Λέγεται ΜΧ-30. Είναι ηλεκτρικό. Είναι SUV. Είναι, για την ακρίβεια το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας και δε μπορεί παρά να μας θυμίζει το φοβερό και τρομερό RX-8. O λόγος, είναι ότι υιοθετεί τις ανάποδα ανοιγόμενες πίσω πόρτες χωρίς μεσαία κολώνα. Αλλά και ότι η Mazda υπόσχεται πως είναι εστιασμένο στην οδηγική ευχαρίστηση και δεν είναι απλά “μια μπαταρία με τροχούς”.
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda, το Mazda MX-30, μόλις παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show. Ειδικά μελετημένο και σχεδιασμένο για ανθρώπους που δεν θέλουν να θυσιάσουν την οδηγική απόλαυση όταν αγοράζουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Με τις μοναδικές πόρτες χωρίς κολώνες, τα οικολογικά υλικά και την μπαταρία αυτονομίας 200km (διαδρομή μεγαλύτερη από αυτή των 48 χιλιομέτρων που διανύει κάθε μέρα ο Ευρωπαίος πολίτης) το Mazda MX-30 σηματοδοτεί ένα επιπλέον θετικό βήμα στην μείωση των εκπομπών καυσαερίων, μετά την πρόσφατη άφιξη του καινοτόμου κινητήρα SKYACTIV-X.
To πενταθέσιο SUV της Mazda (Διαστάσεις 4,395χλστ χ 1,795χλστ. Χ 1,570χλστ) έχει μεταξόνιο 2,655χλστ. Η εμπρός ανάρτησή του είναι Γόνατα McPherson και η πίσω ημιάκαμπτος άξονας.
Αυτοκίνητο με μπαταρία, όχι μια μπαταρία με τροχούς
Σχολιάζοντας την πρεμιέρα του Mazda MX-30, η οποία θα φθάσει στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 (UK 2021), ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda Motor Europe, Yasuhiro Aoyama, εξηγεί:
“Όπως και με όλα τα προϊόντα μας, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί μας είχαν ένα πολύ ξεκάθαρο στόχο για το πρώτο μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Έπρεπε να έχει ξεχωριστό σχεδιασμό και να χαίρεσαι να το οδηγείς, κάτι που είναι βασικό συστατικό του DNA της Mazda. Θέλαμε να είναι ξεχωριστό σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, και το σημαντικότερο, να συμβάλει θετικά στη μείωση των εκπομπών καυσαερίου σε όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος.
“Παράλληλα με τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης που εισάγουμε σε όλη μας τη γκάμα, όντας ένας μικρότερος κατασκευαστής, επικεντρωθήκαμε στο να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών.
“Πολλοί από τους δημοσιογράφους που οδήγησαν το δοκιμαστικό μας όχημα έχουν πει ότι είναι ένα από τα λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατηρούν τα θετικά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου συμβατικού κινητήρα. Η οδηγική απόλαυση είναι ζητούμενο για κάθε Mazda που σχεδιάζουμε και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική στο ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο”.
Επικεντρωμένο στον οδηγό
Όπως και κάθε άλλο Mazda, το Mazda MX-30 παρέχει μια πολύ φυσική αίσθηση οδήγησης. Επιταχύνει, στρίβει και φρενάρει απροβλημάτιστα όπως κάθε αυτοκίνητο που κατασκεύασε μέχρι τώρα.
Στο Mazda MX-30, επιτυγχάνεται μέσω των καινοτόμων μεθόδων μηχανικής του πακέτου e-SKYACTIV. Αυτό περιλαμβάνει την ενσωματωμένη μπαταρία στη δομή του αμαξώματος, η οποία ενισχύει την αίσθηση στιβαρότητας αλλά και άμεσης απόκρισης στον τρόπο οδήγησης.
Επιπλέον, δεδομένης της σημασίας της ακουστικής για την αντίληψη της ροπή και της ταχύτητας από τον οδηγό, οι μηχανικοί της Mazda έχουν δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό ηχοσύστημα μέσα στο MX-30, το οποίο συγχρονίζεται με τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε ηχητική συχνότητα και πίεση. Αυτό οδηγεί σε μικρότερη διακύμανση της ταχύτητας του οχήματος με αποτέλεσμα πολύ σταθερή οδήγηση. Το μοναδικό σύστημα επίτευξης σταθερότητας G-vectoring Control (GVC) της Mazda έχει εξελιχθεί και χρησιμοποιεί τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού κινητήρα (ηλεκτροκίνητη G-vectoring Plus).
Ξεχωριστός σχεδιασμός KODO
Με το Mazda MX-30, επιβεβαιώνεται η εστίαση της Mazda στην σχεδιαστική φιλοσοφία του “less is more” τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Η καμπίνα έχει την αίσθηση της μοναδικότητας, με γραμμές που ρέουν από την κορυφή της μπροστινής κολώνας μέχρι το πίσω άκρο. Το χρώμα της οροφής κάνει αυτό το αίσθημα ακόμα πιο έντονο. Οι αντικριστές πόρτες προσδίδουν στο Mazda MX-30 ένα χαρακτηριστικό και κομψό σχεδιασμό, ενώ παράλληλα προσφέρουν στους επιβάτες ευκολότερη πρόσβαση τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα.
Στο εσωτερικό βρίσκουμε φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, ενώ το δέρμα αντικαταστάθηκε με μια εναλλακτική οικολογική πρόταση. Τοποθετείται το φυσικό υλικό του φελλού στην ‘αιωρούμενη΄ κεντρική κονσόλα και εξασφαλίζεται έξυπνος αποθηκευτικός χώρος.
Γιατί ΜΧ-30;
Η Mazda έχει χρησιμοποιήσει το πρόθεμα MX σε διάφορα μοντέλα που σχεδιάστηκαν για να αμφισβητήσει τις καθιερωμένες συνθήκες που ίσχυαν στην αυτοκινητοβιομηχανία τη δεδομένη στιγμή. Με το MX-5 δημιουργήθηκε ένα διθέσιο roadster όταν η επιλογή αυτή είχε απορριφθεί από άλλους κατασκευαστές.
Με το Mazda MX-30, η ιαπωνική εταιρεία δημιούργησε μια εντελώς νέα εμπειρία EV συνδυάζοντας το Mazda DNA, τον μοναδικό σχεδιασμό και την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά. Έτσι διασφαλίστηκε για ακόμα μία φορά ότι όλοι οι πελάτες θα απολαύσουν τη χαρά της οδήγησης για την οποία η Mazda είναι διάσημη.