Guida della Mini Cooper S Clubman

Σίγουρα, αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο. Το Mini Cooper S Clubman είναι ένα διαφορετικό Mini, που συγχωνεύει τη φιλοσοφία ενός hot hatch, με αυτή ενός station επιδόσεων και, μερικές φορές, σου θυμίζει λιγάκι τον απίθανο Hulk.

Ναι. Το “αγαθό” Clubman, με τους χώρους που μπορούν να μεταφέρουν άνετα ακόμα και την… οικογένεια Αντετοκούμπο και τις βαλίτσες της, με το γύρισμα του δακτυλίου που υπάρχει στον λεβιέ ταχυτήτων στη θέση “Sport” μετατρέπεται σε, χωρίς υπερβολή, πολεμική μηχανή.

Αλλά, το καλύτερο δεν είναι ούτε τα ουρλιαχτά του μοτέρ, ούτε το ηχηρό ξεφύσημα της σκάστρας στις αλλαγές, ούτε τα σκασίματα της εξάτμισης κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι. Είναι το έκπληκτο ύφος του κάθε γρήγορου που βλέπει τα οπίσθια του S Clubman (7,2 δευτερόλεπτα για το σπριντ 0-100) και οι ερωτήσεις στο επόμενο φανάρι για το “τι είναι αυτό το πράγμα που μόλις με πέρασε”. Συν τοις άλλοις, για έναν περίεργο λόγο, το S Clubman είναι το μόνο (εντάξει, ένα από τα λίγα) αυτοκίνητο που φωτογράφιζαν Ιάπωνες τουρίστες ως… αξιοθέατο έξω απ τα γραφεία του TopSpeed.gr, στην Αθήνα.
Πώς πάει

Ας αρχίσουμε λοιπόν από τα ωραία. Το Clubman S, εξωτερικά και εσωτερικά, είναι ένα Cooper S με τεράστιους χώρους. Αυτό σημαίνει, πέρα από το διακριτικό “S” στη μάσκα, τα φτερά και την πίσω πόρτα, τα σπόιλερ και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τα δερμάτινα μπάκετ και τα άλλα καλούδια εντός, ότι φορά το δίλιτρο turbo της BMW. Με 191 ίππους και 30,6 kgm ροπής, το S Clubman κάνει… παπάδες στο δρόμο.

Η διαφορά από το “κοντό” S, είναι σε αυτά που του προσφέρει το μακρύ μεταξόνιο. Ναι, δεν είναι έκπληξη η το εκπληκτικό πάτημά του, όμως η διαφορά, η μεγαλύτερη σιγουριά και σταθερότητα στις ανοιχτές καμπές και στις υψηλές ταχύτητες είναι αισθητή. Έτσι, χωρίς να χάνει κάτι από την ευελιξία του στα κλειστά κομμάτια, κάνει παιχνιδάκι την “κατάκτηση” και των ανοιχτών.
Αρωγούς σε αυτό έχει, εκτός από το άριστο μοτέρ, που είναι πρόθυμο πάντα και παντού να προσφέρει… συγκινήσεις, το καταπληκτικό σε αίσθηση και απόκριση τιμόνι, το άριστο σε κλιμάκωση και αίσθηση κιβώτιο, τα πολύ καλά φρένα. Οι δε αναρτήσεις είναι όσο σκληρές πρέπει ώστε το αποτέλεσμα να είναι, μηδενικές κλίσεις από τη μία στις στροφές, αλλά και σχεδόν μηδαμινή μεταφορά κραδασμών από τις λακούβες στην καμπίνα από την άλλη.

Το Clubman S, με τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης που απενεργοποιούνται πλήρως σε δύο στάδια, έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Μνημειωδώς σταθερό, εμπνέει εμπιστοσύνη στα ανοιχτά κομμάτια, ενώ μόνο αν πιεστεί ιδιαίτερα σε πολύ κλειστές και γλιστερές καμπές, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απενεργοποιημένα, θα εμφανίσει ελαφρώς υποστροφική συμπεριφορά.

