Vivere il Movimento nelle strade
Classificazioni Pireo

Mercato automobilistico greco: I consumatori greci si fidano delle auto completamente ibride

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα για τον Μάιο, δείχνουν μία υπεροχή των πλήρως υβριδικών αυτοκινήτων με αύξηση που αγγίζει το 60,9%

Τα στοιχεία της ACEA με τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων για τον μήνα Μάιο, αποτυπώνουν ξεκάθαρη τάση για την Mercato greco αυτοκινήτου, με τους Έλληνες καταναλωτές να εμπιστεύονται τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα, με μία υπεροχή έναντι των άλλων πηγών ενέργειας, με την αύξηση να αγγίζει το το 60,9% σε σχέση με τον περσινό Μάιο.

Ιδιαίτερα διαφωτιστικά ήταν τα στοιχεία για τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτψν στην Ελλάδα, τα οποία δείχνουν πως οι Έλληνες αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την ηλεκτροκίνηση, παραμένοντας πιστοί στις «κλασικές» επιλογές κινητικότητας.

Η συνολική εικόνα είχε θετικό πρόσιμο με μικρή αύξηση σε σχέση με πέρσι που άγγιξε το 6,2%, με 13.760 ταξινομήσεις έναντι 12.957 τον προηγούμενο Μάιο. Πρόκειται ωστόσο για ένα ποσοστό το οποίο διαμορφώνεται από έντονες διακυμάνσεις ανάλογα την πηγή ενέργειας. Ας τα εξετάσουμε αναλυτικά.

Επαναφορτιζόμενα

Οι Έλληνες καταναλωτές στρέφουν την πλάτη τους στην ηλεκτροκίνηση, καθώς η ελληνική αγορά για τον Μάιο του 2024 μετράει μόλις 405 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι 720 μονάδων τον Μάιο του 2023, καταγράφοντας μεγάλη πτώση της τάξης του 43,8%.

Σημαντική πτώση κατά 10,9 % καταγράφουν και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα (Plug – In Hybrid) με 646 ταξινομήσεις, έναντι 725 πέρσι.

Η μεταβολή αυτή στις δύο παραπάνω κατηγορίες, δείχνει μία έστω παροδική στροφή των καταναλωτών, για τα αυτοκίνητα με πρίζα. Ωστόσο, η επανεργοποίηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά 3», τους επόμενους μήνες με ενισχυμένα κίνητρα, θα ισορροπήσει την κατάσταση. Ωστόσο, ο κορεσμός είναι κοντά, δεδομένου πως το μεγαλύτερο μέρος της πίτας των πωλήσεων επιμένει στις παραδοσιακές λύσεις και χωρίς τις επιδοτήσεις, η ηλεκτροκίνηση είναι μία χαμένη επιλογή.

Τα θερμικά

Με τον σημαντικό αριθμό των 5.592 ταξινομήσεων η επιλογή των κινητήρων βενζίνης συνεχίζει να βρίσκεται ψηλά στην τάση των καταναλωτών, παρά την πτώση κατά 9% σε σχέση με πέρσι, όπου ταξινομήθηκαν 6.144 αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης. Η εικόνα είναι χειρότερη για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με 983 ταξινομήσεις, έναντι 1.376 πέρσι, καταγράφοντας πτώση 28,6%. Όσο αφορά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, θα πρέπει να αναφερθούμε στην μικρή γκάμα επιλογών, καθώς πολλοί κατασκευαστές έχουν μειώσει και κάποιοι έχουν απαλείψει τα Diesel αυτοκίνητα.

Όσο αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα, στα οποία για την ελληνική αγορά περιλαμβάνονται αυτοκίνητα υσικού αερίου και υγραερίου, υπάρχει πτώση της τάσης του 43,3% με 157 ταξινομήσεις, έναντι 277 πέρσι.

Η μέση λύση

Τα υβριδικά αυτοκίνητα, πλήρως και ήπια, αποτελούν για τους Έλληνες καταναλωτές την πλέον συμφέρουσα μέση λύση, δεδομένου πως αποφεύγουν την πολύωρη επαναφόρτιση και ταυτόχρονα διαθέτουν υψηλό εύρος αυτονομίας με μικρή κατανάλωση. Με 5.977 ταξινομήσεις, βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών στην ελληνική αγορά, καταγράφοντας θεαματική αύξηση κατά 60,9%, σε σχέση με τις 3.715 ταξινομήσεις τον περσινό Μάιο.

Ανάλυση – Πρόταση

Με δεδομένο πως η χώρα μας συνεχίζει να διαθέτει τον γηραιότερο στόλο Ι.Χ.Ε στην Ευρώπη, επηρρεάζοντας τόσο την οδική ασφάλεια, αλλά και συνεχίζοντας να επιβαρύνει τον ατμοσφαιρικό αέρα, κινδυνεύοντας η χώρα να μην πιάσει τους στόχους μείωσης εκπομπών ρύπων, κυρίως εξαιτίας του σκεπτικισμού που υπάρχει αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η λύση βρίσκεται στην μείωση των κινήτρων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεδομένου πως οι καταναλωτές εμμένουν σε πιο παραδοσιακές λύσεις και ενεργοποίηση του μέτρου της απόσυρσης, με επιδοτήσεις για πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα.

Το κέρδος για την χώρα μας θα είναι σε πολλαπλά επίπεδα, δεδομένου πως θα μειώσει τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων περίπου κατά 5 έτη και ταυτόχρονα θα βρεθεί πιο κοντά στους στόχους εκπομπών με πιο καθαρά, αλλά και πιο ασφαλή αυτοκίνητα.