Vivre le mouvement dans la rue

Vantage Roadster. Le cauchemar de la 911 à toit ouvert

H Aston Martin είναι ένας κατασκευαστής sport αυτοκινήτων, ο οποίος κάνει τα πράγματα με το “δικό του” τρόπο. Οι Aston Martin ήταν ανέκαθεν, μαζί με τις Jaguar-Bentley-Rolls Royce, ένα gentleman’s car. Ένα αυτοκίνητο που δεν επιδιώκει να είναι το κορυφαίο σε επιδόσεις ή το καλύτερο all around σύνολο, αλλά να κάνει ότι κάνουν τα αυτοκίνητα των ανταγωνιστών του, με ένα πιο classy και φινετσάτο, βρετανικό γαρ, τρόπο.

Η Vantage είναι το μικρότερο, entry-level, μοντέλο της Aston Martin. Είναι κάπως μικρότερη σε διαστάσεις απο τη “μεγάλη αδερφή” της, τη DB11, με προσανατολισμό λίγο πιο sport και driver oriented, παρά τόσο στην πολυτέλεια και στο GT χαρακτήρα. Είναι η πιο διασκεδαστική οδηγικά αν θέλετε, Aston Martin (πέραν της κορυφαίας, DBS Superleggera).

To 2018, η Aston Martin είχε παρουσιάσει τη Vantage Coupe. Πλήρως ανασχεδιασμένη σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά της (όχι ένα απλό facelift), πλέον εφοδιασμένη με τον twin-turbo V8 4λιτρο κινητήρα της Mercedes-AMG, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF, ήρθε να βάλει δύσκολα, στη κυρίαρχη του χώρου, 911 της Porsche. Τώρα, η Aston Martin λανσάρει τη πολυαναμενόμενη Roadster έκδοση, η οποία έρχεται να κατακτήσει και το open-top μερίδιο της αγοράς των πολυτελών sports car.

Η Vantage Roadster, είναι μόλις 60 κιλά βαρύτερη απο την Coupe, με την αναδιπλούμενη “Folding Z” υφασμάτινη οροφή της, να θέλει μόλις 6.7 δευτερόλεπτα για να ανοίξει και 6.8 για να κλείσει, σε ταχύτητες μέχρι 50 χιλιόμετρα/ώρα. Μαζί με την ανοιχτή έκδοση, η Aston Martin πραγματοποίησε μία πληθώρα μικρών αλλαγών και βελτιώσεων σε όλο το αυτοκίνητο, αλλαγές που θα περάσουν φυσικά και στην Coupe έκδοση.

Ως προς τους αριθμούς, ο twin-turbo V8 4λιτρος κινητήρας της Mercedes-AMG, αποδίδει 510 ίππους και 685 Nm ροπής, ικανά να κάνουν το 0-100 σε μόλις 3.7 δευτερόλεπτα και να ταξιδέψουν την Vantage Roadster με ταχύτητες μέχρι και 320 χιλιόμετρα/ώρα.

Με ελάχιστες απώλειες στο κομμάτι της στρεπτικής ακαμψίας, η Aston Martin προσπάθησε να προσαρμόσει με το καλύτερο δυνατό τρόπο το σύστημα της ανάρτησης στο πλαίσιο της Roadster, μέσω των προγραμμάτων οδήγησης (GT, Sport, Sport+ et Track), ενώ η συμπεριφορά που αφορά τις ρυθμίσεις του κινητήρα και του κιβωτίου, παραμένουν ίδιες με αυτές της Coupe.

Η καμπίνα της Vantage, έχει σε μεγάλο βαθμό επηρεαστεί και μοιραστεί κοινά στοιχεία στο κομμάτι του συστήματος infotainment, με τα μοντέλα της Mercedes Benz (συγκεκριμένα την AMG GT), με αυτό να γίνεται άμεσα αισθητό τόσο στο σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας με το touchpad (ίδιο με της AMG GT), όσο και στο μενού και το τρόπο λειτουργίας του ίδιου του συστήματος infotainment (ίδιο με της AMG GT), με μόνη παραλλαγή τα γραφικά.

