Vivere il Movimento nelle strade

Aston Martin Valhalla: Το απόλυτο supercar για τον οδηγό

Η Aston Martin Valhalla έρχεται να ορίσει νέα δεδομένα στην κατηγορία των supercars, συνδυάζοντας την κορυφαία τεχνολογία εμπνευσμένη από τη Formula 1®, ασύγκριτες επιδόσεις και έναν συναρπαστικό σχεδιασμό που τιμά την παράδοση της βρετανικής μάρκας. Με περιορισμένη παραγωγή 999 μονάδων και έναρξη κατασκευής το δεύτερο εξάμηνο του 2025, η Valhalla απευθύνεται στους πιο απαιτητικούς λάτρεις της οδήγησης.

Κορυφαία Υβριδική Ισχύς και Επιδόσεις

Η Aston Martin Valhalla διαθέτει ένα επαναστατικό υβριδικό σύστημα PHEV που συνδυάζει:

  • Έναν 4.0 λίτρων twin-turbo V8 κινητήρα με επίπεδο στροφαλοφόρο άξονα, που αποδίδει 828 ίππους.
  • Τρεις ηλεκτροκινητήρες, που προσθέτουν επιπλέον 251 ίππους, με συνολική απόδοση 1.079 PS e 1.100 Nm ροπής.
  • 0-100 km/h in solo 2,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 350 km/h (riservato elettronicamente).

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα προσφέρουν Torque Vectoring, ηλεκτρική οδήγηση μόνο με EV, ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και όπισθεν, ενώ ο τρίτος είναι ενσωματωμένος στο 8-τάχυτο Dual Clutch κιβώτιο (DCT).

Εξελιγμένη Ενεργή Αεροδυναμική

Η Valhalla εκμεταλλεύεται την εμπειρία της Aston Martin από την Valkyrie, ενσωματώνοντας κορυφαία ενεργή αεροδυναμική:

  • 600 kg κάθετης δύναμης a 240 km/h, διατηρώντας τη σταθερή έως και την τελική ταχύτητα.
  • Πίσω ενεργή αεροτομή τύπου T-Wing, η οποία αναπτύσσεται έως 255mm σε Race mode.
  • Κρυφή μπροστινή πτέρυγα, που διαμορφώνει τη ροή αέρα για μέγιστη απόδοση.
  • DRS για μείωση της αντίστασης και αερόφρενο για απόλυτη σταθερότητα στο φρενάρισμα.

Τεχνολογία και Δυναμική Οδήγηση

Η Valhalla διαθέτει το ολοκληρωμένο σύστημα Integrated Vehicle Dynamics Control (IVC) που παρακολουθεί και συντονίζει την ανάρτηση, το σύστημα πέδησης, το τιμόνι και την αεροδυναμική για βέλτιστη απόδοση. Οι τέσσερις λειτουργίες οδήγησης (EV, Sport, Sport+ και Race) προσαρμόζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με το Race mode να απελευθερώνει όλη την ισχύ και την ενεργή αεροδυναμική.

Η ανάρτηση βασίζεται σε push-rod τεχνολογία F1® μπροστά και πεντασυνδέσμιο σύστημα πίσω, ενώ τα Bilstein DTX adaptive dampers προσφέρουν απόλυτη ευελιξία τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα.

Σχεδιασμός: Μοναδική Ομορφιά και Πρακτικότητα

Η Valhalla αποτυπώνει την αρχή “form follows function” με ένα carbon fibre αμάξωμα και πόρτες dihedral για εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα. Τα ιδιαίτερα αεροδυναμικά στοιχεία στις πόρτες βελτιώνουν την ψύξη του κινητήρα και του κιβωτίου, ενώ η εξάτμιση τεσσάρων απολήξεων και οι εντυπωσιακές πίσω δίοδοι αέρα τονίζουν την αγωνιστική της ταυτότητα.

Στο εσωτερικό, η Valhalla διαθέτει αγωνιστική θέση οδήγησης, ψηφιακό πίνακα πληροφοριών και σύστημα HMI με οθόνη αφής που απεικονίζει σε πραγματικό χρόνο τη ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος.

Η Aston Martin Valhalla και το Μέλλον

Με το λανσάρισμα της Valhalla, η Aston Martin εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των μεσαίου κινητήρα supercars, προσφέροντας έναν μοναδικό συνδυασμό ισχύος, αεροδυναμικής και τεχνολογίας. Με την υπογραφή της Aston Martin Performance Technologies και την περιορισμένη παραγωγή 999 μονάδων, η Valhalla αποτελεί το μέλλον της βρετανικής μάρκας.

