Η Corvette, είναι ένα απο τα πλέον διαχρονικά και αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα, απο την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Πριν 2 χρόνια, με το λανσάρισμα της 8ης πλέον γενιάς της, η Chevrolet, έκανε τη μεγάλη μετάβαση. Τοποθέτησε για πρώτη φορά (σε έκδοση παραγωγής), το κινητήρα στο κέντρο. Μία επιλογή, που έμελλε να αλλάξει τα δεδομένα, γύρω απο το τι είναι ικανή να κάνει η “απλή” έκδοση της Corvette. 2 χρόνια μετά, έρχεται να παρουσιάσει την C8 Z06, ξανά, με χαρακτηριστικά που κάνουν όλο το πλανήτη, να δώσει μία πιο προσεκτική ματιά, στο νέο δημιούργημα τους.
Το πρώτο που θα υποπέσει στην αντίληψη μας, είναι η όψη της. Ακόμα πιο επιθετική, φαρδύτερη, λίγο χαμηλότερη, με πιο έντονα αεροδυναμικά στοιχεία. Δε μπορεί κανείς να μπερδέψει την C8 Z06, με την “απλή” Stingray. Ωστόσο, η πλέον σημαντική λεπτομέρεια, βρίσκεται πίσω, ή καλύτερα, στο κέντρο της. Είναι ο νέος Flat-Plane crank V8, ατμοσφαιρικός, 5.5 λίτρων V8 κινητήρας της, με απόδοση 670 ίππων. Ή απλά, ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα, σε αυτοκίνητο παραγωγής. Πως προέκκυψε όμως η νέα C8 Z06;
Η αγωνιστική της μεταμφίεση
Εντάξει, ίσως να “φταίνε” οι άνθρωποι της Chevrolet. Η C8 Z06, βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό, στην αγωνιστική αδερφή της, την C8.R, η οποία μοιράζεται το πλαίσιο, μερικά απο τα μηχανικά μέρη, καθώς και τη βασική αρχιτεκτονική ολόκληρου του αυτοκινήτου, με την C8 Z06. Ουσιαστικά, απο τη πρώτη στιγμή, η C8 Z06 εξελισσόταν μέσα απο την αγωνιστική της εκδοχή.
Οι άνθρωποι της Chevrolet, θεώρησαν πως έχοντας δημιουργήσει μία επιτυχημένη βάση, η οποία έφερε και με το παραπάνω τα επιθυμητά αποτελέσματα απο τη πρώτη κιόλας αγωνιστική της σεζόν, πως είχαν μία επιτυχημένη βάση, την οποία έμελλε να καταφέρουν να κάνουν πιο πρακτική και άνετη, δημιουργώντας κατά αυτό το τρόπο την C8 Z06. Αλλά, ποιος ακριβώς είναι ο νέος LT6 V8 κινητήρας της;
Η καρδιά της C8 Z06
Η C8 Z06, επιστρέφει σε ένα ατμοσφαιρικό κινητήριο σύνολο, καθώς η Chevrolet θεώρησε οτι πρόκειται για την ορθότερη επιλογή, έναντι του supercharged V8 που κινεί τις C7 Z06. Ο ατμοσφαιρικός LT6, σε μία εκδοχή του, είναι ο κινητήρας που χρησιμοποιείται και στις αγωνιστικές C8.R .
Ο flat-plane σχεδιασμός του, σε συνδυασμό με τα ελαφριά υλικά που τον αποτελούν, δημιουργούν έναν κινητήρα σχεδιασμένο για οδήγηση σε πίστα και γρήγορους ρυθμούς, με έμφαση στην αμεσότητα και στην απόκριση. Ο κόφτης, ανέρχεται πλέον στις 8.600 σ.α.λ., ενώ η απόδοση του, ανέρχεται στους 670 ίππους και στα 623 Nm ροπής.
Μερικά απο τα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα, είναι μεταξύ άλλων : το αλουμινένιο block του, η νέα κεφαλή του με διπλό εκκεντροφόρο και CNC-machined θαλάμους καύσης αλλά και αυλούς εισαγωγής, καθώς και τα ενισχυμένη αλουμινένια πιστόνια και μπιέλες τιτανίου του.
Κάθε LT6, συναρμολογείται από μόνο ένα άτομο (όπως γίνεται και στην AMG), φυσικά απο τους κορυφαίους μηχανικούς της Corvette στο εργοστάσιο της στο Bowling Green του Κεντάκι. Πάνω σε κάθε LT6, θα υπάρχει και μία πλακέτα, στη πολλαπλή εισαγωγής, όπου θα αναφέρεται το όνομα του εκάστοτε μηχανικού, που συναρμολόγησε τον εκάστοτε κινητήρα.