Όπως είναι αναμενόμενο, στην καμπίνα κυρίαρχο στοιχείο είναι το δέρμα Nappa, το οποίο σε συνδυασμό με κάποια διακοσμητικά στοιχεία απο αλουμίνιο, δίνουν μία συνάμα μοντέρνα αλλά και πολυτελή αίσθηση στο εσωτερικό. Χαρακτηριστικό στοιχείο, απόδειξη της πλήρους δημιουργίας του στο χέρι, είναι και οι μικρές ατέλειες που αν ψάξει κανείς, θα βρει σε κάθε Aston Martin. Αυτοκίνητο με χαρακτήρα, εν έτει 2020 !

Αυτό όμως που δίνει πραγματικό χαρακτήρα στην Vantage, τόσο σε Coupe όσο και σε Roadster εκδοχή, είναι η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 7 σχέσεων. Επιλογή που μέχρι τώρα είχε μονοπωλήσει η Porsche στην 911, κάνοντας την ακρως δελεαστική, έρχεται τώρα και στη Vantage, που είναι η κύρια αντίπαλος της. Χαρακτηριστικά, με την παρουσίαση της limited-edition Vantage AMR, που ήταν η πρώτη που έφερε το νέο μηχανικό 7άρι κιβώτιο, ακολούθησε η ανακοίνωση πως η επιλογή θα υπάρξει απο το 2020 και στις απλές Vantage. Μετά απο μερικές μέρες, η Porsche ανακοίνωσε και αυτή με τη σειρά της, πως θα παρέχει ένα μηχανικό 7ρι κιβώτιο σε όλες τις απλές εκδόσεις της γενιάς 992 της 911. Κοντράρονται οι κατασκευαστές, βγαίνει κερδισμένος ο πελάτης.

Tout compte fait

Η νέα Vantage, ειδικά με τη προσθήκη της έκδοσης Roadster, αποτελεί μία άκρως ελκυστική επιλογή στην αγορά των πολυτελών sport αυτοκινήτων, τόσο σε κλειστή όσο και σε ανοιχτή έκδοση. Η “ειρωνεία” για τον ανταγωνισμό της, την AMG GT της Mercedes και την 911 της Porsche, είναι πως συνδυάζει άψογα τα θετικά στοιχεία και των δύο και κάτι παραπάνω. Έχει τον πολύ ισχυρό και αξιόπιστο κινητήρα της AMG, σε συνδυασμό είτε με ένα κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο (τεχνολογίας torque converter βέβαια και όχι διπλού συμπλέκτη όπως στην AMG GT) είτε με ένα 7άρι μηχανικό ( έχασες την αποκλειστηκότητα σου 911), με ένα εσωτερικό που η πολυτέλεια και η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι στον υπερθετικό βαθμό (αντικειμενικά, καλύτερη απο αυτή της 911), σε ένα άκρως εντυπωσιακό σχεδιαστικά σύνολο, που ξεχωρίζει αμέσως, όπου βρεθεί. Και όλα αυτά, φυσικά, με τον υπέροχο ήχο που έχει και η AMG GT, ο οποίος αντικειμενικά (σε θέμα ήχου), είναι ο καλύτερος απο όλους τους twin-turbo V8 κινητήρες.

Η τιμή εκκίνησης της είναι 157.300 ευρώ στην αγορά της Γερμανίας (με την 992 Carrera S Cabriolet είναι η μέχρι τώρα κορυφαία έκδοση της ανοιχτής 911, με 450 άλογα) να είναι στα 134.400 ευρώ και την AMG GT S Roadster (522 άλογα) στα 151.130 ευρώ) και οι παραδόσεις θα αρχίσουν απο τον Απρίλιο του 2020. Αξίζει να πούμε πως αναλογικά με την AMG GT S Roadster, που είναι πιο κοντά σε επιδόσεις λόγω ίδιου κινητήρα, είναι αρκετά λογική η τιμή, για ένα αυτοκίνητο που είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο βαθμό στο χέρι και όχι σε γραμμή μαζικής παραγωγής. Όσο για το κομμάτι του κύρους (καλά, πείτε το και ψώνιου), ωραίο ακούγεται το “Mercedes” ή το “Porsche”, αλλά με το “Aston Martin”, τους έχεις ισοπεδώσει. Απλά.

Υ.Γ. Με το σωστό ντύσιμο μπορεί ο κάτοχος να παραπέμπει σε James Bond