Η Valhalla θέτει νέα πρότυπα και αποτελεί έναν ισχυρό ανταγωνιστή σε μοντέλα όπως η Ferrari SF90 Stradale, η Lamborghini Revuelto e il McLaren Artura, εδραιώνοντας την Aston Martin στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Il τεχνικά χαρακτηριστικά di Aston Martin Valhalla την καθιστούν ένα από τα πιο προηγμένα και εντυπωσιακά supercars της εποχής μας.


Υβριδικό Σύστημα Κίνησης

  • Κινητήρας Εσωτερικής Καύσης (ICE):
    • 4.0 λίτρα twin-turbo V8.
    • 828 PS (ιπποδύναμη).
    • Flat-plane στροφαλοφόρος άξονας για μέγιστη απόκριση.
    • Μέγιστη ροπή: 1100 Nm.
    • Ξηρό κάρτερ για σταθερή λίπανση σε υψηλές πλευρικές δυνάμεις.
  • Ηλεκτρικά Μοτέρ:
    • Τρία ηλεκτροκινητήρες: δύο στον μπροστινό άξονα και ένας ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων.
    • Συνδυαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρων: 251 PS.
    • EV-only λειτουργία με αυτονομία 14 km και μέγιστη ταχύτητα 140 km/h.
  • Συνδυαστική Ισχύς Συστήματος:
    • 1079 PS (συνολική ισχύς) – το υψηλότερο επίπεδο που έχει επιτευχθεί από υβριδικό σύστημα της Aston Martin.
    • Επιτάχυνση: 0-100 km/h σε 2,5 δευτερόλεπτα.
    • Μέγιστη ταχύτητα: 350 km/h (riservato elettronicamente).

Trasmissione

  • 8-τάχυτο Dual Clutch Transmission (DCT):
    • Ενσωματωμένος ηλεκτροκινητήρας για υποστήριξη του υβριδικού συστήματος.
    • Δεν διαθέτει όπισθεν – χρησιμοποιείται ο μπροστινός άξονας για την κίνηση προς τα πίσω.
    • Γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων.
  • Torque Vectoring:
    • Τα μπροστινά μοτέρ προσφέρουν ανεξάρτητο έλεγχο ροπής στους εμπρός τροχούς.
    • Το πίσω E-diff διαχειρίζεται τη ροπή για ιδανική κατανομή μεταξύ των πίσω τροχών.

Αεροδυναμική

  • Ενεργά Αεροδυναμικά Στοιχεία:
    • Πίσω πτέρυγα τύπου T-Wing, η οποία ενεργοποιείται στη λειτουργία Race.
    • Ενσωματωμένη εμπρόσθια πτέρυγα για βελτιστοποίηση της ροής αέρα.
    • Κάθετη δύναμη (downforce): 600 kg σε ταχύτητες από 240 km/h a 350 km/h.
  • Drag Reduction System (DRS):
    • Ενεργοποιείται για μείωση της οπισθέλκουσας σε υψηλές ταχύτητες.
  • Αερόφρενο:
    • Το πίσω φτερό λειτουργεί ως αερόφρενο κατά το φρενάρισμα.

Πλαίσιο & Ανάρτηση

  • Carbon Monocoque:
    • Βάρος μόνο 74,2 kg για εξαιρετική ακαμψία και ελαφρότητα.
    • Συνολικό βάρος οχήματος: 1655 kg.
  • Ανάρτηση:
    • Μπροστά: Push-rod ανάρτηση εμπνευσμένη από την Formula 1®.
    • Πίσω: Σύστημα πέντε συνδέσμων (5-link).
    • Προσαρμοζόμενα αμορτισέρ Bilstein DTX.

Freni

  • Carbon Ceramic Brakes (CCB):
    • Μπροστά: 410 mm, εξαπίστονες δαγκάνες.
    • Πίσω: 390 mm, τετραπίστονες δαγκάνες.
    • Brake-by-wire τεχνολογία για ακρίβεια και γραμμικότητα στην αίσθηση φρεναρίσματος.
    • Αναγεννητική πέδηση: Μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και τη φορτίζει στην μπαταρία.

Prestazioni

  • Κατανάλωση:
    • Υβριδική οικονομία χάρη στη χρήση του ηλεκτροκινητήρα και των αναγεννητικών λειτουργιών.
    • Εξαιρετική ισορροπία ισχύος και απόδοσης σε όλες τις συνθήκες.
  • Διαχείριση Θερμότητας:
    • Πλήρες σύστημα ψύξης με πολλαπλά ψυγεία για το V8, την μπαταρία και τα συστήματα αερισμού.

Διαθέσιμες Λειτουργίες Οδήγησης

  1. EV Mode: Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
  2. Sport Mode: Συνδυασμός V8 και ηλεκτροκινητήρων για δυναμική οδήγηση.
  3. Sport+ Mode: Αυξημένη απόκριση και ενίσχυση του θεάτρου.
  4. Race Mode: Μέγιστη απόδοση σε πίστες, με ενεργοποίηση όλων των αεροδυναμικών στοιχείων.