Το νέο Baleno με τον 1.000άρη Boosterjet, δεν είναι ένα ακόμα μικρό, “τίμιο” Suzuki. Είναι ένα υβρίδιο supermini και μικρομεσαίου, με χώρους ικανούς να βολέψουν μια οικογένεια, αλλά και κυρίως έναν κινητήρα “διαμάντι”. Il τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης του μόλις 1 λίτρου, με τους 112 ίππους και τα 170 Nm ροπής, είναι τόσο δυνατό και τόσο οικονομικό ταυτόχρονα, που σε κάνει να χαμογελάς σε κάθε βόλτα.
Αλήθεια τώρα, γίνεται ένα χιλιαράκι να είναι τόσο σβέλτο; Την απάντηση τη δίνει τη δίνει το ίδιο το Baleno, ξανά και ξανά, σε κάθε βόλτα, εξελισσόμενο σε “πρωτοσέλιδο” των συζητήσεων μεταξύ μας, στο TopSpeed.gr, ακόμα και σε εβδομάδες που είναι “φορτωμένες” με δοκιμές premium και sport μοντέλων.
Γι’ αυτό και αρχίζουμε από το πώς πάει. Με εξαίρεση τις 1.000-1.500 σ.α.λ., όπου λειτουργεί “πολιτισμένα”, ο Boosterjet ανεβάζει ρυθμούς τόσο γρήγορα που σε κάνει να αναρωτιέσαι: “Είναι σίγουρα χιλιάρι“; Και, αφού κοιτάζεις την άδεια κυκλοφορία, να ξαναρωτάς: “Μήπως έκαναν λάθος και μας έδωσαν κάποιο βελτιωμένο για δοκιμή”; Η προθυμία του τρικύλινδρου turbo να επιταχύνει το βάρους 950 κιλών πλαίσιο του Baleno, ξεπερνά τους αριθμούς που, στην πράξη και στην αίσθηση, το αδικούν: Γιατί, στη θεωρία, κάνει το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 11,4 δευτερόλεπτα και τελικιάζει στα 200 χ.α.ω., όμως στην πράξη, είναι αστεία γρήγορο. Τόσο γρήγορο, που σε κάνει να γελάς, μη πιστεύοντας ότι ένα τόσο μικρού κυβισμού αυτοκίνητο, μπορεί να σπρώχνει τον δείκτη του κοντέρ στον ίδιο ρυθμό με του στροφομέτρου, λες και είναι αρκετά μεγαλύτερου κυβισμού.
Η επόμενη σκέψη είναι πως “το γκάζι κοστίζει” και η υπόθεση ότι λογικά, η consumo θα είναι “τσιμπημένη”. Έκπληξη κι εδώ! Οι εργοστασιακές τιμές των 4,4 λίτρων/100 χιλιόμετρα δεν απέχουν και πολύ από την πράξη, αφού στη δική μας περίπτωση, με… μπόλικη διασκέδαση (όπερ σημαίνει δεξί πόδι βυθισμένο στο πεντάλ του γκαζιού) δεν ξεπέρασε τα 6,6 λτ/100 χμ. Για την ιστορία, οι εκπομπές CO2 είναι 103 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ενώ το μόνο γεγονός που προδίδει ότι πρόκειται για τρικύλινδρο, είναι η χροιά του.
Κι όμως! Αυτό το αυτοκίνητο, δεν είναι εστιασμένο στη σπορ οδήγηση, αλλά στη σβέλτη, άνετη, οικονομική μετακίνηση εντός και εκτός πόλης. Έχει ένα μακρύ πεντάρι (χειροκίνητο) κιβώτιο, για λόγους οικονομίας, αναρτήσεις ρυθμισμένες για να απορροφούν ανωμαλίες και ελαφρύ τιμόνι για να μην κουράζει στην πόλη. Παρόλα αυτά, αν το “κυνηγήσεις”, σε σβέλτους ρυθμούς, το εξαιρετικό πλαίσιο, η ακαμψία και η ρύθμιση της ανάρτησης θα σε επιβραβεύσουν. Αντίθετα, το volante δεν παρέχει πληροφόρηση όπως θα περίμενες από ένα… σπορ μοντέλο που ΔΕΝ είναι το Baleno, ενώ τα freni είναι επαρκή, αν και θα τα θέλαμε λίγο ισχυρότερα.
