Αν θέλεις να πάρεις ένα σπορ, γρήγορο, διασκεδαστικό αυτοκίνητο, υπάρχουν δεκάδες επιλογές εκεί έξω. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βάζουν τα δυνατά τους για να μας προσφέρουν ό,τι καλύτερο. Ελκυστικά, γρήγορα, ασφαλή, ma anche Finanza αυτοκίνητα που δεν σκοτώνουν τον πλανήτη μας. Παρόλα αυτά, κάποιοι δεν μπορούμε να κρατηθούμε. Αναπολούμε άλλες εποχές, άλλα αυτοκίνητα που θα θέλαμε να τα δούμε να επανακυκλοφορούν στους δρόμους, να πωλούνται ως σύγχρονα. Και, ναι, θα τα αγοράζαμε.
Σήμερα, το TopSpeed.gr διάλεξε 10 από τα αυτοκίνητα που έχουν μείνει στο παρελθόν και σου τα παρουσιάζει. Εσύ, ποιο θα προτιμούσες; Κάποιο από αυτά, ή κάποιο άλλο που μας διέφυγε; Πες μας στα σχόλια!
Αλλά, ας δούμε τα 10 που διαλέξαμε εμείς:
10.Nissan 200SX
Η Silvia της Nissan, έκλεισε τον κύκλο της σε αυτό τον κόσμο, το 2002, με την έκτη γενιά, την S15. Ομώς, παρότι και τα S15 και τα S14 είναι ομολογουμένως πανέμορφα, στην Ελλάδα, τη δική του ιστορία έχει γράψει το 200SX που παρήχθη από το 1989 ως το 1998 και πούλησε καλά, για ευνόητους λόγους. Ένα ωραίο σχέδιο για coupe, με τα (φοβερά, αλλά απαγορευμένα πια) pop up φανάρια να ξεπετάγονται από το καπό. Και, κάτω από αυτό, ο CA18DET, ένας 1.800άρης turbo της Nissan, που απέδιδε 170 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 225 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. να μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Στο δρόμο, δεν έβαζε ακριβώς φωτιά (6,9 δευτερόλεπτα για το 0-100 και 230 τελική), αλλά ήταν, είναι και θα είναι ένα άκρως βελτιώσιμο αυτοκίνητο, καθώς επάνω του “κουμπώνει” ο διάσημος SR20DET της Nissan (παραγόταν και με αυτόν), αλλά και ακόμα μεγαλύτεροι.
9. Mazda RX-7
Ένα πραγματικό ιαπωνικό supercar. Ένας θρύλος. Due ρότορες, twin turbo, 270 ίπποι, πίσω κίνηση, ζύγισμα 50-50, καταπληκτικό κράτημα, ήχος από άλλο πλανήτη. Και μια εμφάνιση, θεϊκή. Μέσα και έξω. Από πού να το πιάσει κανείς; Τα RX-7 είναι καταπληκτικά αυτοκίνητα, όπως και αν το δει κανείς. Ιδιαίτερα από πίσω, όταν ξερνάει φλόγες στις αλλαγές, ή όταν στροφάρει στο… Θεό. Χαρές που σε ελάχιστα μη αγωνιστικά αυτοκίνητα θα βρεις.
Η Mazda έφτασε κοντά στην αναβίωση του wankel και, ενδεχομένως και του RX-7, αφού κατοχύρωσε και το όνομά του (μαζί με του RX-9) και στη Χιροσίμα συνεχίζουν να δουλεύουν επάνω στον SkyActiv-R (έτσι ονομάζεται ο νέος wankel), όμως, προς το παρόν, νεότερα δεν υπάρχουν. Η ανάγκη για μικρότερη κατανάλωση και μικρότερους ρύπους, βλέπεις…
8. Opel Manta
Ξέρεις τι δεν έχει η Opel; Ένα πισωκίνητο coupe. Η Manta είναι ένα από τα παλιά, καλά, αυθεντικά Opel που μέχρι σήμερα χρησιμοποιούνται σε αναβάσεις και drift. Και, με δεδομένο ότι χρειάζεται ένα πισωκίνητο coupe με “βαρύ” όνομα, μια αναβίωσή της Manta, με αυτό το μακρύ ρύγχος και τα φουσκωτά καπούλια, θα ήταν ό,τι πρέπει.
