Το ομολογουμένως ριψοκίνδυνο βήμα της Citroën να λανσάρει την DS ως ένα ξεχωριστό Premium Brand που δίνει έμφαση στην φινέτσα, την πολυτέλεια και την άνεση, αποδίδει περισσότερο από το προσδοκούμενο. Με εφαλτήριο την θρυλική DS του 1952, γνωστότερο ως «βάτραχο», η «Θεά», όπως σημαίνει στα γαλλικά το ακρωνύμιο της, εμμένει στις αξίες του παρελθόντος ατενίζοντας με αισιοδοξία το μέλλον. Η εβδομαδιαία συμβίωση με την βενζινοκίνητη DS των 1.2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων ήταν απολαυστική.
Με γερμανική φιλοσοφία
Προφανώς, η DS για να είναι ανταγωνιστική στην απαιτητική premium αγορά, είχε ανάγκη από ένα ποιοτικό μικρομεσαίο hatchback που θα τεθεί απέναντι στα γερμανικά φαβορί Audì A3, BMW Σειρά 1 και Mercedes A Class. Ο δύσκολος αυτό ρόλος δόθηκε στην DS4. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2010 ως Citroën DS4. Με την συνεργασία της τότε PSA με την BMW χρησιμοποίησε την πλατφόρμα PF2 Platform της PSA και μηχανικά σύνολα δανεισμένα από το BMW Group στα πλαίσια συνεργασίας. Το μοντέλο υπέστη εκτεταμένο Facelift το 2015, αλλάζοντας το όνομα απλά σε DS4. Έμεινε στην παραγωγή έως το 2021, όπου αντικαταστάθηκε από την τρέχουσα δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου. Ο ολοκληρωτικός εκγερμανισμός του γαλλικού μικρομεσαίου είναι γεγονός, καθώς το DS4 κατασκευάζεται στο Rüsselsheim de Γερμανίας μαζί με το νέο Opel Astra στην πλατφόρμα EMP2 της Stellantis.
Μοντέρνο και δυναμικό
Οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας έδωσαν στο DS4 ένα κομψό και δυναμικό σφηνοειδές σχήμα, με έντονες γωνίες και ακμές που το καθιστούν εύκολα αναγνωρίσιμο και το έχρισαν ως το ομορφότερο αυτοκίνητο παραγωγής για το 2022.
Αντικρίζοντας το αυτοκίνητο από το μπροστινό μέρος, το ενδιαφέρον κεντρίζουν οι λεπτοί προβολείς που διαθέτουν κινούμενους λαμπτήρες με τεχνολογία DS Matrix LED Vision που αποτελούνται από 98 λάμπες LED και πλαισιώνουν την τρισδιάσταση μάσκα με τα μικρά μοτίβα σε σχήμα διαμαντιού, όλα αυτά σε συνδυασμό με το μυώδες μακρύ καπό του δίνουν μια επιβλητική εικόνα!
Το προφίλ αποπνέει έντονο δυναμισμό με μυώδεις επιφάνειες, ευδιάκριτες ακμές και νεύρα, αποτυπώνοντας μία θελκτική σιλουέτα. Το πιο ενδιαφέρον σημείο είναι οι χειρολαβές των θυρών ενσωματώνονται στο αμάξωμα και αναδύονται με το ξεκλείδωμα, βελτιώνοντας την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου!
Στο πίσω μέρος η κεκλιμένη οροφή με την όμορφη αεροτομή του δίνει μια Coupé αισθητική, ενώ το τραπεζοειδές μικρό παράθυρο της πέμπτης πόρτας, του προσδίδει έντονο δυναμισμό. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τις έντονες ακμές, τον μυώδη προφυλακτήρα και τα λεπτά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led που ενώνονται μεταξύ τους με μια μαύρη λεπτή λωρίδα.
Συνολικά η μοντέρνα σιλουέτα θυμίζει βάτραχο που κάθεται, ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος καταλήγει στους ώμους των πίσω φτερών ως πόδια βατράχου και το κλείσιμο του πίσω μέρους ως Β ουρά του βατράχου. Μία έξυπνη κίνηση να συνδεθεί η DS4 με το παρελθόν και συγκεκριμένα με το προσωνύμιο «βάτραχος» της DS του 1952.
Φινετσάτη και ποιοτική καμπίνα
Ανοίγοντας την πόρτα, το DS4 πετυχαίνει ένα ταξίδι στο χρόνο με το ρετρό εσωτερικό που παραπέμπει στην αρχέγονη Citroën DS του 1952 με προσανατολισμό στην σύγχρονη πολυτέλεια, αναδεικνύοντας την διαχρονική γαλλική φινέτσα!
Αντικρίζοντας το ταμπλό, αυτούσια δημιουργείται μια αίσθηση νοσταλγίας, καθώς οι λιτές γραμμές αποτυπώνουν μια μοντέρνα και ψηφιοποιημένη εκδοχή των γραμμών της κλασικής DS της δεκαετίας του 1950. Το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 10”, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay είναι ενσωματωμένο σε αυτό. Η επιλογή των υλικών είναι εξαιρετική με καλή αισθητική και φινίρισμα. Τα υλικά είναι μαλακά και η επένδυση θυμίζει βελούδο. Η συναρμογή τους είναι σε πολύ καλύτερο επίπεδο από το αναμενόμενο, εκπλήσσοντας ευχάριστα.
Πίσω από το τιμόνι κεντρίζει το ενδιαφέρον ο τραπεζοειδής ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες, ενώ ευχάριστο Gadget είναι το και Smart Touch 5 ιντσών στην κεντρική κονσόλα μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, η χρήση του οποίου είναι η λειτουργία του συστήματος πολυμέσων, χωρίς ο οδηγός να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο, ένα στοιχείο που μαρτυράει το υψηλό επίπεδο χρηστικότητας. Εργονομικά, ωστόσο χρειάζεται εξοικείωση, εξαιτίας των θέσεων που έχουν τοποθετηθεί οι διακόπτες.
