Τα εγκαίνια του νέου E-Building της Ferrari ήταν μια ευκαιρία για την ανώτατη διοίκηση του Εμιλιανού κατασκευαστή να χαράξει τον δρόμο που θα ακολουθήσει η μάρκα, ρίχνοντας στο τραπέζι τις λύσεις του υδρογόνου και των efuels, με σκοπό την σωτηρία των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Εν αναμονή της επόμενης ημέρας των κεφαλαιαγορών, όταν θα αποκαλυφθούν νέες λεπτομέρειες σχετικά με τη στρατηγική των προϊόντων, ο κατασκευαστής επιβεβαίωσε ότι το νέο εργοστάσιο που προορίζεται να στεγάσει όλα τα μοντέλα της τρέχουσας γκάμας συν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κάνει το ντεμπούτο του στα τέλη του επόμενου έτους δεν έχει σκοπό να αυξήσει τον όγκο παραγωγής, αλλά να εγγυηθεί μεγαλύτερη ευελιξία και να επιτρέψει ακόμη μεγαλύτερη προσαρμογή κάθε ξεχωριστού μοντέλου. Και αυτή είναι μια στρατηγική που επιθυμεί σθεναρά ο Benedetto Vigna, ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, ο οποίος, με βάση την εμπειρία του στον τομέα της τεχνολογίας, τόνισε πως το ρητό “όποιος σταματάει χάνεται” είναι κατάλληλο σε αυτή τη μεταβατική περίοδο. “Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει”, είπε ο Vigna, “γιατί αν κάποιος τρέχει πιο γρήγορα από εμάς, πρέπει να είμαστε εμείς αυτοί που θα τρέξουν πιο γρήγορα από αυτόν. Αυτός είναι ένας απλός νόμος. Και η Ferrari τον γνωρίζει πολύ καλά, γιατί αν κάποιος τρέχει πιο γρήγορα από εμάς, πρέπει να πάμε εμείς πιο γρήγορα. Μην πετάτε καρφιά στο δρόμο για να εξοντώσετε τους αντιπάλους σας”. Υπονοούμενο, χωρίς καν να είναι πολύ καλυμμένο, για τους δασμούς που εφάρμοσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση στις κινεζικές εισαγωγές.
Δόθηκε θέση για τα eFuels και το υδρογόνο
Ο Vigna μίλησε επίσης για το πώς η Ferrari δεν σκοπεύει να θέσει στόχους πωλήσεων για τα ηλεκτρικά, δηλώνοντας ότι οι πελάτες θα είναι αυτοί που θα αποφασίσουν τους αριθμούς, και επιβεβαίωσε ότι στο Maranello οι θερμικοί κινητήρες θα εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η πρόθεση είναι να εξερευνήσουν όλες τις πιθανές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου του eFuel και του υδρογόνου, για να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης που αποτελούν το σύμβολο της μάρκας από τη γέννησή της. Αυτό επιβεβαίωσαν επίσης ο Davide Abate, επικεφαλής τεχνολογιών και υποδομών, και ο Andrea Antichi, επικεφαλής παραγωγής, οι οποίοι μας είπαν ότι ο ακρογωνιαίος λίθος της νέας στρατηγικής είναι η ευελιξία. Τόσο από άποψη παραγωγής (με V12, V6, V8 και, μια μέρα, την ηλεκτρική στην ίδια γραμμή ταυτόχρονα) όσο και από άποψη τεχνολογίας κίνησης. Για την οποία η Ferrari έχει μια εντελώς ουδέτερη προσέγγιση: αν μια λύση αποδειχθεί καλύτερη από την άλλη, τότε θα εξεταστεί. Αυτό ισχύει τόσο για τους κινητήρες όσο και για τη χημεία των μπαταριών: ο Vigna έχει αποκλείσει κατηγορηματικά τη χρήση συσσωρευτών Lfp, χωρίς ωστόσο να μιλάει για άλλες τεχνολογίες.