Vivere il Movimento nelle strade
Audi A5

Nuova Audi A5 ufficiale: ridefinisce gli obiettivi con la circonvallazione della A4 (Video)

Gernot Döllner, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi: «Το νέο A5 λάμπει με τη σπορ σχεδίαση, το νέο εσωτερικό και τη σύγχρονη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του. Σηματοδοτεί επίσης το λανσάρισμα της νέας γενιάς αποδοτικών κινητήρων εσωτερικής καύσης»

Η Audi, επισημοποίησε την έλευση του νέου Audi A5, το οποίο με νέα σεδιαστική γλώσσα και φιλοσοφία επαναπροσδιορίζει τους στόχους με την παρακαθήκη του Α4, θέτοντας ψηλά τον πήχη στην μεσαία Premium κατηγορία.

Ειδικότερα, η Audi ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη ιστορία της στη μεσαία κατηγορία με τη νέα οικογένεια A5. Ξεκινώντας 30 χρόνια μετά το πρώτο Audi A4, η αιχμηρή σχεδιαστική γλώσσα της τελευταίας γενιάς, που τώρα ονομάζεται Audi A5, γοητεύει με τις premium αναλογίες. Και οι δύο εκδόσεις αμαξώματος, Sedan και Avant, ενσωματώνουν τέλεια τη σπορ ουσία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi. Μια νέα σχεδιαστική γλώσσα στο εσωτερικό δημιουργεί μια γενναιόδωρη αίσθηση χώρου και τοποθετεί τις οθόνες σε μια ψηφιακή σκηνή. Η νέα φιλοσοφία χειρισμού αυξάνει την αλληλεπίδραση με το όχημα. Οι αποδοτικοί, μερικώς ηλεκτροκίνητοι κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα συναρπαστικά μοντέλα S ολοκληρώνουν τη γκάμα.

Static photo,
Colour: Magnet Grey

Με την επέκταση της γκάμας των μοντέλων της, η AUDI AG αναδιαρθρώνει την ονομασία των οχημάτων της από το 2024. Οι αριθμοί στις ονομασίες των μοντέλων με ηλεκτρικό κινητήρα και με κινητήρα εσωτερικής καύσης αποτελούν το διαφοροποιητικό στοιχείο. Στο μέλλον, οι ζυγοί αριθμοί αντιπροσωπεύουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ οι περιττοί αριθμοί τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Με το ντεμπούτο της τελευταίας γενιάς, το Audi A4, ένα μακροχρόνιο best seller, θα ονομάζεται Audi A5 και θα παράγεται στο Neckarsulm. Προσφέρεται σε τέσσερις νέες εκδόσεις: ως A5 Sedan και S5 Sedan2 και ως A5 Avant και S5 Avant1. Αυτές οι εκδόσεις είναι τα πρώτα μοντέλα που λανσάρονται στην πλατφόρμα Premium Combustion (PPC).

Dynamic photo,
Colour: Magnet Grey

Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner, δήλωσε για τη νέα οικογένεια μοντέλων: «Παράλληλα με την επέκταση του αμιγώς ηλεκτρικού χαρτοφυλακίου μας, λανσάρουμε μια νέα γενιά μοντέλων με αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η οικογένεια Audi A5 με την σπορ σχεδίαση, το εντελώς νέο εσωτερικό και την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που είναι ασφαλής για το μέλλον θα είναι η πρώτη. Η προηγμένη τεχνολογία MHEV plus επιτρέπει τη μερικώς ηλεκτρική οδήγηση και επομένως την ακόμα πιο αποδοτική οδήγηση».

Τα νέα μοντέλα αυξάνονται σε μήκος και πλάτος. Η Audi επεκτείνει επίσης τον στάνταρ εξοπλισμό τους, τοποθετώντας το νέο Audi A5 στην ανώτερη μεσαία κατηγορία. Η νέα εμπειρία χρήσης που βασίζεται στην έκδοση 1.2 της ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής E³ ανταποκρίνεται σε αυτή τη φιλοδοξία. Ο προαιρετικός εξοπλισμός συνδυάζεται σε διάφορα πακέτα.