Όσο αφορά την πρακτικότητα, στο DS4 έχει γίνει πολύ καλή κατανομή του εσωτερικού χώρου με θήκες και έξυπνες λύσεις.
Τα μπάκετ καθίσματα προσφέρουν υποδειγματική στήριξη του σώματος των επιβατών, παρέχοντας κορυφαία άνεση στο φιλόξενο και ευχάριστο εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου.
Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 430 lt ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα και σε συνδυασμό με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, θα μεταφέρει τα πάντα!
Βασικός… αλλά αποδοτικός
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο γνωστός βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων της οικογένειας PureTech της Stellantis, απόδοσης 130 ίππων και 230 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με το οκτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων ΕΑΤ8. Παρόλο που πρόκειται για το βασικό κινητήριο σύνολο του μοντέλου, ταιριάζει απόλυτα με τον Premium χαρακτήρα του, δίνοντας του την ανάλογη απόδοση και νεύρο, ικανοποιώντας ακόμα και τον πιο απαιτητικό δυνητικό αγοραστή.
«Ιπτάμενο»
Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, συνηγορούν πως πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο, το οποίο θα απολαύσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη, για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
En ville το DS4 κινείται ως ένα τυπικό μικρομεσαίο hatchback. Οι διαστάσεις του, του επιτρέπουν να είναι τόσο ευέλικτο, όσο χρειάζεται ο χρήστης στην καθημερινότητα, χωρίς να θυσιάζει χώρους. Η ορατότητα, ωστόσο περιορίζεται από το μακρύ καπό και τις γωνίες του αμαξώματος!
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο το DS4 αφήνει την σφραγίδα του και προσφέρει μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία, αφήνοντας άριστες εντυπώσεις! Εστιασμένο στην άνεση, οι μηχανικοί της DS έχουν επιμεληθεί την ανάρτηση, ώστε να απορροφά ακόμα και τις πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή ενόχληση στους επιβάτες. Παράλληλα είναι υποδειγματικά ισορροπημένη, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να έχει εξαιρετικό κράτημα ακόμα και στις έντονα ανηφορικές στροφές, χωρίς κλήσεις του αμαξώματος. Ο κινητήρας των 130 ίππων και 230 Nm ροπής του ταιριάζει απόλυτα, χωρίς να αφήνει αίσθηση έλλειψης δύναμης. Παράλληλα το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8, πετυχαίνει έγκαιρες αλλαγές ταχυτήτων σε νεκρό χρόνο.
Sur l'autoroute συμπληρωματικά χάρη σε όλες τις παραπάνω εντυπώσεις, μπορούμε να αναφερθούμε στην εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση και στην ποιότητα κύλισης, χαρακτηριστικά που δεν επηρεάζονται ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες.
Général το DS4 προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης, δημιουργώντας την αίσθηση σαν να πετάς. Η λειτουργία της ανάρτησης θα αφήσει πρωτόγνωρη εμπειρία. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση της δοκιμής άγγιξε τα 7.4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δεδομένης της απουσίας υβριδικού συστήματος!
Το εναλλακτικό Premium
Η DS δεν εστιάζει να γίνει απλώς η γαλλική Premium μάρκα, αλλά να βάλει τη σφραγίδα της σε μοναδικά αυτοκίνητα απαράμιλλης ποιότητας. Η DS4, δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία, επενδύοντας στο στυλ και στη πρωτοπορία, με σαφή προσανατολισμό προς την άνεση. Επομένως το γαλλικό μικρομεσαίο premium μοντέλο, ακόμα και στην βασική του εκδοχή που είχαμε στην διάθεση μας απευθύνεται σε νέους και σε οικογενειάρχες, οι οποίοι θέλουν να διαφέρουν από τα τετριμμένα με ένα ξεχωριστό εναλλακτικό και ποιοτικό στυλ που αναβλύζει φινέτσα και προβάλλει την κομψότητα ως βασικό του χαρακτηριστικό.
Ανταγωνιστικό
Η DS προσφέρει το βασικό DS4 με τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων και 130 ίππων από 35.800€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό, με δεδομένο πως τιμολογιακά στέκεται προς στο κατώτερο άκρο της Premium μικρομεσαίας κατηγορίας. Στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση της δοκιμής μας, Performance Line, το DS4 κοστολογείται από 38.900 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ!
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Hatchback |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
5.9-6.1 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
135-139 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Vitesse maximale |
210 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6.3 |
Rapport poids/puissance |
10.4 κιλά/Hp, 96.2 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
5.9 κιλά/Nm, 170.1 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Puissance |
130 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
108.4 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
230 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
HNS EB2ADTS |
Carcasse du moteur |
1199 cm3 |
Nombre de cylindres |
3 |
Configuration du moteur |
σε σειρά |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Capacité d'huile moteur |
3.5 l |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1352-1353 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
430 l |
Capacité du réservoir de carburant |
52 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1400 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4400 mm |
Largeur |
1866 mm |
Hauteur |
1490 mm |
Empattement |
2675 mm |
Trace d'acheminement |
1600 mm |
Trace dorsale |
1605 mm |
Hélice avant |
925 mm |
Etai dorsal |
800 mm |
Distance par rapport au sol |
189 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.82 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο |
Suspension avant |
Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Suspension arrière |
Ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια |
Freins avant |
αεριζόμενοι δίσκοι , 304×28 mm |
Freins arrière |
δίσκος , 268×12 mm |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
215/65 R17 99V ή 205/55 R19 97V ή 245/40 R20 99V |
galerie de photos