Η Opel μετατρέπεται σε μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα. Έως το 2028, ολόκληρη η γκάμα μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Σήμερα, η Opel ήδη προσφέρει ένα πλήθος ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Αυτή τη στιγμή οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν έντεκα ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία θα ακολουθήσει μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, με την αναβίωση του Opel Manta. Επιπλέον, και οι διάδοχοι του Opel Crossland και του Opel Insignia θα είναι ηλεκτρικά μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
«Η Opel βαδίζει σταθερά προς τον εξηλεκτρισμό – και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ. Αυτό σημαίνει ότι συμβάλλουμε σημαντικά στη μείωση εκπομπών CO2. Και δεν σκοπεύουμε να μείνουμε μόνο στον μετασχηματισμό της προϊοντικής μας γκάμας. Από το 2025 θα κατασκευάζουμε μαζί με τους συνεργάτες μας τις δικές μας μπαταρίες υψηλής απόδοσης στο Kaiserslautern. Επιπλέον, ένα νέο campus με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον είναι ήδη υπό κατασκευή στα κεντρικά γραφεία μας στο Rüsselsheim» δήλωσε ο CEO της Opel, Uwe Hochgeschurtz, εξηγώντας τη στρατηγική της μάρκας.
Απώτερος στόχος της Opel είναι να προσφέρει ηλεκτρικά οχήματα που ικανοποιούν στο έπακρο τις απαιτήσεις των πελατών: αυτονομία από 500 έως και 800 χλμ. με ικανότητα ταχείας φόρτισης που θα φτάνει τα 32 χιλιόμετρα το λεπτό.
Οι πελάτες της Opel ήδη έχουν πρόσβαση σε μια ολοκληρωμένη γκάμα εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Όλα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα της Opel διαθέτουν ήδη μια έκδοση μηδενικών εκπομπών ρύπων. Τα Opel Combo-e, Vivaro-e και Movano-e είναι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, ενώ το Vivaro-e HYDROGEN χρησιμοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Στον τομέα των επιβατικών μοντέλων, τα Opel Corsa-e και Mokka-e κατέκτησαν τον περίοπτο τίτλο “Χρυσό Τιμόνι” το 2020 και το 2021 αντίστοιχα. Το νέο Opel Grandland και η νέα γενιά Astra διατίθενται ήδη ως plug-in υβριδικά. Το 2023 αναμένεται το ηλεκτρικό Astra-e με μπαταρία, με πεντάθυρο και Sports Tourer αμάξωμα.
Η επιστροφή του OpelManta: Νέα έκδοση με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης
Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, η Opel θα επαναφέρει στο προσκήνιο το Manta ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Ένα Manta που θα ταιριάζει στην εποχή μας – ευέλικτο και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
«Το νέο Opel Manta θα είναι και πάλι ένα αυτοκίνητο που θα ξυπνά έντονα συναισθήματα. Με ηλεκτρική ισχύ για κορυφαία, άμεση επιτάχυνση ανά πάσα στιγμή. Το Manta μας για μία ακόμα φορά θα αποτελεί σύμβολο γνήσιας οδηγικής απόλαυσης. Θα κατασκευάσουμε μία συναρπαστική νέα έκδοση!» δήλωσε ο Hochgeschurtz.
Έναρξη παραγωγής το 2025: Gigafactory στο Kaiserslautern
Σε συνεργασία με την Total/Saft, η Stellantis και η Opel ίδρυσαν την “Automotive Cells Company” (ACC). Πριν από μερικούς μήνες, η Mercedes-Benz προσχώρησε στην κοινοπραξία. Με αυτή τη συνεργασία, δημιουργείται ένας παγκοσμίου κλάσης παίκτης στον τομέα της εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών υψηλής απόδοσης για την αυτοκινητοβιομηχανία. Επιπλέον, ανακοινώθηκε η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της ACC στο Kaiserslautern μέχρι τις 32 GWh. Αυτό σημαίνει ότι θα δημιουργηθεί στο Kaiserslautern ένα giga factory για την παραγωγή κυψελών σύγχρονων μπαταριών.
Η Μάρκα με το Blitz: Πρωτοπόρος στο e–mobility
Η Opel βρισκόταν μπροστά από την εποχή της όταν λανσάρισε στην αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία ήταν απολύτως κατάλληλα για καθημερινή χρήση. Ήδη από το 2012, το Opel Ampera κατέκτησε τον τίτλο του “Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς” (COTY). Το Ampera ήταν ένα τετραθέσιο όχημα τύπου coupé με range extender. Όπως και στα σημερινά plug-in υβριδικά μοντέλα, η μπαταρία φορτιζόταν από εξωτερική πηγή. Κατά την οδήγηση, ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με μία γεννήτρια 54 kW παρήγαγαν αρκετή ηλεκτρική ενέργεια σε όλες τις συνθήκες. Το Ampera είχε ήδη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ. – ενώ με την υποστήριξη του range extender, η αυτονομία αυξάνονταν περίπου στα 500 χιλιόμετρα.
Ένα αμιγώς ηλεκτρικό compact μοντέλο με μπαταρία ακολούθησε το 2016 με τη μορφή του Opel Ampera-e, ένα αυτοκίνητο που έβαλε τέλος στο άγχος της αυτονομίας. Με μία φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 60 kWh μπορούσε να διανύσει απόσταση έως 520 χλμ. (σύμφωνα με το πρότυπο NEDC). Την εποχή εκείνη η τιμή αυτή ήταν κατά 30% υψηλότερη έναντι του ανταγωνισμού. Επιπλέον, το Ampera-e απέδιδε ισχύ 150 kW/204 hp με επιτάχυνση 0 – 50 km/h σε μόλις 3,2’’, τιμή εφάμιλλη ενός σπορ αυτοκινήτου. Πέρα από τη ζωντάνια του, το Ampera‑e μήκους 4,16 m εντυπωσίαζε με τον άφθονο χώρο του για μέχρι πέντε επιβάτες.
Με το λανσάρισμα του Opel Corsa-e η Opel κατέστησε προσιτή την ηλεκτροκίνηση σε όλη την Ευρώπη.