Vivre le mouvement dans la rue

Conduire le Suzuki Jimny LCV : le "tout-terrain" professionnel

Ο γνήσιος εκπρόσωπος των «σπαρτιάτικων» σκληροτράχηλων Off-roads, αποκλειστικά σε επαγγελματική έκδοση!

Quelle note lui donnez-vous ?9 Notes
8.6
4.7

Στην εποχή που «κυριαρχούν» τα SUVs και τα Crossovers, έχουν μείνει ελάχιστοι εκπρόσωποι της πραγματικής Off-Road σχολής. Μια εβδομάδα με το Suzuki Jimny ήταν αρκετή για να μας μυήσει στην Extreme φιλοσοφία της Off-Road οδήγησης! 

Γνωριμία 

Η Suzuki είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με την πιο υψηλή τεχνογνωσία στην τετρακίνηση και τα πραγματικά σκληροτράχηλα Off-Roads!  Η ονομασία Jimny βρίσκεται στην αγορά από το 1970, ως το πιο ελαφρύ Off-road των Ιαπώνων. Η πρώτη γενιά του μοντέλου έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1981, όπου αντικαταστάθηκε από την πιο πετυχημένη δεύτερη γενιά η οποία παρέμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1998 και στην Ευρώπη γνώρισε την επιτυχία με το όνομα «Samurai». Η τρίτη γενιά επανέφερε το όνομα Jimny στη Γηραιά Ήπειρο το 1998 και παρήχθη έως το 2018, όπου αντικαταστάθηκε από τη σημερινή γενιά!  Λόγω των υψηλών ρύπων του βενζινοκινητήρα σε συνάρτηση με το νέο αυστηρότερο νομικό πλαίσιο της ΕΕ για τις εκπομπές, η Suzuki αναγκάστηκε να σταματήσει την εισαγωγή του Jimny στην ευρωπαϊκή αγορά, βρίσκοντας όμως παραθυράκι να συνεχίσει να το διαθέτει, αποκλειστικά σε επαγγελματική LCV έκδοση

Design externe 

Με τετράγωνη αισθητική και απλή, λιτή σχεδίαση το Suzuki Jimny διαθέτει μια διαχρονική περιπετειώδη εμφάνιση!

Το μπροστινό μέρος πλαισιώνεται από μια μεγάλη ορθογώνια μάσκα με πέντε κάθετες γρίλιες στην οποία ενσωματώνονται οι στρογγυλοί προβολείς και τα φλας. Ο προφυλακτήρας διαθέτει Off – Road εμφάνιση. 

Το προφίλ σχηματίζει μια απλή τετράγωνη σιλουέτα, τονισμένη από τους φουσκωμένους μαύρους θόλους των τροχών και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος.

Το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη πόρτα που ανοίγει από τα αριστερά προς τα δεξιά και ενσωματώνει την ρεζέρβα, τοποθετημένη εξωτερικά, ενώ τα φώτα βρίσκονται χαμηλά στον πίσω προφυλακτήρα! 

Interne 

Η καμπίνα έχει… τα απολύτως απαραίτητα. Απλή και λιτή, χωρίς περιττό εξοπλισμό, όπως αρμόζει σε ένα «σπαρτιάτικο» Off-Road! Η απουσία σύγχρονου συστήματος πολυμέσων είναι ολοφάνερη, μονάχα με ένα απλό ραδιόφωνο κεντρικά στο ταμπλό! 

Η τετράγωνη αισθητική πρωταγωνιστεί και στο εσωτερικό, με τα σκληρά πλαστικά να ολοκληρώνουν την εικόνα του. Η συναρμογή τους ωστόσο είναι ικανοποιητική. Εργονομικά, ο οδηγός θα πρέπει να συνηθίσει κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως η τοποθέτηση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων χαμηλά κεντρικά στο ταμπλό! 

Ανάμεσα στα δύο καθίσματα ξεχωρίζουν ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων και πίσω από αυτόν, ο επιλογέας τετρακίνησης. 

Τα καθίσματα ρυθμίζονται μόνο εμπρός και πίσω. Ωστόσο χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, την τετραγωνισμένη σχεδίαση και την υψηλή θέση οδήγησης, προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, δίνοντας στον οδηγό ακριβή εκτίμηση για τα όρια του αυτοκινήτου. 

