Όσο περνά ο καιρός και η elettrificazione εξελίσσεται, αποδεικνύεται πως έχουμε να δούμε τρελά πράγματα μπροστά μας. Ένας εκ των πρωταγωνιστών (και) αυτού του τομέα, είναι αδιαμφισβήτητα η Audi, η οποία έχει μπει δυνατά στην ηλεκτροκίνηση. Εκτός από τις ολοκαίνουριες, αμιγώς ηλεκτρικές υλοποιήσεις, η γερμανική μάρκα προσθέτει και versioni ibride σε υπάρχοντα μοντέλα της, με τα αποτελέσματα να είναι εντυπωσιακά. Μια τέτοια προσθήκη είναι το, πρώτο από τη νέα σειρά plug-in υβριδικών, Audi Q5 55 TFSI e quattro. Αν σου φαίνεται “bello“, μόλις δεις τους αριθμούς που το περιγράφουν, θα ζαλιστείς…
Το νέο Q5 55 TFSI e quattro (το οποίο θα είναι disponibile για παραγγελία στην Mercato greco από το τέλος του φετινού καλοκαιριού) φοράει έναν δίλιτρο κινητήρα TFSI και έναν ισχυρό motore elettrico. Η συνδυασμένη απόδοση των κινητήριων μονάδων του, φτάνει τους 367 ίππους (270 kW) και τα 500 Nm di coppia, με μέση συνδυασμένη κατανάλωση 2,4 – 2,1 λίτρα/100 χλμ. και μέση εκπομπή CO2 53– 46 γρ./χλμ.. Η ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα σε κύκλο WLTP, ενώ η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί σε 2,5 ώρες.
Η συνδυασμένη, θηριώδης ροπή των 500 Nm εμφανίζεται μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. με το plug in υβριδικό της Audi να κάνει το sprint da fermo a 100 km/h in poco meno di 5,3 δευτερόλεπτα και με την Finale ταχύτητα να φτάνει τα 239 χλμ./ώρα. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η τελική ταχύτητα αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση αγγίζει τα 135 χλμ./ώρα, αρκετή ακόμη και για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.
Το σύστημα πρόωσης συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο 2.0 TFSI Prestazioni 252 ίππων (185 kW) και 370 Nm ροπής με έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη (Permanently Synchronous Motor ή PSM) έχει μέγιστη τιμή ισχύος 105 kW και μέγιστη ροπή 350 Nm. Μαζί με τον συμπλέκτη είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο, επτά σχέσεων κιβώτιο S-tronica, για τη μεταφορά ισχύος στο σύστημα τετρακίνησης quattro μέσω τεχνολογίας ultra.
Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει τοποθετηθεί η batteria ιόντων λιθίου. Αποτελείται από 104 πρισματικά στοιχεία και αποθηκεύει ενέργεια 14,1 kWh υπό τάση 381 V. Για βέλτιστο έλεγχο των επιπέδων θερμοκρασίας, το κύκλωμα ψύξης συνδέεται απευθείας με εκείνο του ελέγχου του συστήματος κλιματισμού και το κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, στα οποία ενσωματώνονται επίσης ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος.
Το σύστημα ελέγχου κλιματισμού χρησιμοποιεί μία εξαιρετικά αποδοτική αντλία che απάγει τη θερμότητα από τα εξαρτήματα υψηλής τάσης. Da κάθε 1 kW ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να παραχθεί θερμική απόδοση 3 kW βελτιώνοντας την απόδοση του αυτοκινήτου και τα επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες.
Μόνιμη τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra
Το Q5 55 TFSI e quattro σηματοδοτεί την prima volta που το σύστημα τετρακίνησης τεχνολογίας ultra συνδυάζεται με έναν motore elettrico. Η έξυπνη διαχείριση του συστήματος μετάδοσης λαμβάνει συνεχώς δεδομένα για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και το οδηγικό στιλ, ώστε η τετρακίνηση quattro να είναι πάντα έτοιμη, σε κάθε περίσταση. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και ικανοποιητικής πρόσφυσης, η μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς απενεργοποιείται -για ευνόητους λόγους, που έχουν να κάνουν με την οικονομία. Ανά πάσα στιγμή και όποτε χρειαστεί η τετρακίνηση η ενεργοποίηση είναι ακαριαία, ενώ μέσω του Audi drive select, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει όχι μόνο την λειτουργία του κινητήρα αλλά και αυτήν της τετρακίνησης.
Το Audi Q5 55 TFSI e quattro συνδυάζει κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων στα αστικά κέντρα και σπορ επιδόσεις στις μακρινές αποστάσεις. Ο προγνωστικός βοηθός απόδοσης (Predictive Efficiency Assistant – PEA) προσαρμόζει την ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με την μορφολογία της διαδρομής και τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και παράλληλα ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μέσω της κάμερας και του ραντάρ. Ανάλογα με την περίσταση και τις συνθήκες, το σύστημα μπορεί να προγνώσει την πλήρη αποδέσμευση του κινητήρα e il ανάκτηση ενέργειας κατά την ελεύθερη κύλιση μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.
