ΝΕΑ

Η ΕΕ θα προτείνει κανόνες Euro 7 για κινητήρες εσωτερικής καύσης τελευταίας γενιάς

Οι κανονισμοί θα διέπουν τους κινητήρες Euro 7, τροφοδοτώντας το τελευταίο κύμα βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά πριν απαγορευτούν ουσιαστικά από τους νέους κανόνες εκπομπών ρύπων το 2035

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται την Πέμπτη να προτείνει κανόνες εκπομπών για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης της Γηραιάς Ηπείρου, σύμφωνα με έγγραφο που έλαβε το Bloomberg News.

Το ευρωπαϊκό μπλοκ αναμένεται να ανακοινώσει κανονισμούς που διέπουν τους λεγόμενους κινητήρες Euro 7, τροφοδοτώντας το τελευταίο κύμα βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά πριν απαγορευτούν ουσιαστικά από τους νέους κανόνες εκπομπών το 2035.

Το νέο πλαίσιο θα ενισχύσει τους περιορισμούς για τους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων του μονοξειδίου του άνθρακα και των οξειδίων του αζώτου από το 2025.

Η υιοθέτηση των κανόνων έχει καθυστερήσει αρκετές φορές εν μέσω διαφωνιών για το περιεχόμενό τους.  Τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, υποστήριξαν ότι τα τελευταία βήματα για τη μείωση του CO2 από τα αυτοκίνητα συνιστούν περιττές επιβαρύνσεις για τη βιομηχανία και θα επιβραδύνουν τη στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση.

Οι υποστηρικτές των κανόνων υποστηρίζουν ότι ορισμένα οχήματα που θα πωλούνται μεταξύ 2025 και 2035 θα πωλούνται στην αγορά μεταχειρισμένων και θα κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες, πράγμα που σημαίνει ότι οι αυστηρότεροι κανόνες για τη σωματιδιακή ρύπανση θα μπορούσαν να καταλήξουν να σώσουν χιλιάδες ζωές.

«Η μετάβαση προς τον στόλο αυτοκινήτων/φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων θα κατανεμηθεί σε τουλάχιστον δύο δεκαετίες, δεδομένης της μέσης διάρκειας ζωής των αυτοκινήτων/φορτηγών άνω των 11 ετών», ανέφερε το προσχέδιο.  «Εν τω μεταξύ, για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι πολιτικής, τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να διατίθενται στην αγορά πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρά».

Οι κανόνες, μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας που στοχεύει να θέσει την οικονομία της ηπείρου σε βιώσιμες βάσεις, θα αναπτύξουν αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών για όλα τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία.

Μια απόφαση για το Euro 7 θα ερχόταν μετά την επίτευξη συμφωνίας ορόσημο από το μπλοκ τον περασμένο μήνα για την ουσιαστική απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, αναγκάζοντας τις εταιρείες να αναθεωρήσουν με τη σειρά τους.  Η μετάβαση εγκυμονεί κινδύνους για την απασχόληση και την οικονομική προσιτότητα των οχημάτων, δήλωσε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Τιερί Μπρετόν την περασμένη εβδομάδα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι μια καθυστέρηση στην πολιτική μπορεί να είναι δυνατή το 2026.

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

9 ώρες ago

TSF1 Podcast – WEC | 6 Hours of Imola

Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…

12 ώρες ago

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

4 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

6 ημέρες ago

Ιδού, το νέο Hyundai Bayon

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…

6 ημέρες ago

Alfa Romeo: Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το 2030

Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…

1 εβδομάδα ago