Η αυστηρά διθέσια διάταξη παρέχει χώρο αποσκευών 863 λίτρων, κατάλληλη τόσο για μεταφορά αγαθών, όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται για επαγγελματική χρήση, καθώς και για τον απαραίτητο εξοπλισμό, σε extreme αποδράσεις! 

Κινητήριο σύνολο 

Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5 VVT που αποδίδει 102 PS και 130 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα νέο πεντατάχυτο κιβώτιο, με την τετρακίνηση All Grip Pro.

Στον δρόμο 

Εμφανισιακά σε προδιαθέτει για extreme αποδράσεις και Off-Road εμπειρίες! Ας το γνωρίσουμε λοιπόν σε κάθε συνθήκη… εντός και εκτός δρόμου! 

Στη πόλη οι συμπαγείς διαστάσεις είναι ο καλύτερος σύμμαχος για κίνηση στον αστικό ιστό. Η εξαιρετική περιμετρική ορατότητα ενισχύεται από τους μεγάλους πλαϊνούς καθρέπτες, δίνοντας στον οδηγό τα σαφή όρια του οχήματος! 

Dans le réseau de montagne et le réseau rural κινείται αξιοπρεπώς χάρη στο μικρό του βάρος σε συνδυασμό με τη ροπή των 130 Nm. Στις στροφές το αμάξωμα παρουσιάζει έντονες κλίσεις, που ωστόσο είναι φυσιολογικό να συμβαίνει χάρη στον καθαρά off – road χαρακτήρα του, τη μαλακή ανάρτηση και τις κάθετες επιφάνειες! 

En dehors de la route το Suzuki Jimny ξεδιπλώνει το ταλέντο του, αποκαλύπτοντας τις ικανότητες του.  Διαθέτει πλαίσιο τύπου σκάλας, άκαμπτους άξονες και απόσταση από το έδαφος που φτάνει στα 210mm, σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους, που του δίνουν μεγάλες γωνίες προσέγγισης στις 37°, ράμπας 28° και διαφυγής 49°. Παράλληλα, οι κοντές σχέσεις και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, του προσφέρουν εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με την κατ’ επιλογή τετρακίνηση AllGrid Pro.

Στην πράξη το Suzuki Jimny μετατρέπεται σε ένα πολύ ευχάριστο όχημα σε εκτός δρόμου διαδρομές, το οποίο διασχίζει κάθε ανωμαλία που θα βρει μπροστά του, όπως λάσπες, πέτρες και βράχους! Η εξελιγμένη τετρακίνηση του δίνει την κατάλληλη πρόσφυση, γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση τον οδηγό, ο οποίος αν βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, το διαφορικό κλειδώνει, ώστε το αυτοκίνητο να έχει την απαραίτητη δύναμη να ξεκολλήσει από οπουδήποτε! Προσοχή όμως, το κλείδωμα πρέπει να γίνεται μόνο όταν υπάρχει ανάγκη, και σε χαμηλές ταχύτητες, παράλληλα κατά τη χρήση αυτής της λειτουργίας απενεργοποιούνται και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ADAS! 

Sur l'autoroute έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Η μειωμένη αεροδυναμική απόδοση και τα χαμηλά επίπεδα ηχομόνωσης έχουν ως αποτέλεσμα το βουητό να περνάει μέσα στην καμπίνα. Δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο για ταξίδια, ούτε για υψηλές ταχύτητες. Η τελική του περιορίζεται μόλις στα 145 χλμ/ώρα.

Général το Suzuki Jimny είναι πιο ευχάριστο στις εκτός δρόμου διαδρομές, όπου δείχνει τις αρετές του. Παράλληλα, οι συμπαγείς διαστάσεις και η καλή ορατότητα είναι ένα πλεονέκτημα για κίνηση στον αστικό ιστό. Ωστόσο, για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο, χρειάζεται συμβιβασμός! Η μέση κατανάλωση βρίσκεται σε φυσιολογικά επίπεδα που αγγίζει τα 8.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Εκτός δρόμου όμως και με την χρήση τετρακίνησης, αυτή ανεβαίνει στα 8.9 λίτρα! 

