Πρόκληση αποδεχτή για τη BMW, καθώς στη δεύτερη γενιά της δημοφιλούς X2 δίνει σαφή Coupe αισθητική και επιβλητική εμφάνιση, εναρμονίζοντας την με τα μεγαλύτερα Coupe – SUV της γκάμας της. Στο Topspeed.gr στα πλαίσια της εβδομαδιαίας συμβίωσης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση sDrive20i Steptronic του μοντέλου με τους 170 ίππους.
Βρήκε ταυτότητα
Η πρώτη γενιά της X2 παρουσιάστηκε το 2017 ως ένα sport Crossover με αισθητική υπερυψωμένου hot hatchback, αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο των σειρών 1 και 2 με το SUV X1. Έμεινε στην παραγωγή έως το 2023, χρόνια που αντικαταστάθηκε από τη δεύτερη σημερινή γενιά.
Το δημοφιλές μοντέλο στη δεύτερη γενιά του βρίσκει την ταυτότητα του στη γκάμα της BMW, ακολουθώντας το πετυχημένο παράδειγμα των μεγαλύτερων X4 και X6, αποκτώντας σαφή Coupé SUV αισθητική.
«Ψαρωτική»
Αντικρίζοντας την, είναι επιβλητική σε όψη και ψαρωτική, δείχνοντας μεγαλύτερη από ότι είναι πραγματικά, διαθέτοντας μια δυναμική σιλουέτα.
Ειδικότερα στο μπροστινό μέρος πρωταγωνιστεί η χαρακτηριστική μάσκα με τα φωτιζόμενα με λωρίδες LED «νεφρά», που αποκαλύπτουν την καταγωγή του μοντέλου, προσδίδοντας ένα εντυπωσιακό πρόσωπο ιδίως το βράδυ. Πλαισιώνεται από σύγχρονους Matrix Led προβολείς και δυναμικό προφυλακτήρα, διαφοροποιώντας το μοντέλο στα σημεία από την πιο πρακτική Χ1.
Το προφίλ αναδεικνύει δυναμισμό, αρχίζοντας από την σιλουέτα που «χύνεται» ομαλά προς το πίσω μέρος, σχηματίζοντας ένα κυρτό Fastback αμάξωμα, το οποίο παίρνει ζωή από τις μυώδεις επιφάνειες και τις έντονες ακμές, αποτυπώνοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό του.
Το πίσω μέρος είναι το πλέον χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου, το οποίο δεν μοιάζει με κανένα άλλο της αγοράς. Οι σπορ καταβολές ορίζονται από την μικρή αλλά ευδιάκριτη μαύρη αεροτομή στη βάση της πέμπτης πόρτας, ενώ τα μακρόστενα 3D φωτιστικά σώματα με στρογγυλά γραφικά Led σε σχήμα C σε συνδυασμό με τον δυναμικό χαρακτήρα, τονίζουν την δυναμική επικέντρωση.
Απόλυτα οδηγοκεντρικό
Η καμπίνα ακολουθεί την αισθητική των σύγχρονων BMW, διαθέτοντας υψηλής ποιότητας υλικά με πολύ καλή αίσθηση αφής και φινιρίσματος, σύμφωνα με τα πρότυπα των Βαυαρών. Η σχεδίαση δείχνει στιβαρή και μοντέρνα, χωρίς να κουράζει. Το κυριότερο χαρακτηριστικό είναι πως όλα έχουν ως επίκεντρο τον οδηγό και την αίσθηση που αφήνει του το αυτοκίνητο, χαρίζοντας του έναν απόλυτα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Αρχίζοντας από το ταμπλό, το οποίο είναι στραμμένο προς τον οδηγό, με λεπτομέρειες αλουμινίου και Alcantara, δημιουργεί αίσθηση ποιότητας και πολυτελείας. Χαρακτηριστικό είναι το BMW Curved Display με την διπλή ενιαία κυρτή οθόνη που περιλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων 10,7 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay και το Live Cockpit Plus, τον προηγμένο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και διαθέτει την 9η και πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive με τεχνολογία ταχείας πρόσβασης QuickSelect. Οι εφαρμογές που υποστηρίζει είναι πολλές μεταξύ των οποίων το video recorder και η φωτογραφική μηχανή.
Η αεροπορικού τύπου κεντρική κονσόλα που μοιάζει να αιωρείται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα δίνει μια φουτουριστική αίσθηση.
