Live η Κίνηση στους δρόμους
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με την βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης

Η ACEA καλεί την ΕΕ: Να απελευθερώσει το καινοτόμο δυναμικό της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Στη σημερινή διάσκεψη του Στρατηγικού Διαλόγου για την αυτοκινητοβιομηχανία

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με την βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης

«Να απελευθερώσει το καινοτόμο δυναμικό της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας» καλούν την Ευρωπαϊκή Ένωση η ACEA και η CLEPA, στο πλαίσιο της δεύτερης διάσκεψης του Στρατηγικού Διαλόγου για την αυτοκινητοβιομηχανία που διεξήχθη σήμερα στις Βρυξέλλες.

Ειδικότερα στο πλαίσιο του διαλόγου, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, εστίασε στην καινοτομία, αφήνοντας αιχμές προς την Κομισιόν, για την γραφειοκρατία που περιορίζει την ανταγωνιστικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για περισσότερο από έναν αιώνα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων και προμηθευτές αυτοκινήτων είναι πρωτοπόροι στην έρευνα και την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Αλλά η επαχθής γραφειοκρατία τους θέτει σε κίνδυνο να μείνουν πίσω από τους ανταγωνιστές τους σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η ψηφιακή τεχνολογία γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των οχημάτων μας.

Στη σημερινή διάσκεψη εργασίας του Στρατηγικού Διαλόγου με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Virkkunen, προτρέψαμε την ΕΕ να άρει τα διοικητικά εμπόδια και να μειώσει τις υπερβολικές απαιτήσεις συμμόρφωσης, ώστε να απελευθερώσει το καινοτόμο δυναμικό του ευρωπαϊκού τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές και προμηθευτές οχημάτων είναι ισχυροί φορείς Ε&Α στην αιχμή του δόρατος στον τομέα τους. Απολαμβάνουν αξιοζήλευτη φήμη παγκοσμίως για την καινοτομία τους. Ως παράδειγμα, ο κλάδος μας προχωρά σταθερά στην ανάπτυξη αυτοματοποιημένων οχημάτων. Αυτοκίνητα που παρκάρουν μόνα τους, φορτηγά που κινούνται μόνα τους γύρω από χώρους φορτοεκφόρτωσης: αυτές οι εφαρμογές είναι ήδη πραγματικότητα.

«Πρέπει η ΕΕ να δώσει κίνητρα και όχι να εμποδίσει το συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Τα αυτοματοποιημένα οχήματα είναι το επόμενο σύνορο και ένας τομέας στον οποίο μπορούμε να ηγηθούμε. Αλλά για να το πετύχουμε αυτό χρειαζόμαστε συνθήκες που ευνοούν τη δημιουργία μιας ισχυρής ψηφιακής βιομηχανικής βάσης», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). «Είναι επίσης απορίας άξιον το γεγονός ότι την ώρα που η Επιτροπή διεξάγει στρατηγικό διάλογο με τη βιομηχανία για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της, αποσύρει στην πραγματικότητα την πρόταση για τα τυποποιημένα βασικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας, η οποία είναι απαραίτητη για την ανταγωνιστικότητα και την ηγετική θέση της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ στην ημιαυτόνομη και αυτόνομη οδήγηση, χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση ή συζήτηση με τη βιομηχανία.»

«Οι ΗΠΑ και άλλες χώρες επενδύουν μαζικά σε βασικές τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η παροχή cloud computing και προηγούνται όσον αφορά τις ψηφιακές αγορές. Η Ευρώπη πρέπει να ανταποκριθεί με μια τολμηρή προσέγγιση για να διασφαλίσει μια ακμάζουσα αγορά για τις ψηφιακές υπηρεσίες κινητικότητας και να εξασφαλίσει επαρκείς επενδύσεις, ώστε η επόμενη γενιά συνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων οχημάτων να αναπτυχθεί εδώ», δήλωσε ο Benjamin Krieger, γενικός γραμματέας της CLEPA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών Αυτοκινήτων. «Η ΕΕ πρέπει να ενισχύσει το οικοσύστημα ημιαγωγών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να προωθήσει την Ε&Α και να προωθήσει παγκόσμιες συνεργασίες και μια ενιαία αγορά για αυτόνομα οχήματα. Για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και της ψηφιοποίησης, είναι απαραίτητη η ισορροπημένη χρηματοδότηση του 10ου προγράμματος πλαισίου και η ισχυρή υποστήριξη της βιομηχανίας».