Live η Κίνηση στους δρόμους

Η Audi πανηγυρίζει μία ιστορική νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ

Το Audi RS Q e-tron κατακτά το πιο απαιτητικό ράλλυ στον κόσμο χάρη στο καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης

Η Audi γράφει ιστορία: για πρώτη φορά, ένα πρωτότυπο χαμηλών εκπομπών ρύπων με ηλεκτρική κίνηση, μπαταρία υψηλής τάσης και μετατροπέα ενέργειας, όπως είναι το Audi RS Q e-tron, κατακτά το δυσκολότερο ράλλυ στον κόσμο. Οι Ισπανοί Carlos Sainz/Lucas Cruz εξασφάλισαν την πρώτη νίκη της Audi στο Ράλλυ Ντακάρ μετά από περίπου 7.900 χιλιόμετρα και με προβάδισμα 1 ώρας και 20 λεπτών. Τον θρίαμβο της Audi ολοκλήρωσαν οι Mattias Ekström/ Emil Bergkvist που επίσης πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού.

“Συγχαρητήρια στην ομάδα της Audi Sport για τη νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ”, δήλωσε ο Gernot Döllner, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG. “Η Audi έθεσε για άλλη μια φορά ένα ορόσημο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η νίκη στο δυσκολότερο ράλλυ στον κόσμο με ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ένα τεχνολογικό επίτευγμα και δείχνει το δρόμο για το ηλεκτρικό μας μέλλον”. Το Audi RS Q e-tron διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνητης μετάδοσης κίνησης. Η παροχή ενέργειας εξασφαλίζεται από μια μπαταρία υψηλής τάσης και έναν μετατροπέα ενέργειας που λειτουργεί με reFuel, διασφαλίζοντας 60% μείωση των εκπομπών CO2, σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.

“Με την επαναστατική τεχνολογία ηλεκτροκίνησής μας, έχουμε ξεπεράσει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, μετά από μόλις τρία χρόνια. Συνεχίζουμε έτσι μια μακρά σειρά πρωτοποριακών επιτευγμάτων που ανέκαθεν χαρακτηρίζουν την Audi στις τέσσερις δεκαετίες που μετέχει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλη την ομάδα για αυτή την εξαιρετική επίδοση στο ιδιαίτερα δύσκολο Ράλλυ Ντακάρ”, αναφέρει μεταξύ άλλων ο Oliver Hoffmann, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG και υπεύθυνος της Τεχνικής Εξέλιξης. Στο Ράλλυ Ντακάρ, η Audi είχε να αντιμετωπίσει τις Toyota και Ford, καθώς και τους έμπειρους αντιπάλους της Prodrive, οι οποίοι αποδείχθηκαν σκληροί διεκδικητές.

Οι Carlos Sainz/ Lucas Cruz εξασφάλισαν το μεγάλο προβάδισμά τους, αφού προηγούνταν χωρίς διακοπή από την έκτη ειδική διαδρομή. Για τους δύο Ισπανούς, οι οποίοι τερμάτισαν πρώτοι το 2010, το 2018 και το 2020, αυτή είναι η τέταρτή τους νίκη με διαφορετική μάρκα κάθε φορά και η δεύτερη με το Volkswagen Group. Ωστόσο, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ Sainz και ο έμπειρος συνοδηγός του δεν μπορούσαν να είναι σίγουροι μέχρι λίγο πριν από το τέλος.

Οι Sébastien Loeb/ Fabian Lurquin της ομάδας BRX, ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί και μείωναν την διαφορά, μέχρι που το αυτοκίνητό τους υπέστη ζημιά την προτελευταία ημέρα. “Αυτή ήταν μια συγκλονιστική ομαδική επίδοση”, δήλωσε ο επικεφαλής της Audi Motorsport, Rolf Michl. “Όλοι ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να γίνει εφικτό αυτό το ιστορικό αποτέλεσμα για την Audi. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε αυτή την υπέροχη ομάδα. Σήμερα γράψαμε ένα νέο κεφάλαιο για την Audi, αλλά και στην ιστορία του Ράλλυ Ντακάρ”.

Αρκετές ειδικές διαδρομές άνω των 400 χιλιομέτρων, δύο μαραθώνιες διαδρομές με περιορισμένο ή και καθόλου σέρβις, καθώς και 4.600 χρονομετρημένα χιλιόμετρα χαρακτηρίζουν το φετινό Ράλι Ντακάρ των συνολικά 7.883 χιλιομέτρων. Οι απότομοι δρόμοι με γκρεμούς και χαλίκια, αλλά και οι πανύψηλες σειρές από αμμόλοφους στην περιοχή Empty Quarter της Αραβικής Χερσονήσου δυσκόλευσαν σε απίστευτο βαθμό το έργο των ομάδων. Ο Carlos Sainz, ο οποίος στα 61 του χρόνια έχει διαγράψει μία καριέρα στα ράλι εδώ και περίπου τέσσερις δεκαετίες, μαζί με τον Lucas Cruz ήταν για οκτώ ημέρες στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης από τις δώδεκα συνολικά ειδικές διαδρομές.

Τα άλλα δύο πληρώματα της Audi είχαν επίσης εξαιρετική παρουσία. Οι Σουηδοί Mattias Ekström/ Emil Bergkvist κέρδισαν τον “Πρόλογο” στην αρχή και ήταν στη δεύτερη θέση πίσω από τους Sainz/Cruz μέχρι την ημέρα ανάπαυσης μετά από έξι ειδικές. Ωστόσο ένα πρόβλημα στον πίσω άξονα στην έβδομη ειδική διαδρομή τους στέρησε όλες τις πιθανότητές τους. Ο Stéphane Peterhansel, κάτοχος του ρεκόρ με 14 νίκες στο Dakar, βρισκόταν στην έκτη θέση λίγο πριν από τα μισά της διαδρομής, μετά την 50η του νίκη σε ειδική με αυτοκίνητο και την 83η συνολικά. Στην 6η ειδική μια βλάβη στο υδραυλικό σύστημα έριξε τον ίδιο και το Γάλλο συμπατριώτη του Edouard Boulanger στην 22η θέση.

Η Audi Sport εξέλιξε το εξαιρετικά αποδοτικό Audi RS Q e-tron σε τέτοιο βαθμό ώστε μέσα σε μόλις τρία χρόνια να είναι έτοιμο για να κυριαρχήσει. Υπό την τεχνική διεύθυνση του Dr. Leonardo Pascali, η Audi Sport έθεσε το επόμενο ιστορικό ορόσημο: αφού η τετρακίνηση quattro άλλαξε για πάντα το ράλι τη δεκαετία του 1980 και στη συνέχεια κατέκτησε πολλές νίκες και τίτλους, η Audi επέδειξε την κυριαρχία της στο Le Mans. Η εξελιγμένη τεχνολογία TFSI, η ηλεκτροκίνητη τετρακίνηση e-tron quattro και οι επιμέρους τεχνολογίες, όπως το LED matrix light και το Audi laser light, αντιπροσωπεύουν ένα υψηλό επίπεδο τεχνολογικής πρωτοπορίας στα πλαίσια του “Vorsprung durch Technik”.

Στη συνέχεια, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό της Audi έκανε το ντεμπούτο του στη Formula E, πριν η μάρκα αναλάβει τις ακραίες προκλήσεις του Ράλλυ Ντακάρ και το ολοκληρώσει με επιτυχία ως ο πρώτος κατασκευαστής με ηλεκτρική κίνηση.