Η Mercedes - Benz ανανεώνει στα σημεία το μικρομεσαίο της premium best seller, ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία και πετάει το γάντι στον ανταγωνισμό. Μια πρώτη γεύση της νέας A Class πήραμε με την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση με την A 200 με τους 163 ίππους και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις!
Από πολυμορφικό… Hot Hatchback
Η μακρά ιστορία της A Class ξεκινάει το 1997, με την Mercedes – Benz να φέρνει στο προσκήνιο το πρώτο της μικρομεσαίο μοντέλο. Σε αντίθεση με τις προσταγές της αγοράς που έδειχναν τα Hatchback ως τη λογική εμπορική επιλογή, η γερμανική εταιρεία τόλμησε να φέρει ένα αμφιλεγόμενο αμάξωμα ενός όγκου, το οποίο γκρέμισε το κατεστημένο, δημιουργώντας το δικό του κοινό! Η δεύτερη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2004 και ακολούθησε την ίδια συνταγή, ως σχεδιαστική συνέχεια με την διαφορά πως πλέον υπήρξε και τρίθυρη έκδοση. Το 2012 παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του μοντέλου, η οποία εγκατέλειψε το αμάξωμα ενός όγκου, υιοθετώντας τις σπορ γραμμές των Hatchback. Το 2018 παρουσιάστηκε η τέταρτη και τελευταία γενιά, ως σχεδιαστική εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου και υιοθετώντας τις προηγμένες τεχνολογικές λύσεις των μεγαλύτερων Mercedes – Benz, βασισμένη στην πλατφόρμα Mercedes-Benz MFA platform ΙΙ. Η γερμανική εταιρεία προχώρησε σε διακριτικό Facelift το 2021, παρέχοντας τις απαιτούμενες τεχνολογικές ενημερώσεις!
Εστιασμένο στην σπορτίφ αισθητική
Οι σχεδιαστές της Mercedes – Benz αντιμετώπισαν την πρόκληση να αποδώσουν μια λειτουργική, αποδοτική και όμορφη σχεδίαση στη νέα A Class, συνυφασμένη με το Family Look του «Τριάκτινου Αστεριού» σε συμπαγείς διαστάσεις!
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος ξεχωρίζει με το χαμηλά τοποθετημένο ρύγχος και το μακρύ καπό με τα δυο έντονα νεύρα κατά μήκος. Τα τραπεζοειδή λεπτά φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τους προσαρμοζόμενους προβολείς Multibeam LED και πλαισιώνουν τη νέα μάσκα με μοτίβο το τριάκτινο αστέρι σε όλη την επιφανεια της και ενσωματώνει τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, αποπνέοντας έντονο δυναμισμό!
Το προφίλ αποτυπώνει μια σύγχρονη σφηνοειδή σπορτίφ σιλουέτα με καθαρές καμπύλες γραμμές και μυώδεις επιφάνειες. Το μακρύ μεταξόνιο σε συνδυασμό με τις ζάντες των 19 ιντσών κάνει το αυτοκίνητο να φαίνεται μεγαλύτερο και επιθετικότερο!
Το πίσω μέρος έχει το πιο έντονο ενδιαφέρον. Η οροφή τελειώνει σε μια όμορφη αεροτομή, ενώ το κεκλιμένο πίσω παράθυρο δίνει μια Coupé αισθητική, που κλείνει με ομαλή καμπύλη γραμμή, αναδεικνύοντας αγωνιστικές καταβολές. Τα όμορφα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, ως σχεδιαστική εξέλιξη τους από την ιστορία της Mercedes, εκτείνονται στο εσωτερικό της πέμπτης πόρτας. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τον σπορτίφ προφυλακτήρα με τις διπλές επινικελωμένες απολήξεις της εξάτμισης στα άκρα του και τον όμορφο αεροδυναμικό διαχύτη στο κεντρικό κάτω μέρος!
Ειδικότερα, το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε το σπορ πακέτο AMG με ζάντες 19 ιντσών, χαμηλωμένο αμάξωμα, σπόιλερ και πιο ογκώδεις προφυλακτήρες, βελτιώνοντας το αισθητικά, δείχνοντας άκρως επιθετικό!
Η απλότητα της πολυτέλειας στην ψηφιακή εποχή
Ως γνήσιο τέκνο της Mercedes-Benz, η A200 είναι ιδιαίτερα προσεγμένη στο εσωτερικό, εστιάζοντας στην άνεση, την τεχνοκογία, τη συναρμογή και την ποιότητα των υλικών!