Δυναμική και μυώδης εξωτερική σχεδίαση

Ακόμα και με την πρώτη ματιά, η πλήρως ανασχεδιασμένη οικογένεια A5 έχει ισχυρή και καθαρή σχεδίαση. Οι τροποποιημένες αναλογίες με το μακρύ μεταξόνιο, οι μεγάλοι τροχοί και το χαμηλό, σπορ αμάξωμα ενσαρκώνουν προοδευτικό δυναμισμό και κορυφαία πρότυπα. Στο Sedan, το σπορ, συμπαγές σε εμφάνιση παρμπρίζ απλώνεται προς τα πίσω σε ένα εντυπωσιακό τόξο, καταλήγει αρμονικά στο ρηχό πίσω παράθυρο με τρόπο που θυμίζει κουπέ και καταλήγει στην οπτικά κοντή πίσω πόρτα με το εντυπωσιακό χείλος της αεροτομής.

Static photo,
Colour: Ascari blue metallic

Η πίσω πόρτα, η οποία είναι νέα σε αυτή την κατηγορία οχημάτων, προσφέρει μια πειστική συμβίωση σχεδιασμού και λειτουργικότητας. Ανοίγει μαζί με το πίσω παράθυρο και το μέγεθός της διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια εντελώς νέα έννοια σεντάν για την Audi. Στο Avant, η δυναμική, τεντωμένη γραμμή οροφής συγχωνεύεται σε μια άψογα ενσωματωμένη αεροτομή οροφής που εκτείνεται στο σπορ, επίπεδο πίσω παράθυρο. Οι κολόνες D, οι οποίες είναι απότομα κεκλιμένες, τονίζουν τη δυναμική πλευρική όψη του A5 Avant.

Στο μπροστινό μέρος κυριαρχεί το φαρδύ και σημαντικά πιο επίπεδο αναλογικά Singleframe με τρισδιάστατη δομή κυψέλης. Μαζί με τους λεπτούς και με ακρίβεια σχεδιασμένους προβολείς, διαμορφώνει το πρόσωπο του οχήματος και του δίνει μια εντυπωσιακή και εστιασμένη έκφραση. Χάρη στη «μαλακή μύτη» που ενσωματώνεται στον προφυλακτήρα, το καπό είναι στο ίδιο επίπεδο με το μπροστινό μέρος. Οι φουσκάλες που προεξέχουν δυναμικά από την περιοχή των ώμων στους εμπρός και πίσω τροχούς θυμίζουν το Audi Urquattro και αποτελούν βασικό στοιχείο του σχεδιαστικού DNA της Audi.

Dynamic photo,
Colour: Ascari blue metallic

Το εντυπωσιακό, διακριτικό πίσω μέρος συνδυάζει σπορ, συναισθηματική σχεδίαση και έξυπνη τεχνολογία. Ένας συνδυασμός γλυπτικής γεωμετρίας και συνεχούς, τρισδιάστατα μετατοπισμένης λωρίδας φωτός προσδίδει στο πίσω μέρος του νέου Audi A5 παρουσία και οπτικό δυναμισμό. Περαιτέρω highlights της οπίσθιας όψης στα βασικά μοντέλα είναι ο σαφής, μοντέρνος σχεδιασμός του προφυλακτήρα με τον σκούρο διαχύτη και οι υψηλής ποιότητας ορθογώνιες απολήξεις της εξάτμισης.

Νέα πρότυπα στον ψηφιακό φωτισμό

Η οικογένεια Audi A5 προσφέρει ψηφιακά φώτα ημέρας με τεχνολογία LED εμπρός και ψηφιακά πίσω φώτα δεύτερης γενιάς OLED πίσω. Με περίπου 60 τμήματα ανά ψηφιακό πάνελ OLED, μετατρέπονται όλο και περισσότερο σε οθόνη στο πίσω μέρος του οχήματος στο A5.

Interior

Αυτό επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ των αυτοκινήτων και αυξάνει την ασφάλεια στο δρόμο – για παράδειγμα με το νέο φως επικοινωνίας. Τα δυναμικά εφέ φωτισμού κατά το ξεκλείδωμα και την έξοδο από το όχημα αντικατοπτρίζουν την αισθητική της κίνησης ως μέρος του Audi light DNA. Το ίδιο κάνει και η ενεργή ψηφιακή φωτεινή υπογραφή, μεταδίδοντας μια νέα αίσθηση ζωντάνιας.

Οι προβολείς και τα πίσω φώτα είναι τρισδιάστατα σχεδιασμένα, προσφέρουν προαιρετικές ψηφιακές υπογραφές φωτός και φέρνουν έτσι κοντά τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο.

