Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Το μικρομεσαίο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της Volkswagen, Διαφέρει αισθητικά και λειτουργικά από το θερμικό αδερφάκι του. Έχοντας στη διάθεσή μας το VW ID.3 Pro Performance για μία εβδομάδα, εντοπίζουμε τα στοιχεία που το διαφοροποιούν, αλλά και τις ομοιότητες.
Η φιλοσοφία της βιωσιμότητας
Η Volkswagen παρουσίασε μια γκάμα ηλεκτρικών πρωτότυπων ID.Series στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού το 2016. Ο πρώτος καρπός του τεράστιου πρότζεκτ είναι το φουτουριστικό ID.3 το οποίο παρουσιάστηκε το 2019 στην Φρανκφούρτη και βασίζεται στην προηγμένη πλατφόρμα MEB. Το Μάρτιο του 2023 η γερμανική εταιρεία επενέβη με μια διακριτική ανανέωση. Τόσο το ID.3 όσο και ολόκληρη η ηλεκτρική γκάμα ID.Series περικλείουν τη σύγχρονη φιλοσοφία της βιωσιμότητας.
Εκκεντρικό και φουτουριστικό
Το αυτοκίνητο διαθέτει μια καινοτόμα, φουτουριστική σχεδίαση, σε αμάξωμα 1,5 όγκου που ακροβατεί μεταξύ MVP και Hatcback, καθιστώντας άμεσα αναγνωρίσιμο και διαφοροποιώντας το από οτιδήποτε άλλο στον δρόμο.
Το μπροστινό μέρος είναι οβάλ, διαθέτοντας ένα «χαριτωμένο, χαμογελαστό πρόσωπο». Στη θέση της μάσκας, μια λεπτή οριζόντια λωρίδα led ενώνει τα όμορφα και μοντέρνα matrix led φωτιστικά σώματα, δείχνοντας πως ταξίδεψε από το μέλλον, ενώ ο ογκώδης προφυλακτήρας αφήνει μια νότα δυναμισμού.
Το προφίλ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το μπροστινό σύνολο. Ευθείες γραμμές, έντονες ακμές, και μυώδεις επιφάνειες συνθέτουν μια μοντέρνα και εύκολα αναγνωρίσιμη σιλουέτα. Το μεγάλο ύψος του αμαξώματος συμβάλλει στην αυξημένη πρακτικότητα. Το πιο χαρακτηριστικό όμως είναι οι μεγάλες και κάθετες γυάλινες επιφάνειες!
Το πίσω μέρος είναι το πιο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, η πλαστικοποιημένη εξωτερικά πέμπτη πόρτα σε μαύρο χρώμα ενσωματώνει τα λεπτά οριζόντια φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, σχηματίζοντας ένα όμορφα οπτικά αποτέλεσμα. Ο προφυλακτήρας έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα και η μεγάλη αεροτομή στην οροφή ολοκληρώνει την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου που επιθυμεί να γίνει το σύμβολο της μετάβασης για τον όμιλο VW!
Σεμινάριο… διαχείρισης χώρου
Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου, θυμίζει αυγό. Αυτή η λεπτομέρεια έχει μεγάλη σημασία για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς οι σχεδιαστές μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν στο έπακρον τον διαθέσιμο χώρο.
Ειδικότερα, ως βάση χρησιμοποιήθηκαν αφρώδη και βιώσιμα και ανακυκλώσιμα υλικά με καλή αίσθηση αφής, όπως το τιμόνι από «vegan» δέρμα και στα πάνελ των θυρών με στα καθίσματα έχει χρησιμοποιηθεί υλικό μικροϊνών «Artvelour» που αποτελούνται από 71% ανακυκλωμένα πλαστικά απόβλητα. Η συναρμογή τους είναι ανάλογη του ονόματος και της φήμης της VW, αφήνοντας μια όμορφη αίσθηση.
Επίκεντρο στο ταμπλό, είναι το προηγμένο σύστημα πολυμέσων συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay που υποστηρίζεται από την στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις οθόνη των 12 ιντσών. Ενδιαφέρον είναι και ο Minimal πίνακας οργάνων 5.3 ιντσών στην κολώνα του όμορφου τιμονιού, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό, σε συνεχή χρόνο.
Το ταμπλό και η καμπίνα χαρακτηρίζονται από απλές και καθαρές γραμμές, χωρίς να προκαλούν, με στόχο να μην κουράζουν οδηγό και επιβάτες. Έτσι, το περιβάλλον γίνεται ευχάριστο και φιλόξενο.
Οι χώροι μπροστά και πίσω άπλετοι, με έξυπνες θήκες και λειτουργικές – πρακτικές λύσεις. Οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν ακόμα και το χιλιοστό εντός της καμπίνας. Σημαντικό ρόλο παίζει το επίπεδο δάπεδο τόσο μπροστά όσο και πίσω.
Η άνεση επίσης βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο με ιδανική οσφυϊκή στήριξη, καθώς τα καθίσματα είναι αεροπορικού τύπου και απολαυστικά, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. Να σημειώσουμε εδώ πως για τους μπροστινούς επιβάτες υπάρχει και λειτουργία μασάζ, κάνοντας την οδήγηση… απόλαυση!
Εργονομικά, ο οδηγός έχει όλους τους απαραίτητους διακόπτες και τις λειτουργίες στο ύψος των ματιών του, ώστε να μην χρειάζεται να αποσπάσει τα μάτια του από τον δρόμο.
Ο όγκος αποσκευών είναι 385 lt και επεκτείνεται στα 1.267 lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης.
