ΝΕΑ

Η κυριαρχία των SUV και των pick-up στις ΗΠΑ δυναμιτίζει τα πλαίσια μείωσης εκπομπών ρύπων

Το 2021, η αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ κατέγραψε μόνο μικρές βελτιώσεις όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών ρύπων, ενώ η κατανάλωση ήταν σταθερή.

Αυτό προκύπτει από την Έκθεση Τάσεων Αυτοκινήτου που δημοσιεύτηκε από την EPA, την ομοσπονδιακή υπηρεσία για την προστασία του περιβάλλοντος, με βάση στοιχεία από την ονομάζεται Model Year 2021. Οι τάσεις είναι ουσιαστικά θετικές, αλλά τα αποτελέσματα θα ήταν καλύτερα χωρίς τις επιπτώσεις μιας από τις κύριες τάσεις της αμερικανικής ζήτησης, του προοδευτικού αποχαιρετισμού των sedan και της ολοένα και πιο έντονης τάσης για αγορά SUV και pick-up.

Τα δεδομένα

Συγκεκριμένα, τα μοντέλα του 2021 παρουσίασαν επιβράδυνση στη συνεχή βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα. Η κατανάλωση παρέμεινε αμετάβλητη στο ιστορικό υψηλό των 25,4 μιλίων ανά γαλόνι (10,8 χλμ/λίτρο) που είχε ήδη επιτευχθεί στην περσινή έκθεση και επομένως δεν συνέβαλε στη βελτιωμένη τάση που παρατηρήθηκε ξεκινώντας από το έτος μοντέλου 2004 και ποσοτικοποιήθηκε στο -32% (6,1 Mpg σε απόλυτες τιμές).  Οι εκπομπές, από την άλλη πλευρά, κατέγραψαν ιστορικό χαμηλό των 347 γραμμαρίων ανά μίλι, δύο γραμμάρια λιγότερο από πέρυσι.  Για σύγκριση, στην Ευρώπη η μέση τιμή είναι περίπου 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.  Η τάση, σε αυτή την περίπτωση, είναι θετική δεδομένου ότι από το 2004 οι εκπομπές έχουν μειωθεί κατά 25% (-114 g/ml).  Μεταξύ άλλων, πέρυσι όλοι οι τύποι οχημάτων κατέγραψαν ιστορικά χαμηλά και και οι 14 μεγάλοι κατασκευαστές στην αμερικανική αγορά (ομάδες με τουλάχιστον 150.000 οχήματα παραγωγής MY 2021) συμμορφώθηκαν με τα όρια που καθορίζονται από τους αμερικανικούς κανονισμούς.

Όλο και περισσότερα SUV και Pick Up

Ωστόσο, η EPA προειδοποιεί ότι «η στροφή στην αγορά που απομακρύνεται από τα συμβατικά αυτοκίνητα προς τα SUV και τα φορτηγά έχει αντισταθμίσει ορισμένα από τα οφέλη που έχουν επιτευχθεί σε επίπεδο στόλου» στο μέτωπο των εκπομπών.  Στην πραγματικότητα, τα σεντάν και τα στέισον βάγκον μειώθηκαν στο 26% του όγκου παραγωγής με τα μοντέλα του 2021, σχεδόν στο μισό σε σύγκριση με το 50% το 2013, ενώ τα SUV έφτασαν το ρεκόρ του 45% και τα pick-up 16%.  Ωστόσο, η τάση της αγοράς δεν θα πρέπει να επηρεάσει την πορεία για τη βελτίωση των εκπομπών και της κατανάλωσης, υπό το φως επίσης των αυστηρότερων απαιτήσεων που εισήγαγε η κυβέρνηση Μπάιντεν.  Στην πραγματικότητα, τα προκαταρκτικά στοιχεία για τα μοντέλα 2022 δείχνουν αύξηση της χιλιομετρικής απόστασης στα 26,4 mpg (11,2 km/litre) και μείωση των εκπομπών CO2 στα 331 γραμμάρια ανά μίλι.

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

2 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

3 ημέρες ago

Ιδού, το νέο Hyundai Bayon

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…

4 ημέρες ago

Alfa Romeo: Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το 2030

Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…

4 ημέρες ago

Η Nissan ξεκινάει συνεργασία με την Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…

5 ημέρες ago

Η DFSK έρχεται στην Ελλάδα, από το Spanos Group

Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…

5 ημέρες ago