Η τεχνολογία συναντά την άνεση στο νέο εσωτερικό

Dynamic photo,
Colour: Magnet Grey

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού του νέου Audi A5 βασίζεται σε τέσσερα χαρακτηριστικά στοιχεία. Πρώτον, το εσωτερικό έχει ανθρωποκεντρική σχεδίαση, δηλαδή είναι σταθερά προσανατολισμένο στις ανάγκες των χρηστών του. Το δεύτερο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι η ψηφιακή σκηνή, η οποία εγκαθίσταται σε ευδιάκριτη θέση για τον οδηγό και τον συνοδηγό με τη μορφή των οθονών Audi MMI. Με το Material Driven Design, η σειρά Audi A5 ανταποκρίνεται στην απαίτηση για μια γενναιόδωρη αίσθηση χώρου με υψηλό επίπεδο άνεσης. Η ξεκάθαρη διάταξη και ο εύκολος χειρισμός του εσωτερικού παρέχουν μια επισκόπηση σε όλες τις καταστάσεις και αποτελούν το τέταρτο χαρακτηριστικό: Οπτική σαφήνεια. Σε αυτό προστίθεται το προαιρετικό δυναμικό φως αλληλεπίδρασης που υποστηρίζει την αλληλεπίδραση του αυτοκινήτου με τους επιβάτες.

Πανοραμική οθόνη Audi MMI και head-up display

Pozzetto

Η νέα φιλοσοφία λειτουργίας της οικογένειας Audi A5 αυξάνει την αλληλεπίδραση με το όχημα χάρη στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E³. Το νέο Audi A5 ενσωματώνεται άψογα στο ψηφιακό οικοσύστημα των πελατών μας και προσφέρει μια προσωπική εμπειρία συνδεσιμότητας. Η λεπτή, ελεύθερα τοποθετημένη πανοραμική οθόνη Audi MMI έχει καμπυλωτή σχεδίαση και χρησιμοποιεί τεχνολογία OLED. Αποτελείται από το Audi virtual cockpit με διαγώνιο ορατής οθόνης 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Η Audi συμπληρώνει την ψηφιακή σκηνή για τους μπροστινούς επιβάτες με την προαιρετική οθόνη MMI 10,9 ιντσών για τους συνοδηγούς, η οποία ενσωματώνεται τέλεια στη σχεδίαση του ταμπλό. Το νέο A5 διαθέτει μια διαμορφώσιμη head-up display που έχει εξελιχθεί περαιτέρω σε σχέση με τον προκάτοχό του. Για πρώτη φορά, οι οδηγοί έχουν πλέον τη δυνατότητα να ελέγχουν τις λειτουργίες του οχήματος και του infotainment μέσω της head-up display.

Προηγμένο υβριδικό σύστημα MHEV plus

Το νέο σύστημα MHEV plus που βασίζεται σε ένα ηλεκτρικό σύστημα 48 βολτ επί του οχήματος υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μειώνει τις εκπομπές CO2, ενώ αυξάνει τις επιδόσεις. Η γεννήτρια κίνησης (PTG) επιτρέπει τη μερικώς ηλεκτρική οδήγηση που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Static photo,
Audi S5 Avant, Colour: Daytona Grey perl effect, Audi S5 Sedan, Colour: Ascari blue metallic, Audi A5 Sedan, Colour: Magnet Grey, Audi A5 Avant, Colour: Horizon Blue metallic
The Panoramic glass roof with switchable transparency is expected to be available in Germany from the fourth quarter of 2024. For the exact launch date, please contact your Audi partner.

Το νέο σύστημα MHEV plus επιτρέπει σημαντικά πλεονεκτήματα στις εκπομπές CO2 και στην κατανάλωση καυσίμου στη σειρά μοντέλων Audi A5 σε σύγκριση με ένα σύστημα MHEV.

Αυτά ανέρχονται συνολικά σε 10 g/km ή 0,38 l/100 km στο μοντέλο 2.0 TDI (150 kW, κίνηση στους εμπρός τροχούς/quattro) (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου σε l/100 km: 5,6-4,7 (42,0-50,0 US mpg), συνδυασμένες εκπομπές CO2 σε g/km: 147-124 (236,6-199,6 g/mi), κατηγορία CO2: E-D ) και έως 17 g/km ή 0,74 l/100 km στον V6 3.0 TFSI (270 kW, quattro) (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου σε l/100 km (62,1 mi): 7,9-7,4 (29,8-31,8 US mpg), συνδυασμένες εκπομπές CO2 σε g/km: 180-167 (289,7-268,8 g/mi), κατηγορία CO2: G-F) επάνω (στον κύκλο οδήγησης WLTP)1.

