Με 304 ίππους, τετρακίνηση και τρικύλινδρο 1,6 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, η νέα Toyota Corolla με τις “περιποιήσεις” της Gazoo Racing έμοιαζε ό,τι πρέπει για την ελληνική αγορά. Δυστυχώς όμως, το πολυαναμενόμενο μοντέλο που παρουσιάστηκε στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, θα μείνει… εκεί. Η Toyota δεν προτίθεται να φέρει το μοντέλο στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ο λόγος είναι ότι η Gazoo έχει αποφασίσει να διατηρεί ένα πολύ ευέλικτο σχήμα, παρέχοντας ως και τρία μοντέλα της ανά αγορά/ήπειρο. Για τη Γηραιά, στην οποία και ανήκουμε, η γκάμα της GR θα περιλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο το Yaris GR, τη Supra GR, καθώς και το GR86.
Ναι, αλλά η GR Corolla;
Σε ό,τι αφορά τη GR Corolla, ο κινητήρας είναι, όπως αναμέναμε, ο γνωστός, από το GR Yaris, 3κύλινδρος 1.600άρης turbo , που είναι όμως αναβαθμισμένος στα σημεία ώστε να αποδίδει κατά τι περισσότερο. Στην πράξη, η ισχύς του έχει διαμορφωθεί στους 304 ίππους, οι οποίοι αποδίδονται στις 6.500 σ.α.λ. και η ροπή του στα 370 Nm, που με τη σειρά τους κάνουν σταθερή την εμφάνισή τους από τις 3.000 έως κα τις 5.000 σ.α.λ.
Ο κινητήρας με τον κωδικό G16E-GTS της Toyota, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων συνοδεία του συστήματος revmatch iMT, διαθέτει σύστημα εξαγωγής με τρεις απολήξεις, για βελτιωμένο ήχο και μείωση της πίεσης των καυσαερίων. Από εκεί και πέρα, σε σχέση με τον «βασικό» του GR Yaris, διαθέτει τώρα μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής, καθώς και ένα νέο σύστημα λίπανσης των πιστονιών το οποίο φέρει την ονομασία «multi-oil jet piston».
Η νέα GR Corolla, βάρους 1.474 κιλών, θα διατίθεται στις εκδόσεις Core Grade και Circuit Edition και θα εξοπλίζεται με το ίδιο σύστημα τετρακίνησης με του Yaris, το οποίο δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να μεταβάλλει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 60/40, 50/50 και 30/70 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Επίσης, για την δεύτερη διαθέσιμη έκδοση της GR Corolla το «παρών» δίνει και ένα σετ μπλοκέ διαφορικών τύπου Τόρσεν.
Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, η νέα GR Corolla υιοθετεί μια διάταξη με γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω. Τα φρένα του αυτοκινήτου απαρτίζονται από δίσκους με διάμετρο 14 και 11,7 ίντσες (σ.σ.: το πάχος τους είναι 1,1 και 0,7 ίντσες) σε συνδυασμό με τετραπίστονες και διπίστονες δαγκάνες. Οι δε ζάντες έχουν διάμετρο 18 ίντσες και συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 σε διάσταση 235/40.
Παρά το γεγονός ότι η Toyota δεν έδωσε στοιχεία επιδόσεων για τη νέα GR Corolla, θεωρείται σίγουρο ότι το σπριντ από στάση στα 100 χαω θα ολοκληρώνεται σε χρόνο μικρότερο των 5 δευτερολέπτων.
Και για όσους έχουν αρχίσει να σκέφτονται ήδη “θα φέρω τροπέτο”: Σε αντίθεση με το GR Yaris, το οποίο υιοθετεί ένα «μοναδικό» πλαίσιο, η GR Corolla βασίζεται στη συμβατική Corolla Sports, με σημαντικές ωστόσο αλλαγές και αναβαθμίσεις. Όπως για παράδειγμα, στην ακαμψία του πλαισίου, η οποία είναι ενισχυμένη από τους μηχανικούς της μονάδας παραγωγής Motomachi της Ιαπωνίας με έξτρα ενισχύσεις ανάμεσα στους πίσω τροχούς, στο τούνελ κάτω από το δάπεδο και κάτω από το αυτό, μπροστά από τη δεξαμενή καυσίμου των 50 λίτρων. Από εκεί και πέρα, το μετατρόχιο εμπρός και πίσω έχει διευρυνθεί κατά 60 και 85 χλστ. Την ίδια στιγμή, το εμπρός και πίσω φτερά είναι πλατύτερα κατά 20 και 30 χλστ.
Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις, η Core Grade είναι διαθέσιμη σε άσπρο, μαύρο και κόκκινο χρώμα, ενώ η Circuit Ediditon θα διαθέτει οροφή από ανθρακονήματα, αλουμινένιες εμπρός πόρτες και καπό με “εξτρα” αεραγωγούς, κόκκινες δαγκάνες φρένων, καθώς και τους εξωτερικούς χρωματισμούς White, Supersonic Red και Heavy Metal.
Διαβάστε ακόμα: