναδικού αυτού συστήματος τετραδιεύθυνσης. Το 4CONTROL βελτιώνει την ασφάλεια, την ευελιξία και τις επιδόσεις του οχήματος σε όλες τις περιστάσεις, είτε οδηγείτε στην πόλη είτε με μεγαλύτερες ταχύτητες. Το 2024, τοποθετήθηκε στο 29% των αυτοκινήτων που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός.
Έμφαση στις ποιοτικές πωλήσεις
Οι επιδόσεις της μάρκας υποστηρίζονται από τις βασικές επιχειρηματικές αρχές με επίκεντρο την αξία, όπως αυτές ακολουθούνται βάσει του πλάνου Renaulution.
- Ένα στα δύο οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη αφορά πελάτες λιανικής. Στις πέντε βασικές ευρωπαϊκές αγορές της μάρκας στην αγορά λιανικών πωλήσεων, το μερίδιο της Renault από 6,8% με 264.300 πωλήσεις οχημάτων το 2023, αυξήθηκε στο 7,1% με 271.900 πωλήσεις.
- Οι υπολειμματικές αξίες των προϊόντων Renault είναι υψηλότερες από εκείνες του 2023, υπερβαίνοντας τους μέσους όρους της αγοράς.
- Οι πωλήσεις οχημάτων στα segments C SUV και D αυξήθηκαν κατά 23% και πλέον αντιπροσωπεύουν το 29% των πωλήσεων της Renault στην Ευρώπη (+4,8 μονάδες σε σύγκριση με το 2023). Με την πλήρη ανανέωση των μοντέλων στα segment C/D, που ολοκληρώθηκε το 2024, με την άφιξη των Scenic, Symbioz και Rafale, η μάρκα στοχεύει στη συνέχιση της ανάπτυξης και το 2025.
- Σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση στις πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού, οι κορυφαίες Iconic και Esprit Alpine αντιπροσώπευαν το 24% των πωλήσεων στην Ευρώπη το 2024, ποσοστό που ισοδυναμεί με διπλάσια αύξηση σε σχέση με το 12% του 2023.
Ένα καλά ισορροπημένο αποτύπωμα που δίνει στη μάρκα την απαραίτητη ευελιξία για να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες ανάπτυξης
- Η Renault παραμένει η γαλλική μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο. Με την υποστήριξη των δύο πρώτων οχημάτων του Renault International Game Plan, Kardian και Koleos, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10% στη Βραζιλία, 81% στη Νότια Κορέα και 7% στο Μαρόκο. Το 2025, το Koleos θα κάνει το ντεμπούτο του σε νέες αγορές και ένα ολοκαίνουργιο C segment SUV θα λανσαριστεί διεθνώς.
- Επίσης, στην Ευρώπη, μαζί με τις αυξημένες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, αυξήθηκαν κατά 4,6% και οι πωλήσεις των LCV. Η Renault πούλησε 403.000 επαγγελματικά οχήματα σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων τα 310.500 στην Ευρώπη. Η μάρκα βρίσκεται και πάλι στην κορυφή των πωλήσεων των LCV[2], όσον αφορά στην ευρωπαϊκή αγορά.
- Αυτά τα επιτεύγματα οφείλονται κυρίως στην επιτυχία των εμβληματικών επαγγελματικών της οχημάτων, όπως το Kangoo (+30,5%) και το Trafic (+14,8%), σε μία μεταβατική χρονιά που χαρακτηρίστηκε τόσο από την κυκλοφορία του νέου Master, όσο και από την τεχνογνωσία του δικτύου Pro+ που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των πελατών με εταιρικούς στόλους.
Το 2024, η Renault επέδειξε την ικανότητά της να καινοτομεί και να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών. Χτίζοντας σε μια τολμηρή και καλά δομημένη στρατηγική που συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση, την καινοτομία και την ποιότητα των πωλήσεων, η μάρκα έχει εδραιώσει πλέον τη θέση της. Το 2025, η αναπτυξιακή αυτή δυναμική θα επιβεβαιωθεί μέσω των νέων λανσαρισμάτων, ξεκινώντας από το Renault 4 E-Tech electric, αλλά και την εξέλιξη του Renault International Game Plan.