Το PTG μπορεί επίσης να προσθέσει έως και 18 kW (24 PS) ηλεκτρικής ισχύος στην ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, το PTG τροφοδοτεί ενέργεια πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση) με ισχύ έως και 25 kW. Ως αποτέλεσμα, οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και η στάθμευση είναι δυνατές σε περιορισμένο βαθμό. Χάρη στη δυνατότητα χρήσης ενός ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού, το σύστημα κλιματισμού μπορεί επίσης να λειτουργεί όταν το όχημα είναι σταματημένο σε φανάρια και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι σβηστός.

Με το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου φρένων (iBRS) με δυνατότητα ανάμειξης, το πεντάλ φρένου και τα υδραυλικά φρένων μπορούν να αποσυνδεθούν πλήρως. Στα μοντέλα με το σύστημα MHEV plus, για παράδειγμα, επιτυγχάνει την απαραίτητη επιβράδυνση χωρίς τη χρήση των φρένων τριβής χάρη στην αναγεννητική πέδηση. Αυτό σημαίνει ότι η επιβράδυνση επιτυγχάνεται αρχικά αποκλειστικά με ανάκτηση ενέργειας. Τα φρένα τριβής ενεργοποιούνται μόνο όταν το πεντάλ του φρένου πατηθεί πιο δυνατά. Η αίσθηση των φρένων παραμένει ανεπηρέαστη από αυτό.

Κινητήρες κατά το λανσάρισμα στην αγορά

Οι αποδοτικοί κινητήρες της οικογένειας Audi A5 καλύπτουν μια ευρεία γκάμα: από το συμβατικά τροφοδοτούμενο εισαγωγικό μοντέλο μέχρι το άνετο αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων και το δυναμικό σπορ αυτοκίνητο. Τα πακέτα κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων, ο βαθμός ηλεκτροκίνησης και ο τύπος του συστήματος μετάδοσης προσανατολίζονται στις προσδοκίες των πελατών .

Dynamic photo,
Colour: Magnet Grey

Ο κινητήρας της εισαγωγικής κατηγορίας είναι ένας 2.0 TFSI με 110 kW (150 PS) (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου σε l/100 χλμ: 7,6-6,6 (30,9-35,6 US mpg), συνδυασμένες εκπομπές CO2 σε g/km: 173-150 (278,4-241,4 g/mi), κατηγορία CO2: F-E). Προαιρετικά, ο ίδιος κινητήρας διατίθεται με ισχύ 150 kW (204 PS) (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου σε l/100 χλμ: 7,9-6,6 (29,8-35,6 US mpg)- συνδυασμένες εκπομπές CO2 σε g/km: 179-152 (288,1-244,6 g/mi)- κλάση CO2: G-E). Αυτός ο κινητήρας TFSI είναι εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και λειτουργεί με μια τροποποιημένη διαδικασία καύσης που είναι ιδιαίτερα αποδοτική ως προς την κατανάλωση καυσίμου υπό μερικό φορτίο.

Η τεχνολογία VTG επιτρέπει μια συνεπή και ευέλικτη ανάπτυξη ροπής ακόμα και σε χαμηλές στροφές σε βενζινοκινητήρες. Ο τετρακύλινδρος turbo διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Η παραλλαγή των 110 kW διατίθεται ως αμιγώς προσθιοκίνητο μοντέλο και η παραλλαγή των 150 kW με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ή με quattro ultra.

Ο 2.0 TDI με 150 kW (204 PS) (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου σε l/100 χλμ: (42,0-50,0 US mpg), συνδυασμένες εκπομπές CO2 σε g/km: 147-124 (236,6-199,6 g/mi), κατηγορία CO2: E-D) θέτει νέα πρότυπα στο A5 χάρη στην τεχνολογία MHEV plus. Αυτός ο δίλιτρος κινητήρας από τη γενιά EA288 evo κληρονομεί τη βελτιστοποιημένη καύση από τον προκάτοχό του χάρη στον αισθητήρα πίεσης κυλίνδρου, το TwinDosing για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων και τους δύο άξονες εξισορρόπησης για την ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Αναπτύσσει ροπή 400 Nm μεταξύ 1.750 και 3.250 σ.α.λ. Ο 2.0 TDI διατίθεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με quattro ultra. Για να αυξηθεί η αποδοτικότητα και η άνεση, ο κινητήρας είναι μερικώς ηλεκτροκίνητος με το νέο σύστημα 48-volt MHEV plus. Τα ηλεκτροκίνητα εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης μειώνουν τις εκπομπές CO2 χάρη στην υψηλή απόδοση ανάκτησης. Επιπλέον, η άνεση του TDI ενισχύεται περαιτέρω από μια γεννήτρια μίζας 48 volt για ομαλή εκκίνηση του κινητήρα. Ο χρόνος αντίδρασης κατά την εκκίνηση μειώνεται και το αυτοκίνητο είναι αισθητά πιο ευέλικτο.

