Vivere il Movimento nelle strade

Guida della BMW 330e: sensazione di "divertimento alla guida" selezionata, fedele alla tradizione della Serie 3

Η επαναφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή της ανανεωμένης «Σειράς 3» διαθέτει όλα τα διαχρονικά δυναμικά χαρακτηριστικά των προκατόχων της για να προκαλέσει συγκινήσεις

Che voto gli dai?9 Voti
8.2
8.3

Η ανανεωμένη BMW 330e εκσυγχρονίζει και εξηλεκτρίζει την παράδοση της βαυαρικής εταιρείας στα sport sedan. Μια εβδομάδα με την επαναφορτιζόμενη υβριδική  «τριάρα» των 292 ίππων μπορεί να θεωρηθεί τουλάχιστον συναρπαστική! 

Διαχρονική και εμβληματική 

Ήταν Αύγουστος του 1975 όταν η BMW παρουσίασε τη πρώτη γενιά της Σειράς 3 με τον κωδικό Ε21, αρχικά αποκλειστικά ως δίπορτο σεντάν. Αυτό το μοντέλο αντικατέστησε την 02. Τόσο αυτό, όσο και οι υπόλοιπες 6 γενιές, έγιναν το πιο εμβληματικό και καλοπουλημένο αυτοκίνητο της BMW, σημείο αναφοράς μέσα στον χρόνο. Η τρέχουσα 7η γενιά παρουσιάστηκε το 2018 και το 2022 έγινε η καθιερωμένη ανανέωση. Η 330e της δοκιμής μας εγκλιματίζεται με τα σημεία των καιρών, ως η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου!

Συνδυάζοντας την κλασική κομψότητα με τον σπορτίφ προσανατολισμό

Το μεσαίο σεντάν δεν παρεκκλίνει της ιστορίας και της παράδοσης. Λιτές και καθαρές γραμμές σχηματίζουν μια κομψή σιλουέτα, χωρίς προκλητικές ακρότητες.

Ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, αντικρίζουμε τα φουσκωμένα και τονισμένα «νεφρά» σε μαύρο χρώμα. Δεν έχουν σχεδιαστικές ακρότητες, δεν προκαλούν και δένουν με το υπόλοιπο αμάξωμα, υπογράφοντας την βαυαρική καταγωγή του αυτοκινήτου. Η μάσκα πλαισιώνεται από τους σφηνοειδείς LED προβολείς, που σχηματίζουν διπλά φώτα στο εσωτερικό τους σε σχήμα «Angel Eyes». Ο ογκώδης αεροδυναμικός προφυλακτήρας και το μακρύ καπό, τονίζουν τον σπορτίφ προσανατολισμό του αυτοκινήτου. 

Η κομψή σιλουέτα του σεντάν αμαξώματος αποτυπώνεται στο προφίλ του αυτοκινήτου. Οι καθαρές γραμμές και οι μυώδεις επιφάνειες εκτείνονται ομαλά στο πίσω μέρος. Τα νεύρα στις πόρτες του αυτοκινήτου, τονίζουν την γραμμή του, ενώ το χαμηλό αμάξωμα ενισχύει τον δυναμισμό!

Το πίσω μέρος δείχνει απλό και σοβαρό, εκπέμποντας μια άγρια γοητεία. Καθώς, ο τρίτος όγκος δένει αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Τα ορθογώνια ανάγλυφα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, βρίσκονται τοποθετημένα οριζόντια και εκτείνονται στο πορτμπαγκάζ μέχρι το πλαίσιο της πινακίδας. 

Ο αεροδυναμικός διαχύτης πλαισιώνεται από τις δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης, μία σε κάθε πλευρά, διακοσμώντας τον μυώδη προφυλακτήρα. Μια ευδιάκριτη αεροτομή ακολουθεί τη γραμμή της σιλουέτας και καταλήγει στο πάνω μέρος του πορτμπαγκάζ, ολοκληρώνοντας μία αισθησιακή σπορ εμφάνιση!