Οι σχεδιαστές της καμπίνας προτίμησαν λιτές και απέριττες γραμμές, χωρίς να κουράζουν και να προκαλούν, δημιουργώντας ένα όμορφο, φιλόξενο και πολυτελές εσωτερικό. Όλα περιστρέφονται γύρω από το προηγμένο ψηφιακό σύστημα που υποστηρίζει φωνητικές εντολές MBUX. Αποτελείται από δύο συνεχόμενες οθόνες 10,25 έκαστη, ως συνέχεια η μια της άλλης με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό. Η αριστερή, πίσω από το όμορφο σπορτίφ τιμόνι, ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες για την οδήγηση. Η κεντρική φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Με κορυφαία συναρμογή, η Mercedes – Benz χρησιμοποίησε υψηλής ποιότητα υλικά με καλή αίσθηση αφής με εξαιρετικό φινίρισμα. Η γερμανική εταιρεία πέτυχε ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα, αναδεικνύοντας ένα οδηγοκεντρικό εσωτερικό. Χαρακτηριστικά, οι τρεις στρογγυλοί αεραγωγοί κάτω από την κεντρική οθόνη και οι δυο στις άκρες του ταμπλό, οι οποίοι του παρέχουν το απαραίτητο σπορτίφ στοιχείο. Από την κεντρική κονσόλα απουσιάζουν όλοι οι διακόπτες, με τον επιλογέα ταχυτήτων να τοποθετείται στους διακόπτες του τιμονιού. Μια λειτουργική και εργονομική λύση, δεδομένου πως διευκολύνει την οδήγηση, ενώ η απουσία των περιττών πλήκτρων αναδεικνύουν την ομορφιά της καμπίνας και την αίσθηση πολυτελείας. Το βράδυ, ο προσεγμένος φωτισμός Ambient δημιουργούν μια χαλαρωτική και φιλόξενη ατμόσφαιρα!
Όλα τα παραπάνω, επιδρούν θετικά στην εργονομία και τη λειτουργικότητα της Mercedes-Benz A200, δεδομένου πως ο οδηγός έχει τον απόλυτο έλεγχο του οχήματος, χωρίς να απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο!
Τα μπάκετ καθίσματα σχεδιασμένα από την AMG παρέχουν την απόλυτη στήριξη του σώματος των μπροστινών επιβατών και ιδανική άνεση για όλους τους επιβάτες!
Ο όγκος αποσκευών είναι 355 λίτρα, ο οποίος αγγίζει τα 1.195 λτ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα!
Μεγαλύτερη ζωντάνια από τις χαμηλές στροφές
Η Mercedes – Benz A200 κάτω από το καπό φιλοξενεί έναν αποδοτικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με διπλό τούρμπο, 1.332 κυβικών εκατοστών, απόδοσης 163 ίππων και με ροπή 270 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ, ο οποίος διαθέτει πλέον ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt με με μίζα-εναλλάκτη, το οποίο προσθέτει έως και 14 PS στην επιτάχυνση από χαμηλές στροφές. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη G-DCT 7 σχέσεων!
Προκαλεί για οδήγηση στα άκρα
Ξεκινώντας από την δυναμική εξωτερική εμφάνιση, συνεχίζουμε με το εντυπωσιακό εσωτερικό και αναλογιζόμενοι την απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα, η Mercedes- Benz A200 είναι πολλά υποσχόμενη οδηγικά! Από τη θεωρία, περνάμε στην πράξη και γνωρίζουμε την μικρομεσαία Mercedes σε ποικίλες πραγματικές συνθήκες!
En ville είναι νευρικό και ευέλικτο χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και τον ισχυρό βενζινοκινητήρα! Ιδιαίτερα το αυτοκίνητο της δοκιμής μαγνήτιζε τα βλέμματα των περαστικών, χάρη στο πακέτο AMG! Το μακρύ καπό σε συνδυασμό με την χαμηλή θέση οδήγησης περιορίζουν την ορατότητα στα στενά του αστικού κύκλου. Σε γενικές γραμμές ωστόσο, πρόκειται για ένα φιλικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση!