Το S52, 1 είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που βασίζεται σε έναν κινητήρα V6 TFSI 3,0 λίτρων με 270 kW (367 PS) (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου σε l/100 km): συνδυασμένες εκπομπές CO2 σε g/km: 180-167 (289,7-268,8 g/mi): G-F) και βελτιστοποιημένη διαδικασία καύσης. Διαθέτει για πρώτη φορά υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και τεχνολογία MHEV plus. Το αναθεωρημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic του Audi S5, σχεδιασμένο για μεγαλύτερη ροπή, μειώνει επίσης το βάρος στον μπροστινό άξονα και βελτιώνει την ευελιξία. Η μερική ηλεκτροκίνηση μέσω του νέου συστήματος MHEV plus 48 volt οδηγεί σε μειωμένες εκπομπές CO2 μέσω ηλεκτροκίνητων εξαρτημάτων οδήγησης και υψηλές επιδόσεις ανάκτησης. Σε σύγκριση με ένα S4 Sedan TDI (προηγούμενο μοντέλο), το S5 Sedan TFSI (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου σε l/100 χλμ: 7,7-7,4 (30,5-31,8 US mpg), συνδυασμένες εκπομπές CO2 σε g/km: 175-167 (281,6-268,8 g/mi), κατηγορία CO2: F) μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 14 g/km. Η γρήγορη, δυναμική ανάπτυξη ροπής υπογραμμίζει τη σπορτίφ διάθεση του S52, 1. Η στάνταρ χρήση ενός σπορ διαφορικού quattro με torque vectoring σε συνδυασμό με έναν ρυθμιζόμενο συμπλέκτη τετρακίνησης είναι ρυθμισμένη για πλευρική δυναμική στο υψηλότερο επίπεδο.

Δυναμικός σχεδιασμός του πλαισίου και του συστήματος διεύθυνσης

Χάρη στη συνεχή εξέλιξη της ανάρτησης, το νέο Audi A5 μεταφέρει τέλεια στο δρόμο τα χαρακτηριστικά οδήγησης που χαρακτηρίζουν τη μάρκα Audi. Ως αποτέλεσμα της εκτεταμένης λεπτομερούς εργασίας στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, το Audi A5 προσφέρει ακριβή, αβίαστη και σε μεγάλο βαθμό ουδέτερη συμπεριφορά, η οποία, εάν προαιρετικά διατίθεται η προαιρετική ανάρτηση με προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες, μπορεί να διαφοροποιηθεί σημαντικά περισσότερο μεταξύ άνεσης και σπορτίφ. Το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι όπως πάντα προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης της Audi στο νέο μοντέλο, έχει γίνει επίσης σημαντικά πιο ακριβές.

Κυκλοφορία στην αγορά και τιμές στη Γερμανία

Με τη νέα οικογένεια A5 η Audi ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη ιστορία της στη μεσαία κατηγορία. Το Audi A5 και το Audi S52, 1 θα λανσαριστούν στη Γερμανία και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες τον Νοέμβριο. Η οικογένεια Audi A5 θα είναι διαθέσιμη προς παραγγελία στη Γερμανία από τον Ιούλιο του 2024. Το Audi A5 Sedan TFSI 110 kW (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου σε l/100 χλμ: 7,5-6,6 (31,4-35,6 US mpg), εκπομπές CO2 σε συνδυασμό σε g/km: 171-150 (275,2-241,4 g/mi), κατηγορία CO2: F-E) θα προσφέρεται στη Γερμανία με τιμή εκκίνησης από 45.200 ευρώ και θα περιλαμβάνει στάνταρ πλοήγηση, ηλεκτρικά κινούμενη πίσω πόρτα και δίσκο τηλεφώνου με επαγωγική φόρτιση.

galleria fotografica