Hi-Tech πολυτέλεια 

Η εικόνα στο εσωτερικό της 330e είναι αντίστοιχη των σύγχρονων BMW. Εστιασμένο στην πολυτέλεια και την ποιότητα, δίνει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα με σπορ premium πινελιές. 

Το πιο ενδιαφέρον σημείο είναι το «BMW Curved Display», η κυρτή έγχρωμη ενιαία διπλή οθόνη του συστήματος πολυμέσων και του πίνακα οργάνων, 14,9 ιντσών και 12,9 ιντσών αντίστοιχα, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Παρέχουν συνεχή πληροφόρηση για τις λειτουργίες του οχήματος, την φόρτιση αλλά και για το λειτουργικό σύστημα infotainment, BMW Operating System 8, οι επιλογές του οποίου γίνονται μέσω του γνώριμου περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα.  

Οι Βαυαροί έχουν αναβαθμίσει το φινίρισμα της καμπίνας με κορυφαίας ποιότητας υλικά και υποδειγματική συναρμογή, τοποθετώντας την 330e στο υψηλότερο επίπεδο της Premium κατηγορίας. 

Εργονομικά, οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν από το ταμπλό, ενώ οι απολύτως απαραίτητοι έχουν τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα. Αν και αρχικά η διαρρύθμιση φαίνεται πολύπλοκη, εντούτοις είναι εξαιρετικά φιλική για τις ανάγκες του οδηγού. 

Η χαμηλή θέση οδήγησης, δημιουργεί μια σπορ αίσθηση, δικαιολογώντας τον χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως Sport Sedan. Τα όμορφα μπάκετ καθίσματα, παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών, με αγωνιστική αίσθηση και κορυφαία άνεση. 

Όσον αφορά τον όγκο του χώρου αποσκευών, αυτός περιορίζεται στα 375 λίτρα. Μικρότερη χωρητικότητα κατά 105 λίτρα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, δεδομένου πως η μπαταρία του plug – in συστήματος είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ. 

Εξηλεκτρισμένη ισχύς με indietro Muoversi

Το αυτοκίνητο φοράει τον γνωστό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TwinPower Turbo των 184 ίππων και 300 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων με 265 Nm ροπή, που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο «Steptronic» 8 σχέσεων. Το Plug – In υβριδικό σύστημα αποδίδει συνολικά 292 ίππους και η μέγιστη συνολική ροπή αγγίζει τα 420 Nm, στέλνοντας την κίνηση στον πίσω άξονα, υποσχόμενο fun to drive αίσθηση!

Η μπαταρία που χρησιμοποιεί η BMW 330e είναι 12 kWh και επιτυγχάνει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 62 χιλιόμετρα. 

Παιχνιδιάρικο και σταθερό 

Τόσο η πικάντικη εμφάνιση, όσο και το ισχυρό κινητήριο σύνολο, σε συνδυασμό με την παράδοση της μάρκας, υπόσχονται συναρπαστική εμπειρία οδήγησης με την BMW330e, την οποία θα εξετάσουμε αναλυτικά σε κάθε συνθήκη οδήγησης. 

In città αν και θα κινηθεί τυπικά, ως ένα μεσαίο σεντάν. Ωστόσο, η BMW 330e χάρη στην πίσω κίνηση και την ισχύ της, μπορεί να γίνει διασκεδαστική εξαιτίας της διακριτικής αίσθησης υποστροφής από τον πίσω άξονα, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη αλλά με απόλυτο έλεγχο. Παράλληλα, μπορεί εντός του αστικού ιστού να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, μηδενίζοντας την κατανάλωση και συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου. Οι διαφοροποιήσεις της 330e από τις άλλες εκδόσεις της Σειράς 3, σε συνδυασμό με το σπορ πακέτο M Pack, μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα της!

