Το λέγαμε καιρό τώρα, πως, όσο καιρό η Honda και η Volskwagen κάνουν… πάρτυ στο Nurburgring, σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά από το άλλο, η Renault (για να μη συμμετέχει) προφανώς ετοίμαζε κάτι πολύ δυνατό. Ε, ο καιρός γαρ εγγύς για το νέο Megane RS, το οποίο θα έχει ιπποδύναμη άνω των 300 ίππων, ενεργητική τετραδιεύθυνση και στοχεύει να είναι, όχι μόνο το γρηγορότερο προσθιοκίνητο του πλανήτη, αλλά γρηγορότερο και από τα τετρακίνητα, όπως το Ford Focus RS.
Η ιστορία που κρύβεται πίσω από την εξέλιξη του νέου Megane RS, το οποίο πιθανότατα θα παρουσιαστεί τον Μάρτιο, στη Γενεύη και θα βγει στην αγορά στο τέλος του 2017, ή στις αρχές του 2018, έχει μπόλικο παρασκήνιο. Η Renaultsport, σκεφτόταν να στέλνει την κίνηση του νέου μοτέρ του μοντέλου (δεν γνωρίζουμε ακόμα λεπτομέρειες, όμως ξέρουμε σίγουρα πως δεν θα φορά το ίδιο με το απερχόμενο RS) και στους τέσσερις τροχούς, για να ανταγωνιστεί στα ίσα το Focus RS. Όμως, φωτογραφία από τις δοκιμές του, καθώς και πληροφορίες από τη Γαλλία, δείχνουν τελικά ότι οι Γάλλοι έχουν καταλήξει στο ότι το Megane RS θα παραμείνει προσθιοκίνητο.
Πηγές από τη Renault επισημαίνουν ότι “το νέο Megane RS θα είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο και θα τοποθετηθεί απευθείας στην κορυφή“, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει. Τι σχεδιάζει λοιπόν η Renaultsport για το νέο “όπλο” της;
Οι φωτογράφοι του βρετανικού Auto εντόπισαν το νέο Megane RS να δοκιμάζεται με το Golf R. Παρατήρησε τις εξατμίσεις, που μετακινήθηκαν στο κέντρο
Οι πηγές μας αναφέρουν ότι κάτω από το καπώ θα υπάρχει ένας ολοκαίνουριος, τετρακύλινδρος, δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με απόδοση “άνω των 300 ίππων“. Ήδη, οι Γάλλοι έχουν επανασχεδιάσει το σύστημα της ανάρτησης, ενώ το έχουν “φουσκώσει”, για να χωρέσουν οι μεγαλύτερες ζάντες. Αντί για την τετρακίνηση, την οποία οι Γάλλοι έχουν αφήσει στην άκρη για λόγους βάρους, αλλά και για μια πιο extreme έκδοση του μοντέλου που θα έρθει αργότερα, έχουν υιοθετήσει μια διαφορετική λύση, την οποία χρησιμοποίησαν στο Megane GT: Ενεργητική τετραδιεύθυνση.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του TopSpeed.gr, η Renaultsport έχει καταλήξει σε αυτή τη λύση, καθώς φέρεται να έχει διαπιστώσει ότι, από τη μία, γίνεται πιο ευέλικτο στην πόλη και πιο εύχρηστο και, από την άλλη, ότι είναι αισθητά γρηγορότερο από τον ανταγωνισμό του Megane RS. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι η Renaultsport χρησιμοποίησε ως μέτρο σύγκρισης το VW Golf R καθώς και το Ford Focus RS και ότι “τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά“.
Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση τώρα, το RS δεν θα έχει θεαματικές διαφοροποιήσεις. Μην περιμένεις αεροδυναμικά βοηθήματα, πέρα από μια επανασχεδιασμένη εμπρός μασκα, διαχύτη πίσω και φαρδύτερα φτερά.
Το αφεντικό της Renaultsport, Patrice Ratti, λέει πως, παρότι το μοτέρ της τρέχουσας γενιάς του Megane RS μπορεί να αποδώσει “εύκολα” πάνω από 300 ίππους, δεν υπάρχουν σχέδια περαιτέρω εξέλιξης του μοντέλου και, έτσι, μια προσπάθεια να καταρριφθεί το ρεκόρ των προσθιοκίνητων στο Nurburgring, που κατέχει το VW Golf GTI Clubsport S, θα πρέπει να περιμένει. “Το Megane είναι γρηγορότερο στις στροφές, αλλά χρειάζεσαι περισσότερη δύναμη για τις ευθείες. Και, όταν βλέπεις αυτοκίνητα όπως το Focus RS, σκέφτεσαι ότι είναι ώρα η Renaultsport να κάνει κάτι γι’ αυτό“, είπε πηγή της Renaultsport.
Η ίδια πηγή επιβεβαίωσε ότι “η Renaultsport σκεφτόταν την τετρακίνηση για να ανταγωνιστεί το Ford Focus RS”, χωρίς να πει κάτι παραπάνω. Ωστόσο διαρρέεται ότι μετά από το λανσάρισμα του νέου Megane RS, θα ακολουθήσει μια έκδοση με τετρακίνηση, με υβριδικό μοτέρ και απόδοση “αισθητά μεγαλύτερη” από του Megane RS. Ήδη, μάλιστα, γίνονται οι πρώτες δοκιμές γι’ αυτό το μοντέλο.
Η Renaultsport έχει αποφασίσει το νέο Megane RS να διατίθεται με χειροκίνητο -πιθανότατα εξάρι- κιβώτιο ταχυτήτων και μόνο πεντάπορτο. Το περίεργο είναι ότι οι Γάλλοι υπόσχονται πως το νέο μοντέλο “θα είναι διασκεδαστικότερο και γρηγορότερο από τους τετρακίνητους ανταγωνιστές του”. Προφανώς, οι Γάλλοι υπονοούν ότι η τετρακίνητη έκδοση του Megane θα έχει (και αυτή) drift mode. Το Nurburgring, περιμένει τον βασιλιά του…