Η εργονομία είναι σε κορυφαίο επίπεδο καθώς ο οδηγός έχει τις λειτουργίες και τους διακόπτες στα σημεία που πρέπει, ώστε να είναι επικεντρωμένος στην οδήγηση.
Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν συμβαδίζει με την πρακτικότητα, καθώς οι θήκες είναι περιορισμένες, προκειμένου να ενισχύσει τον δυναμισμό και την στιβαρότητα.
Τα μπάκετ «Μ» καθίσματα παρέχουν κορυφαία πλευρική και οσφυϊκή στήριξη του σώματος των επιβατών, πετυχαίνοντας παράλληλα υψηλά επίπεδα άνεσης, ενώ συγκεκριμένα ο οδηγός «γίνεται ένα» με το αυτοκίνητο.
Δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στον νυχτερινό Ambient φωτισμό δημιουργώντας μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας με το πακέτο «Μ», φωτίζεται με Led και το σήμα στις πλάτες των καθισμάτων.
Ο όγκος των αποσκευών είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός αγγίζοντας τα 515 λίτρα και με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων φτάνει έως και τα 1.400 λίτρα.
Υβριδική… υποβοήθηση
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας TwinPower Turbo των 1.5 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V απόδοσης 170 ίππων και τα 280 Nm ροπής. Ο ρόλος της γεννήτριας είναι βοηθητικός, ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 19 ίππων. Το σύστημα συνεργάζεται με το αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων!
Απολαυστικό
Αρχίζοντας από την εξωτερική εμφάνιση, η οποία ενισχύεται από το πακέτο «M» και τις ζάντες των 19 ιντσών και συνεχίζοντας στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό, μέχρι τον δυναμικό κινητήρα με τον «μελωδικό ήχο», η νέα X2 sDrive20i, προϊδεάζοντας για τα προτερήματα της σε πραγματικές συνθήκες και οδικά δίκτυα. Ας τη γνωρίσουμε στην πράξη.
In città παρόλο που ο όγκος του το περιορίζει στον αστικό ιστό, έχει καλή ορατότητα χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης και τις καθαρές γωνίες στο παρμπρίζ. Τραβάει τα βλέμματα των περαστικών, ειδικά το βράδυ με τη φωτιζόμενη γρίλια. Εντούτοις καλύτερα να αποφεύγονται οι στενοί δρόμοι.
In montagna e in provincia δίκτυο αποκαλύπτει τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Στο δρόμο πατάει πολύ καλά, με πολύ καλό κράτημα και με περιορισμένες κλήσεις στις στροφές. Η ροπή των 280 Nm δίνει την απαραίτητη δύναμη στις ανηφόρες. Η BMW πετυχαίνει να δώσει στο μικρότερο Coupe-SUV της γκάμας της το δυναμικό της DNA, με επίκεντρο την οδηγική ευχαρίστηση.
In autostrada η αίσθηση παραπέμπει περισσότερο σε αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού, παρά σε SUV. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, προσφέροντας ουσιαστικά ένα ευχάριστο, άνετο και ασφαλές ταξίδι. Σε όλα αυτά συμβάλλει και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας, μόλις 0,27 Cd.
Generale η νέα BMW X2 είναι ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, που προσφέρει οδηγικά χαρακτηριστικά ανάλογα της παρακαταθήκης της βαυαρικής μάρκας. Ο οδηγός «ξεχνάει» πως χειρίζεται ένα SUV και του δημιουργείται η αίσθηση ενός δυναμικού Coupe, απόλυτα οδηγοκεντρικού, ειδικά με την επιλογή του προγράμματος Sport. Το Paddle Boost στη βάση του τιμονιού, προσφέρει επιπλέον ροπή μερικών δευτερολέπτων, κάνοντας την προσπέραση πιο εύκολη και ασφαλή. Ωστόσο, τα 170 άλογα είναι λίγα για να θεωρηθεί Sport, αλλά ικανοποιητικά για τον μέσο και ενθουσιώδη οδηγό.
Ένα από τα αδιαμφισβήτητα πλεονέκτημα του αυτοκινήτου, είναι το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic, που πετυχαίνει ομαλές αλλαγές σε πραγματικό χρόνο και ειδικά στη θέση S γίνεται ακόμα πιο άμεσο, διαρρέοντας ολόκληρη την διαθέσιμη ροπή στον μπροστινό άξονα.