Nella rete montana e rurale η BMW 330e συναρπάζει με την οδηγική συμπεριφορά της. Η κίνηση στον πίσω άξονα, συνοδεύεται από ελεγχόμενη υποστροφή, η οποία ανεβάζει αισθητά την αδρεναλίνη, επικεντρωμένη ωστόσο στην απόλυτη ασφάλεια. Στις στροφές, το αυτοκίνητο πατάει σε ράγες, χαρακτηριστικό το οποίο σε συνάρτηση με τα εξαιρετικά φρένα και το υποδειγματικό σύστημα διεύθυνσης, που λειτουργεί σαν διαβήτης, επιτρέπουν την υπέρβαση των ορίων! Η BMW 330e είναι εστιασμένη για κίνηση στο επαρχιακό – ορεινό δίκτυο, τόσο ανηφορικά, όσο κατηφορικά, προσφέροντας υψηλού επιπέδου οδηγική ευχαρίστηση χάρη στην υποδειγματική συμπεριφορά. 

In autostrada αναδεικνύεται η ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου σε συνάρτηση με την κορυφαία ηχομόνωση! Το αυτοκίνητο παραμένει ιδιαίτερα σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Σε όλα αυτά συντελεί η εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25Cd. Το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και άνετο, εμπνέοντας αίσθηση ασφαλείας στο ταξίδι με σπορ ιδιοσυγκρασία.  

Generale η BMW 330e χαρακτηρίζεται από την χαμηλή θέση οδήγησης, δίνοντας στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο του δρόμου. Εκπέμπει δυναμισμό, εστιάζοντας στην διασκεδαστική οδηγική συμπεριφορά. Με τέσσερα βασικά προφίλ οδήγησης, «Electric», «Hybrid Eco», «Hybrid» και «Sport», η BMW 330e καθορίζει το στυλ, ανάλογα με την διάθεση του οδηγού. Η ανάρτηση, αν και σκληρή λόγω του σπορ προσανατολισμού, αποδίδει πολύ καλά και ισορροπεί χωρίς να υστερεί σε άνεση, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες. Η κατανάλωση ποικίλει ανάλογα το προφίλ και το στιλ οδήγησης, από 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα «Hybrid Eco», έως 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα Sport.   

Για «ψαγμένους» 

Προφανώς η BMW 330e δεν είναι για αυτούς που επιζητούν απλώς μια Premium πρόταση, αλλά είναι ένα αυτοκίνητο για πιο «ψαγμένους». Για όσους η δυναμική οδήγηση είναι τρόπος ζωής, με τη «Fun To Drive» αίσθηση να είναι ο στόχος. Για ανήσυχους οικογενειάρχες… ή και εργένηδες που επιθυμούν την έκκριση αδρεναλίνης με την κάθε ευκαιρία που τους δίνει η οδήγηση ενός πισωκίνητου αυτοκινήτου, πιστό στην σπορτίφ παράδοση.  

Αναλογική 

Η τιμή των 52.300€ που κοστίζει η βασική έκδοση της BMW 330e, είναι εντός λογικού πλαισίου και αναλογικά εφάμιλλη με τον διαχρονικό χαρακτήρα της Σειράς 3, την δυναμικότητα και την premium αίσθηση καθώς και την τεχνολογία αιχμής, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα χαμηλή κατανάλωση.

Caratteristiche tecniche 

AMAXOMA
 
Stampa
Berlina
Posti a sedere
5
Porte
4
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI 
 
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (NEDC, WLTP ισοδύναμος)
1.6-1.9 l/100 km
Εκπομπές CO2 (NEDC, WLTP ισοδύναμος)
37-43 g/km
Tipo di carburante
βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια
Accelerazione 0 - 100 km/h
5.9 δευτ
Velocità massima
230 km/h
Specifiche dei gas di scarico
Euro 6d-TEMP
Rapporto peso/potenza
6 κιλά/Hp, 167.8 Hp/τόνος
Rapporto peso/coppia
4.1 κιλά/Nm, 241.4 Nm/τόνος
MOTORE TOTALE
 
