Η Ford ανακοίνωσε ότι συνεχίζει
να επενδύει σε ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον για τις εγκαταστάσεις της στη Βαλένθια
της Ισπανίας τόσο με το νέο υβριδικό κινητήρα 2.5L Duratec που θα
κατασκευάζεται εκεί από τα τέλη του 2022, όσο και με την αύξηση της
δυναμικότητας στη γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών.
"Η
σημερινή μέρα είναι ένα ακόμα βήμα στο ταξίδι εξηλεκτρισμού της Ford, που μας φέρνει πιο
κοντά σε ένα μέλλον με αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα καταδεικνύοντας τη δέσμευσή
μας στις δραστηριότητες παραγωγής μας στη Βαλένθια όπου έχουμε επενδύσει περίπου
3 δις δολάρια από το 2011» δήλωσε ο Kieran Cahill, vice president, Manufacturing, Ford Ευρώπης.
Da
τα τέλη του 2022, το εργοστάσιο κινητήρων της Βαλένθια θα κατασκευάζει τον
υβριδικό κινητήρα 2.5L Duratec για την Ευρώπη, ο οποίος
χρησιμοποιείται στο Kuga PHEV και στις υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων Kuga, Galaxy e S–MAX. Ο βενζινοκινητήρας
2.5L λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson και είναι ο πρώτος
του είδους του που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη ενισχύοντας τη σημασία που
διαδραματίζουν οι spina–in υβριδικές και πλήρως υβριδικές εκδόσεις στην τρέχουσα και
μελλοντική γκάμα μοντέλων της Ford στην Ευρώπη.
Ο υβριδικός
κινητήρας 2.5L Duratec – που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στο
εργοστάσιο της Ford a Chihuahua (Μεξικό) – θα παράγεται στη Βαλένθια
μαζί με τους βενζινοκινητήρες 2.0L και 2.3L EcoBoost ,οι οποίοι
εξακολουθούν να γνωρίζουν υψηλή ζήτηση.
Η Ford επιβεβαίωσε επίσης
μία πρόσθετη επένδυση ύψους 5,2 εκατομμυρίων ευρώ για την υποστήριξη της
αύξησης της δυναμικότητας της γραμμής συναρμολόγησης μπαταριών στη Βαλένθια
μετά από μία αρχική επένδυση 24 εκατομμυρίων ευρώ τον Ιανουάριο του 2020. Η
εγκατάσταση ξεκίνησε τη λειτουργία της πέρσι το Σεπτέμβριο. Η πρόσθετη δυναμικότητα
είναι απαραίτητη προκειμένου να υποστηριχτεί η αυξημένη ζήτηση για την παραγωγή
υφιστάμενων και μελλοντικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Η γκάμα επιβατικών οχημάτων εξελίσσεται, καθώς η Ford μεταβαίνει σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον
Νωρίτερα
μέσα στη χρονιά, η Ford ανακοίνωσε μία επένδυση ύψους 22 δις δολαρίων στις παγκόσμιες
δραστηριότητες εξηλεκτρισμού της γκάμας της, ποσό που είναι σχεδόν διπλάσιο σε
σχέση με τα αντίστοιχα προηγούμενα επενδυτικά προγράμματα. Επίσης ανακοινώθηκε μία
επένδυση ύψους 1 δις δολαρίων για τη δημιουργία του Κέντρου Εξηλεκτρισμού της Ford στην Κολωνία για
την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, η οποία είναι η πρώτη εγκατάσταση του είδους
της εταιρείας στην Ευρώπη. Το πρώτο, ευρωπαϊκό, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο
μαζικής παραγωγής της Ford θα αρχίσει να κατασκευάζεται εκεί το 2023, ενώ εξετάζεται
η περίπτωση και ενός δεύτερου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.
Μέχρι
τα μέσα του 2026, το 100% της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της Ford θα έχουν τη
δυνατότητα κίνησης με μηδενικές εκπομπές, είτε με τη μορφή αμιγώς ηλεκτρικών ή spina–in ibrido
μοντέλων, εν όψει της μετάβασης της εταιρείας σε πλήρη εξηλεκτρισμό μέχρι το 2030.
Come
η Ford μεταβαίνει σε ένα μέλλον με αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα,
οι προτιμήσεις των ευρωπαίων καταναλωτών εξακολουθούν να αλλάζουν. Το 2020, το
39% των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων της Ford ήταν μοντέλα SUV e crossover – αύξηση οκτώ
ποσοστιαίων μονάδων από το 2019. Επιπλέον, οι πελάτες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη
στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού, με πάνω από το 50% των κατόχων Kuga να έχουν αγοράσει
a Kuga PHEV.
Παρατηρώντας
τις μεγάλες αλλαγές στις τάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών, η Ford αποφάσισε να
καταργήσει το Mondeo, το μεγάλο της μοντέλο, στο τέλος Μαρτίου του 2022. Τα άλλα
μεγάλα μοντέλα της φίρμας στις κατηγορίες crossover e MONOVOLUME – τα επταθέσια Ford Galaxy e Ford S–MAX – θα παραμείνουν
στην παραγωγή με τις πρόσφατα λανσαρισμένες αμιγώς υβριδικές εκδόσεις τους.
Il
Mondeo που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1993, ήταν το πρώτο μοντέλο
di Ford που χαιρετίστηκε ως «παγκόσμιο» αυτοκίνητο, με σκοπό την ενοποίηση αρκετών μοντέλων της μάρκας σε όλο τον
κόσμο. Από τότε που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη παραλαμβάνοντας την σκυτάλη από το Ford Sierra, οι πωλήσεις του
Mondeo έχουν φτάσει γύρω στις πέντε εκατομμύρια μονάδες μέχρι
σήμερα.
Η Ford έχει δεσμευτεί πλήρως
στην εξέλιξη της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της στην Ευρώπη, ενισχύοντας τη
θέση της με αυτοκίνητα όπως τα Kuga, Puma e Esploratore PHEV. Η εταιρεία εισάγει
νέα προϊόντα στη Γηραιά Ήπειρο, με την αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach–E που λανσάρεται αυτή
τη στιγμή – και την Mustang Mach–E GT που αναμένεται
στη συνέχεια της χρονιάς – και το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό μοντέλο
μαζικής παραγωγής που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2023.