Vivere il Movimento nelle strade
Unione Europea

Elettrificazione: L'industria automobilistica critica la politica dell'UE: "Cambiate rotta o chiudiamo".

Η ενεργειακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πλήττει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, δυναμιτίζοντας έναν από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας της Ένωσης.

Οι προαναγγελθείσες επιπτώσεις της ενεργειακής μετάβασης στην elettrificazione πλήττουν όχι μόνο την βιομηχανία αλλά ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού του νευραλγικού τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, δυναμιτίζοντας έναν από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας της Ένωσης, με τον κλάδο να επικρίνει την πολιτική της ΕΕ, επισημαίνοντας πως χρειάζεται «Αλλαγή πορείας ή κλείνουμε». Οι νέες αντιδράσεις έρχονται από την Ιταλία και συγκεκριμένα από τον Francesco Borgomeo, πρόεδρο της Unindustria Cassino, ο οποίος απεικόνισε όλους τους φόβους των επιχειρήσεων.

Ειδικότερα, οι νέες αντιδράσεις έρχονται από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται ένας ακόμη συναγερμός για τις συνέπειες της ενεργειακής μετάβασης που επιβάλλεται σε ολόκληρο τον κλάδο από τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Η τελευταία προειδοποίηση προέρχεται από τον Francesco Borgomeo, πρόεδρο της Unindustria Cassino, ο οποίος σε συνέντευξή του στο Ansa απεικόνισε όλους τους φόβους των επιχειρήσεων του Λάτσιο και προέβλεψε το ενδεχόμενο μιας μεγάλης κινητοποίησης για να ακουστεί η φωνή του κλάδου από τους θεσμούς και να επαναλάβει την ανάγκη «αλλαγής πορείας» ώστε να μην κλείσουν.

Ο κίνδυνος σήμανε συναγερμό

«Θα κάνουμε μια ισχυρή δημόσια διαδήλωση των επιχειρηματιών που θα δηλώσουμε: είτε μοιραζόμαστε νέους κανόνες είτε αυτά είναι τα κλειδιά των επιχειρήσεων, θα σας τα φέρουμε γιατί έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει προοπτική εδώ», λέει ο Borgomeo, τονίζοντας τις πολλές ανησυχίες που έχουν προκύψει τις τελευταίες ημέρες λόγω των χαμηλών όγκων στο εργοστάσιο Stellantis στο Cassino ή του αιτήματος της Cig για την Atessa. Ο επιχειρηματίας, ο οποίος υπενθυμίζει επίσης την υπόθεση του κλεισίματος των εργοστασίων που απειλούνται στη Γερμανία από τη Volkswagen, ζητά, ως εκ τούτου, από την κυβέρνηση «έκτακτα εργαλεία» για την αντιμετώπιση της τρέχουσας κατάστασης, συμπεριλαμβανομένων πόρων για επενδύσεις, ερευνητικά κέντρα και, στο άμεσο μέλλον, μια παράταση της στάσης του ταμείου απολύσεων που έχει προγραμματιστεί για το τέλος του έτους. Διαφορετικά, προειδοποιεί ο Borgomeo, «θα είναι ματ: στις 31 Δεκεμβρίου οι επιχειρήσεις θα κλείσουν».

Αφήστε τις ιδεοληψίες

Επιπλέον, ο επιχειρηματίας, ο οποίος πριν από λίγες εβδομάδες ανακοίνωσε ένα πακέτο προτάσεων για την επανεκκίνηση της ιταλικής εφοδιαστικής αλυσίδας, επιστρέφει για να επικρίνει την ΕΕ για μια «ιδεολογική» προσέγγιση που οδήγησε, μεταξύ άλλων, στη διακοπή της πώλησης θερμικών κινητήρων μέχρι το 2035: «Όπως είπε ο Marchionne, είμαστε έτοιμοι να οικοδομήσουμε μια μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά πρέπει να υπάρχει μια αποτελεσματική παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, διαφορετικά όλα είναι ψεύτικα, μια απάτη: μιλάμε, σε κάθε περίπτωση, για ενέργεια από ορυκτά καύσιμα». Και το «βιομηχανικό, κοινωνικό, οικονομικό» τίμημα είναι πολύ υψηλό: «Το σύστημα καταρρέει. Τούτου λεχθέντος, οι βιομήχανοι δεν αντιτίθενται στη μετάβαση, αλλά ζητούν να γίνει πιο «έξυπνη». Στο πλαίσιο αυτό, ο Borgomeo περιγράφει μια πρόταση που είναι «πολύ απλή: θέλουμε ολόκληρος ο ευρωπαϊκός στόλος αυτοκινήτων να είναι τουλάχιστον Euro 6 μέχρι το 2035. Αυτό θα επιφέρει τεράστια βελτίωση όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων και την ασφάλεια, διατηρώντας παράλληλα ζωντανή μια αλυσίδα εφοδιασμού και εργοστάσια που εν τω μεταξύ θα στραφούν προς κάτι άλλο». Αντίθετα, με τη διακοπή του ενδοθερμικού κινητήρα, «θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά θα υπάρχει ένας στόλος αυτοκινήτων που θα είναι 30 ετών, σκοτώνοντας τη βιομηχανία και βλάπτοντας επίσης τους καταναλωτές».