MOTORE A COMBUSTIONE INTERNA 
 
Potenza
184 Hp @ 5000-6500 σ.α.λ.
Potenza per litro di cilindrata
92.1 Hp/l
Coppia nominale del motore
300 Nm @ 1350-4000 σ.α.λ.
Layout del motore
In avanti, lungo
Modello/codice motore
B48B20A
Carter del motore
1998 cm3
Numero di cilindri
4
Configurazione del motore
In serie
Diametro del cilindro
82 mm
Via del vaccino
94.6 mm
Grado di compressione
10.2
Numero di valvole per cilindro
4
Sistema di iniezione del carburante
Spruzzatura diretta
Aspirazione del motore
Twin-power turbo, Ιντερκούλερ
Meccanismo di distribuzione del gas
VALVETRONIC
Capacità dell'olio motore
5.25 l
MOTORE ELETTRICO
 
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα
113 Hp @ 3170 σ.α.λ.
Coppia
265 Nm @ 0-3170 σ.α.λ.
Posizione del motore elettrico
Tra il motore a combustione interna e il cambio
Μέγιστη ταχύτητα μόνο με χρήση του ηλεκτροκινητήρα 
140 km/h
TOTALE 
 
Potenza totale del sistema
292 Hp
Coppia del sistema
420 Nm
BATTERIA
 
Capacità lorda della batteria
12 kWh
Tensione della batteria
354 V
Tecnologia delle batterie
Ioni di litio (Li-Ion)
Posizione della batteria
Sotto i sedili posteriori
Ισχύς ανάκτησης
20 kW
ηλεκτρική αυτονομία (NEDC, WLTP ισοδύναμος)
59-66 km
Μέση κατανάλωση ενέργειας (NEDC, WLTP ισοδύναμος)
14.8-15.4 κιλοβατώρα/100 χλμ
ALTEZZA E PESO
 
Peso
1740 κιλά
Carico utile massimo
525 κιλά
Volume minimo di spazio per i bagagli
375 l
Capacità del serbatoio del carburante
40 l
Capacità di traino ammissibile con freni (12%)
750 κιλά
Carico massimo di supporto
75 kg
DIMENSIONI
 
Lunghezza
4709 mm
Larghezza
1827 mm
Altezza
1444 mm
Passo
2851 mm
Pista anteriore
1573 mm
Traccia posteriore
1569 mm
Distanza dal suolo
147 mm
Coefficiente di trascinamento (Cd)
0.25
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione)
11.4 m
ARCHITETTURA 
 
Movimento
Στον πίσω άξονα 
Κιβώτιο ταχυτήτων
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic
Sospensione anteriore
Γόνατο ανάρτησης
Sospensione posteriore
Sospensione indipendente di più collegamenti
Freni anteriori
Vassoi ventilati
Freni posteriori
Vassoi ventilati
Sistemi ausiliari
ABS (Sistema frenante antibloccaggio)
Tipo di indirizzo
Gestione chukrania (con denti)
Sistema di sterzo
Volante elettrico
Ruote
225/50 R17 ή 255/40 R18

galleria fotografica

 

Conclusione
Η BMW με την 330e συνεχίζει να μένει πιστή στην παράδοση της Σειράς 3 και της ιστορίας της, εστιάζοντας στον δυναμισμό, την οδηγική απόλαυση, την συμπεριφορά… και ελεγχόμενη υποστροφή, αυξάνοντας τα επίπεδα αδρεναλίνης. Διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης, γίνεται απολαυστικό αυτοκίνητο στο ταξίδι. Όλα αυτά με εξαιρετικά μικρή κατανάλωση για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, το Plug-In υβριδικό Sport - Sedan της BMW, προσφέρει μία εξηλεκτρισμένη «Fun To Drive» αίσθηση.
Interni e praticità
8.1
Spese correnti
7.7
Comportamento stradale
9.2
Prestazioni
8.7
Fattore di divertimento
9.2
rapporto qualità/prezzo
7.4
Comfort
7.8
Che voto gli dai?9 Voti
8.2
SYN
Ποιότητα κύλισης / κατασκευής
Carattere giocoso
Ήχος κινητήρα
Comportamento stradale
PLEEN
Vano bagagli
Autonomia elettrica
Μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου
8.3