Όταν ενεργοποιείται το πλήρως αυτοματοποιημένο cruise control (ACC), το σύστημα PEA υποβοηθά τον οδηγό επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας ελαφρώς, με στόχο την αύξηση της απόδοσης και της άνεσης. Όταν ο οδηγός κινείται με απενεργοποιημένο το ACC, ένα απτικό σήμα από το ενεργητικό πεντάλ του γκαζιού και μία οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων και στο head-up display, του υποδεικνύουν την ιδανική στιγμή που πρέπει να αφήσει το πεντάλ του γκαζιού για να επιτευχθεί η βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας.
Ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα κίνησης: Το υβριδικό πρόγραμμα κίνησης (Ibrido) ενεργοποιείται αυτόματα, με την επιλογή προορισμού στο σύστημα πλοήγησης ή χειροκίνητα μέσω του διακόπτη Mode. Σε αυτή τη λειτουργία, το φορτίο της μπαταρίας κατανέμεται με βέλτιστο τρόπο στην διάρκεια της διαδρομής ώστε να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου δίνοντας προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση στις αστικές περιοχές και σε έντονο κυκλοφοριακό με συνεχή «σταμάτα/ξεκίνα». Η ανάκτηση ενέργειας κατά την ελεύθερη κύλιση μπορεί να φτάσει έως και τα 25 kW και ο ηλεκτροκινητήρας φροντίζει για κάθε ήπια επιβράδυνση a 0,1 g (το μεγαλύτερο ποσοστό φρεναρισμάτων στην καθημερινότητα).
Η μέγιστη τιμή ανάκτησης ενέργειας 80 kW παράγεται σε επιβραδύνσεις έως 0,2 g, ενώ εδώ χρησιμοποιούνται τα δισκόφρενα για μεγαλύτερη ισχύ πέδησης. Αν η πλοήγηση του συστήματος MMI είναι σε λειτουργία, τότε η διαχείριση ρυθμίζεται ιδανικά λαμβάνοντας διάφορα δεδομένα (π.χ. κυκλοφοριακές συνθήκες, απόσταση διαδρομής, επιλεγμένο προφίλ κίνησης, ανηφόρες ή κατηφόρες κ.α.) ώστε να γίνει πλήρης εκμετάλλευση της υπάρχουσας ηλεκτρικής ενέργειας και να ολοκληρωθεί η διαδρομή με τη μπαταρία σχεδόν άδεια.
Πέρα από το υβριδικό πρόγραμμα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης (EV) e in πρόγραμμα διατήρησης αποθέματος μπαταρίας (Battery Hold). Στο πρόγραμμα EV το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια μέχρι ότου ο οδηγός ασκήσει περισσότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Το πρόγραμμα EV είναι το προκαθορισμένο για κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου.
Το πρόγραμμα Battery Hold διατηρεί την χωρητικότητα της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο, με πρόβλεψη, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, να χρησιμοποιηθεί αργότερα, σε αστικό περιβάλλον.
Το Audi Q5 55 TFSI e quattro είναι συμβατό με το σύστημα φόρτισης Compact και ένα καλώδιο τύπου Mode 3 με βύσμα Type 2 για φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς. Το σύστημα Compact περιλαμβάνει καλώδια για φόρτιση σε οικιακές ή βιομηχανικές υποδοχές συν μια μονάδα ελέγχου. Προαιρετικά, η Audi προσφέρει ένα εντοιχιζόμενο σύστημα φόρτισης. Μία πλήρης φόρτιση σε βιομηχανική έξοδο 400 V/16 A διαρκεί μόλις 2,5 ώρες. Ο ενσωματωμένος φορτιστής φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου με μέγιστη ισχύ 7,4 kW, ενώ ακόμη και μία άδεια μπαταρία μπορεί σε μία υποδοχή 220 V να φορτιστεί άνετα κατά τη διάρκεια της νύχτας και σε περίπου 6 ώρες.
L'attrezzatura
Το Audi Q5 55 TFSI e quattro εξοπλίζεται με πλούσια λίστα συστημάτων από το βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει προβολείς LED, σπορ καθίσματα, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, έξυπνο κλειδί, DIS με έγχρωμη οθόνη, ειδικά PHEV μενού και ειδικής σχεδίασης τροχούς 18 ιντσών. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά τον διαμήκη άξονα και έχουν ρυθμιζόμενες πλάτες.
Το πακέτο αμαξώματος S line ενισχύει το δυναμικό στιλ του αυτοκινήτου και περιλαμβάνει σπορ προφυλακτήρες, αεροδυναμικό διαχύτη στο πίσω μέρος και μπροστά την επιβλητική γρίλια Singleframe με στοιχεία σε σκούρο χρώμιο.