Το πλήρως ανανεωμένο Volkswagen Caddy C'è
ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα και στην Ελλάδα. Η
πέμπτη γενιά του εξαιρετικά επιτυχημένου μοντέλου της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα (Volkswagen Veicoli commerciali - VWCV),
είναι διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές αμαξωμάτων, ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη,
έτοιμη να υπηρετήσει πιστά κάθε επαγγελματία στη μεταφορά αγαθών και ανθρώπων,
υποστηρίζοντάς τον τόσο στην εργασία όσο και εκτός αυτής ή στην αναψυχή. Το νέο
Caddy
βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα MQB, που χρησιμοποιείται και στο Golf 8,
υιοθετώντας πολλές προηγμένες τεχνολογίες του τελευταίου, κάνοντας την οδήγηση
του Caddy πιο εύκολη, πιο άνετη και ασφαλή.
Η μετάβαση στην
πλατφόρμα MQB είναι εμφανέστατη ακόμα και εξωτερικά, από το μακρύτερο
μεταξόνιο. Αυξημένο από τα 2.682 στα 2.755 χιλιοστά, εξασφαλίζει στο Caddy – χάρη στις νέες
αναλογίες – μία πιο δυναμική εμφάνιση. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα πολύ φρέσκο
design,
με το επαγγελματικό όχημα να έχει έντονη προσωπικότητα και κορυφαία
αεροδυναμική. Χαρακτηριστικά, ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd έχει μειωθεί στο 0,30 (από
0,33 στο προηγούμενο μοντέλο), νέο σημείο αναφοράς της κατηγορίας.
Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά
του νέου Caddy, περιλαμβάνεται η προαιρετική ηλεκτρική υποβοήθηση για το
κλείσιμο των συρόμενων θυρών καθώς και για την πίσω πόρτα. Νέες είναι οι ζάντες
αλουμινίου – για πρώτη φορά και 18 ιντσών – ενώ νέοι και οι προβολείς και τα πίσω
φώτα LED. Για πρώτη φορά υπάρχει διαθέσιμο σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης “Keyless
Access”. Με την κορυφαία έκδοσή του, την “Keyless Access/Advanced”, το μόνο που
χρειάζεται να κάνουν οι χρήστες του Caddy είναι να το πλησιάσουν με το κλειδί
στην τσέπη, έτσι ώστε εάν επιθυμούν, το σύστημα κεντρικού κλειδώματος να
ξεκλειδώσει το Caddy
χωρίς καν να αγγίξουν τη λαβή της πόρτας. Το
πρόσφατα εξελιγμένο σύστημα προστατεύεται από πρωτοποριακή τεχνολογία που το
καθιστά εξαιρετικά ασφαλές.
Επιπλέον, τα νέα ισχυρά εσωτερικά φώτα LED στον χώρο φόρτωσης, το
Backpanel (η αναδιπλούμενη προς τα εμπρός πλάτη καθίσματος που μετατρέπεται σε
επιφάνεια γραφείου) τα AGR ergoComfort καθίσματα και η παροχή ρεύματος για
εξωτερικές συσκευές 230 V, αναβαθμίζουν σημαντικά το νέο Caddy.