Όσον αφορά την κατανάλωση, ως ήπιο υβριδικό, η γεννήτρια έχει καθαρά βοηθητικό ρόλο δίνοντας επιπλέον ισχύ και ροπή, κάτι που στη πράξη σημαίνει πως η μέση συνδυασμένη κατανάλωση αγγίζει τα 8,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ με την επιλογή Sport και πιο επιθετική οδήγηση, τότε αγγίζει τα 10 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Για ασυμβίβαστους
Η BMW X2 απευθύνεται σε ένα νεαρότερο και πιο δυναμικό κοινό, είτε πρόκειται για οικογενειάρχες ή εργένηδες. Αφορά τους λάτρεις της δυναμικής οδήγησης που το αυτοκίνητο για αυτούς σημαίνει να εκφράζει έντονα συναισθήματα και δεν θα μπορούσαν να συμβιβαστούν με ένα τυπικό SUV, αλλά και για όσους θέλουν ένα Premium ξεχωριστό αυτοκίνητο.
Με προνομιακή χρηματοδότηση
Στους τιμοκαταλόγους η νέα BMW X2 sDrive20i αγγίζει τα 43.200 € στη βασική έκδοση ενώ με το πακέτο M Sport Advanced, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής ξεκινάει από €45.800. Ωστόσο, η BMW προσφέρει προνομιακή χρηματοδότηση με επιτόκιο 3,9% καθώς και δυνατότητα μακροχρόνιας μίσθωσης μέσω της BMW Leasing.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
SAC (Sport Activity Coupe) |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI |
|
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) |
6-6.5 l/100 km |
Emissioni di CO2 (WLTP) |
136-148 g/km |
Tipo di carburante |
Benzina |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
8.3 δευτ |
Velocità massima |
213 km/h |
Specifiche dei gas di scarico |
Euro 6e |
Rapporto peso/potenza |
9.2 κιλά/Hp, 108.3 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
5.6 κιλά/Nm, 178.3 Nm/τόνος |
MOTORE TOTALE |
|
MOTORE A COMBUSTIONE INTERNA |
|
Potenza |
156 Hp @ 4700-6500 S.A.L. |
Potenza per litro di cilindrata |
104.1 Hp/l |
Coppia nominale del motore |
240 Nm @ 1500-4400 S.A.L. |
Layout del motore |
In avanti, trasversale |
Carter del motore |
1499 cm3 |
Numero di cilindri |
3 |
Configurazione del motore |
In serie |
Diametro del cilindro |
82 mm |
Via del vaccino |
94.6 mm |
Grado di compressione |
11.1:1 |
Numero di valvole per cilindro |
4 |
Sistema di iniezione del carburante |
Spruzzatura diretta |
Aspirazione del motore |
Twin-power turbo, Ιντερκούλερ |
Meccanismo di distribuzione del gas |
VALVETRONIC |
Capacità dell'olio motore |
4.5 l |
Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα |
Συνδεθείτε για να δείτε. |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Φίλτρο σωματιδίων |
|
MOTORE ELETTRICO |
|
Potenza del motore elettrico |
19 Hp |
Coppia elettrica |
55 Nm |
Posizione del motore elettrico |
Incorporato nella trasmissione |
Potenza totale del sistema |
170 Hp |
Coppia del sistema |
280 Nm |
BATTERIA |
|
Tensione della batteria |
48 V |
Tecnologia delle batterie |
Ioni di litio (Li-Ion) |
Posizione della batteria |
Μέσα στο πορτμπαγκάζ |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
1570 kg |
Carico utile massimo |
580 κιλά |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
515 l |
Volume massimo del bagaglio |
1400 l |
Capacità del serbatoio del carburante |
45 l |
Carico massimo |
75 kg |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
1800 chili |
Carico massimo di supporto |
80 κιλά |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4554 mm |
Larghezza |
1845 mm |
Altezza |
1590 mm |
Passo |
2692 mm |
Pista anteriore |
1674 mm |
Traccia posteriore |
1675 mm |
Puntello anteriore |
885 mm |
Puntello posteriore |
977 mm |
Distanza dal suolo |
207 mm |
Coefficiente di trascinamento (Cd) |
0.27 |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
11.7 m |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Numero di rapporti e tipo di cambio |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic |
Sospensione anteriore |
Γόνατο ανάρτησης |
Sospensione posteriore |
Sospensione indipendente di più collegamenti |
Freni anteriori |
Vassoi ventilati |
Freni posteriori |
Vassoi ventilati |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
225/55 R18 ή 245/40 R20 |