ΝΕΑ

Η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία

Ημέρες της κρίσης των πρώτων υλών ξαναζεί η αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργώντας νέο πονοκέφαλο και οικονομική ανασφάλεια στον κλάδο. Η νέα απειλή εντοπίζεται στην γεωπολιτική ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία οδήγησε στην ναυτιλιακή κρίση.

Αυξήσεις τιμών και νέες ελλείψεις

Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούτι της Υεμένης, αυξάνουν το κόστος στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται με επιπλέον δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα, τα οποία θα επηρεάσουν το τελικό προϊόν. Επίσης, οι όποιες καθυστερήσεις σταδιακά θα φανούν στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεδομένου των καθυστερήσεων, οι οποίες θα πλήξουν την παραγωγή. Παράλληλα, ο χρόνος παράδοσης νέων αυτοκινήτων θα αυξηθεί δυσανάλογα των παραγγελιών. Ήδη Volvo και Tesla αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον εφοδιασμό τους με πρώτες ύλες.

Νέο πλήγμα στην ηλεκτροκίνηση

Και ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ισορροπήσει τις αντιδράσεις από την ενεργειακή μετάβαση και την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η νέα κρίση δυναμιτίζει και πάλι την εξέλιξη, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό και τους τομείς έρευνας και ανάπτυξης. Παρά τα βήματα που έγιναν σε νέες τεχνολογίες των μπαταριών, η γεωπολιτική ένταση παγώνει τις εξελίξεις, με το επιπλέον κόστος να βαραίνει την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία εναγωνίως προσπαθεί να μην το μεταφέρει στον πελάτη, δεδομένου πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γίνει ήδη πολύ ακριβά. Αν σε όλα τα αυτά προσθέσουμε και το επιπλέον κόστος για την αυτοκινητοβιομηχανία από την αναγκαστική εφαρμογή του προτύπου Euro 7, τότε ιδιαίτερα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε πολύ δεινή οικονομική θέση. 

Λιγότερες επιπτώσεις για την Κίνα

Η νέα κρίση λειτουργεί προς όφελος της Κίνας. Οι Χούτι ανακοίνωσαν πως δεν θα πειράξουν πλοία κινέζικων συμφερόντων, με τη νέα κρίση να λειτουργεί ως ακόμα ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ευρωπαϊκών και αμερικάνικων αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτήν την κατάσταση μπορούν αφενός να κρατήσουν το κόστος στα σημερινά επίπεδα, αυξάνοντας εφόσον το επιθυμήσουν και τα περιθώρια κέρδους.

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Η BMW Motorrad παρουσιάζει το Automated Shift Assistant

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

19 ώρες ago

Ιδού, η νέα BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

20 ώρες ago

Οδηγούμε Mercedes – Benz CLA 200 7G-DCT: Κομψοτέχνημα με άποψη (Βίντεο)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

21 ώρες ago

Με την υποστήριξη της Jeep ολοκληρώθηκε το XTERRA Greece | Vouliagmeni 2024

Η Jeep ήταν για το 2024 χρυσός χορηγός στο XTERRA Greece | Vouliagmeni που έλαβε…

2 ημέρες ago

Το BMW Group εισέρχεται στην επόμενη φάση με το Catena-X

Το BMW Group παρουσίασε τα τρέχοντα πεδία εφαρμογής του οικοσυστήματος δεδομένων Catena-X στην έκθεση του…

2 ημέρες ago

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

3 ημέρες ago