Dans le réseau de montagne et le réseau rural αποκαλύπτει την αποστολή της, ως πρέσβειρα της σπορ οδήγησης. Το καλό στήσιμο προμηνύεται από το μακρύ μεταξόνιο των 2.729mm που φέρνει τους τροχούς στις άκρες των εμπρός και πίσω προβόλων. Έτσι, οι μηχανικοί έχουν πετύχει πολύ καλό ζύγισμα του αυτοκινήτου, το οποίο μεταφράζεται σε αψογο κράτημα. Η σκληρή σε αίσθηση ανεξάρτητη ανάρτηση, προκαλεί για οδήγηση στα άκρα, ενώ το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί σαν διαβήτης. Σε συνάρτηση μάλιστα με την θέση οδήγησης, ο οδηγός αισθάνεται το αυτοκίνητο ως συνέχεια του εαυτού του, ενώ καθήμενος χαμηλά, γίνεται ένα με τον δρόμο, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη και την οδηγική ευχαρίστηση. Ωστόσο, το δυνατό του σημείο είναι η λειτουργία του αποδοτικού βενζινοκινητήρα. Γραμμικός με υψηλή ροπή, δίνει την απαιτούμενη δύναμη για δυναμικές αναβάσεις ακόμα και σε απότομες στροφές. Εξίσου συναρπαστικό είναι και στις καταβάσεις, χάρη στα ισχυρά αεριζόμενα δισκόφρενα!
Sur l'autoroute αναδεικνύονται τα υψηλά πρότυπα της Mercedes – Benz αναφορικά με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο, παραμένοντας εξαιρετικά άνετο για τους επιβάτες!
Général διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού. Το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και απόλυτα οδηγοκεντρικό, ευνοώντας την δυναμική οδήγηση με απόλυτη ασφάλεια. Το εύρος της κατανάλωσης κυμάνθηκε από 7.2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στο πρόγραμμα Eco και με οικονομική οδήγηση, έως 8.6 λίτρα / 100 χιλιόμετρα με το πρόγραμμα Sport στο ορεινό δίκτυο. Ο μέσος οδηγός θα πετύχει κατανάλωση γύρω στα 8.0 λίτρα / 100 χιλιόμετρα! Τέλος, ο θόρυβος του κινητήρα ηχεί όμορφα στα αυτιά του οδηγού, βάζοντας το τελευταίο λιθαράκι σε μια αξιόλογη οδηγική εμπειρία!
Sport και πολυτελές για καθημερινή χρήση
Η Mercedes – Benz Α200 είναι ένα Premium Hot Hatchback για όσους η δυναμική οδήγηση είναι απαράβατος όρος και επιθυμούν ένα απόλυτα οδηγοκεντρικό και συναρπαστικό αυτοκίνητο, για αυτούς που θέλουν ένα ολοκληρωμένο σπορ πολυτελές αυτοκίνητο και φιλικό για καθημερινή χρήση. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους νεαρούς οδηγούς, που επιθυμούν ένα αυτοκίνητο με επιθετικό Design, προσανατολισμένο στο διαχρονικό αγωνιστικό πνεύμα της Mercedes-Benz!
Ανάλογη του χαρακτήρα της
Η τιμή των 39.900€ που ξεκινάει η βασική Mercedes A200, μπορεί να θεωρηθεί ανάλογη του συναρπαστικού χαρακτήρα της, με την τιμή αυξάνεται ανάλογα την επιλογή του προαιρετικού εξοπλισμού και της έκδοσης!
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Hatchback |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
5.8-6.4 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
133-145 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8.2 δευτ |
Vitesse maximale |
225 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d-ISC-FCM |
Rapport poids/puissance |
8.4 κιλά/Hp, 119.4 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
5.1 κιλά/Nm, 197.8 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE |
|
Puissance |
163 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
122.4 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
270 Nm @ 2000-3500 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
M 282 |
Carcasse du moteur |
1332 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
72.2 mm |
Voie d'administration du vaccin |
81.4 mm |
Degré de compression |
11.8 |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Puissance |
14 Hp |
Couple |
150 Nm |
Position du moteur électrique |
Vers l'avant, transversalement |
Μπαταρία |
48 Volt |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1365 κιλά |
Charge utile maximale |
555 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
355 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1195 l |
Capacité du réservoir de carburant |
43 l |
Charge maximale |
75 kg |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1600 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4428 mm |
Largeur |
1796 mm |
Hauteur |
1423 mm |
Empattement |
2729 mm |
Trace d'acheminement |
1567 mm |
Trace dorsale |
1558 mm |
Hélice avant |
923 mm |
Etai dorsal |
776 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
11 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-DCT διπλού συμπλέκτη |
Suspension avant |
Indépendante, de type McPherson avec ressort hélicoïdal et barre de torsion |
Suspension arrière |
Σπειροειδές ελατήριο, συστροφή |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Σύστημα Διεύθυνσης |
Volant électrique |
Roues |
205/60 R16 ή 205/55 R17 ή 225/45 R18 ή 225/40 R19 (AMG Pack) |