Η ισχύς στον πίσω άξονα
Κάτω από το καπό κρύβει έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ικανοποιητικά αποδοτικός για τον μέσο οδηγό, που στέλνει την ισχύ στον πίσω άξονα. Συνδυάζεται με τη μπαταρία της LG των 58 kWh, η οποία δίνει μικτή αυτονομία 427 χιλιομέτρων κατά τα πρότυπα του WLTP.
Γνήσιο Volkswagen
Η εκκεντρική του εμφάνιση και το αμάξωμα που θυμίζει πολυμορφικό, ενδεχομένως να το αδικούν, επειδή δεν αποκαλύπτουν τα οδηγικά του χαρίσματα, ούτε δημιουργούν προσδοκίες για την οδική του συμπεριφορά. Ωστόσο, είναι επιβεβλημένο από τη θεωρία να περάσουμε στην πράξη για να το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και να διαπιστώσουμε εάν μας επιβεβαιώσει ή θα μας εκπλήξει.
In città έχει ως σύμμαχο τις συμπαγείς διαστασεις. Ευέλικτο και νευρικό, επιταχύνει αστραπιαία, κάνοντας τους απαραίτητους ελιγμούς παιχνίδι. Το ID.3 είναι ο «οικολογικός» σύμμαχος στην καθημερινότητα του αστικού ιστού!
Nella rete montana e rurale θα εκπλήξει ευχάριστα οδηγό και επιβάτες, καθώς διαψεύδει τις πρώιμες εκτιμήσεις, αποδεικνύοντας παράλληλα πως είναι ένα γνήσιο VW με ανάλογη οδηγική συμπεριφορά. Το κράτημα είναι κορυφαίο. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο με την μαλακή ανάρτηση να εστιάζει στην άνεση, χωρίς να αμελεί την ασφάλεια. Σε όλα αυτά καθοριστικό ρόλο παίζει το στιβαρό πλαίσιο MEB. Δεν διεκδικεί δάφνες στο πλαίσιο της οδηγικής ευχαρίστησης, ωστόσο είναι ευχάριστο ως αυτοκίνητο βόλτας.
In autostrada το αυτοκίνητο δεν αφήνει αμφισβήτηση για την γερμανική του καταγωγή. Κορυφαία ποιότητα κύλισης με ιδανική ηχομόνωση, κινείται άνετα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Generale σε οδική συμπεριφορά θυμίζει τα θερμικά Volkswagen. Δεν ενθουσιάζει, αλλά δημιουργεί αίσθημα ασφαλείας. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βόλτας. Με τρία προφίλ οδήγησης, ECO, Normal και Sport. Ο οδηγός αντιλαμβάνεται διακριτικά την πίσω κίνηση, σε κάθε συνθήκη, δημιουργώντας ευχάριστη αίσθηση. Δεδομένου πως τα προγράμματα ECO και Normal είναι λίγο «ψυχρά», η επιλογή οδήγησης στο Sport αποτελεί μονόδρομο! Η μέση συνδυασμένη καταναλωση αγγίζει τις 14 kWh.
Όσον αφορά την πλήρη ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας, αυτή χρειάζεται περίπου 2,5 ώρες σε ταχυφορτιστή 20 kW με έξοδο CCS.
Για οικογενειάρχες με οικολογική συνείδηση
Το VW ID.3 είναι ένα αυτοκίνητο που θα εξετάσουν την αγορά του οικογενειάρχες με οικολογική συνείδηση, οι οποίοι έχουν ενστερνιστεί την ενεργειακή μετάβαση και θεωρούν μονόδρομο την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επιθυμούν άπλετους χώρους και κινούνται κυρίως εντός του αστικού ιστού!
Υψηλό τίμημα… αλλά με επιπλέον προσφορά
Υψηλό είναι το τίμημα απόκτησης με το VW ID.3 Pro Performance με την μπαταρία των 58 kWh ξεκινάει από τα 41.200,00 € το ποσό μετά την επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» σε συνδυασμό με το επιπλέον όφελος των 5.000 ευρώ που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία, τότε η τιμή του κατεβαίνει στα 29.900€, που ισχύει για ταξινομήσεις μέχρι 31/5/2024.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
Hatchback |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
EPIDOSI |
|
Tipo di carburante |
Ηλεκτρική ενέργεια |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
7.3 δευτ |
Velocità massima |
160 km/h |
MOTORE ELETTRICO |
|
Potenza |
204 Hp |
Coppia |
310 Nm |
Modello/codice del motore elettrico |
EBJ |
Posizione del motore elettrico |
Εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
62 kWh |
Capacità netta (utilizzabile) della batteria |
58 kWh |
Tecnologia delle batterie |
Ioni di litio (Li-Ion) |
Posizione della batteria |
Κάτω από το πάτωμα |
Autonomia elettrica (WLTP) |
426 km |
Consumo medio di energia (WLTP) |
15.3-16.0 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
1.815 kg |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
385 lt |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1.267 lt |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4261 mm |
Larghezza |
1809 mm |
Altezza |
1562 mm |
Passo |
2770 mm |
Coefficiente di trascinamento (Cd) |
0.263 |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Στον πίσω άξονα |
Numero di rapporti e tipo di cambio |
1 ταχύτητα / αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Sospensione anteriore |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson , Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Sospensione posteriore |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Freni anteriori |
Dischi |
Freni posteriori |
Ταμπούρα |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Σύστημα Διεύθυνσης |
Volante elettrico |
Ruote |
215/55 R18 |