Άμεσα μπαίνει στην αγορά, αρχής γενομένης από το Sonata Turbo, η νέα γενιά κινητήρων της Hyundai, CVVD, η οποία κάνει ντεμπούτο με τον πρωτοποριακό Smartstream G1.6 T-GDi, έναν turbo βενζινοκινητήρα I4 με ισχύ 180 ίππων και ροπή 265Nm. Η νέα τεχνολογία CVVD αποτελεί την πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο τεχνολογία, που ελέγχει τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης, με αποτέλεσμα, όπως περηφανεύεται η κορεατική μάρκα, τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα κατά 4%, την οικονομία καυσίμου κατά 5% και τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 12%.
Η Hyundai, το λέμε και το ξαναλάμε, δεν κάνει βήματα προς τα εμπρός, αλλά άλματα. Τώρα, το άλμα της είναι η ανάπτυξη από μέρους της, ως πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο της τεχνολογίας Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας βύθισης Βαλβίδας (Continuously Variable Valve Duration (CVVD)), η οποία θα εξοπλίζει τα μελλοντικά οχήματά της. Η καινοτομία αυτή αποκαλύφθηκε στο Hyundai Motorstudio Goyang την περασμένη Τετάρτη μαζί με τον Smartstream G1.6 T-GDi, τον πρώτο κινητήρα που διαθέτει την τεχνολογία CVVD. (Το Hyundai Motorstudio Goyang αποτελεί το μεγαλύτερο θεματικό πάρκο αυτοκινήτων στην Κορέα, προσφέροντας διασκέδαση και ενθουσιασμό στους επισκέπτες καθώς μεταξύ άλλων μαθαίνουν πώς κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα και πώς λειτουργούν).
Τι είναι όμως το καινούριο; Όπως μας εξηγεί η Hyundai, η τεχνολογία CVVD βελτιστοποιεί τόσο την απόδοση του κινητήρα όσο και την οικονομία καυσίμου, ενώ ταυτόχρονα είναι φιλική προς το περιβάλλον. Η τεχνολογία ελέγχου βαλβίδων ρυθμίζει τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, επιτυγχάνοντας αύξηση της απόδοσης του κινητήρα κατά 4% και βελτίωση της οικονομίας καυσίμου κατά 5%. Επιπλέον, η τεχνολογία μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 12%.
Ο… συνήθης ύποπτος, ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τα τεχνολογικά άλματα της Hyundai, ο Albert Biermann, President και Head of Research και Development Division της Hyundai Motor Group (τον οποίο η κορεατική μάρκα “άρπαξε” από το M Division της BMW), εξηγεί ότι “η ανάπτυξη της τεχνολογίας CVVD είναι ένα καλό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Hyundai Motor Group ενισχύει την τεχνολογία του κινητήρα” και υπόσχεται ότι “θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες καινοτομίας για να εντάξουμε τις αλλαγές και να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου”.
Αλλά ας δούμε πώς λειτουργεί η Συνεχώς Μεταβαλλόμενη Διάρκεια βύθισης Βαλβίδων:
Μέχρι στιγμής, η απόδοση και η αποτελεσματικότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης διέπονται από την τεχνολογία μεταβαλλόμενης ρύθμισης βαλβίδων που ρυθμίζει τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος της βαλβίδας καθώς και τη βύθιση της βαλβίδας, με την ισχύ του κινητήρα που παράγεται μέσω του κύκλου καυσίμου εισαγωγή, συμπίεση, καύση/εκτόνωση-εξαγωγή.
Οι τυπικές τεχνολογίες μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων ρυθμίζουν τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος της βαλβίδας (όπως στη Continuously Variable Valve Timing -CVVT) ή ελέγχουν τον όγκο αέρα που εισάγεται προσαρμόζοντας το βάθος ανοίγματος (Continuously Variable Valve Lift – CVVL). Οι προηγούμενες τεχνολογίες ελέγχου μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων δεν μπορούσαν να ρυθμίσουν τη διάρκεια βύθισης της βαλβίδας, καθώς ο χρονισμός κλεισίματος των βαλβίδων εξαρτιόνταν από τον χρονισμό ανοίγματος και δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες. Η CVVD φέρνει την τεχνολογία σε μια νέα κατεύθυνση ρυθμίζοντας πόσο χρόνο μια βαλβίδα παραμένει ανοιχτή.
Όταν το όχημα διατηρεί σταθερή ταχύτητα και ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, η τεχνολογία CVVD ρυθμίζει τις βαλβίδες εισαγωγής να παραμένουν ανοικτές μέχρι τη μέση του χρόνου συμπίεσης και από αυτό το σημείο τις κρατάει κλειστές έως σχεδόν το τέλος του χρόνου συμπίεσης βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου καθώς μειώνει τις αντιστάσεις που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της συμπίεσης.
Από την άλλη πλευρά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές, δηλαδή το όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα ή επιταχύνει γρήγορα, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν στην αρχή του χρόνου συμπίεσης για να μεγιστοποιηθεί ο όγκος αέρα που χρησιμοποιείται κατά τη διαδικασία της καύσης βελτιώνοντας τη ροπή και την επιτάχυνση.
Smartstream G1.6 T-GDi Engine
Μαζί με τη νέα τεχνολογία CVVD παρουσιάστηκε και ο νέος κινητήρας Smartstream G1.6 T-GDi, ένας turbo βενζινοκινητήρας I4 με ισχύ 180 ίππων και ροπή 265Nm. Ο νέος κινητήρας είναι ο πρώτος που χρησιμοποιεί τη νέα τεχνολογία CVVD της Hyundai και διαθέτει το σύστημα “Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation” (LP EGR) για περαιτέρω βελτιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου. Επιπλέον διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης (Thermal Management System) που θερμαίνει ή ψύχει ταχύτερα τον κινητήρα βελτιώνοντας τη θερμοκρασία καθώς και ένα ισχυρό σύστημα άμεσου ψεκασμού που επιτυγχάνει πιέσεις 350bar ξεπερνώντας τα 250bar του προηγούμενου T-GDi κινητήρα μειώνοντας την τριβή του κινητήρα κατά 34%.
Ο νέος κινητήρας Smartstream G1.6 T-GDi θα εξοπλίζει το Hyundai Sonata Turbo, του οποίου η διάθεση θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Αυτή η πρεμιέρα θα είναι η πρώτη από μια γκάμα νέων οχημάτων Hyundai που θα διαθέτουν τον νέο κινητήρα.