Σε ποιους απευθύνεται 

Είτε πρόκειται για επαγγελματίες που πραγματοποιούν μεταφορές σε δυσπρόσιτες περιοχές, είτε για νέους που αρέσκονται σε extreme αποδράσεις με εξοπλισμό και έχουν την περιπέτεια στο αίμα τους, το  Suzuki Jimny LCV απευθύνεται σε όλους όσους χρειάζονται ένα προσιτό σκληροτράχηλο Off-Road για κίνηση σε κάθε έδαφος! 

Τιμή 

Η μια και μοναδική έκδοση του Suzuki Jimny διατίθεται στην τιμή των 21.630€, ενώ χωρίς το ΦΠΑ το κόστος είναι μόλις 16.380€.

Caractéristiques techniques 

AMAXOMA
 
Presse
off-road όχημα
Sièges
2
Portes
3
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Émissions de CO2 (WLTP)
173-174 g/km
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (WLTP)
6.1 l/100 km
Type de carburant
Essence
Vitesse maximale
145 km/h
Spécifications des gaz d'échappement
Euro 6
Rapport poids/puissance
10.7 κιλά/Hp, 93.6 Hp/τόνος
Rapport poids/couple
8.4 κιλά/Nm, 119.3 Nm/τόνος
MOTEUR
 
Puissance
102 Hp @ 6000 σ.α.λ.
Puissance par litre de cylindrée
69.8 Hp/l
Couple
130 Nm @ 4000 σ.α.λ.
Disposition du moteur
En avant, le long
Modèle/code du moteur
K15B
Carcasse du moteur
1462 cm3
Nombre de cylindres
4
Configuration du moteur
En série
Diamètre du cylindre
74 mm
Voie d'administration du vaccin
85 mm
Degré de compression
10
Nombre de soupapes par cylindre
4
Système d'injection de carburant
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Aspiration du moteur
Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας
Mécanisme de distribution du gaz
VVT
Capacité d'huile moteur
3.6 l
TAILLE ET POIDS
 
Poids
1090 κιλά
Charge utile maximale
345 κιλά
Όγκος χώρου αποσκευών
863 l
Capacité du réservoir de carburant
40 l
DIMENSIONS
 
Longueur
3645 mm
Largeur
1645 mm
Hauteur
1720 mm
Empattement
2250 mm
Trace d'acheminement
1395 mm
Trace dorsale
1405 mm
Distance par rapport au sol
210 mm
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation)
9.8 m
Γωνία προσέγγισης
37°
Γωνία φυγής
49°
Γωνία ράμπας
28°
ARCHITECTURE 
 
Mouvement
Σε όλους τους τροχούς (4×4)
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων
5 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Suspension avant
Σπειροειδές ελατήριο, άκαμπτος άξονας
Suspension arrière
Άκαμπτος άξονας, Σπειροειδές ελατήριο
Freins avant
Δίσκοι
Freins arrière
Τάμπουρα
Systèmes auxiliaires
ABS (système de freinage antiblocage)
Type d'adresse
Σκουλήκι κώνου με μπάλες ανακυκλοφορίας
Roues 
195/80 R15

galerie de photos

 

Conclusion
Το Suzuki Jimny είναι μια πρόταση σε μία κατηγορία που οδεύει προς εξαφάνιση. Αυτή των ελαφρών off-roads! Πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ειδικό κοινό. Το βασικό πλεονέκτημα του είναι οι ικανότητες του για κίνηση εκτός δρόμου, σε δύσκολες συνθήκες και εδάφη. Στις Off Roads διαδρομές μετατρέπεται σε ένα ευχάριστο όχημα που προκαλεί τον οδηγό για εξερεύνηση και με μία υπόσχεση… πως δεν πρόκειται να κολλήσει πουθενά! 
Intérieur et aspects pratiques
3.7
Dépenses courantes
6.3
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
3.8
Sécurité
4.2
Facteur de plaisir
4.9
un bon rapport qualité-prix
5.5
Quelle note lui donnez-vous ?9 Notes
8.6
SYN
Διαχρονική σχεδίαση
Εκτός δρόμου ικανότητες
Συμπαγείς διαστάσεις
PLEEN
Εξοπλισμός
Technologie
Κύλιση
Performance
4.7