Στο εσωτερικό, η πέμπτη
γενιά του 100% νέου Caddy
εντυπωσιάζει με λύσεις υψηλής τεχνολογίας και
αισθητά μεγαλύτερους χώρους. Το Caddy C'è παρέχει χώρο φόρτωσης 3,1 κ.μ. (όπως
ορίζεται από το πρότυπο SAE V6), ενώ στο Caddy C'è Maxi η χωρητικότητα ανεβαίνει
στα 3,7 κ.μ.. Ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται από τον πλήρως επανασχεδιασμένο πίσω
άξονα. Πλέον, το Caddy C'è
μπορεί να φιλοξενήσει μια ευρωπαλέτα στο πίσω μέρος, καθώς το μέγιστο πλάτος
μεταξύ των θόλων των τροχών έχει αυξηθεί στα 1.230 χιλιοστά. Χάρη στις συρόμενες
πόρτες που έχουν αυξηθεί σε πλάτος πάνω από τα 840 χιλιοστά (προηγουμένως 701
χιλιοστά), το νέο Caddy C'è
Maxi φιλοξενεί και μια δεύτερη ευρωπαλέτα, φορτωμένη από το πλάι – ένα σημαντικό
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι παλέτες μπορούν να φορτωθούν με διάφορους
τρόπους: είτε πλάγια τόσο στο κέντρο όσο και στο πίσω μέρος, είτε πλάγια στο
κέντρο και κατά μήκος πίσω. Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης έως το
διαχωριστικό είναι 1.797 χιλιοστά (C'è) και 2.150 χιλιοστά (C'è Maxi).
Οι επιβατικές (MONOVOLUME) e Kombi εκδόσεις, οι οποίες
αναμένονται στην Ελλάδα από τα τέλη Ιουλίου, θα διατίθενται στάνταρ με πέντε
θέσεις. Είτε με μικρό είτε με μεγάλο μεταξόνιο, μπορούν επίσης να παραγγελθούν
προαιρετικά, όπως συνέβαινε και στο προηγούμενο μοντέλο, με μια τρίτη σειρά
καθισμάτων, με τα μεμονωμένα και ανεξάρτητα αφαιρούμενα καθίσματα στο πίσω
μέρος να μετατρέπουν γρήγορα το Caddy σε επταθέσιο. Φυσικά, τα καθίσματα της 2da
και 3da σειράς στην επιβατική έκδοση και το Kombi μετακινούνται στο
διαμήκη άξονα και αναδιπλώνονται ή – της δεύτερης σειράς – εύκολα αφαιρούνται. Το Kombi και το
οικογενειακό MPV διαθέτουν χώρο αποσκευών έως 2.556 λίτρων. Με πέντε επιβάτες,
ο χώρος αποσκευών μέχρι το ύψος της πλάτης των καθισμάτων, είναι 1.213 λίτρα.
Το μήκος του χώρου φόρτωσης των Kombi και MPV μέχρι την πρώτη σειρά καθισμάτων
είναι 1.913 χιλιοστά και το μέγιστο διαθέσιμο πλάτος μεταξύ των θόλων των
τροχών 1.185 χιλιοστά.
Για τον έλεγχο και τον χειρισμό του νέου Caddy, ο οδηγός απολαμβάνει ευκολίες αντίστοιχες του νέου
Golf. Διαθέσιμα αναλογικά
όργανα με ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών είτε – προαιρετικά, και στάνταρ σε
κάποιες εκδόσεις – το νέο “Digitale Pozzetto” (πλήρως ψηφιακός
πίνακας οργάνων). Ανάλογα με την έκδοση, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά
διατίθενται ραδιόφωνο και συστήματα πλοήγησης με οθόνες αφής 6,5, 8,25 ή 10
ιντσών. Η σύνδεση του Digital Cockpit και του κορυφαίου συστήματος πλοήγησης
Discover Pro των 10 ιντσών σε μία ενιαία μονάδα, δημιουργεί ένα νέο ψηφιακό
σύνολο ενδείξεων και στοιχείων ελέγχου, το “Innovision Cockpit”, γνωστό μας και
dal Golf
8. Υπάρχει πρόσβαση σε online
υπηρεσίες ενώ τα καινοτόμα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, κάτω από το
sistema infotainment,
είναι για πρώτη φορά επίσης ψηφιακά, με εύχρηστα συρόμενα ρυθμιστικά αφής (touch sliders).
