Το νέο Baleno με τον 1.000άρη Boosterjet, δεν είναι ένα ακόμα μικρό, “τίμιο” Suzuki. Είναι ένα υβρίδιο supermini και μικρομεσαίου, με χώρους ικανούς να βολέψουν μια οικογένεια, αλλά και κυρίως έναν κινητήρα “διαμάντι”. Το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης του μόλις 1 λίτρου, με τους 112 ίππους και τα 170 Nm ροπής, είναι τόσο δυνατό και τόσο οικονομικό ταυτόχρονα, που σε κάνει να χαμογελάς σε κάθε βόλτα.
Αλήθεια τώρα, γίνεται ένα χιλιαράκι να είναι τόσο σβέλτο; Την απάντηση τη δίνει τη δίνει το ίδιο το Baleno, ξανά και ξανά, σε κάθε βόλτα, εξελισσόμενο σε “πρωτοσέλιδο” των συζητήσεων μεταξύ μας, στο TopSpeed.gr, ακόμα και σε εβδομάδες που είναι “φορτωμένες” με δοκιμές premium και sport μοντέλων.
Η επόμενη σκέψη είναι πως “το γκάζι κοστίζει” και η υπόθεση ότι λογικά, η κατανάλωση θα είναι “τσιμπημένη”. Έκπληξη κι εδώ! Οι εργοστασιακές τιμές των 4,4 λίτρων/100 χιλιόμετρα δεν απέχουν και πολύ από την πράξη, αφού στη δική μας περίπτωση, με… μπόλικη διασκέδαση (όπερ σημαίνει δεξί πόδι βυθισμένο στο πεντάλ του γκαζιού) δεν ξεπέρασε τα 6,6 λτ/100 χμ. Για την ιστορία, οι εκπομπές CO2 είναι 103 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ενώ το μόνο γεγονός που προδίδει ότι πρόκειται για τρικύλινδρο, είναι η χροιά του.
Κι όμως! Αυτό το αυτοκίνητο, δεν είναι εστιασμένο στη σπορ οδήγηση, αλλά στη σβέλτη, άνετη, οικονομική μετακίνηση εντός και εκτός πόλης. Έχει ένα μακρύ πεντάρι (χειροκίνητο) κιβώτιο, για λόγους οικονομίας, αναρτήσεις ρυθμισμένες για να απορροφούν ανωμαλίες και ελαφρύ τιμόνι για να μην κουράζει στην πόλη. Παρόλα αυτά, αν το “κυνηγήσεις”, σε σβέλτους ρυθμούς, το εξαιρετικό πλαίσιο, η ακαμψία και η ρύθμιση της ανάρτησης θα σε επιβραβεύσουν. Αντίθετα, το τιμόνι δεν παρέχει πληροφόρηση όπως θα περίμενες από ένα… σπορ μοντέλο που ΔΕΝ είναι το Baleno, ενώ τα φρένα είναι επαρκή, αν και θα τα θέλαμε λίγο ισχυρότερα.
Πώς είναι για καθημερινό;
Η συμβίωση με το Baleno στην καθημερινότητα της πόλης (και όχι μόνο) είναι ιδιαίτερα ευχάριστη. Με μήκος λίγο κάτω από τα 4 μέτρα -σχεδόν όσο το Swift, δηλαδή- είναι ευέλικτο στο παρκάρισμα και την κίνηση στα στενά, όμως αυτό δεν σημαίνει οποιαδήποτε παραχώρηση στους χώρους.
Από την πρώτη επαφή με το Baleno, διαπιστώνεις ότι έχει δοθεί έμφαση, εκτός από τους χώρους και την οδική συμπεριφορά, στην άνεση. Τα καθίσματα είναι μαλακά και άνετα, βολεύοντας και τον πιο… γκρινιάρη, ενώ χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού.
Η έτερη αποκάλυψη είναι ο εξοπλισμός του. Στην έκδοση της δοκιμής μας, GLX, υπάρχει εξοπλισμός που δεν περίμενες να συναντήσεις σε αυτοκίνητο της κατηγορίας: Σύστημα αποφυγής τρακαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα, cruise control, xenon φώτα, οπίσθια κάμερα παρκαρίσματος.
Στην πράξη, η καθημερινή συμβίωση με το Suzuki Baleno ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς μας πηγαινοέφερε με ασφάλεια και σβέλτα στο γραφείο και σε βόλτες, χωρίς να ξοδεύουμε λεφτά σε βενζίνη, αλλά και μας διευκόλυνε με το μέγεθος και την ευρυχωρία του.