La gamma del nuovo SKODA
OCTAVIA εμπλουτίζεται με την έκδοση φυσικού αερίου (CNG). H SKODA OCTAVIA G-TEC είναι πλέον
διαθέσιμη για παραγγελία και στην Ελλάδα, προσφέροντας χαμηλό κόστος χρήσης, χωρίς την παραμικρή παραχώρηση σε επίπεδο οδηγικής
απόλαυσης και ασφάλειας. Και στην έκδοση φυσικού αερίου, το εμβληματικό μοντέλο
εντυπωσιάζει για τους χώρους, την ποιότητα, την τεχνολογία, στοιχεία που
συνδυάζονται με δυναμικό, μοντέρνο design. Η Kosmocar-SKODA ανακοινώνει τις προτεινόμενες τιμές λιανικής για τη
νέα SKODA OCTAVIA G-TEC, η οποία στην έκδοση Grand Coupe ξεκινά από τις 24.900
€ ενώ στην έκδοση Carrozza sportiva Da
τις 26.200 €. Σημειώνεται ότι οι
τιμές διάθεσης για τη SKODA OCTAVIA, στην έκδοση 1.0 STI 110 PS, ξεκινούν από 19.500 € για
την έκδοση Grand Coupe και 20.500 € για την έκδοση Sportswagon.
Η SKODA OCTAVIA G-TEC χρησιμοποιεί ως βάση έναν ειδικά
εξελιγμένο κινητήρα 1.5 STI, που στην έκδοση G–TEC αποδίδει ισχύ 131 PS. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, από τους πιο προηγμένους παγκοσμίως,
λειτουργεί με την αρχή του κύκλου Miller, που
επιτρέπει πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα τη
μικρότερη εισροή αέρα, συνεπώς και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η συμπίεση
για την περίσταση είναι 12,5:1, υψηλότατη για κινητήρα με υπερπλήρωση, με
προφανή οφέλη στο βαθμό απόδοσης. Το turbo
è
μεταβλητής γεωμετρίας πτερυγώσεως, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που επιτρέπει την
ταχύτερη απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εξαλείφοντας σχεδόν το turbo lag, κάτι που αποδεικνύεται και στην πράξη
με τη μέγιστη ροπή των 200 Nm A
αποδίδεται μόλις από τις 1.400 σ.α.λ..
Il nuovo OCTAVIA G–TEC
λειτουργεί
κατά κανόνα και εξ’ ορισμού με φυσικό αέριο. Ωστόσο, το αυτοκίνητο μεταβαίνει στη λειτουργία βενζίνης, εντελώς αυτόματα, σε
τρεις περιπτώσεις. Στην πρώτη, όταν η πίεση στις δεξαμενές φυσικού
αερίου είναι κάτω από 11 bar. Στη
δεύτερη, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς και στην τρίτη,
αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο, όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα
χρειάζεται λίγα λεπτά (λιγότερα από 5, συνήθως) για να αξιολογήσει την ποιότητα
του φυσικού αερίου με το οποίο μόλις ανεφοδιάστηκε.
Ουσιαστικά, η μόνη διαφορά της SKODA OCTAVIA G-TEC από τις
υπόλιπες εκδόσεις του δημοφιλούς μοντέλου είναι οι δεξαμενές
φυσικού αερίου, στο πίσω μέρος του αμαξώματος, κάτω από το χώρο αποσκευών.
Μπορούν να αποθηκεύσουν 17,33 κιλά καυσίμου σε τυπική πίεση 200 bar. Η υλοποίηση είναι απόλυτα ασφαλής, με
τις δεξαμενές να έχουν ελεγχθεί επιτυχώς στο εργοστάσιο ακόμα και σε πλήρωση με
πίεση 300 bar. Da
πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο
είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ
βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία
190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα.
Περιβαλλοντικά, η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα
25% λιγότερους ρύπους CO2 Da
την αντίστοιχη της βενζίνης ενώ τα NOx
είναι σημαντικά χαμηλότερα καθώς και οι επιμέρους εκπομπές
μικροσωματιδίων.
