Είναι πλέον επίσημο. Η Subaru και η Toyota ανακοίνωσαν ότι θα διευρύνουν τη συνεργασία τους και ότι, ανάμεσα σε αυτά που θα κάνουν, θα είναι και η επόμενη γενιά του BRZ/GT86. To σπορ, κοινό μοντέλο των δύο ιαπωνικών βιομηχανιών, όπως μαθαίνουμε, θα είναι αυτό για το οποίο… προσεύχονται οι φαν τους, καθώς θα είναι fun to drive (“περισσότερο από τη Supra“), πισωκίνητο και turbo!
H Toyota και η Subaru υπέγραψαν, στο μεταξύ, συμφωνία επέκτασης της συμμαχίας τους με την πρώτη να αυξάνει το μετοχικό της ποσοστό στη δεύτερη από το σημερινό 16,83% στο 20%. Η δε Subaru θα αγοράσει μετοχές της Toyota, αξίας 80 δισ. γιεν (677,2 εκατ. ευρώ).
Άλλο ένα rendering του Toyobaru, αυτή τη φορά από το motor1.com
Όμως αυτό, δεν είναι το μόνο. Οι δυο τους θα δουλέψουν επάνω σε νέα τετρακίνητα μοντέλα, ενώ η Subaru αποκτά το δικαίωμα χρήσης της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota, πριν προχωρήσουν στην κοινή έρευνα της αυτόνομης οδήγησης και των connected cars.
Μάλιστα, οι δύο εταιρείες έχουν συμφωνήσει στην κοινή εξέλιξη μιας πλατφόρμας που θα αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Toyota βάζει την εμπειρία της στην τεχνολογία ηλεκτροκίνησης και η Subaru το knowhow στα AWD.
Τώρα, σε ό,τι αφορά την επόμενη γενιά του GT86/BRZ, λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές, όμως κάτι έχει αρχίσει να “κινείται”. Ίσως όχι τυχαία, τεχνικός της Toyota έλεγε πρόσφατα ότι η δεύτερη γενιά του 86 θα είναι “καλύτερη στην οδήγηση απο τη Supra“. Οι φήμες που ακούγονται είναι το νέο μοντέλο θα μεταβεί, από την πλατφόρμα του Impreza, σε σασί της Toyota (TNGA architecture).
H σημερινή γενιά του GT86
Η μεγάλη αλλαγή έρχεται όμως στο μοτέρ. Τουλάχιστον σε πρώτη φάση, ξέρουμε ότι οι δύο εταιρείες έχουν συμφωνήσει να χρησιμοποιήσουν στο σπορ μοντέλο έναν κινητήρα από τη Subaru. Ως ιδανικός για τη δουλειά, είναι αυτός που έχει φορεθεί στο Ascent, ένα SUV που παρουσίασε φέτος η Subaru.
Το μοτέρ αυτό είναι η… απάντηση στις προσευχές των φαν του 86, μιας και πολλοί “γκρίνιαζαν” ότι του λείπει δύναμη. Το μοτέρ που θα χρησιμοποιηθεί -εκτός απροόπτου- στο καινούριο Toyobaru θα είναι ένα turbocharged (ναι, turbo!) επίπεδο τετρακύλινδρο 2,4 λίτρων μοτέρ. Ο κινητήρας αυτός, παράγει 260 ίππους και 38,3 kgm ροπής. Στο Ascent, ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα 8άρι αυτόματο CVT, το οποίο, φανταζόμαστε, οι Ιάπωνες θα αντικαταστήσουν με χειροκίνητο, εκτός αν θέλουν να… το κρατήσουν για τον εαυτό τους.
Το επόμενο μοντέλο αναμένεται περίπου στο 2021, αν και το γεγονός πως δεν υπάρχουν ακόμα spy photos από κάποιο mule να δοκιμάζεται είναι… ανησυχητικό. Έτσι, μπορούμε μόνο να κάνουμε εικασίες ως προς το πώς θα μοιάζει…
Bonus: Δες εδώ πώς μας φάνηκε όταν παντιάσαμε το Subaru BRZ.