Επειδή όμως, είπαμε, το Baleno δεν έχει σπορ προσανατολισμό, ο αληθινός του χαρακτήρας είναι ήπιος και φιλικός για κίνηση στην πόλη και όχι μόνο. Αυτό δεν σημαίνει μόνο ότι επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα “παίζοντας”, ή να κάνει ένα ταξίδι χωρίς να αισθάνεται ότι… βασανίζει το μοτέρ του, αλλά και ότι δεν θα θυσιάσει την άνεσή του, ακόμα και πηγαινοερχόμενος στην πόλη.
Πώς είναι για καθημερινό;
Η συμβίωση με το Baleno στην καθημερινότητα της πόλης (και όχι μόνο) είναι ιδιαίτερα ευχάριστη. Με μήκος λίγο κάτω από τα 4 μέτρα -σχεδόν όσο το Swift, δηλαδή- είναι ευέλικτο στο παρκάρισμα και την κίνηση στα στενά, όμως αυτό δεν σημαίνει οποιαδήποτε παραχώρηση στους χώρους.
Il εσωτερικό, εντυπωσιάζει από την ευρυχωρία, αλλά και την άνεση. Φιλοξενεί άνετα πέντε -και μάλιστα ψηλούς- επιβάτες, ενώ στα 355 λίτρα του πορτ μπαγκάζ (με τον κρυφό χώρο αποσκευών κάτω από το πάτωμα να είναι υπεραρκετά για μια οικογένεια -παρά το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Από την πρώτη επαφή με το Baleno, διαπιστώνεις ότι έχει δοθεί έμφαση, εκτός από τους χώρους και την οδική συμπεριφορά, στην comfort. Il posti a sedere è μαλακά και άνετα, βολεύοντας και τον πιο… γκρινιάρη, ενώ χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού.
Η έτερη αποκάλυψη είναι ο εξοπλισμός του. Στην έκδοση της δοκιμής μας, GLX, υπάρχει εξοπλισμός που δεν περίμενες να συναντήσεις σε αυτοκίνητο της κατηγορίας: Σύστημα αποφυγής τρακαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα, cruise control, xeno φώτα, οπίσθια κάμερα παρκαρίσματος.
Το ταμπλό είναι σχεδιασμένο αρμονικά και συμμετρικά, με σκληρά πλαστικά που δεν ικανοποιούν οπτικά, όμως δείχνουν να έχουν άριστη συναρμογή, ώστε να κρατηθεί ζωντανός ο θρύλος που περιβάλλει τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας ότι “δεν σπάνε, δεν χαλάνε, δεν τρίζουν και μετά από μια ζωή”.
Στην πράξη, η καθημερινή συμβίωση με το Suzuki Baleno ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς μας πηγαινοέφερε με ασφάλεια και σβέλτα στο γραφείο και σε βόλτες, χωρίς να ξοδεύουμε λεφτά σε βενζίνη, αλλά και μας διευκόλυνε με το μέγεθος και την ευρυχωρία του.
Με τιμή λίγο κάτω από τις 13.000 ευρώ για την -πλήρη εξοπλισμού- έκδοση GL, δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς ότι σε καιρούς χαλεπούς για… πρίγκιπες, το νέο Baleno είναι η αποκάλυψη της Suzuki και μια άριστη πρόταση για κάποιον που ψάχνει ένα αυοτκίνητο που να τα κάνει όλα και να συμφέρει…