«Οι αναγγελίες των Βρυξελλών για τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι ψεύτικες», επισημαίνει αυστηρά ο CEO της BMW, Oliver Zipse, ο οποίος είναι επιφυλακτικός για τις πρόσφατες αναγγελίες της Ursula von der Lyen για την εφαρμογή των e-fuels, κάνοντας επίθεση στην ΕΕ, αφήνοντας αιχμές σκοπιμότητας για την ενεργειακή μετάβαση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, Oliver Zipse, δεν δίστασε ποτέ να επικρίνει τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για τη «μη τεχνολογικά ουδέτερη» προσέγγισή τους στην ενεργειακή μετάβαση. Τώρα, ωστόσο, ο κορυφαίος μάνατζερ επιτίθεται στην πρόσφατη ανοιχτή στάση της Ursula von der Leyen στα ηλεκτρονικά καύσιμα στο πλαίσιο της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035. Κατά την άποψή του, τα συνθετικά καύσιμα κινδυνεύουν να «εργαλειοποιηθούν πολιτικά» στη συζήτηση και να χρησιμοποιηθούν από τις Βρυξέλλες ως «εικονική λύση» για να χαλαρώσουν τους κανονισμούς της ΕΕ μόνο φαινομενικά.
Επίθεση για τα ηλεκτρονικά καύσιμα
«Ένα ζήτημα πρέπει να είναι σαφές, οι ισχυρότερες συνεισφορές στην προστασία του κλίματος είναι αυτές που μπορούμε να εγγυηθούμε ήδη σήμερα», δήλωσε ο Zipse. «Με άλλα λόγια, κάθε τόνος CO2 που μπορούμε να εξοικονομήσουμε σήμερα μετράει, όχι στο μέλλον. Αυτό σημαίνει επίσης την προώθηση της χρήσης καυσίμων με χαμηλές εκπομπές άνθρακα, όπως τα ηλεκτρονικά καύσιμα, το E25 ή το Hvo100, όσο το δυνατόν γρηγορότερα και ευρύτερα. Τα καύσιμα αυτά θα μπορούσαν να βελτιώσουν άμεσα το αποτύπωμα άνθρακα του σημερινού στόλου των 250 εκατομμυρίων οχημάτων στην Ένωση. Προς το παρόν, ωστόσο, υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναζητά μια κάλπικη λύση στην οποία η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης απλώς θα αμβλύνεται με ένα άνοιγμα για τα ηλεκτρονικά καύσιμα. Ωστόσο, αν στη συνέχεια δεν γίνει τίποτα για να επιταχυνθεί η παραγωγή καυσίμων χαμηλών εκπομπών και να καταστεί δυνατή η χρήση τους, πρόκειται για μια σκόπιμη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η κατηγορηματική απαγόρευση των ενδοθερμικών οχημάτων είναι τεχνολογικά λανθασμένη. Δεν είναι τυχαίο ότι η BMW δεν έχει δεσμευτεί τυφλά στην ηλεκτροκίνηση και συνεχίζει να εστιάζει σε άλλες λύσεις, όπως οι όλο και πιο αποδοτικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα plug-in υβριδικά.
Κριτική για τους δασμούς στην Κίνα
Ο Zipse επανήλθε επίσης στους ευρωπαϊκούς δασμούς κατά των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων: «Είμαστε κατά των τεχνητών φραγμών, μας οδηγούν σε αδιέξοδο και δεν κάνουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πιο ανταγωνιστικούς. Αντιθέτως, τιμωρούν κατασκευαστές όπως ο όμιλος BMW που παράγουν οχήματα στην Κίνα για την ευρωπαϊκή αγορά». Επιπλέον, για τον Zipse, οι τελωνειακοί φραγμοί «περιορίζουν τις επιλογές» των καταναλωτών και «θα μπορούσαν κατά συνέπεια να επιβραδύνουν την απαλλαγή του τομέα των μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές». Για να μην αναφέρουμε τα πιθανά αντίποινα: «Ας μην ξεχνάμε ότι η εφαρμογή της Πράσινης Συμφωνίας στην Ευρώπη βασίζεται επίσης σε μεγάλο βαθμό σε πρώτες ύλες και τεχνολογίες από το εξωτερικό και ιδίως από την Κίνα».