Σε γενικές γραμμές, λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου, το S Clubman έχει την ίδια ενθουσιώδη συμπεριφορά ενός Cooper S, αλλά με πιο γλυκές και προοδευτικές αντιδράσεις, ενώ η ουρά βοηθά στο στρίψιμο με προοδευτικό άνοιγμα, “χτίζοντας” επάνω σε μια οδική συμπεριφορά, η οποία βοηθά τον οδηγό να μάθει να παίζει μαζί του. Άλλωστε, τα σπορ Mini, είναι “σχολεία” και το S Clubman δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση…

Οι χώροι

Στο εσωτερικό, έχουμε τη γνώριμη εικόνα ενός σπορ Mini, με την κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμογής, με την καλή θέση οδήγησης, τα σπορ καθίσματα, τη στρογγυλή -υπερπλήρη- οθόνη στο κέντρο. Πίσω όμως είναι η διαφορά. Ο χώρος που έχουν οι πίσω επιβάτες, ιδιαίτερα για τα πόδια τους, είναι… εξωφρενικά μεγάλος. Χωρίς υπερβολή, νομίζω πως οι αδερφοί Αντετοκούμπο ταξίδευαν άνετα, αραγμένοι στα πίσω καθίσματα. Χώροι υπάρχουν άφθονοι, αν και θα προτιμούσα περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα. H συναρμολόγηση και η ποιότητα των υλικών βρίσκονται στο γνωστό κορυφαίο επίπεδο  ώστε να δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός premium.
Ως εκ τούτου, τα 360 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν είναι τόσα όσα θα περίμενες, δεδομένου του μήκους του αυτοκινήτου. Εκτός αν ρίξεις τα καθίσματα, οπότε έχεις μια… αποθήκη.
Η ιδέα για πρόσβαση στον οπίσθιο αποθηκευτικό χώρο με δύο πόρτες οι οποίες ανοίγουν προς τα έξω, ανήκει στο Mini Clubman της εποχής του Σερ Άλεκ Ισιγώνη και αποδεικνύεται ιδιαιτέρως εύχρηστη.
Σε σύγκριση με το MINI 5d, το Clubman δεν είναι μόνο 7 cm πιο φαρδύ στα 1,80 m και 1,6 cm πιο ψηλό στα 1,44 m.

Περιέργως, αν και θεωρούσα πως με το μήκος του Clubman S θα ταλαιπωριόμουν στο παρκάρισμα, λόγω της ευελιξίας και του πολύ καλού park assist, δεν… δυσανασχέτησα ούτε στη Νέα Σμύρνη, που δε φημίζεται ακριβώς για τις θέσεις στάθμευσης.

Highlight το σήμα της Mini το οποίο φωτίζεται στο δρόμο, από τους καθρέφτες, όταν κλειδώνεις, τη νύχτα…

George Karagiannis

Messaggi recenti

Η Hyundai Ελλάς στο ThinkBiz Academy 2024

Το μοναδικό διήμερο πολυσυνέδριο επιχειρηματικότητας ThinkBiz Academy 2024 πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, με…

2 ore ago

Στην Ελλάδα τα αμιγώς ηλεκτρικά Smart #1 και Smart #3 (Τιμές – Εκδόσεις)

Στην Ελλάδα έφτασαν τα νέα Smart #1 και Smart #3, η έλευση των οποίων σηματοδοτεί…

2 ore ago

Το Van της Χρονιάς 2024: Ford Transit Custom με Προνομιακή Μίσθωση από 352€

Ford Transit Custom: Leasing από €352 μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης Ford ή χρηματοδότησης αγοράς με Ford…

2 ore ago

Evento Test Drive Volvo Saracakis a Kalamata, 24-26 maggio

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

24 ore ago

Ford Puma: tecnologicamente avanzata ed economica, ora con un canone di noleggio di 199 euro

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

1 giorno fa

Podcast TSF1 - WEC | 6 Ore di Spa

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο τρίτο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024 του…

1 giorno fa