Η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών έχει
επιφέρει μία μείωση περίπου 25% στο χώρο αποσκευών, ο οποίος παρόλα αυτά παραμένει
περισσότερο από ικανοποιητικός για την κατηγορία, αφού η OCTAVIA φημίζεται για αυτό. Χαρακτηριστικά, ο χώρος των αποσκευών di SKODA OCTAVIA G-TEC è
455 λίτρα (έως 1.410 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την
versione Grande
Coupe e
495 λίτρα (έως 1.560 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την
versione Carrozza sportiva. Οι αντίστοιχες τιμές για τις άλλες εκδόσεις της OCTAVIA
είναι 600 λίτρα για την Grande
Coupe e
640 λίτρα για την Sportswagon.
Στο εσωτερικό, η μόνη διαφοροποίηση της SKODA OCTAVIA G-TEC
παρουσιάζεται στον ψηφιακό πίνακα
οργάνων,
που έχει διαμορφωθεί ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης
καυσίμου. Σε αυτόν, ο οδηγός μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με την ποσότητα
και την ποιότητα του GNC a
δεξαμενές, τη μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση, την αυτονομία με GNC όπως
και τη συνδυαστική αυτονομία (GNC
& αμόλυβδης) καθώς και τη θερμοκρασία ψυκτικού. Αντίστοιχες αλλαγές έχουν
γίνει και στις απεικονίσεις του συστήματος infotainment.
Το βασικό προτέρημα ενός μοντέλου που
κινείται με φυσικό αέριο είναι το χαμηλό κόστος κίνησης και η νέα SKODA OCTAVIA G-TEC
επιβεβαιώνει με το παραπάνω τον κανόνα. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά GNC ανά 100 χιλιόμετρα. Με τις τρέχουσες τιμές του φυσικού αερίου,
αυτό μεταφράζεται σε κόστος που ξεκινάει κάτω από τα 3 € και φτάνει έως τα 3,8 €,
ανά 100 χιλιόμετρα. Ενδεικτικά, ο παρακάτω Πίνακας παρουσιάζει τη διαφορά
κόστους χρήσης (συνυπολογίζονται το κόστος καυσίμου και τα τέλη κυκλοφορίας) της
νέας SKODA OCTAVIA G-TEC, su
σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel.
OCTAVIA Grand |
G-TEC |
TDI |
STI |
1.5 131 PS |
2.0 116 PS |
1.0 110 PS |
|
Κόστος καυσίμου για 100 χλμ. (€) |
2,92 |
4,05 |
6,60 |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (€) |
85 |
84 |
105 |
Κόστος 5ετίας (75.000 χλμ.) (€) |
2.612 |
3.457 |
5.472 |
Διαφορά σε σχέση με G-TEC |
+24% |
+52% |
Η SKODA OCTAVIA G–TEC
είναι διαθέσιμη και με τα δύο αμαξώματα, Grande Coupe & Sportswagon. Στην έκδοση Grande Coupe οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα
στα επίπεδα εξοπλισμού Ambition
& Stile, mentre
η Sportswagon είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού Ambition.
Αρχικά, η SKODA OCTAVIA G-TEC θα είναι διαθέσιμη
αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, επτά σχέσεων. Η έκδοση με το 6-τάχυτο χειροκίνητο
κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι διαθέσιμη την άνοιξη του 2021.
Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για τη νέα SKODA OCTAVIA G-TEC
παρουσιάζονται αναλυτικά στον Πίνακα που ακολουθεί :
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ |
|
OCTAVIA GRAND COUPE G-TEC |
|
AMBITION 1.5 TGI 131 PS DSG7 |
24.900 € |
STYLE 1.5 TGI 131 PS DSG7 |
27.500 € |
OCTAVIA SPORTSWAGON G-TEC |
|
AMBITION 1.5 TGI 131 PS DSG7 |
26.200 € |