Το νέο Caddy διατίθεται
με συνολικά 19 συστήματα υποβοήθησης, με 5 από αυτά να είναι εντελώς νέα ενώ τα
άλλα έχουν αναβαθμιστεί εκτενώς: τα νέα στοιχεία περιλαμβάνουν το Travel
Assist, το οποίο, για πρώτη φορά σε ένα επαγγελματικό όχημα της Volkswagen,
διευκολύνει την υποβοηθούμενη οδήγηση σε όλο το φάσμα ταχύτητας κίνησης,
συνδυαζόμενο με το επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι του Caddy που είναι
εξοπλισμένο με ειδικούς αισθητήρες. Επίσης νέο είναι το αυτόματο φρενάρισμα σε
περίπτωση αλλαγής πορείας με διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, στάνταρ σε
κάθε Caddy, ως μέρος του συστήματος Front Assist. Παράλληλα, το νέο Caddy για
πρώτη φορά είναι διαθέσιμο στη συγκεκριμένη κατηγορία αστικών van διανομών, με
υποβοήθηση ελιγμών τρέιλερ, το Trailer Assist (σύστημα γνωστό από το Crafter το
οποίο κάνει την οπισθοπορεία με ένα ρυμουλκούμενο πιο εύκολη).
Οι νέοι τετρακύλινδροι
κινητήρες του Caddy είναι επίσης καινοτόμοι και τεχνολογικά προηγμένοι, όλοι
εξοπλισμένοι με φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων. Για παράδειγμα, οι κινητήρες
turbo diesel (TDI), όπου για πρώτη φορά σε ένα επαγγελματικό όχημα της
Volkswagen, το σύστημα διπλής δόσης (twin dosing) χρησιμοποιείται στις
εκδόσεις των 75 PS (55 kW), 102 PS (75 kW) και 122 PS (90 kW) των κινητήρων TDI
με χειροκίνητο κιβώτιο 6-σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων. Μέσω
των δύο καταλυτικών μετατροπέων SCR – ένας τοποθετημένος κοντά στον κινητήρα,
ένας πιο μακριά – και της διπλής έγχυσης AdBlue, το σύστημα μειώνει σημαντικά
τα επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με αυτά του
προηγούμενου μοντέλου. Στο νέο Caddy πέμπτης γενιάς, οι κινητήρες TDI της
Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο καθαρών
κινητήρων diesel
nel mondo.
Αντίστοιχα αποδοτικός
και «πράσινος» και ο turbo
TSI βενζινοκινητήρας με ισχύ 114 PS (84 kW), ενώ από το επόμενο έτος θα είναι διαθέσιμος
και ένας turbo
κινητήρας φυσικού αερίου, ο οποίος θα βασίζεται στον TGI e
θα αποδίδει 130 PS (96 kW), καθώς και ένα plug-in υβριδικό σύστημα (eHybrid).
Οι νέες τεχνολογίες κινητήριων
συστημάτων έχουν θετικό αντίκτυπο όχι μόνο στο περιβάλλον αλλά και στο κόστος
κίνησης. Για παράδειγμα, η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC του Caddy
2.0 TDI πέμπτης γενιάς, 102 PS με χειροκίνητο κιβώτιο 6-σχέσεων, είναι 4,5 λίτρα/100
χιλιόμετρα, δηλαδή 1,4 λίτρα μικρότερη σε σχέση με τον αντίστοιχο κινητήρα στον
προκάτοχό του! Σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, το νέο Caddy TDI έχει κατά
μέσο όρο 10% καλύτερη οικονομία καυσίμου και επίσης εκπέμπει 10% λιγότερο CO2,
ενώ αντίστοιχη είναι η οικονομία που προσφέρει και στους βενζινοκινητήρες,
όντας πάλι το καλύτερο στην κατηγορία του.
Il nuovo Caddy C'è è
άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα, με προτεινόμενη τιμή λιανικής από 16.007
€ πλέον ΦΠΑ για την έκδοση Caddy C'è 2.0 TDI 75 PS. Αναλυτικότερα, οι
διαθέσιμες εκδόσεις με τις αντίστοιχες τιμές στον Πίνακα που ακολουθεί.