Η SEAT, έχει δείξει τα τελευταία χρόνια μία πολύ δυναμική
ανοδική πορεία στην ευρωπαική αγορά, με κάθε χρονιά να είναι όλο και καλύτερη
από την προηγούμενη. Πέρυσι μάλιστα, έκανε και το άνοιγμα στον χώρο των αυτοκινήτων σπορ επιδόσεων, αποσπώντας το όνομα Cupra, που μέχρι πρότινος ήταν η ονομασία της κορυφαίας έκδοσης κάθε μοντέλου της και κάνοντας το ανεξάρτητο brand. Ως τώρα όμως, δεν έχει επιδείξει ιδιαίτερη κινητικότητα σε έναν άλλο “καυτο” τομέα, αυτόν των plug–in υβριδικών
ή ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό όμως, όπως φαίνεται, πρόκειται να αλλάξει άμεσα.
Στις 26 Μαρτίου, στην
ετήσια συνάντηση παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, που
έλαβαν χώρα στα κεντρικά γραφεία της SEAT στο Martorell ο Πρόεδρος της SEAT
Luca de Meo, παρουσίασε την επερχόμενη
στρατηγική της εταιρείας ,η οποία αφορά 6 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι τις αρχές του 2021.
Συγκεκριμένα, τα πρώτα δύο
μοντέλα που θα βάλουν τη SEAT
στο χώρο των plug–in
υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων,
είναι η ηλεκτρική έκδοση του Mii
και το el-Born, ως τα ρώτα δύο πλήρως
ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας. Θα ακολουθήσουν οι plug–in
hybrid εκδόσεις
των νέων γενιών των CUPRA Leon και το CUPRA Formentor, το νέο CUV που
παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο θα παράγεται στο
εργοστάσιο του Martorell.
Ωστόσο, η ίσως πιο
ενδιαφέρουσα για το ηλεκτροκίνητο μέλλον, δήλωση που έγινε στη παρουσίαση, ήταν
αυτή που αφορούσε την επερχόμενη πλατφόρμα Modular Electric Drivekit (MEB). Η
συγκεκριμένη πλατφόρμα, πρόκειται να αναπτυχθεί μεταξύ της Volkswagen και
SEAT, πάνω στην οποία πολλά οχήματα μήκους περίπου τεσσάρων
μέτρων από διαφορετικές μάρκες, μεταξύ των οποίων και η SEAT, θα κατασκευαστούν
μελλοντικά. Ο στόχος της νέας πλατφόρμας είναι η δημιουργία προσιτών ηλεκτρικών
οχημάτων με τιμή εισόδου κάτω των 20.000 ευρώ, γεγονός που θα κάνει την
ηλεκτροκίνηση ακόμη πιο συμφέρουσα και ακόμη πιο προσιτή σε μεγαλύτερο
αγοραστικό κοινό.
Κατά την παρουσίαση των
αποτελεσμάτων που έλαβαν χώρα στα κεντρικά γραφεία της SEAT στο Martorell, ο
Πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo δήλωσε ότι «η
SEAT έχει πλέον σαφέστερο ρόλο στον Όμιλο Volkswagen και χάρη στα αποτελέσματα
που έχουμε πετύχει, κερδίσαμε τη νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων. Για πρώτη
φορά, το Τεχνικό Κέντρο της SEAT θα αναπτύξει μια πλατφόρμα που θα μπορεί να
χρησιμοποιηθεί από περισσότερες μάρκες ανά τον κόσμο».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen AG, Dr. Herbert
Diess, ο οποίος παρακολούθησε την παρουσίαση, τόνισε το ρόλο
της SEAT στα πλαίσια του Ομίλου VAG: «Η SEAT διαδραματίζει νέο
ρόλο στα πλαίσια του Ομίλου Volkswagen,
αναλαμβάνοντας ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη. Τα επιτεύγματα του έτους υπογραμμίζουν
τη δυνατότητα της SEAT να αξιοποιήσει τις
ευκαιρίες ανάπτυξης και να ανοίξει νέες αγορές. Tο
project της μικρής ηλεκτρικής πλατφόρμας αποτελεί ένα μεγάλο
βήμα προς ακόμη πιο προσιτή ηλεκτρική κινητικότητα. Η SEAT θα εξελίξει το πρώτο τέτοιο ηλεκτρικό όχημα, ειδικά
σχεδιασμένο για αστικά ταξίδια».
Η ηλεκτρική επίθεση φτάνει
πέρα από τα νέα μοντέλα και περιλαμβάνει επίσης στρατηγική micromobility, η
οποία, όπως ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της SEAT κατά τη διάρκεια του Mobile
World Congress, θα ηγηθεί εντός του Ομίλου Volkswagen από την SEAT. Το concept
car Minimo και το ηλεκτρικό SEAT eXS kickscooter είναι δύο παραδείγματα-λύσεις
αστικής micromobility που προτείνει η εταιρεία. Το micromobility είναι
ακόμη μία νέα αγορά την οποία η SEAT
θέλει να κατακτήσει, η οποία τα
τελευταία χρόνια βλέπει ραγδαία ανάπτυξη, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι
αναζητούν καθαρές, οικονομικές και βολικές λύσεις, για τις μετακινήσεις τους σε
αστικό κύκλο.
Φαίνεται λοιπόν, πως η
σταθερά ανοδική εμπορική πορεία της SEAT, της δίνει τη
δυνατότητα να είναι αυτή η «εκλεκτή» που θα αναλάβει το Modular Electric
Drivekit project, πράγμα καθοριστικό για
την ίδια την εταιρεία, όσο και για το Volkswagen
Group ως
σύνολο.