Audi SQ5 Sportback TDI: η σπορ έκδοση στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου

 

  Η Audi, με την παρουσίαση
di
Sportback φόρμας στο Α3 πρώτης γενιάς, άνοιξε νέους σχεδιαστικούς δρόμους, με μία
σειρά μοντέλων που αναδείχθηκαν σε
migliorevenditori. Τα τελευταία χρόνια, το Sportback concetto presentato
και στα
etron Sportback, Q3 Sportback e Q5 Sportback ενώ σήμερα, η Audi παρουσιάζει
το
SQ5 Sportback TDI, a crossover utility vehicle (CUV) με σπορ κουπέ γραμμές και
ξεχωριστές επιδόσεις.

 

  Η
καρδιά του Audi SQ5 Sportback TDI è un
επανασχεδιασμένος τρίλιτρος πετρελαιοκινητήρας με ισχύ 341
PS (251 kW) και ροπή 700 Nm, στην περιοχή 1.750 –
3.250 σ.α.λ.. Ο 3.0
V6 TDI έχει δεχθεί πολλές
μηχανολογικές επεμβάσεις, διαθέτει ατσάλινα έμβολα και καλύτερη θερμική απόδοση
ενώ και ο ψεκασμός γίνεται πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια. 

 

  È
εξοπλισμένος με δύο τεχνολογίες που μειώνουν την κατανάλωση και ενισχύουν την
απόδοση. Το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V (MHEV) ανακτά έως 8 kW ισχύος κατά την επιβράδυνση. Με την ηλεκτρική
ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου, το
CUV μπορεί να κινηθεί έως και 40 δευτερόλεπτα με τον
κινητήρα εκτός λειτουργίας, πριν αυτός επανεκκινήσει από τον οδηγούμενο από ιμάντα
εναλλάκτη, χωρίς να γίνεται αντιληπτό από οδηγό ή επιβάτες. Η δεύτερη
τεχνολογία που επίσης λειτουργεί στο δίκτυο των 48
V είναι ένας ηλεκτρικός κομπρέσσορας (EPC), ο οποίος κατά την εκκίνηση
ή την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές, αυξάνει το ρυθμό  συσσώρευσης της πίεσης στο
turbo e
διασφαλίζει εντυπωσιακές επιταχύνσεις. 

 

  Come ad esempio
όλοι οι σύγχρονοι TDI κινητήρες της Audi, και ο συγκεκριμένος  διαθέτει δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR για την μετεπεξεργασία
των καυσαερίων, με ψεκασμό διπλής δόσης
AdBlue, για περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων και πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d
ISC-FCM.

 

  Come
αφορά στα υπόλοιπα τεχνικά στοιχεία, το νέο Audi SQ5 Sportback TDI διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων tiptronic οκτώ
σχέσεων και μόνιμη τετρακίνηση
quattro, που μεταβάλλει
ανάλογα με τις συνθήκες την κατανομή ροπής στους δύο άξονες. Προαιρετικά,
διατίθεται σπορ διαφορικό το οποίο κατανέμει τη ροπή ανεξάρτητα σε κάθε τροχό.
Η ανάρτηση είναι πέντε συνδέσμων, οι στάνταρ ζάντες 20 ιντσών συνδυάζονται με δαγκάνες
φρένων έξι εμβόλων από αλουμίνιο, ενώ προαιρετικά διατίθενται ζάντες 21 ιντσών
di
Audi Sport. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει και το Audi guida selezionare, το οποίο ρυθμίζει τη συμπεριφορά του σπορ διαφορικού, του κινητήρα, του συστήματος
διεύθυνσης, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και των ελεγχόμενων αποσβεστήρων, μέσω
έξι προφίλ. Ένα έβδομο προφίλ (
allroad) προστίθεται εάν επιλεγεί η προαιρετική αερανάρτηση.
Τέλος, προαιρετικά διατίθεται και δυναμικό σύστημα διεύθυνσης.

 

  Εξωτερικά,
ιδιαίτερες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως η δομή του Telaio singolo e il
δυναμικοί αεραγωγοί, εξασφαλίζουν στο
Audi SQ5 Sportback TDI μια πολύ ισχυρή παρουσία. Οι προβολείς LED Audi είναι στάνταρ, προαιρετικά
fari disponibili
Matrix LED. με αυτόματη μεγάλη σκάλα και δυναμικά φλας. Στο
πίσω μέρος ξεχωρίζει το ένθετο διαχύτη και οι τέσσερις οβάλ επιχρωμιωμένες
απολήξεις της εξάτμισης. Διαθέσιμη η νέα ψηφιακή τεχνολογία
OLED για τα πίσω φώτα.

 

  All'interno
di
Audi SQ5 Sportback TDI κυριαρχούν το μαύρο ή σκούρο γκρι, αποπνέοντας
δυναμισμό και κύρος. Γνώριμο περιβάλλον, εστιασμένο στον οδηγό με ψηφιακές
λειτουργίες, ενώ το
Audi virtuale pozzetto a plus έκδοση συνοδεύεται με testasu display. Τρεις οι διαθέσιμες επιλογές
ταπετσαρίας για τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα με τα ανάγλυφα λογότυπα
S. Το τιμόνι
και τα καθίσματα διακοσμούν ραφές αντίθεσης ενώ προαιρετικά, στα τελευταία διατίθεται
λειτουργία μασάζ και αερισμού. Τα διακοσμητικά είναι στάνταρ σε βουρτσισμένο
αλουμίνιο ενώ προαιρετικά διατίθενται δύο σχέδια
carbon ή φινίρισμα πιάνου.

 

  Φυσικά,
το νέο SQ5 TDI διαθέτει όλα τα σύγχρονα
συστήματα υποβοήθησης οδηγού της
Audi, για ασφαλή και άνετη
οδήγηση, τα περισσότερα από αυτά στο βασικό εξοπλισμό.

 

  Il nuovo SQ5 TDI αναμένεται και στην Ελλάδα
το πρώτο μισό του 2021, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται
την περίοδο του λανσαρίσματος.