7. Ford Sierra RS Cosworth
Η πιο διάσημη φτερούγα της αυτοκίνησης (συγνώμη, 911). Ναι, το Focus RS είναι τέλειο. Είναι ό,τι ζητάει ένας αληθινός petrolhead. Αλλά, το Sierra, ήταν κάτι άλλο. Ίσως επειδή συμβολίζει μια άλλη εποχή. Ίσως επειδή η θυμωμένη, τεράστια σιλουέτα του, ίσως επειδή ο δαιμονισμένος ήχος από την εξάτμισή του, η τουρμπίνα του να ξεφυσάει, έχουν στοιχειώσει τις αναμνήσεις μας, ένα νέο Sierra Cosworth, θα έκανε την καρδιά μας να φτερουγίσει. Μέχρι τότε, θα “βολευόμαστε” με το Focus RS, παίζοντας με το drift mode του…
6. Porsche 928
ΟΚ, το ξέρουμε ότι η Porsche δεν πρόκειται να καταργήσει ποτέ την 911. Και καλά θα κάνει. Άλλωστε και η 928, με την, πρωτοφανή για τη μάρκα, διάταξη “κινητήρας εμπρός-κίνηση πίσω“, αυτό το σκοπό είχε, αλλά δεν τα κατάφερε. Γιατί οι φίλοι της Porsche, συνέχισαν να αγοράζουν την 911. Και κάπως έτσι, η Porsche σκότωσε την 928, την πρώτη Porsche που φόρεσε V8 μαζικής παραγωγής. Η οποία όμως, ακόμα και σήμερα, συνεχίζει να μοιάζει διαστημική και πρωτοποριακή σε σχεδίαση, με μοντέρνα εργονομία, άνεση, συναρμογή και δύναμη που, σίγουρα, δεν θυμίζει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μας έρχεται από τη δεκαετία του ’70. Ε, καιρός δεν είναι να ξαναρισκάρει η Porsche με κάτι εντελώς διαφορετικό, εκτός από τις Cayenne και Panamera;
5. Honda Integra Type R
Μπορεί να μην παρήχθη σε μεγάλους αριθμούς και μπορεί σήμερα να υπάρχει το “διαστημικό” Civic Type R, όμως το Integra είναι ο ορισμός του iconic car των 90’s και δη στα ιαπωνικά. Αυτό το υψηλών επιδόσεων κουπέ, μπορεί να μην είναι τόσο “της μόδας” σήμερα, αλλά αν κρίνουμε από την υποδοχή της οποίας έτυχε η αναγέννηση του Toyota GT86, είναι μάλλον σίγουρο ότι μια νέα γενιά του Integra θα οδηγούσε πολύ κόσμο στα showrooms της Honda.
4. Fiat Uno Turbo
Δώστε γκάζια στο λαό! Προφανώς και το Uno Turbo, σήμερα, μπροστά σε ένα Abarth 595 Competizione, είναι αστείο να μπει σε σύγκριση. Όμως, γιατί μπορεί κάποιος να πεθυμήσει το Uno Turbo που σήμερα είναι ένα “κουτί“; Γι’ αυτό που πρέσβευε και πρεσβεύει. Όταν παρουσιάστηκε, το Uno Turbo ήταν πραγματικά πρωτοποριακό. Η τιμή του, ήταν μικρή. Οι prestazioni του, όμως, ήταν αντίστοιχες ενός πολύ πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου της εποχής. Σκέψου το: Είναι σαν να παίρνεις σήμερα ένα μικρό Fiat Turbo στην τιμή των περισσότερων hot hatches και να είναι γρηγορότερο από τις τετρακίνητες ναυαρχίδες πολλών εταιρειών.
Συν τοις άλλοις, το Uno Turbo είχε κάποια καλούδια που θα θέλαμε να ξαναδούμε. Καινοτομίες δηλαδή. Σκέψου τώρα, στα μακρινά 80s, ότι ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο είχε ψηφιακό καντράν, για παράδειγμα…
3. Honda S2000
Ο βασιλιάς των ανοιχτών. Ένας κινητήρας- διαμάντι, με… συλλογή από βραβεία, ένα πλαίσιο ποίημα, μια εμφάνιση που ξεσηκώνει, ένας ήχος που και νεκρό ανασταίνει. Και φυσικά, η κίνηση στον σωστό άξονα. Δυστυχώς, η Honda αποφάσισε ότι έπρεπε να το “σκοτώσει”. Ή μήπως όχι; Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ιαπωνική εταιρεία ετοιμάζει την “ανάσταση” του πολυαγαπημένου roadster και πως θα είναι καλύτερο από ποτέ…
2. Dodge Viper
Ναι, μπορεί να ήταν μακριά από το πορτοφόλι των περισσότερων petrolheads και, η αλήθεια είναι πως οι περισσότεροι που τα είχαν, δεν αγόραζαν την “Οχιά”, προτιμώντας ένα άλλο supercar. Και κάπως έτσι, η θηριώδης Dodge με τα 8 και βάλε λίτρα, τα τεράστια ελαστικά, την εμφάνιση που προκαλούσε δέος, περνά στην ιστορία, λόγω… downsizing. Όμως, θα είναι εδώ για να θυμίζει πάντα τι σημαίνει big is better, τι σημαίνει αμερικάνικη δύναμη και ότι τα πολλά κυβικά, απλά δεν αντικαθίστανται…
1. Lancia Delta Integrale
Ο θρύλος θέλει την FCA να εξετάζει την αναγέννηση της Lancia Delta Integrale. Ο θρύλος μόνο. Γιατί, στην πραγματικότητα, η ιδέα έπεσε στο τραπέζι e απορρίφθηκε. Η FCA, έχει στηρίξει πολλά στη Giulia, τη Stelvio και τα επερχόμενα SUV της και η Lancia, είναι καταδικασμένη να μείνει σε δημιουργική απραξία.
Άλλωστε, ακόμα και διαφορετικά να ήταν τα πράγματα, οι άνθρωποι της FCA θα είχαν πολύ δύσκολη δουλειά να κάνουν. Γιατί, πώς να αντικαταστήσεις ένα αυτοκίνητο που έχει μετατραπεί σε θρύλο, έχει γράψει La storia στον κόσμο των Ράλλυ και θεωρείται, ως σήμερα, το απόλυτο driver’s car; Πώς να αντιγράψεις και να εξελίξεις αυτά τα θεϊκά καπούλια, αυτά τα τρομερά φουσκώματα, αυτή την αλήτικη και συνάμα “σαλονάτη” εμφάνιση; Αυτά τα σχέδια, δεν ξαναβγαίνουν…