Η Lotus, το τελευταίο
διάστημα teasάρει σε κίτρινο φόντο ότι “κάτι έρχεται“. Κάποιοι, λένε
ότι μπορεί να είναι… κίτρινα μπλουζάκια. Κάποιοι άλλοι, όμως, λένε ότι μπορεί να είναι
το νέο της hypercar, το project που δουλεύει η Lotus με τη Williams, με την κωδική ονομασία Omega.
Μιας και δεν ξέρουμε πολλά για το hypercar που ετοιμάζει η βρετανική μάρκα -εκτός του ότι θα είναι elettrico, τετρακίνητο e con τετραψήφιο αριθμό ιπποδύναμης και αναμένεται το 2020– η κωδική ονομασία και μόνο του project, είναι ένα γεγονός που μας δίνει την ευκαιρία A
ασχοληθούμε με μια παλιά δόξα, συνεργασία της Lotus με την Opel, από τα μακρινά 90s: Το Lotus Omega!
Rendering του Autocar για το “Project Omega”, το hypercar που ετοιμάζει η Lotus με τη Williams
Il Opel Lotus Omega
(conosciuto e come Lotus Carlton,
Vauxhall Lotus Carlton e Lotus Omega) è stato a super saloon,
το οποίο creato η Aperto
(Vauxhall a Ηνωμένο Βασίλειο) su συνεργασία da su Lotus. Η βάση του ήταν το Opel Omega
A /
Vauxhall Carlton
con il Lotus να κάνει τα «μαγικά»
της στο μηχανολογικό κομμάτι, δημιουργώντας ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, ικανό
να αναπτύξει ταχύτητες, όμοιες με αυτές των sport auto
del suo tempo.
To Lotus Omega είχε τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω
Πόσο όμοιες; Το πισωκίνητο τέρας con il εν σειρά, biturbo εξακύλινδρο di 382 ίππων, εκτόξευε τα 1.663 λίτρα του βάρους του από στάση στα 100 χ.α.ω. σε μόλις 5,1 secondi και η φρενιασμένη βελόνα του κοντέρ σταμάταγε περίπου στα 280…
Come ad esempio όλα τα μοντέλα της
Lotus, έτσι και αυτό απέκτησε το δικό του μοναδικό «τίτλο»,
τον Type 104. Σε πρώτη όψη, πέραν του bodykit, των αεραγωγών στο καπό και των λογότυπων στα φτερά
και στο πίσω μέρος, δεν υπήρχε κάτι κραυγαλέο, oltre a φαρδύτερων φτερών, που
fatto un Lotus Omega A
ξεχωρίζει. Και αυτό, ήταν ένα από τα ατού του, αφού ήταν “sleeper”. Όλα τα Lotus Omega, ήταν ένα και μόνο χρώμα, το Imperial Green, χρώμα παρόμοιο με το British Racing Green.
Τα μαγικά της Lotus, στα μηχανικά
Στο μηχανικό κομμάτι, η Lotus πήρε
τον 3λιτρο εν-σειρά εξακύλινδρο κινητήρα από το Omega GSi, lui υπερκύβισε
στα 3600 κυβικά, και πρόσθεσε δύο τούρμπο Garret T25, τα οποία δούλευαν στα 0,7
bar (10 psi) ήδη από τις 1500
σ.α.λ. Το αρχικό σύστημα ανάφλεξης, αντικαταστάθηκε
από ένα τύπου three-coil wasted spark system, προκειμένου να μπορεί να
ανταπεξέλθει στις ανάγκες του ανανεωμένου κινητήρα. Στο κομμάτι της ψύξης,
τοποθετήθηκε ένα σύστημα water-air intercooler, con il intercooler, κατασκευής της Behr, να μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα στην εισαγωγή, dal 120 στους 60 βαθμούς Κελσίου, πράγμα
πολύ σημαντικό για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απόδοσης του κινητήρα.
Επιπλέον, η Lotus ενίσχυσε το block Motore,
προκειμένου να είναι ικανός ο θάλαμος καύσης A αντέξει την πίεση di
95 bar. Επίσης, ο albero a gomiti ήταν διαφοροποιημένος,
με το αρχικό σχέδιο να είναι της Lotus
και να κατασκευάζεται από μία εταιρεία
στην Ιταλία, ωστόσο στα αυτοκίνητα παραγωγής, τον κατασκέυαζε η Opel e
τον έστελνε στην Maschinenfabrik Alfing Kessler, για το φινίρισμα και την
τελική επεξεργασία πριν τοποθετηθούν. Ο κινητήρας έμεινε κατά τα άλλα σε
γενικές γραμμές… απείραχτος, με διαφοροποιήσεις στη συμπίεση, η οποία μειώθηκε Da
10,0:1 σε 8,2:1, τοποθετήθηκαν πιστόνια της Mahle και μπιέλες,
σχεδιασμού και κατασκευής της Lotus.