Σχεδιασμένη με γνώμονα τις επιδόσεις
Ξέρουμε, οτι η έκφραση “σχεδιασμένο για τη πίστα” ή “αγωνιστικό δρόμου”, έχει καταντήσει κάπως κλισέ και μάλλον περισσότερο σλόγκαν για το μάρκετινγκ του αυτοκινήτου, παρά για τα μηχανολογικά και σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά. Βέβαια, στην C8 Z06, νομίζω οτι μπορούμε να πούμε πως σίγουρα σχεδιάστηκε με γνώμονα τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις. Τι εννοώ;
Αν πάρουμε τη βασική Corvette C8, τη Stingray. Έχουμε ένα ελαφρύ αυτοκίνητο, με έναν αρκετά ισχυρό V8 κινητήρα, τοποθετημένο σε κατάλληλη θέση προκειμένου να επιτευχθεί μία καλή κατανομή βάρους, με όφελος τις επιδόσεις, τόσο σε ευθεία, όσο και στις στροφές. Στη C8 Z06, πήραν κάθε ένα απο αυτά τα χαρακτηριστικά – στόχους, και τα πήγαν ένα βήμα παραπέρα.
Κάθε στοιχείο στο εξωτερικό σχεδιασμό της C8 Z06, εξυπηρετεί κάποια πρακτική χρήση. Για παράδειγμα, τα φαρδύτερα φτερά, τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, επιτρέπουν τη τοποθέτηση φαρδύτερων ελαστικών. Συγκεκριμένα, στη C8 Z06, τα εμπρός ελαστικά της είναι διαστάσεων 275/30 ZR20, ενώ πίσω είναι 345/25 ZR21. Στο βασικό της εξοπλισμό, είναι εφοδιασμένη με τα PS 4S της Michelin, ενώ με το πακέτο Z07 Package, έρχεται απο το εργοστάσιο με τα track-focused, Sport Cup2 R ελαστικά.
Η C8 Z06, είναι φαρδύτερη, για να χωρέσουν τα κατά 3 χιλιοστά εμπρός και 4 χιλιοστά πίσω, φαρδύτερα ελαστικά της. Αλλά και για τις αυξημένες ανάγκες ροής αέρα προς τα ψυγεία της, αλλά και το χώρο του κινητήρα, τόσο για την εισαγωγή, όσο και για τη ψύξη αυτού.
Αεροδυναμικά, η Chevrolet χρησιμοποιεί μία πιο ήπια αεροδυναμική συνταγή απο τη C8.R στην Z07 Package, ενώ η απλή C8 Z06 φέρει ένα spoiler lip και όχι αεροτομή στο πίσω μέρος, το οποίο παρόλα αυτά, παράγει αεροδυναμικό φορτίο 166 κιλών στα 300 χιλιόμετρα/ώρα.
Η ουσία πίσω απο την ύπαρξη της C8 Z06
Η επιλογή της Chevrolet, να χρησιμοποιήσει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα, αντί ενός με κομπρέσσορα ή turbo, διέγηρε ερωτήματα για κάποιος. Για άλλους, ήταν προφανής επιλογή. Γιατί;
Αρχικά, είναι επιτυχημένη συνταγή. Το αυτοκίνητο-έμβλημα στα sports car, η Porsche 911 και συγκεκριμένα η εκδόσεις GT3 και GT3 RS, επιμένουν να χρησιμοποιούν ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα, για τους ίδιους λόγους που τον χρησιμοποιεί και η Chevrolet. Προσφέρει γραμμική απόδοση της ιπποδύναμης, ο ήχος δημιουργεί μία συναισθηματική διέγερση στους επιβάτες, η απόδοση του είναι προσιτή και χρηστική και το αυτοκίνητο δεν είναι ούτε “αργό”, αλλά ούτε και “πολύ γρήγορο – δυνατό”. Είναι, ισορροπημένο.
Έπειτα, είναι η 911 της Αμερικής. Η Corvette για τα αμερικανικά sports car, είναι οτι είναι και η 911 για τα ευρωπαϊκά, το sports car icon. Η C8 Z06, είναι η αμερικανική GT3. Επομένως, σε ένα κόσμο που όλα γίνονται υβριδικά, μη ατμοσφαιρικά, χωρίς ήχο, χωρίς συναίσθημα και ου το καθεξής, η Chevrolet παίζει την old-school συνταγή, με μοντέρνα τεχνολογία. Επομένως, είναι και λίγο κίνηση μάρκετινγκ, κατά μία έννοια.
Η ουσία ωστόσο, είναι πως η ύπαρξη της C8 Z06, είναι η επιθυμία του κόσμου για κάτι το οποίο δεν υπάρχει πλέον. Το ατμοσφαιρικό, V8, supercar. Ή super sports car. Ή, όπως τέλος πάντων το κατηγοριοποιεί ο καθένας. Η ουσία είναι πως 670 άλογα, σε μόλις 1600 κιλά, είναι υπερ αρκετά για να απολαύσει κανείς την εμπειρία. Και με το παραπάνω.
Για τους διαμένοντες σε περιοχές με καλό καιρό, υπάρχει και η hard-top convertible C8 Z06. Οι παραδόσεις των πρώτων μοντέλων αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2022, ενώ η Chevrolet ανακοίνωσε πως η C8 Z06, θα είναι διαθέσιμη τόσο με το τιμόνι στα αριστερά, όσο και στα δεξιά, κάνοντας τη προσβάσιμη, σε μία ακόμα μεγαλύτερη αγορά.