Il scatola ταχυτήτων, ήταν
το ίδιο μηχανικό 6 σχέσεων, κατασκευής της ZF, με αυτό που τοποθετούνταν στη Chevrolet Corvette ZR-1
( generazione C4), mentre il blockchain
differenziale a slittamento limitato, era la stessa di quella del V8 Holden
Commodore.
Telaio, freni e sterzo
Il sistema di sospensione
multi-link di Omegache in realtà
aveva ricevuto recensioni molto positive dalla stampa, modificato da Lotus in modo appropriato,
al fine di rendere l'auto non solo stabile alle alte velocità, ma anche
agile e stabile in curva. Grazie alla cambiamento significativo nel campanatura su
alte velocità e con l'auto carica, il Lotus doveva trovare un
soluzione per questo. E l'ha trovata, dal parti
sono di
Opel. In particolare, ha posto il sé–livellamento
sospensione dal Opel Senatore.
Nel pezzo di Sistema
indirizzo, gli ingegneri di Lotus
originariamente volevano collocare un
sterzo a cremagliera e pignone, che tuttavia non è stato possibile, dovuto
e dei costi, per cui si sono accontentati di mettere il Servotronic
sistema, sempre dal Opel
Senatore. Il motivo per cui è stato scelto questo sistema è
che ha fornito una grande assistenza alle basse velocitàcome nel traffico urbano
cerchio o parcheggio, che comunque stava diminuendo abbastanza come il
velocità του αυτοκίνητου, δίνοντας καλύτερη αίσθηση στον οδηγό.
A Lotus Omega, τοποθέτησαν
ζάντες 17 ιντσών, κατασκευής της Ronal, με ελαστικά Goodyear
Eagle, με γόμα ίδια με αυτή που χρησιμοποιούσαν σε αυτά που τοποθετούνταν στις Lotus Esprit
Turbo SE, με σκοπό ένα αυτοκίνητο που είναι και σταθερό, αλλά έχει και καλή
οδηγική συμπεριφορά στο βρεγμένο.
Il freni è δίσκοι 328
mm da 4πίστονες δαγκάνες της AP
Corse μπροστά
e 300 mm με 2πίστονες δαγκάνες πίσω.
Prestazioni
Il Lotus Omega, με το κινητήρα C36GET
( όπως ονομάστηκε ) απέδιδε 382 ίππους στις 5200σαλ και 568Nm ροπή
στις 4200σαλ , με τα 470 από αυτά να είναι ήδη διαθέσιμα από τις 2000σαλ .
Το 0-100 επιτυγχάνονταν σε
5,1 δευτερόλεπτα, ενώ το 0-160-0χλμ/ώρα, in λιγότερο από 17 δευτερόλεπτα. Η
τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 280+ χλμ/ώρα.
Στο εσωτερικό δέσποζαν τα δερμάτινα και το ξύλο. Και το καραβοτίμονο της Opel, με τα διακριτικά της Lotus
Το Lotus Carlton/Omega,
κατείχε για αρκετά χρόνια το τίτλο του δεύτερου ταχύτερου saloon αυτοκινήτου,
πίσω από την Alpina B10 Bi-Turbo.
Produzione
Η Produzione του Lotus
Carlton/Omega, ξεκίνησε το 1990, 4 χρόνια μετά την αρχή της παραγωγής του Omega, με στόχο να κατασκευαστούν μόλις 1100 αντίτυπα. Da
da οικονομική ύφεση στις αρχές τις δεκαετίας του ’90 και τη τιμή των 48.000
λιρών, η παραγωγή του στο εργοστάσιο της Lotus τερματίστηκε το Δεκέμβριο του 1992, έχοντας
κατασκευαστεί 950 αντίτυπα, 320 Carlton e 630 Omega.
Il Lotus Omega
σίγουρα έκανε θραύση στην εποχή του, και έχει μείνει στην ιστορία για τις εκπληκτικές
του επιδόσεις, δείχνοντας πως ο καρπός της συνεργασίας μεταξύ Opel e
Lotus è stato
άκρως επιτυχημένος, απλά σε κακή εποχή. Το “όνομα” που φέρει το hypercar της Lotus, είναι πολύ “βαρύ”. Θα καταφέρει να ανταποκριθεί;